Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počátky českého soukromého vysokého školství (na případové studii Vysoké školy finanční a správní)
Straková, Magdalena ; Houda, Přemysl (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Počátky českého soukromého vysokého školství na případové studii Vysoké školy finanční a správní Bc. Magdalena Straková ABSTRAKT Práce Počátky českého soukromého vysokého školství na případové studii Vysoké školy finanční a správní zpracovává období mezi lety 1999 až 2009, kdy díky úpravě zákona o vysokých školách mohly vzniknout první soukromé vysoké školy. Pomocí orální historie mapuje a strukturuje danou oblast na případové studii jedné z prvních soukromých vysokých škol. Historii školy práce rozdělila na tři části: příprava projektu a vznik školy, období růstu a moment, kdy se objevily první problémy s kvalitou a reputací. Přináší současně odpověď na otázku, nakolik existence soukromého vysokého školství změnila sféru terciárního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Vysoká škola finanční a správní, soukromá vysoká škola, soukromá univerzita, terciární vzdělávání, orální historie, případová studie
Současné vzdělávání v mezinárodním pohledu
Sochová, Lucie ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Současné vzdělávání v mezinárodním pohledu Abstrakt Práce se věnuje tématu současného vzdělávání v evropských zemích se zaměřením na terciární vzdělávání. První část je věnována obecnému přehledu o vzdělávání v Evropě, mezinárodní klasifikaci vzdělání ISCED, organizacím zabývající se školskou tematikou a jejich činností ve formě programů, sběru mezinárodně srovnatelných dat či vydávaných publikací. Součástí je popis vzdělávacích politik v evropských zemích a popis vzdělávacích systémů ve vybraných zemích. Ve druhé části jsou analyzovány údaje za rok 2020, poskytované OECD o absolventech terciárního vzdělávání, kteří jsou posuzováni z hlediska mezinárodních klasifikací i dle věku či pohlaví. Provedena je typologie bakalářských a magisterských absolventů dle pohlaví metodou shlukové analýzy, s cílem vymezit regiony s podobnými znaky a následně prokázat rozdílnosti v závislosti na pohlaví absolventů či úrovně a oborů studia. Klíčová slova: terciární vzdělávání, mezinárodní klasifikace vzdělání ISCED, vzdělávací politika, vzdělávací systém, absolventi, shluková analýza
Student se specifickou poruchou učení-průchod studiem na vysoké škole
ŠTÁHLICHOVÁ, Klára
Diplomová práce na téma Student se specifickou poruchou učení-průchod studiem na vysoké škole je teoreticko-empirického charakteru. Cílem teoretické části práce je uvedení do problematiky specifických poruch učení v kontextu adolescence a rané dospělosti. Pozornost je dále věnována terciárnímu vzdělávání. Empirická část práce se pak zaměřuje na zjištění faktorů, které determinují průchod studiem jedinců se specifickými poruchami učení na vysoké škole. Práce je součástí výzkumného projektu GA JU.
Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na PF a ZF.
STARÁ, Amálie
Práce nese název Akademický vývoj studentů s poruchou učení na Pedagogické a Zemědělské fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V práci jde především o analýzu jednotlivých studijních programů a oborů v kontextu specifikace studijní zátěže, jejíž výsledek bude využit v rámci výzkumného projektu GA JU.
Horizontal job-education mismatch in the Czech Republic
Veřtát, Jakub ; Pertold, Filip (vedoucí práce) ; Pintera, Jan (oponent)
Většina studií zabývajících se nesouladem mezi vzděláním a zaměstnáním se soustředí pouze na vertikální nesoulad, tj. na nesoulad mezi úrovní dosaženého vzdělání a úrovní požadovanou pro dané zaměstnání. Méně pozornosti je věnováno shodě mezi oborem studia a zaměstnáním, tzv. horizontálnímu ne- souladu. Tato práce zkoumá horizontální nesoulad mezi terciárně vzdělanými pracovníky v České republice. Nejdříve měříme výskyt horizontálního ne- souladu a celkového nesouladu (kombinace horizontálního a vertikálního ne- souladu) v letech 2005 až 2019. Za druhé zkoumáme determinanty horizon- tálního nesouladu za použití binárního logit modelu a determinanty celkového nesouladu za použití multinomiálního logit modelu. Používáme dvě různá ob- jektivní měření horizontálního nesouladu. Výsledky naznačují, že výskyt hori- zontálního nesouladu se od roku 2005 mírně snížil, zatímco výskyt celkového ne- souladu se více než zdvojnásobil. Kromě jiných faktorů ovlivňuje pravděpodob- nost horizontálního a celkového nesouladu také obor studia. Pohlaví ovlivňuje pouze pravděpodobnost celkového nesouladu.
Komparace možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu
Valachovičová, Tereza ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu. Výchozí informace jsou porovnávány na teoretické úrovni. Empirická část není zahrnuta. Práce porovnává studium na všech vysokých školách, jež zajišťují studijní obory zaměřené na český, australský a novozélandský znakový jazyk. Jedná se o obory pedagogické, lingvistické, tlumočnické a překladatelské. Cílem je poskytnout informace o obsahu, rozložení a průběhu vzdělávání na jednotlivých vysokých školách, přičemž dané informace vychází z popisu studijních oborů a kurzů, jejž školy zveřejňují na svých webových stránkách a ve studijních informačních systémech. Popisované obory jsou vybírány podle předem stanovených kritérií. Součástí komparace jsou i podpůrné služby pro studenty a jejich dostupnost na popisovaných vysokých školách. V úvodních kapitolách se práce zabývá historií a specifiky znakových jazyků a vývojem vzdělávání neslyšících. Dále se práce zaměřuje na legislativní ukotvení znakových jazyků. Další část práce se věnuje současné podobě vzdělávacích systémů vybraných zemí s důrazem na komparaci národních kvalifikačních rámců v terciárním stupni vzdělávání. Závěrečná komparace shrnuje rozdílné aspekty vysokoškolského studia a rozdíly při samotném studiu...
Přístup k univerzitnímu a neuniverzitnímu studiu médií v britském a německém prostředí : srovnávací studie
Brejlová, Iva ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce Přístup k univerzitnímu a neuniverzitnímu studiu médií v britském a německém prostředí: srovnávací studie porovnává přístupy Velké Británie a Německa k terciárnímu vzdělávání, které se tematicky váže k médiím. Ukazuje specifické pojetí tohoto oboru ve dvou odlišných mediálních prostředích, které se vyvinuly na základě různých historických zkušeností a po rozdílném přijetí mediálních studií jako oboru na půdu institucí terciárního vzdělávání. Obor nemá jasně stanovené hranice a tak poskytuje zemím možnost zasadit ho do vlastního pojetí. Diplomová práce zkoumá terciární vzdělávání vázané na média na vysokoškolských institucích, v rámci jednotlivých studijních programů, ve směřování odborných publikací, v národních vzdělávacích dokumentech i v hodnocení nadnárodních organizací. Definuje relevantní subjekty a sylaby, identifikuje základní kompetence absolventů těchto studií, procesy, jejichž prostřednictvím se stávají odborníky i vzdělávací aktivity v oblasti mediálního vzdělávání. Analyzuje odlišnosti, očekávání a metody ve studovaných dokumentech. Zkoumá, zda zůstávají přístupy Velké Británie a Německa odlišné i přes stejně směrované požadavky, které na ně klade především Evropská unie.
Příprava budoucích učitelů 1. stupně ZŠ v České republice a Belgii
Kalousová, Lucie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou učitelů prvního stupně základní školy, a to v České republice a ve frankofonní části Belgie. Práce má charakter srovnávací studie, jež v daných zemích analyzuje systémy terciárního vzdělávání a systémy studia oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studijní obor je detailněji popsán na vybraných příkladech Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a École normale catholique du Brabant wallon na Haute École Léonard de Vinci v Louvain-la-Neuve. Za účelem vzájemné inspirace jsou představeny jednotlivé studijní plány těchto škol, vztah teorie a praxe v rámci studia a na základě pozorování a vlastního prožitku jsou reflektovány také dvě vybrané problematiky z každé instituce, které mají zajímavý a specifický charakter. Je prezentována také problematika profesních kompetencí učitele, která se vztahuje k vysokoškolské přípravě učitelů a která je v Belgii již vypracovaná, zatímco v České republice je zatím ve fázi příprav. Obě školy mají svým studentům co nabídnout, ale také se v čem inspirovat a dále rozvíjet svou nabídku přípravy budoucích učitelů prvního stupně základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.