Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kariérové poradenství na vybraných školách na Broumovsku
KOBLÁSOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kariérového poradenství na vybraných školách v Broumovsku. Cílem práce je prozkoumat současný stav poskytování kariérového poradenství, identifikovat případné nedostatky a navrhnout možná zlepšení. Práce se opírá o teoretické základy kariérového poradenství a zkoumá jeho význam v kontextu středoškolského vzdělávání. Metodologie zahrnuje kvalitativní dotazníkové šetření s kariérovými poradci, kde jsou otevřené otázky. Výsledky analýzy pomohou lépe porozumět aktuální situaci kariérového poradenství na školách v Broumovsku a přispějí k formulaci doporučení pro zlepšení této oblasti. Tato práce přináší nové poznatky o úrovni kariérového poradenství na daných školách a poskytuje základ pro budoucí vývoj v oblasti kariérní orientace a podpory studentů ve volbě jejich dalšího profesního směřování.
Specifika a současné výzvy školních poradenských služeb Univerzity Karlovy a České zemědělské univerzity v Praze z perspektivy studentů
Kubecová, Hana ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem poradenských služeb v prostředí vysokých škol. Konkrétně se zaměřuje na poskytované služby na Univerzitě Karlově a České zemědělské univerzitě v Praze z pohledu studentů. Problematika poradenských služeb pro studenty vysokých škol je velmi klíčovou záležitostí. Působení těchto služeb pomáhá studentům s překonáváním studijních i osobních překážek, které mohou zkomplikovat úspěšné dokončení studia a uzavřít tak studentům možný vstup na pracovní trh. Témata teoretické části této práce jsou charakteristiky a východiska poradenství, druhy poskytovaných poradenských služeb a zejména rešerše a komparace poskytovaných poradenských služeb na vybraných univerzitách. Cílem práce je popsat současnou situaci poradenských služeb na jednotlivých univerzitách pomocí názorů studentů a identifikovat tak aspekty ovlivňující informovanost a celkovou využitelnost poradenských služeb. Výsledná data výzkumného šetření poukazují na skutečnost, že studenti o poradenské služby spíše zájem nemají. Důvodem je zejména osobní a studijní spokojenost, současně však i důvod v podobě nízké informovanosti. Celková informovanost o poradenských službách dosahuje průměrných výsledků, avšak dle odpovědí respondentů univerzity nepoužívají vybrané univerzity dostatečné množství informačních prostředků k...
Předčasné odchody studentů z vysokých škol v souvislosti se self-efficacy
Rejmanová, Lucie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Švamberk Šauerová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá předčasnými odchody studentů z vysokých škol v souvislosti se self-efficacy. Předčasné odchody studentů jsou v současnosti velkým problémem u nás i ve světě. Nejvíce odchodů z vysokých škol nastává hned v prvním ročníku studia. Cílem diplomové práce bylo zjistit příčiny předčasných odchodů z vysokých škol a také to, jestli souvisí s úrovní self- efficacy. Součástí práce jsou i zkušenosti s kariérním poradenstvím. K prozkoumání této problematiky jsem v praktické části své diplomové práce využila dotazníkové šetření mající několik částí (obecná část, část týkající se předčasných odchodů a část týkající se úrovně obecné a akademické self-efficacy). Výzkumný design mé práce je převážně kvantitativní, kvalitativně byly vyhodnocovány pouze odpovědi na otevřené otázky (ty se týkaly příčin předčasných odchodů a zkušeností s kariérním poradenstvím). Výsledky výzkumu ukázaly, že předčasné odchody souvisí s úrovní obecné self-efficacy. Ve výsledcích jsou podrobněji rozepsány příčiny odchodů (Covid- 19, zdraví, rodinné důvody, náročnost studia, budoucí uplatnění, studium nesprávného oboru, negativní zkušenosti ad.) a zkušenosti s kariérním poradenstvím, které byly bohužel spíše negativní. Do budoucna by bylo dobré předcházet předčasným odchodům u studentů, kteří jsou ohroženi...
Podnikatelský záměr
Fejfuša, David ; CIA, Tomáš Golda, MBA, (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce je podnikatelským návrhem pro založení podnikání v oblasti psychologicko-kariérních testů. Jedná se o takové služby, které pomohou převážně posledním ročníkům žáků základních škol určit, jakým kariérním směrem se dále ubírat. Návrh podnikatelského záměru zahrnuje postup založení společnosti, vymezuje tržní prostředí, konkurenci, marketingovou a propagační strategii spolu s prodejní koncepcí. Na základě finančního plánu hodnotí ekonomickou úspěšnost navrženého podnikání. Výsledky práce jsou následně užitečné, jako podklad pro jednatele společnosti, zároveň též pro tvůrce produktů a služeb.
Realizování kariérového poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji
Januška, Martin ; Prokop, Jiří (oponent)
Rigorózní práce na téma Realizování kariérního poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji se v rešeršní části zabývá ontogenetickými aspekty v období adolescence v kontextu volby povolání. Je zohledňována osobnost dospívajícího jedince, přičemž jsou obsaženi sociálně-psychologičtí činitelé v procesu přecházení na trh práce. Jedna z kapitol se věnuje kariérovým koncepcím. Následně jsou řešeny možnosti poradenství v oblasti kariéry na úrovni středních odborných škol a Úřadu práce České republiky. V empirické části práce jsou naplňovány stanovené výzkumné cíle. Naplnění stanovených cílů spočívá v ověření spolupráce v kariérovém poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji. V této souvislosti dochází k ověření vlastní realizace kariérového poradenství na jednotlivých úrovních a využívání těchto služeb u žáků. K výzkumnému šetření je využito dotazníkové metody na úrovni středních odborných škol a metody polostrukturovaného rozhovoru na kontaktních pracovištích Úřadu práce. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá nespolupráce a nejednotnost v preferovaných tématech kariérového poradenství na úrovni středních odborných škol a Úřadu práce. Výzkumné šetření přináší zjištění, že žáci považují pozici kariérového poradce za důležitou, ale mnohdy...
Kariérové poradenství v organizačním kontextu
Řádková, Lucie ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem kariérového poradenství v rámci organizací. V teoretické části se práce věnuje tématu kariéry, jejímu historickému vývoji a aktuálním kariérovým koncepcím. Dále se zaobírá kariérovým poradenstvím, jeho historickým vývojem a přehledem základních koncepcí a přístupů ke kariérovému poradenství. Jednou z oblastí, kde se kariérové poradenství uplatňuje, je organizační kontext. Kariérové poradenství je součástí kariérové podpory, kterou mohou organizace zaměstnancům poskytovat. Bakalářská práce shrnuje, jakým způsobem lze kariérové poradenství v organizacích využívat, jaké jsou jeho cíle v organizačním kontextu a s jakými dalšími aktivitami určenými pro řízení zaměstnanců souvisí. Na teoretickou část navazuje část aplikační, která podává návrh výzkumného projektu, jehož cílem je vývoj dotazníku, který by zjišťoval míru potřeby využití kariérového poradenství.
Význam a možnosti kariérového poradenství
Kovaříková, Tereza ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem Význam a možnosti kariérového poradenství bylo zjistit a popsat pozici kariérového poradce a možnosti a bariéry kariérového poradenství. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, a to: teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na tři hlavní tematické celky. V první kapitole je vymezen pojem kariérového poradenství, jsou vyjmenovány cílové skupiny, formy, diagnostika, limity, možnosti a bariéry kariérového poradenství. Druhá kapitola se věnuje kariérovému poradci, etickému kodexu, kompetencím, specializacím, pracovním činnostem a psychohygienou pro kariérové poradce. Třetí kapitola je zaměřena na vzdělání kariérových poradců a jejich další vzdělávání. V praktické části je popsána metodologie výzkumného šetření. Výzkumným designem byla zvolena případové studie. Data byla sbírána pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se třemi kariérovými poradkyněmi. Rozhovory byly zaměřeny na pět témat, a to: pozice kariérového poradce, možnosti kariérového poradenství, bariéry v kariérovém poradenství, dosažené vzdělání kariérového poradce a další vzdělávání. Dále byla po využití techniky otevřeného kódování interpretována zanalyzovaná data z rozhovorů, shrnuty výsledky a rozvinuta diskuse o výsledcích. Z výzkumného šetření vyšlo najevo, že pozice...
Využití rožnovské arteterapie v kariérovém poradenství
KREISLOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje komparaci dvou oborů přispívajících k rozvoji sebepoznání člověka a zvyšování kvality jeho života; arteterapie a kariérového poradenství. V první rovině se zabývá teoretickým vymezením těchto oborů, popisuje jejich východiska a specifika rožnovského přístupu v arteterapii a sociodynamického pojetí kariérového poradenství. V další rovině sleduje jejich shodné, a naopak odlišné rysy. Cílem práce je nalezení zdrojových témat a způsobu jejich interpretace, tak aby arteterapeutické působení bylo obohacující pro proces kariérového poradenství s jednotlivými klienty.
Sebepoznání a jeho rozvoj prostřednictvím veřejné politiky jako faktor volby středoškolského oboru
Pýchová, Silvie ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Kirovová, Iva (oponent)
V posledních letech nabývá téma uplatnitelnosti lidí na trhu práce na významu v souvislosti s jeho dynamickou proměnou v důsledku globalizace a technologického pokroku. Způsob, jak na tyto změny připravit mladé lidi ve vzdělávání a dospělou populaci, je předmětem kariérového poradenství po celém světě. Překvapivě toto téma v současné době mezi aktéry v České republice příliš nerezonuje a není považováno za prioritu vzdělávací politiky, přestože je hlavním tématem evropských vzdělávacích strategií. Cílem této disertační práce je získat vhled do přesvědčení aktérů českého vzdělávacího systému o tématech, kterými se zabývá kariérové poradenství. Disertační práce využívá data ze šetření Delphi mezi aktéry ve vzdělávání z roku 2019 a pro jejich sekundární analýzu uplatňuje fenomenografický přístup. Na základě Teorie advokačních koalic si tato práce rovněž klade za cíl zjistit, zda je možné mezi těmito aktéry identifikovat určité názorové skupiny. Výsledek tohoto výzkumu nabízí mapu názorů aktérů na tuto problematiku. Zároveň ukazuje, že existují nejméně dvě velké skupiny aktérů, jejichž názory se na základě jejich základních přesvědčení výrazně rozcházejí. Výstupem této disertační práce jsou také doporučení pro rozvoj této oblasti v českém vzdělávacím systému, včetně modelu opatření reagujících na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.