Diplomové práce

Diplomové práce Nalezeno 210,247 záznamů.  začátekpředchozí110864 - 110873dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnostní rozvoj žáků prostřednictvím výtvarných aktivit v praktické škole dvouleté
Koubská, Patricie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se snaží o porozumění a lepší vhled do dospívání a zajímá se o možnosti formování osobnosti mladého člověka s mentálním postižením. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží popsat rozvoj dílčích aspektů osobnosti u skupiny osob v Praktické škole dvouleté. Dílčí témata rozvoje osobnosti jsou rozpracovaná na základě průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do výtvarné výchovy, kde využívají přínosu umělecké činnosti, prožitku a reflexe jako formativního prvku při utváření osobní identity ve výchovně-vzdělávacím procesu. Práce popisuje cesty, které usnadňují sebepoznání, upevňují sebepojetí, působí oblasti psychohygieny a pomáhají odhalovat skryté potenciály, které zpřesňují a zaostřují životní směřování mladého člověka s mentálním postižením na prahu dospělosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv vnějšího prostředí a dědičnosti na rozvoj alergií u dětí - pilotní studie.
Podzimková, Pavla ; Jílek, Petr (vedoucí práce) ; Kudláčková, Zděnka (oponent)
Autor: Pavla Podzimková Název: Vliv vnějšího prostředí a dědičnosti na rozvoj alergií u dětí - pilotní studie Diplomová práce Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Studijní obor: Farmacie Cíl práce: Za posledních několik let došlo k nárůstu počtu alergiků. Cílem práce bylo zjistit, zdali má dědičnost vliv na rozvoj alergických onemocnění a současně identifikovat některé faktory z vnějšího prostředí, které se mohou také podílet na rozvoji alergií. Zároveň je tato práce pilotní studií, kterou jsme ověřovali naši metodu sběru dat. Metody: Zvolili jsme metodu elektronického dotazování. Dotazník, rozdělený na čtyři části, jsme umístili na internetovou stránku www.alergie-dotaznik.blogspot.cz. Dovybraných škol jsme poštou zaslali informační dopisy pro matky žáků osmých tříd, ve kterých měly odkaz na dotazník a informace k vyplňování. Dopisů jsme rozeslali 3362 a vyplněných dotazníků se navrátilo 192. Do analýzy dat jsme zařadili 164 dotazníků a analyzovali jsme je pomocí programu Microsoft Excel. Výsledky: Našeho výzkumu se účastnilo 32,9 % alergiků, 38,4 % nealergiků a zbytek probandů (28,66 %) byl zařazen do skupiny "ostatní". Rizikovým faktorem dědičných vlivů se zdá být alergie u matky, otce a staršího sourozence, nikoli u mladšího sourozence. Z faktorů vnějšího prostředí...
Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole speciální
Babincová, Nela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole speciální" se zabývá tvořivostí v současném speciálním školství. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly shrnují poznatky o kreativitě získané na základě prostudování odborné literatury. První kapitola shrnuje všeobecná fakta o tvořivosti jako takové. Vymezuje tento pojem, porovnává definice různých autorů. Ve druhé kapitole nahlíží na kreativitu z pohledu současného speciálního pedagoga, uvádí kreativní metody, které ve výuce může používat. Druhá kapitola se také zabývá tím, jaké překážky mohou vzniknout na cestě k rozvoji kreativity. Ve třetí kapitole se práce zabývá významem kreativního učitele pro základní školy speciální. Představuje pojem základní škola speciální a zabývá se tím, jak může speciální pedagog svou tvořivost rozvíjet a jaké kreativní metody může používat ve výuce. Čtvrtá kapitola je zaměřena na využití kreativních přístupů v praxi. Věnuje se rozboru Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy speciální. Detailně se věnuje části Umění a kultura. Čtvrtá kapitola také popisuje průběh výtvarného kroužku při základní škole speciální. V závěru shrnuje výsledky dotazníkového šetření o znalostech speciálních pedagogů o kreativních metodách ve výuce v současném speciálním školství. KLÍČOVÁ...
Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách
Andrová, Irena ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces mentoringu a jeho uplaňování v procesu profesní adaptace učitelů na středních školách. Cílem práce je na základě literární rešerše dostupné literatury a výsledků výzkumného šetření popsat a analyzovat proces mentoringu v období profesní adaptace učitelů středních škol. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy s tématem související, je popsán proces adaptace učitelů, charakteristika mentoringu, role mentora, mentorský vztah, dále charakteristika mentora, formy, strategie, rizika a přínosy mentoringu. V empirické části práce je popsána realizace a výsledky kvantitativního výzkumného šetření metodou polostrukturovaného rozhovoru s řediteli středních škol, které se zaměřilo na zjištění, jak funguje proces mentoringu v období profesní adaptace učitelů na středních školách a jaké konkrétní způsoby podpory jsou v procesu mentoringu v období profesní adaptace učitelů na středních školách uplatňovány. Z výsledků výzkumného šetření je vytvořeno doporučení pro tvůrce vzdělávacího systému. KLÍČOVÁ SLOVA Adaptace, začínající učitel, střední školy, mentoring, mentor, mentorský vztah, role mentora, formy mentoringu, strategie mentoringu, rizika mentoringu, přínosy mentoringu.
Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka
Klán, Martin ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
NÁZEV: Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka AUTOR: Bc. Martin Klán KATEDRA: Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, PhD., PhD. ABSTRAKT: Zahraniční a domácí literatura poukazují, že ICT se stále více stávají integrální součástí výuky. Předkládaná diplomová práce podává základní přehled ICT a možnosti jejich využití ve výuce anglického jazyka. Práce se snaží nastínit efektivní využití ICT ve výuce anglického jazyka a zaměřuje se zejména na elektronickou komunikaci, internetové telefonování a vlastnosti blogosféry. Cílem této práce je pomocí dotazníku a datové analýzy zjistit postoje žáků k výuce anglického jazyka na SOŠ a SOU Hořovice, jejich dosavadní zkušenosti s elektronickou komunikací, oblíbené a neoblíbené aktivity při výuce anglického jazyka a jejich názor na využití internetového telefonu a elektronické komunikace ve výuce anglického jazyka. Možnost využití elektronické komunikace a internetového telefonování ve výuce anglického jazyka je zrealizována jako projekt.
Time management sestry manažerky v intenzivní péči
Černohorská, Jitka ; Vaňková, Milena (vedoucí práce) ; Lálová, Ilona (oponent)
Východiska: Diplomová práce se zabývá problematikou time managementu v ošetřovatelství, jeho čtyřmi generacemi a technikami řízení času, dále popisuje funkce a role manažera. Formulace cílů: Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat problematiku time managementu sester manažerek pracujících v oblasti intenzivní péče. Hlavní výzkumná otázka zní: Jak sestry manažerky pracující v intenzivní péči využívají a organizují svůj pracovní čas? Dílčí cíle jsou: Zmapovat, jaké mají sestry manažerky priority pro běžný pracovní den. Zjistit, jaké časoměrné pomůcky používají sestry manažerky k přímému měření spotřeby času. Analyzovat, jaké manažerské strategie využívají sestry manažerky pro řízení svého času. Zmapovat a zpřehlednit nejčastěji odkládané úkoly a činnost sester manažerek včetně důvodů prokrastinace. Metodika: Pro získání dat byl využit smíšený, kvantitativně-kvalitativní výzkumný design. Kvantitativní výzkumná sonda byla realizována pomocí časového snímku dne a týdne sester manažerek a jejího vyhodnocení do tabulek a grafů pro větší přehlednost. Data pro kvalitativní analýzu byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů v rámci tří focus groups. Data kvalitativního charakteru byla zpracována pomocí obsahové analýzy, k utřídění údajů bylo použito vytvoření kategorií a subkategorií na základě...
Vliv činnosti ČŠI na praxi základních škol v Praze
Oftnerová, Marina ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Česká školní inspekce (ČŠI) je v České republice jedinou institucí, která provádí externí hodnocení vzdělávacího systému. Jejím hlavním úkolem je zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání. Cílem této diplomové práce je popsat různé druhy činností ČŠI a zjistit, které činnosti a jak ovlivňují praxi základních škol v Praze. Z výsledků dotazníkového šetření, rozhovorů s řediteli a vyjádřením náměstka ústředního školního inspektora vyplývá, že naprostá většina ředitelů - respondentů při své další práci vychází ze závěrů ČŠI, doporučení inspektorů bere v potaz a řídí se jimi. ČŠI ovlivňuje fungování škol také nepřímo:  nastavením Kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání  skrze stakeholdery  prostřednictvím své publikační činnosti  pomocí systému InspIS SET Výzkum ukázal, že většina ředitelů škol považuje inspekční činnost ČŠI za důležitou. KLÍČOVÁ SLOVA ČŠI, externí evaluace, základní škola, ředitel školy, řízení školy, kvalitní škola, zlepšení kvality vzdělávání
Obsahová analýza snů u českých studentek
Šubrt, Miroslav ; Hrubý, Radovan (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Práce prezentuje různé přístupy k chápání snů od historických pohledů až po názory moderních psychologů a psychologických škol. Předkládá informace o kvantitativní analýze snového obsahu a možnostech užití statistických metod ve studiu snů. Seznamuje s výsledkem výzkumu snového obsahu u 100 českých studentek psychologie za použití metody vyvinuté Hallem a Van de Castlem. Po porovnání výsledků s výsledky studentek z USA bylo nalezeno několik rozdílů: české studentky vykázaly mírně větší poměr agrese oproti přátelskosti, významně více neznámého prostředí a středně více snů obsahujících agresi a snažení. Soulad s americkým vzorkem vykázaly především procenta týkající se charakteru snových postav, negativních emocí a poměru fyzické agrese oproti nefyzické. Korelační analýza aplikovaná na data ukázala mírné vztahy mezi proměnnými, které poukazují na možná vysvětlení snového obsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přírodovědné exkurze pro II. stupeň ZŠ v okolí Třebíče
Popelářová, Monika ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce byla příprava, realizace a následovné vyhodnocení efektivity alternativního způsobu výuky přírodopisu na 2. stupni ZŠ formou exkurzí s využitím přírodních lokalit Třebíčska. V rámci této diplomové práce byly naplánovány a realizovány čtyři přírodovědné exkurze s botanickým, zoologickým, geologickým a ekologickým zaměřením. Teoretická část práce charakterizuje oblast Třebíčska z různých přírodních hledisek s důrazem na výukově zajímavé přírodní lokality tohoto regionu. Dále jsou v této části práce popsány jednotlivé aspekty exkurze a nejčastěji používané výukové metody této organizační formy výuky. Praktická část, kromě čtyř návrhů exkurzí, obsahuje i metodické pokyny pro učitele a další autorské tematické didaktické materiály (pracovní listy) jsou součástí přílohy. Navazující empirická část byla provedena prostřednictvím dotazníkového šetření a didaktického testu. Cílem dotazníkového šetření bylo monitorovat postoje 120 žáků 2. stupně ZŠ k předmětu přírodopisu, k exkurzím a k pracovním listům obecně a cílem didaktických testů bylo zjistit efektivitu osvojování nových vědomostí žáků prostřednictvím exkurzních činností. Výsledky dotazníkového šetření jednoznačně prokázaly následující fakta: a) přírodopis nepatří mezi oblíbené předměty žáků 2. stupně ZŠ, b) většina...
Návrh jednotného vizuálního stylu KTV PedF UK
Běhounek, Jakub ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Práce je zaměřena na vizuální vystupování Katedry tělesné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jejím cílem je analyzovat současnou situaci v oblasti jednotného vizuálního stylu katedry a dle zjištění navrhnout jeho vylepšení prostřednictvím nového grafického manuálu. Teoretická část obsahuje informace o katedře a její práci, o spolupráci s vysokoškolským sportovním klubem a o prezentaci katedry na různých akcích. Teoretická část dále vysvětluje východiska problematiky identity a image společnosti a ukazuje, jak se vizuálně prezentují vybrané katedry na Univerzitě Karlově i na jiných českých univerzitách. Praktická část analyzuje názory studentů, absolventů, učitelů a vedení katedry na fungování a vizuální vystupování KTV PedF UK. Předkládá klíčové body prezentace katedry zpracované v grafickém manuálu. Poznatky získané touto prací a její výstupy jsou určeny především zaměstnancům katedry a pověřeným lidem, kteří budou ke grafické prezentaci katedry přispívat. Modelem této práce se může inspirovat i jakákoli jiná katedra uvažující o vytvoření vlastního jednotného vizuálního stylu.

Diplomové práce : Nalezeno 210,247 záznamů.   začátekpředchozí110864 - 110873dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.