Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Horáková, Štěpánka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá rolí, kterou může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele. Zkoumá, které oblasti profesní přípravy mohou být pobytem nejvíce ovlivněny a jak je tato zkušenost posouvá v osobní rovině. Teoretická část popisuje studium v zahraničí, především se zaměřuje na program Erasmus+ pro pregraduální studenty učitelství na 1. stupni. Druhá kapitola argumentuje fáze nabývání učitelské profese a možný vliv studia v zahraničí na ně. Všímá si především vlivu na profesní rozvoj studenta. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá vlivem zahraničního pobytu na rozvoj učitelské osobnosti, a to včetně nabývání klíčových kompetencí. Praktická část je smíšeným výzkumem s cílem zjistit, jak studium v zahraničí rozvíjí budoucí učitele v rámci jejich osobnostních a profesních kompetencí. Analyzuje zkušenosti a subjektivní reflexi účastníků zahraničního pobytu. Data jsou sbírána smíšeným výzkumem pomocí míchání metod, kdy se střídá metoda kvalitativní, kvantitativní a na závěr opět kvalitativní. Nejprve je pozornost věnována hloubkové reflexi konkrétního zahraničního studijního pobytu, poté analýze míry možného vlivu zahraničních pobytů na studenty pedagogické fakulty skrze dotazník a následně rozhovorům s vybranými respondenty. V závěru dochází ke shrnutí klíčových...
Rozvojový potenciál, mechanismy a jevy spojené s učením prožitkem
Kos, Andrej ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent)
Tato práce je zaměřena na rozvojový potenciál učení prožitkem. Jejím cílem je popsat probíhající principy učení, podmínky a jevy, které jej provází, a mechanismy, kterými jeho aktéři dosahují osobního rozvoje. V rámci bakalářského výzkumu bylo prováděno pozorování tří dětských volnočasových kroužků rozdílného zaměření po dobu zhruba čtyř měsíců. Pozorované fenomény jsou pak interpretovány na základě teoretických východisek učení, konceptu prožitku, dynamiky malých skupin a konceptu osobního rozvoje. Na základě pozorování byl vytvořen systém učebních situací a jejich charakteristika a popsán způsob, jakým umožňují aktérům dosahovat osobního rozvoje. Klíčová slova: Učení, sociální učení, skupinové aktivity, volnočasové aktivity, osobní rozvoj, vedení, sociální interakce
Volný čas (analýza současného stavu problematiky vyplnění a trávení volného času u mládeže v České republice)
Toušová, Simona ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce "Volný čas (analýza současného stavu problematiky vyplnění a trávení volného času u mládeže v České republice)" se zaměřuje na vztah mládeže k volnému času a snaží se poukázat na důležitou roli volnočasových aktivit pro osobnostní rozvoj mládeže. V teoretické části se věnuji otázce, co to je volný čas a vymezuji termíny užívané pro mládež a výchovu ve volném čase. Rozebírám funkce a cíle volného času, význam smysluplně naplněného volného času, faktory ovlivňující výběr volnočasových aktivit a dávám příklady praxe z vyspělých zemí. Následuje část věnovaná vývoji politiky mládeže v České republice, roli státu v politice mládeže, legislativním úpravám a strategickým dokumentům k této problematice. V analytické části čerpám z empirických šetření posledních let a pomocí SPSS analyzuji data PISA 2003. Cílem je zodpovědět tři hlavní výzkumné otázky: Jak mládež tráví volný čas? Existuje ve volném čase selektivita mezi mládeží? Pokud ano, jaké jsou její příčiny? Je v České republice dostatek institucí poskytujících možnosti vyžití mládeže ve volném čase? Součástí práce je též analýza aktérů politiky mládeže v České republice a rozbor zařízení nabízejících možnosti vyžití ve volném čase. Na závěr uvádím implikaci pro veřejnou politiku, kde naleznete i "strom problémů" týkajících se tohoto tématu.
Význam taneční a pohybové výchovy ve vzdělávání dětí mladšího školního věku The importance of dance and movement in the education of children in middle school age
Neuhöferová, Eva ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se opírá o vývojová specifika školáků a hledá, co je jejich přirozeností. Klade si otázku: "Proč je pro člověka pohyb tak důležitý?" a jakou roli hraje pohyb při správném držení těla. Vyzdvihuje důležitost pohybu pro vývoj dítěte a ukazuje, že pohyb je neoddělitelnou součástí našich životů. V kapitole o tanci nahlížím na tanec jako na jednu z nejstarších forem lidského umění. Hledám taneční projevy v každodenním životě a popisuji specifika dětského tanečního projevu. V neposlední řadě vyzdvihuji přínos tance, jeho výchovný rozměr, hodnoty a využití. V další kapitole se věnuji taneční a pohybové výchově jako doplňujícímu vzdělávacímu oboru a jeho ukotvení v RVP. V praktické části popisuji aplikaci pěti lekcí taneční a pohybové výchovy. Tyto lekce byly odučeny pedagožkou, která neměla žádné předchozí zkušenosti s výukou taneční a pohybové výchovy. Hlavním důvodem tohoto rozhodnutí je, aby lekce mohly být v budoucnu aplikovány pedagogy bez ohledu na jejich předchozí zkušenost s taneční a pohybovou výchovou. V praktické části sleduji několik klíčových věcí. Z pedagogického hlediska reflektuji srozumitelnost vytvořených lekcí a jejich aplikaci pedagogem, který neměl žádné předchozí zkušenosti s tímto oborem. Výzkumnou metodou je rozhovor. Dále analyzuji spontánní pohyb dětí ve třídě...
Přirozená komunikace s koněm a možnosti interakce koně a člověka
Volfová, Lenka ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Přirozená komunikace s koněm a možnosti interakce koně a člověka AUTOR: Bc. Lenka Volfová KATEDRA Katedra biologie a environmentálních studií VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá mezidruhovou komunikací, konkrétně přirozenou komunikací člověka s koněm. Cílem práce je představit možnosti využití koní pro osobnostní rozvoj prostřednictvím komparativního výzkumu za pomoci programu Ing. Josefa Lišky (Liška Solutions), který využívá několik cviků práce s koněm ze země k hodnocení osobnosti. Pro potřeby této diplomové práce byli za pomoci této metody hodnoceni metodou přímého pozorování dobrovolníci ze tří skupin: učitelé, vedoucí pracovníci firem a lidé pracující se zvířaty. Hodnocení bylo zaznamenáváno pomocí bodů a komentářem. Na základě získaných výsledků byly porovnávány tři výše uvedené skupiny. Bylo zjištěno, že učitelé vynikali v šesti ze sedmi sledovaných osobnostních kompetencí. Rezervy mají oproti vedoucím pracovníkům firem v energičnosti. Sledovaná skupina vedoucích pracovníků firem dosahovala výsledků blízkých učitelům. Skupina lidí pracujících se zvířaty vykazovala jiný způsob práce a jejich vedení bylo nakloněno spíše k liberálnímu stylu. Přínosem práce je vyzkoušení originální, málo známé, metody hodnocení osobnosti. Bylo dokázáno, že...
Osobnostní rozvoj pedagoga v křesťanském a duchovním kontextu
Žižková, Johana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce nabízí náhled na křesťanství jako na jedno z podnětných teoretických východisek osobnostního rozvoje pedagoga. Vymezuje principy osobnostního rozvoje pedagoga v duchovním, konkrétně křesťanském, kontextu a představuje možnou praktickou cestu duchovního rozvoje. Činí tak s přihlédnutím k současným společensko-kulturním podmínkám a v kontrastu s vybranými humanizujícími pojetími osobnostního rozvoje. V samotném úvodu práce je osvětlena má motivace pro výběr této tematiky, na kterou navazuje vymezení základních pojmů. Část práce je věnována nezbytné podmínce uskutečnění osobnostního a duchovního rozvoje - seberozvoji pedagoga. Následující kapitola se zabývá porovnáním přístupu teoretických východisek, která výrazně obohatila můj způsob přemýšlení o osobnostním rozvoji. Jde o humanistickou psychologii, osobnostní pojetí dítěte a hlavně o křesťanské učení, které má nezpochybnitelný vztah k osobnostnímu rozvoji, a to jak v pojetí teoretickém, tak v praktickém křesťanském životě. V závěru bakalářské práce je představen motivačně vzdělávací kurz VYTAX, který se zabývá osobnostním rozvojem pedagoga v křesťanském kontextu v praxi, a to konkrétně v prostředí Církve adventistů sedmého dne. Klíčová slova Osobnostní rozvoj, duchovní rozvoj, seberozvoj pedagoga, sebekázeň, láska, víra
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybraném podniku
SIMOTOVÁ, Eva
Tato diplomová práce je zaměřena na prozkoumání a analýzu současného stavu motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané organizaci. Na základě zjištění stupně motivace a stimulace zaměstnanců byla navržena nápravná opatření, která by mohla zvýšit motivaci zaměstnanců, jejich loajalitu k zaměstnavateli a celkovou spokojenost s pracovním životem. Prvním krokem bylo prostudování odborné tuzemské i zahraniční literatury a studií zabývajících se problematikou motivace a stimulace. Prostřednictvím vhodných výzkumných metod byl analyzován současný stav motivace a stimulace zaměstnanců v organizaci. Na základě informací zjištěných z dotazníkového šetření a nestrukturovaných rozhovorů byla navržena nápravná opatření, která by mohla pomoci efektivně zvýšit motivaci zaměstnanců a upevnit jejich vztah k organizaci.
Význam životní krize v procesu rozvoje osobnosti
Fidlerová, Stanislava ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
FILOZOFICKÁ FAKULTA UNIVERZITY KARLOVY Katedra pedagogiky Bakalářská práce Význam životní krize v procesu rozvoje osobnosti Importance of life crisis in process of personal development Vedoucí bakalářské práce: Vypracovala: PhDr. Hana Krykorková CSc. Stanislava Fidlerová Abstrakt Téma krize se zdá v dnešní době velmi aktuální. Krize zasahuje všechny oblasti lidské činnosti i člověka samotného. Nevyhýbá se nikomu z nás. Každý člověk ve svém životě většími či menšími krizemi zákonitě prochází. Podívat se na jejich význam a příčiny může být pro nás vysvětlením a současně pomocí. Předpokládám, že krize je jeden z podstatných momentů, který rozhoduje o našem dalším životním směřování. Buďto krizi a její motiv pochopíme a pracujeme s ním, pak máme šanci využít potenciálu, který nám krize nabízí. V opačném případě, kdy jsme k příčinám a výzvě krize "slepí"nastává druhá varianta. Tato cesta vede ke stagnaci, případně somatizaci problému. Zdá se, že člověk dále pokračuje téměř nedotčen na své životní cestě, ale jde s jistým dluhem. Dluh se týká jeho samého. Jedná se o rest, který člověk dluží sám sobě, neboť nepostupuje na své životní pouti tak, jak by mohl. Dochází ke stagnaci v některých případech až k destrukci osobnosti. Takový jedinec je vnitřně nespokojen a často přenáší své problémy do okolí. Klíčová slova:...
Příprava a realizace týdenního intervenčního jógového programu zaměřeného na rozvoj jemné motoriky a pohyblivosti u lidí s mentálním postižením
JANKOVCOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá stimulací osobnostního a hlavně fyzického a motorického rozvoje osob s mentálním postižením s využitím jógového cvičení a jógy prstů. Mým cílem bylo zjistit zda týdenní intervenční program přinesl zlepšení v jemné motorice, pohyblivosti a tím zlepšení celého tělesného stavu testovaných participantů v úrovni 1. až 3. stupně mentálního postižení. Výzkum byl proveden na základě týdenního pobytu ve škole v přírodě. Participanti byli testováni první den a poslední den pobytu. Sledovaný soubor tvořilo šest žen a čtyři muži ze speciální školy v Českých Budějovicích. Byly použity metody pozorování, posuzování a dotazování pro potřeby detekce změn v ukazatelích fyzického stavu, zlepšení jemné motoriky a tím uchopovacích reflexů participantů a zapamatování si nových pojmů. Výsledky dokládají pozitivní změny v těchto ukazatelích. Došlo ke zlepšení koordinace pohybů, jemné motoriky horních končetin s využitím v každodenních sebeobslužných činnostech a také byl prokázán pozitivní vliv jógy na duševní stránku participantů. Výzkumný projekt byl pro participanty přínosný a může sloužit jako model i pro další využití v terénní praxi v jógovém cvičení s lidmi s mentálním postižením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.