Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Michael Kácha a česká literatura
Machková, Barbora ; Merhaut, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtěch, Daniel (oponent)
Diplomová práce představuje osobnost Michaela Káchy, anarchistického redaktora a nakladatele. Životopisný nástin zachycuje nejen jeho redakční a publicistickou činnost (např. v časopisech Práce, Zádruha, Mladý průkopník, Klíčení) a nakladatelské aktivity (Družstvo Kniha, Kacha Verlag), ale věnuje se také jeho působení v dělnických a později anarchistických, resp. anarchokomunistických organizacích, které je s jeho literární činností neodmyslitelně spjato. Součástí práce je bibliografický soupis textů Michaela Káchy a seznam knih vydaných za jeho účasti.
Marketingové aktivity Euromedia Group v období 2011-2013
Janků, Michaela ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Cílem bakalářské práce "Marketingové aktivity Euromedia Group v letech 2011−2013" je představení marketingové komunikace jednoho z největších nakladatelství v České republice Euromedia Group. Společnost vlastní také celostátní distribuční společnost, díky které expeduje tituly do všech domácností, knihkupeckých sítí, obchodních řetězců či ke knihkupcům, a také jeden z největších čtenářských klubů u nás. V úvodu práce je představena společnost včetně její historie a pravidel členství v Knižním klubu. Následující kapitoly se zabývají marketingovými aktivitami. Jejich součástí jsou péče o stávající členy, nábory nových členů či knižní akce pro veřejnost. Součástí je i téma podpory domácích autorů a s ním související Literární cena Knižního klubu. V závěru práce je rozebraná propagace knižních titulů v různých médiích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kulturní instituce v systému řízené kultury. SNKLHU
Forstová, Eva ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Disertační práce je zaměřena na poznání místa a funkce kulturní instituce v systému řízené kultury. Není orientována jen teoreticky, podstatné otázky jsou řešeny na konkrétním příkladu instituce v určitých společensko-hospodářských souvislostech, Státním nakladatelství krásné literatury, hudby a umění v letech 1953-1960. Na základě zkoumání pravidel řízení nakladatelských podniků v centrálně-přídělovém systému se v práci ukazuje, jak se v jedné z nejvýznamnějších kulturních institucí druhé poloviny minulého století v bývalém Československu uskutečňovala nakladatelská praxe. Jak byly v uvedené instituci plněny úkoly vyplývající z ideologicky motivované hospodářské a ediční politiky strany a vlády a této politice podřizovány vnitřní nakladatelské procesy.
Informační chování redaktorů ve vydavatelském průmyslu
Hajdová, Marie ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku informačního chování redaktorů z nakladatelství s důrazem na informační potřeby a zdroje informací. V první části se zabývá pozicí nakladatelství v informační společnosti, představuje trend elektronického publikování a jeho vliv na podobu knižního trhu. Následuje terminologický přehled vybraných pojmů z nakladatelství a jejich analýza. Další kapitola je shrnutím teorie informačního chování, souvisejících konceptů, modelů a dosavadních výzkumů v ČR. V závěru práce jsou shrnuty a analyzovány výsledky výzkumu, který byl pro potřeby práce realizován mezi českými redaktory. Na základě těchto výsledků jsou součástí práce také návrhy na zvýšení informační gramotnosti redaktorů.
Poválečná generace překladatelů: malé a velké dějiny. Ilustrace problematiky na rozhovorech s překladateli
Neudertová, Miriam ; Šotolová, Jovanka (vedoucí práce) ; Rubáš, Stanislav (oponent)
Diplomová práce navazuje na výzkumný projekt "Postavení literárního překladu v české společnosti po roce 1945", který byl řešený v letech 2008 až 2011 na Ústavu translatologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a v jehož rámci byly realizovány téměř tři desítky rozhovorů s významnými osobnostmi českého poválečného překladu. Práce sestává ze tří částí. V první části podává stručný úvod do metodologie vedení rozhovoru (orální historie). Ve druhé části konfrontuje objektivní historická fakta se subjektivními vzpomínkami překladatelů, tj. s informacemi získanými při uskutečněných rozhovorech. Ve třetí části rozšiřuje výzkumný korpus o dva další rozhovory. Rozhovory jsou uvedené krátkým portrétem dotazovaných a doplněny ediční poznámkou. V závěru práce shrnuje a hodnotí výsledky dosavadního výzkumu včetně nově získaného materiálu.
Profil současného nakladatele: Nakladatelství HOST
Lukášová, Barbora ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
V této bakalářské práci se pokouším nastínit fungování a produkci současného nakladatelství Host. Samotné nakladatelství Host začalo fungovat až v devadesátých letech 20. století, nicméně periodikum Host, jehož odkaz nakladatelství nese, funguje již několik desetiletí. Jelikož není možné oddělit nakladatelství Host od periodika Host - dodnes fungují souběžně a sdílejí tutéž redakci - v první části bakalářské práce představuji počátky periodika Host ve dvacátých letech 20. století až po jeho samizdatovou podobu v osmdesátých letech. Poté nastíním základy nakladatelství Host, které zkraje devadesátých let položil Dušan Skála. Od druhé poloviny devadesátých let se pak začíná formovat současná podoba nakladatelství a periodika Host pod vedením Tomáše Reichela a Miroslava Balaštíka. V hlavní části bakalářské práce se pokouším popsat současné působení nakladatelství Host, zejména prostřednictvím jeho knižní produkce, a poukázat na jeho transformaci z poměrně úzce zaměřeného nakladatelství v nakladatelství, jehož produkce zaujala i masového čtenáře. Cílem mé práce je především ucelený popis současného nakladatelství Host.
Ediční profil a marketingové aktivity Nakladatelství Kniha Zlín
Kajabová, Marieta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
Ve své práci jsem se komplexně zaměřila na malé a relativně mladé nakladatelství Kniha Zlín. Cílem je poskytnout základní údaje o českém knižním trhu, zmapovat historii nakladatelství, s tím související vývoj jejich poměrně specifického edičního profilu, do kterého je v poslední době zahrnut také trend v podobě elektronických knih. Na základě poskytnutých statistik zhodnotím úspěšnost jednotlivých edic a konkrétních titulů, jak papírových, tak e-knih, a srovnám Knihu Zlín s konkurenčními nakladatelstvími. V další části práce shrnuji dosud vynaložené marketingové aktivity jak z prostředí internetu, tak i mimo něj a obraz nakladatelství v médiích.
Časopis Čin v letech 1929-1939
Bokotejová, Helena ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Časopis Čin v letech 1929 - 1939 se zabývá kulturně politickým časopisem Čin, který vycházel v Praze v meziválečném období. Tento levicově a demokraticky orientovaný týdeník, později čtrnáctideník, byl zaměřen na aktuální kulturní a veřejné otázky v rámci tehdejšího Československa. Cílem práce je poskytnout ucelený profil tohoto ve své době významného periodika. Práce se nejdříve věnuje vymezení vlastního pojmu časopis v rámci masových médií, dále popisuje charakteristiku mediální krajiny v období první i druhé republiky, přičemž se podrobněji zabývá tištěnými medii a s nimi spojenou problematikou. Součástí je také podkapitola o kulturní a politické situaci Československa ve 20. a 30. letech, pozornost je rovněž zaměřena i na zařazení časopisu Čin do dobové časopisecké struktury. Další části práce se již věnují periodiku samotnému, a to nejprve v období mezi lety 1929 - 1936, kdy časopis vedla Marie Majerová, a poté v době vedení Bohumila Přikryla, tedy v letech 1937 - 1939. Tyto samostatné kapitoly pak přinášejí informace o vydavateli časopisu Čin, stejnojmenném tiskovém a nakladatelském družstvu československých legionářů v Praze, a vzniku tohoto listu; dále také o obecné a formální charakteristice časopisu, o autorech, kteří do tohoto periodika přispívali, respektive o vedoucích...
Kniha na cestě od rukopisu ke čtenáři
UHLÍKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se věnuje fenoménu knihy jako klíčovému komunikačnímu nástroji autora (uměleckého i neuměleckého) textu se čtenářem. Materiální objekt kniha je podrobně zkoumán jako výrobek, zboží i objekt estetického zájmu. Práce se zaměřuje především na tyto otázky: Co vše se děje s textem od momentu odevzdání rukopisu do nakladatelství do chvíle, kdy jej čtenář vezme poprvé do ruky? Jaké subjekty, instituce či zájmy vstupují (či mohou vstoupit) během výroby, distribuce a prodeje knihy do hry a jaká je jejich role? Jaká je podoba a funkce grafických a peritextových složek knihy? Všechny otázky jsou zodpovězeny s ohledem na současný stav české knižní kultury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.