Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (oponent) ; Kuric,, Eduard (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Using metrics and quantitative design guidelines to analyze design aspects of user interfaces (UI) seems to be a promising way for the automatic evaluation of the visual quality of user interfaces. Since this approach is not able to replace user testing, it can provide additional information about possible design problems in early design phases and save time and expenses in the future. Analyses of used colors or UI layout are the examples of such evaluation. UI designers can use known pixel-based (e.g., Colorfulness ) or object-based (e.g., Balance or Symmetry ) metrics which measure chosen UI characteristics, based on the raster or structural representation of UI. The problem of the metric-based approach is that it does not usually consider users' subjective perception (e.g., subjective perception of color and graphical elements located on a screen). Today's user interfaces (e.g., dashboards) are complex. They consist of several color layers, contain overlapping graphical elements, which might increase ambiguity of users' perception. It might be complicated to select graphical elements for the metric-based analysis of UI, so the selection reflects users' perception and principles of a visual grouping of the perceived shapes (as described by Gestalt psychology). Development of objective metrics and design guidelines usually requires a sufficiently large training set of user interface samples annotated by a sufficient number of users. This thesis focuses on the automatic evaluation of dashboard design. It combines common knowledge about dashboards with the findings in the field of data visualization, visual perception and user interface evaluation, and explores the idea of the automatic evaluation of dashboard design using the metric-based approach. It analyzes chosen pixel-based and object-based metrics. It gathers the experience of users manually segmenting dashboard screens and uses the knowledge in order to analyze the ability of the object-based metrics to distinguish well-designed dashboards objectively. It establishes a framework for the design and improvement of metrics and proposes an improvement of selected metrics. It designs a new method for segmentation of dashboards into regions which are used as inputs for object-based metrics. Finally, it compares selected metrics with user reviews and asks questions suggesting future research tasks.
Anticipační zdroje pro brankáře při pokutovém kopu ve fotbale
Kraus, Tomáš ; Carboch, Jan (vedoucí práce) ; Vampola, Jindřich (oponent)
Název: Anticipační zdroje fotbalových brankářů při zahrávání pokutových kopů Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké anticipační zdroje vnímají a berou v úvahu profesionální fotbaloví brankáři, když je na ně kopán pokutový kop. Metody: V bakalářské práci byl využit kvalitativní typ výzkumu, konkrétně případová studie. Byli vybráni profesionální a poloprofesionální fotbaloví brankáři, již hrají druhou a třetí nejvyšší českou fotbalovou ligu. Všichni brankáři jsou stále aktivními hráči. Jejich věk se pohybuje od 22-27 let. Byla použita metoda rozhovoru, rozhovor měl 16 otázek a trval okolo 20-30 minut, kde hráči uvažovali nad klíčovými faktory, které se vztahují k tématu anticipace fotbalových brankářů při pokutovém kopu. Druhou fází výzkumu byla transkripce rozhovoru a jeho analýza. Výsledky: V bakalářské práci byla popsána jednotlivá témata, která poukazují na další anticipační zdroje, které fotbaloví brankáři při penaltových situacích zkoumají. Fotbaloví brankáři zkoumají různé kontextuální a kinematické informační zdroje, které jim v průběhu standardní situace pomáhají k anticipaci střely. Také je zřejmé, že brankáři nevyužívají potencionál anticipace, který jim může velice pomoci. Tyto nové poznatky budou užitečné pro brankáře i jejich trenéry k většímu zařazení anticipace do tréninkových...
Anticipační zdroje a jejich interakce při softballovém pálkařském startu
Joska, Marek ; Pravečková, Petra (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Anticipační zdroje a jejich interakce při softballovém pálkařském startu. Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit, jaké anticipační zdroje berou v úvahu elitní čeští softballoví pálkaři při odpalování nadhozů. Metody: Data jsou v této diplomové práci získávána formou kvalitativního výzkumu, konkrétně případovou studií. Zdrojem informací k této případové studii jsou detailní osobní rozhovory mezi mnou a vzorovou skupinou osmi elitních českých softballových pálkařů. Rozhovory měly osm otevřených otázek a trvaly od 25 do 40 minut. Tyto rozhovory byly následně zanalyzovány s cílem získání poznatků, které budeme moci aplikovat na další obdobné případy. Všichni dotázaní pálkaři byli k roku 2021 členy Českého mužského národního týmu nebo Českého národního týmu U23. Všichni vybraní probandi jsou aktivní hráči ve věku 25,5 ± 3,5 let. Výsledky: V diplomové práci byly vyselektovány a popsány anticipační informační zdroje, které hráčům poskytují cenné informace k anticipaci následujícího nadhozu. Hráči se zamýšleli nad tím, které anticipační zdroje jsou pro ně klíčové. Kromě anticipačních zdrojů byly popsány kontextuální informační zdroje, které ovlivňují pálkařovu taktiku a uvažování v pálkařském boxu. Myšlenky osmi elitních českých pálkařů mohou být inspirací pro mladší, méně zkušené pálkaře i pro...
The Rivermead Perceptual Assessment Battery: Její využití u lidí po poškození mozku ve vztahu k výkonu v ADL
Hejzlarová, Veronika ; Nováková, Olga (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Veronika Hejzlarová Vedoucí práce: Bc. Olga Nováková Oponent práce: Bc. Zuzana Rodová Název bakalářské práce: The Rivermead Perceptual Assessment Battery: Její využití u lidí po poškození mozku ve vztahu k výkonu v ADL Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá poruchami percepce. Pojednává o standardizované testové baterii The Rivermead Perceptual Assessment Battery a o jejím využití u lidí po poškození mozku. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je shrnuta problematika percepčních poruch, informace o testové baterii a o jejím vztahu k běžným denním činnostem. V praktické části je ukázáno její praktické využití u dvou pacientek po poškození mozku. Klíčová slova: The Rivermead Perceptual Assessment Battery Standardizované hodnocení Percepce Vizuální vnímání Výkon v ADL
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu
Černochová, Dana ; Štikar, Jiří (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent) ; Rymešová, Pavla (oponent)
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu Mgr. Dana Černochová Abstrakt Teoretická část práce se zabývá zrakovým vnímáním řidiče. Pozonost je věnována především vnímání vizuálních informací v rozsahu celého zorného pole. Z psychologického hlediska je důležitý pojem funkční zorné pole, tedy konstrukt, který zohledňuje nejen vnímání, ale také pozornost. Jeho velikost závisí na množství informací, které je nunto v daném okamžiku zpracovat. V zahraničí se užívá termín "Useful field of view" pod zkratkou UFOV, v německy psané literatuře se uvádí termín "nutzbares Sehfeld" pod zkratkou NSF. Experimentální část práce je zaměřena na posouzení změn vizuálního vnímání v rozsahu zorného pole ve vztahu k věku. K tomu byl použit základní soubor, který tvořilo 1361 osob ve věku od 18 do 90 let. V dalších dílčích kapitolách je práce věnována experimentu, ve kterém byla užita přidaná sekundární úloha jako nezávisle proměnná s cílem zjistit, zda má zvýšená kognitivní zátěž vliv na rozsah funkčního zorného pole. Pro tento experiment byl použit soubor 645 osob ve věku 18-90 let. Parametry zrakového vnímání v situaci se sekundární zátěží a v situaci bez sekundární zátěže byly sledovány také z hlediska vztahu k výsledkům některých osobnostních a výkonových metod. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny...
Didaktický obraz prvoučný a přírodovědný v historické perspektivě
Plešingrová, Petra ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce vznikla ve spolupráci s Národním pedagogickým muzeem a knihovnou J. A. Komenského v Praze. Zabývá se širokou problematikou didaktických obrazů, zejména možností jejich využití ve výuce přírodovědného učiva u žáků na prvním stupni základní školy, především pak ve druhém ročníku základní školy. Diplomová práce si klade za cíl zjistit význam didaktického obrazu v historické perspektivě a odpovědět na otázku, zda má i dnes didaktický obraz stále ještě své místo ve výuce přírodovědného učiva v samotném vyučovacím procesu. V první, teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se didaktického obrazu, didaktických prostředků a tolik důležitého psychologického pohledu na vnímání obrazového materiálu. Obsažná je část zabývající se podrobným historickým vývojem školního didaktického obrazu s důrazem na jeho vývoj v přírodovědné oblasti. Dále je podrobně nastíněn pohled do problematiky vyučování podle vzácných didaktických obrazů v minulosti a objasněna náplň přírodovědného učiva v současnosti. Empirická část je zaměřena prostřednictvím pilotního šetření na zkoumání konkrétních modulových hodin předmětu prvouka s využitím vybraných přírodovědných či prvoučných obrazů. Klíčová slova obraz, didaktický obraz, názornost, didaktické prostředky, přírodovědné učivo, prvouka, vizuální...
Síla a efektivita fotožurnalismu v digitální éře
Topinková, Martina ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Pospěch, Tomáš (oponent) ; Prokop, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá emocionální silou a efektivitou fotožurnalismu v digitálním věku. Věnuje se novinářským fotografiím v kontextu jejich emocionální působivosti a zkoumá dopady emoční odezvy na příjemce médií. V teoretické rovině práce charakterizuje vznik a vývoj moderního fotožurnalismu a to, jak se etabloval v médiích jako samostatná disciplína, dále digitální věk a jeho specifika ve vztahu k modernímu fotožurnalismu, samotnou emocionální sílu fotožurnalismu a teorii emocí. Stručně představuje také koncept vizuální gramotnosti a definuje etické standardy při práci fotožurnalistů. V analytické části práce pojmenovává konkrétní rysy emocionální síly fotožurnalismu a vztahu emocionality a novinářské fotografie, dále se zaobírá podobností novinářských fotografií s realitou a tím, jaké má zprostředkování reality prostřednictvím novinářských snímků efekt na příjemce médií, opět se zřetelem na emocionální hledisko. Dotýká se také toho, zdali mají novinářské fotografie na základě zasažení citlivosti a vnitřního naladění konzumentů médií potenciál je mobilizovat, nebo naopak způsobují znecitlivění a lhostejnost, a popisuje také etický rozměr fotožurnalismu ve vztahu k emocionalitě.
Evoluce mechanismu lovu u poikilotermních obratlovců a jeho souvislost s vizuálním vnímáním kořisti
Košinárová, Lucie ; Frýdlová, Petra (vedoucí práce) ; Robovská, Pavla (oponent)
Mechanismus lovu a vizuální vnímání jsou oblastmi výzkumu spolu úzce spojenými, především u obojživelníků a plazů. Tato práce se dotýká několika témat, všech navazujících na schopnosti lovu u těchto zvířat. Vzorce chování při lovících pohybech byly zkoumány převážně u obojživelníků, často dohromady s reakcemi na různé vizuální stimuly. Prvním z cílů této práce bylo prozkoumat vzorce chování u žab a gekončíků nočních (Eublepharis macularius) v aréně a jejich podobnosti či rozdílnosti při lovu. Takové sekvence chování nejsou striktní a žádné ze zaznamenaných vzorců chování se nedalo nazvat univerzálním. Jenže ne všechno lovení kořisti probíhá vždy v klidném prostředí stálé arény, v přírodě může docházet k nejrůznějším změnám podmínek a stálosti terénu. Zvířata se musí někdy vyrovnávat s pasivními pohyby, které dokáží kompenzovat hlavou či očima pro zabránění degradace obrazu na sítnici. Schopnost takového vyrovnávání může ovlivňovat jejich schopnosti lovu, a proto se další část této práce zabývala vlivem kompenzačních dovedností na lov u žab při periodickém pohybu jejich podkladu, který jejich chování doopravdy ovlivnil a zpomalil celé ulovení. U žab má na lov rovněž vliv jejich dovednost lapit kořist za pomocí jazyka; někdy na dlouhé vzdálenosti a někdy na kratší. Jazykové elongace u žab jsou...
Využití oční kamery v marketingovém výzkumu
Smékal, Jan ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje využití oční kamery v marketingovém výzkumu. Úvodní část je zaměřena na základy biologie oka, které jsou nezbytné pro porozumění principů sledování pohybu očí. Na to navazuje představení samotného procesu měření dráhy zraku, jeho historie a vývoje metod. Dále přibližuje použití oční kamery a její nejdůležitější parametry a seznamuje s příklady praktického využití sledování pohybu očí v nejrůznějších oblastech. Následně popisuje schopnosti a limity oční kamery, možnosti kombinace s dalšími výzkumnými metodami a v neposlední řadě obsahuje také praktickou ukázku možností analýzy a vizualizace naměřených dat. Poté na sledování pohybu očí nahlíží v kontextu marketingu a vizuálního vnímání a čtenáři zblízka představuje aplikaci oční kamery v různých oblastech marketingového výzkumu. Praktická část si klade za cíl přiblížit praktickou stránku eye- trackingu. Na konkrétním příkladu ukazuje, jak takový výzkum vypadá a co všechno obnáší. Od plánování designu experimentu až po analýzu a interpretaci dat. Výzkum zkoumá obecný fenomén vlivu směru pohledu modela na efektivitu reklamy. Jeho výsledky sice jasný vliv neprokázaly, přináší však zajímavou hypotézu, a také sadu doporučení pro další výzkum.
Tvorba školního vzdělávacího programu pro obor výtvarná výchova
Círová, Kateřina ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Název práce: Výtvarná výchova ve školním vzdělávacím programu pro 2. stupeň základní školy Autor: Bc. Kateřina Círová Katedra: Katedra výtvarné výchovy Vedoucí práce: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. Obsahem diplomové práce je tvorba učebních osnov vyučovacího předmětu výtvarná výchova pro šestý ročník na druhém stupni základní školy. V teoretické části práce nejprve rozebírám pojetí výtvarné výchovy z hlediska jejího vývoje a proměn v čase. Poté analyzuji koncepci výtvarného oboru ve vztahu ke struktuře osnov v rámci charakteristiky vzdělávací oblasti Umění a kultura pro 2. stupeň základního vzdělávání. Hlouběji se zabývám vytvářením vzdělávacích obsahů ve vazbě na vzdělávací cíle. V poslední kapitole teoretické části vymezuji pojem učitelovo pojetí výuky a jeho specifika v roli učitele výtvarné výchovy. V praktické části diplomové práce aplikuji vzdělávací obsah oboru výtvarná výchova do programu výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy s ohledem na učitelovo pojetí výtvarné výchovy. V empirické části se v rámci akčního výzkumu zaměřuji na reflexivní praxi učitele. Kladu důraz na faktory, které učitelovo pojetí výuky ovlivňují. Představuji charakteristiku konkrétní školy a vymezuji vyučovací předmět výtvarná výchova ve vztahu ke školnímu vzdělávacímu programu. Didaktická část...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.