Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem do výuky češtiny
Vrbenská, Veronika ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pierścieniak, Piotr Paweł (oponent)
Bakalářská práce analyzuje současný stav a možnosti českého základního školství v otázce začleňování jinojazyčných žáků s trvalým pobytem v České republice do výuky českého jazyka. Zabývá se nejen možnostmi, které jsou garantovány zákonem, ale také případnou spoluprací škol s dalšími institucemi a s rodinou. Představuje základní učební pomůcky, které jsou pro výchovu těchto žáků k dispozici. Na základě studia odborné literatury a konzultací s učiteli pražských ZŠ představuje 2 případové studie, které reprezentují způsob začlenění žáků-cizinců v těchto školách, i podpůrné prostředky, které se při práci s nimi osvědčují či nikoliv.
Vzájemná spolupráce učitele 1. ročníku ZŠ a asistenta pedagoga
Jinochová, Iva ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Předmětem této diplomové práce byla případová studie týkající se spolupráce učitele a asistenta pedagoga při vzdělávání žákův 1. ročníku ZŠ. V teoretické části práce byly shromážděny poznatky k tématu práce z odborné literatury. Byly popsány doporučené možnosti podpory žáků na počátku školní docházky a úloha asistenta pedagoga v rámci této podpory. Text obsahuje také legislativní ukotvení pozice asistenta pedagoga i práce osobního asistenta obecně. Pozornost byla věnována také etickým a jiným problémům, které s povoláním asistenta pedagoga úzce souvisí. V empirické části práce byla zpracována případová studie jedné 1. třídy běžné základní školy. Byl zmapován průběh a změny spolupráce učitele a asistenta pedagoga v průběhu jednoho školního roku. Sběr dat proběhl formou zúčastněného pozorování, terénních zápisků, rozhovorů a dotazníků. Spolupráce učitele a asistenta pedagoga neprobíhala podle očekávání. Na základě získaných zkušeností si myslím, že asistentka pedagoga nevěnovala žákům dostatečné množství času. Jako negativní také hodnotím neochotu účastnit se třídních akcí nad rámec běžné pracovní doby. Také toto pravděpodobně přispělo k tomu, že práce s dětmi neprobíhala vždy harmonicky. Na konci školního roku asistentce pedagoga nebyla prodloužena pracovní smlouva. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, asistent...
Pedagog Josef Soukup
Bandasová, Monika ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Diplomová práce se týká pedagoga Josefa Věnceslava Soukupa. Jedná se o téměř cimrmanovskou osobnost vlasteneckého pedagoga z 19. století, jehož důležitost a významnost, jakožto i jeho jedinečnost, dokládám především výňatky a citáty z jeho vlastního životopisu a dalších jeho spisů, ale také z jeho vlastní tvorby, která mi posloužila jako nedocenitelný zdroj informací. Časově jsem práci vymezila obdobím Soukupova života, tj. 1819-1882. Pouze v kapitole o dívčím vzdělávání v Čechách jsem toto rozmezí překročila, abych mohla ukázat nejdůležitější mezníky tohoto vývoje, který ovšem pokračoval i po Soukupově smrti. Kapitolu o dívčím vzdělávání jsem do práce okrajově zařadila z toho důvodu, že J. V. Soukup se podílel na založení vyšší dívčí školy v Písku, kde byl posléze ředitelem. Znal se také s osobností, která výrazně ovlivnila koncepci vyššího dívčího vzdělávání v českých zemích, a to se samotným Amerlingem, na jehož přednášky pravidelně docházel. S tématikou dívčího vzdělávání souvisí i kapitola, jež je věnována Soukupovu příteli V. V. Janotovi, který se spolupodílel na založení vyšší dívčí školy v Písku. Stejně jako Soukup, i Janota navštěvoval přednášky doktora Amerlinga a působil i na Budči dívčí. Práce je uvedena kapitolou "Josef Soukup jako heslo", která podává přehled encyklopedií a naučných slovníků...
Úloha asistenta pedagoga na 1. stupni ZŠ
Ježilová, Kristýna ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
KRISTÝNA JEŽILOVÁ ÚLOHA ASISTENTA PEDAGOGA NA 1. STUPNI ZŠ ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o profesi asistenta pedagoga a jeho interakci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a o tom, jak na svoji práci nahlížejí samotní asistenti. Teoretická část vysvětluje důležité pojmy, které jsou pro tuto profesi stěžejní, tedy společné vzdělávání, kdo je to asistent pedagoga a co potřebuje ke své práci a kdo jsou to žáci se SVP. Část praktická se snaží pomocí kvalitativního šetření blíže nastínit práci asistenta pedagoga. Zajímalo mě, jak na tuto práci nahlížejí samotní asistenti, což se snažím zjistit pomocí výzkumných metod - rozhovoru a pozorováním. Na základě výsledků výzkumného šetření je zpracován závěr šetření, kde jsou shrnuty všechny získané poznatky. Cílem práce je tedy zjistit, jakou úlohu mají asistenti pedagoga a jak pomáhají žákům se SVP, jak na svoji práci sami asistenti nahlížejí, jak se jejich názor na toto povolání liší, v čem je stejný.
Role asistenta pedagoga v hodinách českého jazyka na základní škole
Netolická, Diana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výukou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol hlavního vzdělávacího proudu v hodinách českého jazyka. Výzkumná část je zaměřena na zkušenosti pedagogů a asistentů pedagoga z hodin českého jazyka. Cílem bakalářské práce je pomocí zjištěných informací zjistit, co role asistenta pedagoga v hodinách českého jazyka obnáší a jak funguje spolupráce učitele a asistenta v těchto hodinách. Práce se dále zaměřuje na to, co asistentům pedagoga v hodinách českého jazyka chybí a co by naopak ze své práce vyřadili. Ve výzkumné části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu, který je proveden metodou strukturovaných rozhovorů s asistenty pedagoga a pedagogy. Předpokládaný počet respondentů je osm učitelů a osm asistentů pedagoga.
Kvalifikační předpoklady asistentů pedagoga
Rokosová, Lucie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kvalifikačními předpoklady asistentů pedagoga. Hlavním cílem této práce je zjistit spokojenost asistentů pedagoga se současnou podobou kvalifikačních kurzů pro asistenty pedagoga. Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol, kdy první tři kapitoly jsou teoretické a poslední kapitola je praktická. Teoretická část vymezuje legislativní zabezpečení asistenta pedagoga, preferované osobnostní předpoklady, schopnosti a dovednosti, náplň práce a možnosti získání odborné kvalifikace a dalšího vzdělávání asistenta pedagoga. A dále srovnává pozici asistenta pedagoga u nás a v zahraničí. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které bylo realizováno s pomocí nástroje kvalitativního výzkumu, semi-strukturovaného rozhovoru, s devíti asistenty pedagoga.
Profese asistenta pedagoga na prvním stupni základní školy jeho vlastní perspektivou
Kuberová, Kristýna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Diplomová práce Profese asistenta pedagoga na prvním stupni základní školy jeho vlastní perspektivou, pojednává o asistentech pedagoga z hlediska motivace, která aktéry vedla k výkonu profese, z hlediska nároků na tuto profesi, spolupráce s vyučujícími, žáky a jejich rodiči. Práce také zkoumá postavení/roli asistentů pedagoga ve škole a nahlíží na sebepercepci samotných aktérů. Práce je rozdělena na dvě části tj. na část teoretickou a na část praktickou. V praktické části jsou prezentovány výsledky analýzy rozhovorů s asistenty pedagoga. V teoretické části je čtenář nejprve seznámen s trendem inkluzivního vzdělávání, dělením žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a ustanovením podpůrných opatření, do kterých mimo jiné patří i profese asistenta pedagoga. Dále je čtenář seznámen s teoretickým ukotvením profese asistenta pedagoga, vznikem a vývojem této profese. Dále se v textu pojednává o identitě a profesní identitě aktérů a o odbornostech a osobních předpokladech, které jsou pro výkon profese nezbytné. V textu bylo pro lepší teoretické uchopení profese, nutné shrnout několik českých studií a porovnání se zahraniční praxí. Vymezení profese asistenta pedagoga v teoretické části tvoří základ pro porozumění výzkumnému šetření. Praktická část se zabývá interpretací analyzovaných dat, které byly...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.