Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální znevýhodnění žáků středních škol - vliv znevýhodnění na vzdělávání a možnosti eliminace tohoto jevu
Zbořilová, Barbora ; Laurenčíková, Klára (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků středních škol se sociálním znevýhodněním. Představuje fenomén sociálního znevýhodnění v kontextu vzdělávání a současné legislativy. Dále popisuje aktuální situaci a příčiny rozvoje sociálního znevýhodnění, především roli rodiny a také se zabývá žáky a jejich rodinami ze sociálně vyloučených lokalit. V práci je vyčleněn velký prostor popisům projevů sociálního znevýhodnění ve škole, diagnostice sociálního znevýhodnění a specifickému vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, především principům tohoto vzdělávání. Cílem této práce je demonstrace vlivu sociálního znevýhodnění na žáky středních škol a poukázání na možnosti řešení tohoto fenoménu v rámci školy, možnosti podpory při vzdělávání a roli školního sociálního pracovníka při eliminaci dopadů sociálního znevýhodnění na vzdělávání. Součástí práce jsou kazuistiky žákyň se sociálním znevýhodněním jako ukázka odborné a důležité práce školního sociálního pracovníka. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, sociální znevýhodnění, žáci se sociálním znevýhodněním, střední škola, sociální vyloučení, školní sociální pracovník
Speciálně pedagogická diagnostika školní zralosti
Chvojková, Markéta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Laurenčíková, Klára (oponent)
Speciálně pedagogická diagnostika školní zralosti Abstrakt Práce Speciálně pedagogická diagnostika školní zralosti pojednává o připravenosti k vstupu dítěte do školy. Věnuje se hlavním znakům školní zralosti, jako je zralost fyzická, percepční, kognitivní a sociální, emocionální a motivační. V první části je popsáno, co by mělo umět dítě v předškolním věku z výše uvedených hledisek. Dále se zabývá problematikou zápisu do škol a související legislativou a funkcí přípravných ročníků základních škol. Cílem výzkumné práce je prokázat význam systematické grafomotorické přípravy a rozvoje dílčích percepčních schopností u dětí s odkladem školní docházky, které navštěvují přípravný ročník základní školy. Praktická část je zaměřena na diagnostiku sluchové a zrakové percepce a grafomotorické schopnosti u vybrané skupiny dětí (výzkumné a kontrolní). Součástí práce je navržení intervenčního plánu pro výzkumnou skupinu a následně jeho vyhodnocení formou rediagnostiky. Klíčová slova Školní zralost, speciálně pedagogická diagnostika,
Obchodování s lidmi za účelem sexuálního vykořisťování
Laurenčíková, Klára ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Milfait, René (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou obchodování s lidmi za účelem sexuálního vykořisťování. Definuje klíčové pojmy dané oblasti a vymezuje jednotlivé formy obchodování s lidmi. Přibližuje legislativní ukotvení dané problematiky v mezinárodním i českém trestním právu a popisuje prostituční scénu v Českc republice. Další oblastí zájmu je nástin Národní strategie boje proti obchodování s lidmi a Modelu podpory a ochrany obětí obchodování s lidmi v České republice. Dále pak následuje přiblížení osobní zkušenosti z terénní práce prováděné v lokalitách s největším výskytem prostituce a výpověď ženy obchodované za účelem sexuálního vykořisťování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika péče o duševní zdraví v ČR se zaměřením na osobní zkušenosti uživatelů péče
Klikarová, Andrea ; Laurenčíková, Klára (vedoucí práce) ; Kubíčková, Anna (oponent)
Ve své diplomové práci bych ráda seznámila čtenáře s problematikou péče o duševní zdraví v České republice. Zaměřím se na definici duševního zdraví, na klasifikaci duševních nemocí, a zároveň představím služby poskytované osobám s duševním onemocněním. Dále se budu zabývat systémem péče o duševní zdraví v ČR, kde se pokusím poukázat na největší pozitiva, ale i slabiny tohoto systému. Čtenář se také dozví o české legislativě spojené s touto problematikou. V neposlední řadě informuji o reformě psychiatrické péče, která v ČR probíhá již od roku 2013 - představím hlavní milníky, plán a strategii této reformy, a klady reformy demonstruji na konkrétních realizovaných krocích a projektech. Ve výzkumné části se zaměřím na osobní zkušenosti uživatelů péče, kde pomocí rozhovorů dokážu čtenářům přiblížit největší úskalí péče o duševní zdraví z pohledu samotných uživatelů této péče. KLÍČOVÁ SLOVA duševní zdraví, duševní onemocnění, systém psychiatrické péče, psychopatologie, reforma psychiatrické péče
Životní perspektivy kleintů výchovného ústavu
Štrinclová, Marta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Laurenčíková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou životních perspektiv klientů výchovných ústavů zachycených v jejich několika konkrétních vyprávěních a následně zpracovaných metodou narativní analýzy. Diplomová práce se soustředí na dílčí, živou, osobní, jedinečnou a subjektivní zkušenost klientů výchovného ústavu se snahou porozumět jejich životům v kontextuálních souvislostech a reflektovat tak jejich další životní perspektivy. Práce má teoreticko-aplikační povahu. V teoretické části je věnována pozornost problematice poruch chování a emocí, jejich klasifikacím, příčinám a dalším souvislostem, dále pak tématu prevence a terapii v etopedii, přičemž největší pozornost je zde věnována oblasti institucionální výchovy. Blíže se také autorka v teoretické rovině zabývá obdobím adolescence. Empirická část si klade za cíl zmapovat souvislosti mezi zkušeností s pobytem ve výchovném ústavu a současným náhledem na vlastní konkrétní životní perspektivy participantů šetření, přičemž důraz je zde kladen mimo jiné také na proměny postoje protagonistů ke vzdělání jakožto životní hodnotě v průběhu času. Jako výzkumný nástroj zde byla použita metoda narativního rozhovoru, která sloužila především ke sběru narativního materiálu. V diplomové práci poté autorka zaznamenávala klíčové body konkrétních příběhů pomocí jednotlivých...
Sociální znevýhodnění žáků středních škol - vliv znevýhodnění na vzdělávání a možnosti eliminace tohoto jevu
Zbořilová, Barbora ; Laurenčíková, Klára (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků středních škol se sociálním znevýhodněním. Představuje fenomén sociálního znevýhodnění v kontextu vzdělávání a současné legislativy. Dále popisuje aktuální situaci a příčiny rozvoje sociálního znevýhodnění, především roli rodiny a také se zabývá žáky a jejich rodinami ze sociálně vyloučených lokalit. V práci je vyčleněn velký prostor popisům projevů sociálního znevýhodnění ve škole, diagnostice sociálního znevýhodnění a specifickému vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, především principům tohoto vzdělávání. Cílem této práce je demonstrace vlivu sociálního znevýhodnění na žáky středních škol a poukázání na možnosti řešení tohoto fenoménu v rámci školy, možnosti podpory při vzdělávání a roli školního sociálního pracovníka při eliminaci dopadů sociálního znevýhodnění na vzdělávání. Součástí práce jsou kazuistiky žákyň se sociálním znevýhodněním jako ukázka odborné a důležité práce školního sociálního pracovníka. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, sociální znevýhodnění, žáci se sociálním znevýhodněním, střední škola, sociální vyloučení, školní sociální pracovník
Speciálně pedagogická diagnostika školní zralosti
Chvojková, Markéta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Laurenčíková, Klára (oponent)
Speciálně pedagogická diagnostika školní zralosti Abstrakt Práce Speciálně pedagogická diagnostika školní zralosti pojednává o připravenosti k vstupu dítěte do školy. Věnuje se hlavním znakům školní zralosti, jako je zralost fyzická, percepční, kognitivní a sociální, emocionální a motivační. V první části je popsáno, co by mělo umět dítě v předškolním věku z výše uvedených hledisek. Dále se zabývá problematikou zápisu do škol a související legislativou a funkcí přípravných ročníků základních škol. Cílem výzkumné práce je prokázat význam systematické grafomotorické přípravy a rozvoje dílčích percepčních schopností u dětí s odkladem školní docházky, které navštěvují přípravný ročník základní školy. Praktická část je zaměřena na diagnostiku sluchové a zrakové percepce a grafomotorické schopnosti u vybrané skupiny dětí (výzkumné a kontrolní). Součástí práce je navržení intervenčního plánu pro výzkumnou skupinu a následně jeho vyhodnocení formou rediagnostiky. Klíčová slova Školní zralost, speciálně pedagogická diagnostika,

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.