Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 313 záznamů.  začátekpředchozí195 - 204dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Gruberová, Nikol ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce bude zaměřena na problematiku inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole. Rozdělena bude do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části budou vymezeny pojmy jako mentální postižení, inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní škola a inkluzivní třída společně s dalšími pojmy, které jsou s touto problematikou propojeny. Teoretickou část bude uzavírat kapitola o vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole, kde budou přiblíženy podmínky, které jsou důležité pro úspěšné inkluzivní vzdělávání a problémy a přínosy, které může přinést inkluzivní vzdělávání. Praktická část se bude zabývat analyzováním a popisem procesu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na druhém stupni vybrané pražské základní školy. Pro zjištění potřebných dat budou využity metody kvalitativního, ale i kvantitativního výzkumu.
Pohybový režim žáků na 1.stupni ZŠ v podmínkách konkrétní školy
Srchová, Michaela ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Název práce: Pohybový režim žáků 1. stupně ZŠ v konkrétních podmínkách školy Autor práce: Bc. Michaela Srchová Katedra: Katedra tělesné výchovy a sportu Vedoucí diplomové práce: Mgr. Věra Kuhnová, Katedra tělesné výchovy a sportu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, M. D. Rettigové 4, 116 39 Praha 1 e-mail vedoucího: vera.kuhnova@pedf.cuni.cz Abstrakt: V diplomové práci se zabývám pohybovým režimem žáků mladšího školního věku. Po dobu dvou týdnů pozoruji jednu vybranou třídu během dopoledního vyučování. Pro své pozorování využiji třídu 3. E ze základní školy v Praze-Radotíně. Věnuji se také pohybovému režimu žáků z celého prvního stupně po dobu přestávek. Následně zhodnotím, jestli je pohybový režim žáků třídy 3. E po dobu dopoledního vyučování dostatečný. V závěru práce navrhnu aktivity, kterými lze obohatit školní den žáků. Klíčová slova: Pohybový režim, pohybové aktivity, žáci, 1. stupeň ZŠ
Pracovní listy pro galerijní animaci
Líbal, Ondřej ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy Název bakalářské práce: Pracovní listy pro galerijní animaci Autor práce: Ondřej Líbal Vedoucí práce: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá vytvořením grafického pracovního listu (autorské knihy), v podobě ilustrace spojené s textem, který bude sloužit jako edukační pomůcka v instituci typu výtvarné galerie či muzea s podobnou funkčností jako galerijní animace. Knihy (listy) jsou koncipovány na produkci určenou dětem s pomocí rodičů, mladistvým, nebo také náhodným návštěvníkům. Vytvořil jsem variantu pracovního listu, témata koncipoval dle věku daných uživatelů. Autorská kniha (list) se vztahuje na určitou galerii a výstavu v ní probíhající. Pracovní balíčky jsou obsahově vytvořeny ve dvou variantách - Balíček pro rodinu s dětmi, nebo mladší skupinu žáků, v barevném grafickém provedení a rozšířeného obsahu věcí pro tvorbu. A zjednodušený balíček pro starší návštěvníky galerie, pouze s tužkou, který je i méně ekonomicky náročný. Prošel jsem potřebné informace a data z institucí, vytvořil knihy (listy) a následně se celou akci aplikoval na žácích a náhodných návštěvníků galerie. Obsah listů (knihy) se vztahuje buď na konkrétní situaci, objekt, umělecké dílo, nebo na celou instituci. Každá kniha obsahuje...
Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy
Kozibratková, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nese název Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy. Tato práce se zabývá metodami kritického myšlení, které vedou žáky k rozvoji čtenářské gramotnosti na prvním stupni základní školy. Teoretická část seznamuje s kurikulární reformou a jejími změnami. Zabývá se zde pojmy učitel, inovace a pedagogický konstruktivismus. Teoretická část práce vymezuje jednotlivé klíčové kompetence základního vzdělávání. Jejich rozvoj a naplnění jsou důležitým cílem ve vzdělávání. Dále se zabývá pojmem čtenářská gramotnost a jejími rovinami. Teoretická část se také zabývá programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jehož východiskem je kritické myšlení a třífázový model učení, evokace, uvědomění a reflexe. Práce vymezuje některé metody kritického myšlení, které podporují čtenářskou gramotnost žáků. Výzkumná část práce se zabývá metodami kritického myšlení, které přispívají ke čtenářské gramotnosti žáků. Výzkumné šetření probíhá akčním výzkumem, při kterém je použita metoda pozorování. Výzkum zkoumá, jak metody kritického myšlení přispívají k rozvoji klíčových kompetencí a k rozvoji úrovně čtenářské gramotnosti žáků dle stanovených kritérií. Výzkum probíhá na základní škole, která se nezabývá inovativními metodami kritického myšlení. Klíčová...
Připravenost budoucích učitelů 1. stupně ZŠ poskytnout první pomoc žákům v život ohrožujících stavech
Kutmonová, Jitka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Název: Připravenost budoucích učitelů 1. stupně ZŠ poskytnout první pomoc žákům v život ohrožujících stavech Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku připravenosti budoucích učitelů základních škol v poskytování první pomoci žákům v život ohrožujících stavech. V úvodu je popsána motivace, která vedla ke zpracování tématiky a následují cíle stanovené pro tuto práci. Teoretická část se věnuje definování první pomoci, začlenění tématu do školských dokumentů a programů, dále stručně specifikům žáka mladšího školního věku z pohledu poskytování první pomoci, podrobně popisuje jak kontaktovat záchrannou službu a věnuje se prevenci. Podrobně popisuje univerzální postup poskytování první pomoci ve třech krocích a doplňuje je o poznatky z praxe se žáky mladšího školního věku. Praktická část se zabývá připraveností budoucích učitelů v oblasti poskytování první pomoci v život ohrožujících stavech, ověřované na základě dotazníkového šetření. Dále analyzuje, zda dokážou budoucí učitelé správně reagovat v situacích ohrožujících život žáků. V závěru se nachází stručné zhodnocení dosaženého cíle. Klíčová slova: první pomoc, učitel, žák, první stupeň základní školy, život ohrožující stavy
Současný stav poslechových činností v hodinách Hv na 1. stupni ZŠ a didaktické návrhy na zapojení těchto činností ve výuce
Poláčková, Marie ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím poslechových činností v současné české škole. Jejím hlavním cílem je posílit motivaci dětí k poslechu klasické hudby v současné praxi prostřednictvím jimi preferovaných skladeb. Práce obsahuje dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část analyzuje dostupné zdroje, které se vztahují k poslechu jako materiál pro učitele a učebnice s doložkou MŠMT jako jeden z nástrojů pro poslech. Zkoumá postavení poslechu hudby v současném českém kurikulu a představuje poznatky k poslechu z oblasti muzikoterapie. Praktická část analyzuje stav zapojení poslechu v současné škole a jeho podmínky. Dále zjišťuje spontánní preference žáků v oblasti poslechu klasické hudby. V návaznosti navrhuje, jak využít spontánních preferencí k zefektivnění výuky a podpoře budování vztahu dětí k vážné hudbě. Praktická část využívá výzkumné metody dotazování a experimentování. Výzkum přinesl pozitivní výsledky. Ukázal, že učitelé poslech do hodin hudební výchovy zařazují v průměru alespoň jednou měsíčně a ukázal okolnosti tohoto zařazování. Odhalil tři nejvíce dětmi preferované skladby a dvě skladby zcela nepreferované. Při použití těchto skladeb ve výuce se během experimentu ukázal, jak preferované skladby motivují děti k jejich poslechu.
Zkušenosti učitelů anglického jazyka s výukou žáků se specifickými poruchami učení
Charvátová, Andrea ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jak jednotliví učitelé anglického jazyka na základních a středních školách (N=50) nahlížejí na problematiku specifických poruch učení, především dyslexie. Důležité jsou také informovanost a vzdělanost vyučujících v tématu, jejich názory na zařazení těchto žáků/studentů do běžných tříd a především jejich osobní zkušenosti s výukou žáků/studentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části práce je představena historie a charakteristika specifických poruch učení, dále se již zaměřuji na dyslexii, u které jsou představeny příčiny, diagnostika a možnosti reedukace. Důležitou roli zde hraje pomoc odborníků, která je také součástí teoretické části. Následně je věnována část výuce cizích jazyků s důrazem na angličtinu, kde je zmíněna vhodná metodika práce a možné pomůcky pro děti se specifickými poruchami učení. V empirické části jsou představeny tři případové studie dyslektických žáků/studentů a popsán a vyhodnocen samotný výzkum - dotazníkové šetření. Z výpovědí dotazovaných je zřejmé, že mají dobré znalosti o tématu specifických poruch učení, jejich zkušenosti s výukou těchto dětí jsou značné, názor na smíšené třídy převládá kladný, nicméně v drtivé většině odpovědí vyšlo najevo, že tuto výuku učitelé považují za velmi náročnou a z toho důvodu nemají o práci s...
Komparace řešitelských strategií matematických úloh žáků 1. st. ZŠ
Wasilewská, Eliška ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat úlohu pojetí výuky zejména v oblasti matematiky a porovnat řešitelské strategie matematických úloh žáků I. stupně ZŠ, jež jsou vedeni odlišnými přístupy. V teoretické části se zaměřuji na různé způsoby pojetí výuky a jejich charakteristiku, dále na faktory, jenž ovlivňují vyučovací proces a v neposlední řadě na slovní úlohy, jejichž způsoby řešení odráží mimo jiného matematickou schopnost žáka. Empirická část zkoumá vliv pojetí výuky na strategie řešení matematických úloh žáků 3. ročníků ZŠ za použití metody experimentu, jehož součástí byl didaktický test a rozhovory s vybranými žáky. Výsledkem práce je přinesení důkazů o vlivu pojetí výuky na způsoby řešení matematických úloh žáky. KLÍČOVÁ SLOVA Pojetí výuky, učitel, žák, slovní úlohy, experiment.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 313 záznamů.   začátekpředchozí195 - 204dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.