Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Česká fotografie architektury ve dvacátých až padesátých letech 20. století
Kubištová, Mariana ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Schlosser Trnková, Petra (oponent) ; Pospěch, Tomáš (oponent)
Mariana Kubištová ČESKÁ FOTOGRAFIE ARCHITEKTURY VE DVACÁTÝCH AŽ PADESÁTÝCH LETECH 20. STOLETÍ Abstrakt Dizertační práce Česká fotografie architektury ve dvacátých až padesátých letech 20. století se zabývá tématem fotografie architektury, jež je vymezeno dvacátými až padesátými lety 20. století, soustředěno na české prostředí a zaměřeno zejména na stýkání fotografie se soudobými počiny na poli architektury, tedy na fotografii moderní architektury. Metodologicky téma zkoumá jak pohledem vycházejícím z vizuálních studií, tak aplikuje o něco tradičnější přístupy, které se snaží definovat fotografii architektury v závislosti na posláních, které vykonává, vymezit různé její kategorie, popsat její historii a jmenovat některé její důležité představitele. Každý z těchto přístupů je totiž schopen zachytit jiný aspekt sledovaného tématu. První část práce se pokouší odpovědět na otázku, co je to fotografie architektury, co za ni můžeme považovat a jak k ní lze přistupovat a interpretovat ji. Shrnuje také dosavadní poznání o historii tohoto oboru, a to jak u nás, tak v zahraničí. V neposlední řadě se pokouší nastínit historický, společenský a výtvarný kontext ve zkoumané době. Druhá část práce vychází z předpokladu, že jádro a největší objem vizuálního materiálu leží v oblasti živnostenské fotografie. Zkoumání...
Síla a efektivita fotožurnalismu v digitální éře
Topinková, Martina ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Pospěch, Tomáš (oponent) ; Prokop, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá emocionální silou a efektivitou fotožurnalismu v digitálním věku. Věnuje se novinářským fotografiím v kontextu jejich emocionální působivosti a zkoumá dopady emoční odezvy na příjemce médií. V teoretické rovině práce charakterizuje vznik a vývoj moderního fotožurnalismu a to, jak se etabloval v médiích jako samostatná disciplína, dále digitální věk a jeho specifika ve vztahu k modernímu fotožurnalismu, samotnou emocionální sílu fotožurnalismu a teorii emocí. Stručně představuje také koncept vizuální gramotnosti a definuje etické standardy při práci fotožurnalistů. V analytické části práce pojmenovává konkrétní rysy emocionální síly fotožurnalismu a vztahu emocionality a novinářské fotografie, dále se zaobírá podobností novinářských fotografií s realitou a tím, jaké má zprostředkování reality prostřednictvím novinářských snímků efekt na příjemce médií, opět se zřetelem na emocionální hledisko. Dotýká se také toho, zdali mají novinářské fotografie na základě zasažení citlivosti a vnitřního naladění konzumentů médií potenciál je mobilizovat, nebo naopak způsobují znecitlivění a lhostejnost, a popisuje také etický rozměr fotožurnalismu ve vztahu k emocionalitě.
Fotograf a pedagog Jan Regal
Smilková, Karolína ; POSPĚCH, Tomáš (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fotografa a pedagoga Jana Regala. V teoretické části je shrnut jeho život a dílo v podobě fotografické a pedagogické činnosti. Působnost Jana Regala je převázně ve Zlínském kraji, odkud pochází. Záměrem této práce není pouze biografie zmiňovaného fotografa, ale i jeho působení v kontextu s dobou.
Autor a autorství ve fotografii v první polovině 20. století v českých zemích
Pichler, Dominika ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Pospěch, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o autorovi a autorství ve fotografii 1. poloviny 20. století v českých zemích, s reflektováním mezinárodních vlivů, které jsou z hlediska vývoje fotografie na našem území neopomenutelné. Zmíněné časové období se stalo plodnou a rozmanitou etapou pro rozvoj "umělecké" fotografie a s tím spojeného zájmu o osobnost autora. Práce začíná velmi stručným zhodnocením proměnlivé role autora ve fotografii od počátku jejího vynálezu, dále plynule přechází k piktorialismu a přes počátky moderní fotografie se dostává k avantgardě. V každé vývojové etapě fotografie práce nachází výrazné osobnosti i specifickou problematiku týkající se autorského tématu a tím rovněž poukazuje na sílu jedince, který dokáže ovlivnit celé generační hnutí. Skrze vývoj jednotlivých autorů (Drahomír Josef Růžička, František Drtikol, Josef Sudek, Jaromír Funke, Eugen Wiškovský, Jindřich Štýrský), se zároveň snaží prokázat, že každé stylové období v historii fotografie má svůj specifický význam pro její další vývoj; přestože je tento význam jednotlivými autory často zpětně popírán. Práce se také snaží nastínit rozdíl mezi inspirací a plagiátorstvím. Práce si neklade za cíl postihnout celé dílo jednotlivých autorů, ale má vypichovat jejich autorsky výrazná období v kontextu s jejich životním rozpoložením. V...
Rafal Milach
Veškrna, Vojtěch ; POSPĚCH, Tomáš (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Přiblížení a rozbor díla jednoho z významných polských dokumentaristů současnosti. Jeho dlouhodobé práce o státech směrem na východ a vztahu k technologiím ve své tvorbě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.