Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání úrovně koordinačních schopností zaměřených na rovnováhu u žáků pátých, sedmých a devátých tříd v Praze
Kučera, Jakub ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalá ská práce zkoumá úrove koordina ních schopností u žák 5., 7. a 9. ro níku ZŠ, tedy ve vývojov velmi r znorodých obdobích. Teoretická ást se zam uje na vymezení koordina ních schopností a jejich d lení, dále porovnává období prepubescence a pubescence a p edstavuje testové baterie, které koordinaci prov ují. Výzkum byl provád n pomocí Iowa- Brace test, který byl použit pro ov ování úrovn obecn koordina ních schopností žák . V metodické ásti je popsán pr b h testování (v etn popisu p ípravy) jež probíhalo na dvou ZŠ v Praze v celkem devíti t ídách. U nam ených dat se potvrdil statisticky významný nár st koordina ních schopností mezi žáky 5. a 7. ro níku, zatímco mezi 7. a 9. ro níkem byl jejich nár st menší než 5 %. Tato zjišt ní jsou ve shod s teorií Prof. Karla M koty, CSc. (M kota a Novosad, 2005). Dále se projevily lepší koordina ní schopnosti u dívek než u chlapc , a to ve všech ro nících. Vyšších výsledk také dosahovali žáci v nující se individuálním sport m oproti žák m v nujícím se sport m kolektivním. KLÍ OVÁ SLOVA Koordinace, Iowa-Brace test, trénink rovnováhy, rozvoj, starší školní v k
Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění
Jahnická, Natalie ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění Cíle: Cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit aktuální stav výuky zdravotní tělesné výchovy na školách v České republice s využitím existujících výzkumných studií. Metody: V této práci byla použita metoda komparativní analýzy k vyhodnocení existujících bakalářských a diplomových prací zaměřených na zdravotní tělesnou výchovu. Data byla čerpána z databází Google Scholar, Digitální repozitář UK, theses.cz a ResearchGate. Dále také byla analyzována z dotazníkových šetření prováděných od roku 2005 mezi učiteli. Výsledky: Výsledky práce odhalují, že zdravotní tělesná výchova se na 194 školách z 226 zkoumaných nevyučuje. Mezi nejčastější zdravotní oslabení 104 škol uvádí oslabení pohybového aparátu. Hlavní překážky pro zařazení zdravotní tělesné výchovy do školního programu zahrnují nedostatečné finanční zdroje, což uvádí celkem 104 škol a nedostatek kvalifikovaných učitelů. Tento problém uvádí 69 škol. Jako efektivní alternativy se ukázaly různé projekty zaměřené na podporu pohybu a zdraví dětí, stejně jako začleňování pohybových aktivit do jiných předmětů. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk, oslabení žáků, uvolňování žáků, pohybové projekty
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
Výuka ledního bruslení na 2. stupni základních škol
Orlová, Adéla ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce na téma Výuka ledního bruslení na 2. stupni základních škol se zaměřuje na průběh výuky ledního bruslení na druhém stupni základních škol. Hlavním cílem práce bylo zmapování a zanalyzování výuky ledního bruslení na základních školách a následné vytvoření vhodné metodiky za pomocí odborné literatury, zahrnutí výsledků výzkumné části. V teoretické části se práce zabývá rozborem a kritikou literatury věnující se výuce bruslení a bruslení obecně. Tato část se zaměřuje na charakteristiku bruslení, nastínění historie, bruslařskými sporty, charakteristikou staršího školního věku, rámcovým vzdělávacím plánem a jeho pojetím ledního bruslení a osobností učitele/trenéra. Výzkumná část je postavená na dotazníkovém šetření. Dotazníky byly elektronickou formou rozeslány na základní školy a zjišťovaly, jak výuka bruslení na oslovených základních školách probíhá, jak a kde je zajišťovaná. Díky dotazníkům, odborné literatuře pak byla vytvořena metodika vhodná pro tento stupeň základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA výuka ledního bruslení, základní škola, metodika ledního bruslení, starší školní věk
Volnočasové aktivity žáků druhého stupně základní školy ze sociálně znevýhodněného prostředí
Šilhavá, Kristýna ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce na téma Volnočasové aktivity dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí se zaměřuje na to, jak děti ze sociálně znevýhodněného prostředí tráví svůj volný čas. Cílem práce je vysledovat, jaké aktivity volí žáci druhého stupně z tohoto prostředí a zjistit, zda a jak často využívají volnočasových aktivit nabízených školou nebo okolními institucemi. V neposlední řadě zjistit, zda je nabídka volnočasových aktivit ve škole a jejím okolí dostatečná, případně o jaké další volnočasové aktivity by žáci projevili zájem. Práce je rozdělena na dvě kapitoly, teoretickou a praktickou část. Teoretické část je zaměřena na vymezení pojmů volný čas, jeho funkce a výchovu ve volném čase. Dále se zabývá sociálním znevýhodněním a identifikací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, která byla klíčová pro praktickou část a volbu respondentů pro výzkum samotný. V druhé kapitole je popsán výzkumný soubor a dále vyhodnocení získaných dat kvantitativního výzkumu. Ve výzkumné části jsou zaznamenány výsledky dotazníkového šetření, které popisují způsoby trávení volného času dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, instituce, které tyto děti navštěvují a aktivity, kterým se ve svém volné čase věnují. KLÍČOVÁ SLOVA sociální znevýhodnění, starší školní věk, volnočasové aktivity, zájmová činnost
Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu
Rulík, Adam ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu Cíle: Zjistit, co považují experti na lední hokej za trendy v tréninku mládeže a co jsou podle nich významné oblasti tréninku. Zjistit, jak se poznatky expertů z praxe liší od teorie. Nalézt vnitřní vazby mezi jednotlivými oblastmi tréninku, které experti chápou jako významné. Metody: kvalitativní výzkum - kvalitativní rozhovor s experty (volná debata, řízené interview) Výsledky: Ve výzkumu byly použity dva typy rozhovoru, kterých se účastnilo 11 expertů. Rozhovor I. typu absolvovali tři experti. V tomto typu rozhovoru bylo nalezeno 15 významných oblastí tréninku, u kterých bylo zjištěno 12 vnitřních vazeb (z toho 2 oboustranné). Rozhovor II. typu přinesl pohled osmi expertů na problematiku významných oblastí. Například byl zjištěn optimální věk pro zahájení náročnějšího tréninku x =12,7 let nebo poměr specifické/nespecifické zátěže v tréninku mimo led (procenta) x =42/58. Také v tomto typu rozhovoru byly nalezeny vnitřní vazby, celkově 21. Z porovnání literatury a teorie vytvořené na základě rozhovoru II. typu vyplývá rozdíl v 1 oblasti. 5 oblastí v literatuře chybí a dalších pět je rozdílných v určité části. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk,...
Analýza struktury a obsahu týdenního tréninkového mikrocyklu u hráčů fotbalu v kategorii U13 a U15
Novotný, Adam ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název práce: Analýza struktury a obsahu týdenního tréninkového mikrocyklu u hráčů fotbalu v kategorii U13 a U15 Autor: Adam Novotný Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je komparace obsahu, struktury a časové efektivity tréninkového procesu v rámci týdenního mikrocyklu mezi fotbalovými kategoriemi mladší žáci (kategorie U13) a starší žáci (kategorie U15). Současně je cílem komparace obsahu a struktury tréninkového procesu zmíněných kategorií s doporučením Fotbalové Asociace ČR. Metody řešení: Výzkumný soubor obsahoval dvě žákovské kategorie hráčů (U13 a U15). Pro sběr dat bylo využito nezúčastněné pozorování a vytvoření videozáznamu z tréninkového třítýdenního mezocyklu. Významnost rozdílů vzhledem ke stanoveným hypotézám byla ověřena pomocí hodnocení koeficientu věcné významnosti Hedgesova g a také pomocí procent. Výsledky práce: Tato studie zjistila významný rozdíl v užívání průpravných her mezi kategoriemi U13 (25,9 % z celkové náplně tréninku) a U15 (68,4 %). Významný rozdíl byl dle očekávání analyzován i u využití posilování. Kategorie U13 posilování se závažím nevyužila vůbec a volila spíše úpolovou metodu. Naopak U15 posilovala v 24,6 % času určeného pro kompenzace. U kategorie U13 bylo užívání sociálně-interakčních forem vždy mezi kategoriemi středně...
Porovnání tělesné zdatnosti žáků městských a vesnických škol
Budková, Kristýna ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem práce bylo porovnat tělesnou zdatnost žáků 7. ročníků základních škol ve městech a na okrese Nymburk. Pro testování tělesné zdatnosti žáků byly využity čtyři motorické - člunkový běh 4x10 metrů, skok daleký z sed a vytrvalostní člunkový běh. Teoretická část je především zaměřena na tělesnou zdatnost, její testovaní a poh dětí. Výzkumná část práce popisuje výzkum, vyhodnocuje a porovnává všechna získaná data testování tělesné zdatnosti žáků pomocí bodových norem Unifittestu 6 60 pro věkovou výsledků šetření vyplynulo, že úroveň tělesné podprůměrná, avšak žáci z městských škol dosahují ve všech čtyřech motorických testech lepších průměrných výsledků než žáci z vesnických škol. Průměrné STB žáků městských škol je 18,63 bodů a průměrné STB žáků vesnických škol činí 15,61 bodů. Testování prokázalo velmi špatnou úroveň vytrvalostních schopností žáků v
Motivace žáků sedmých tříd města Svitavy k pohybovým aktivitám
Fiedlerová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí staršího školního věku k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako motivace, pohybová aktivita, tělesná zdatnost a starší školní věk. Dále se práce věnuje rozdělení motivace na vnitřní, vnější a uvedení do problematiky motivace dětí k pohybovým aktivitám. Definuje pojem potřeba, který s motivací úzce souvisí a pojem výkonová motivace. Následně představuje definici pohybu a důležitost pohybových aktivit, jak ze sociálního hlediska, tak i z hlediska zdravotní prevence. V neposlední řadě se práce věnuje také charakteristice města Svitavy a možnostem organizovaných pohybových aktivit, které město nabízí. Stručně představuje vybrané svitavské školy a jejich vztah k pohybovým aktivitám. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření pomocí částečně standardizovaného dotazníku MPAM-R, který zkoumá míru motivace a sílu jednotlivých motivů podněcujících k zahájení pohybové aktivity. Zabývá se také rozdílnými výsledky v síle zkoumaných motivů u dotazovaného souboru děvčat a chlapců, rozdíly v míře motivace u respondentů sportovně aktivních a u respondentů sportovně neaktivních. Následně ověřuje závislost úrovně tělesné zdatnosti, která byla testována ve školním roce 2022/23 Českou školní inspekcí (ČŠI), na míře motivace. Zkoumaný...
Mapování pohybového diskomfortu v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem v mladším i starším školním věku
Šámalová, Eliška ; Vomáčková, Helena (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
v Abstrakt Název: Mapování pohybového diskomfortu v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem v mladším i starším školním věku. Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat pohybový diskomfort v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem, povědomí o ergonomii a kompenzaci sportu u českých hráčů v mladším i starším školním věku. Dalším cílem je navrhnout prevenci úrazů a způsob motivace k její realizaci. Metody: Data byla získávána dotazníkovým šetřením. Data vyplnili hráči esportu z hlavního města Prahy, ve věku 11-16 let ze základních škol a víceletých gymnázií. Veškeré šetření bylo anonymní. Pro validizaci finálně použitého nestandardizovaného elektronického dotazníku byl nejprve sestaven předvýzkum. Data z dotazníku byla zpracována pomocí analytických nástrojů a deskriptivní statistiky v programu MS Excel. Pro vyhodnocení získaných dat byla použita kontingenční tabulka a Chí kvadrát test nezávislosti. P-hodnota nezávislosti byla stanovena p = 0,05. Výsledky: 402 respondentů, ve věku 11-16 let (13,3 ± 1,269) v zastoupení 258 mužů a 144 žen vyplnili dotazníkové šetření. Výsledky studie prokázaly, že spolu souvisí bolesti pohybového aparátu s časem stráveným esportem. (P=0,0059 na hladině významnosti alfa = 0,05) Více než polovina ehráčů (53 %) přerušuje pravidelně prolongovaný sed při...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.