Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Když je všeobecná sestra muž...
Tomášková, Vanda ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
V budoucích letech čeká zdravotní a sociální systém v České republice z důvodu očekávaných odchodů do penze významné prohloubení deficitu všeobecných sester. Jednou ze strategií, která by mohla pomoci snížit dopady nedostatku zdravotnických pracovníků v této profesi je nalákat do ní více mužů. Tato diplomová práce se zabývá integrací mužů do týmů s majoritním zastoupením žen na jednotkách intenzivní péče. Cílem diplomové práce bylo zjistit jakým způsobem ovlivňují změny v genderové kompozici těchto původně čistě ženských týmů procesy spjaté se skupinovou dynamikou. Dílčími cíli bylo jednak nalezení vhodné strategie, která by usnadnila vstup mužů do týmů s majoritním zastoupením žen a dále také identifikace schopností a dovedností, kterými by muži mohly obohatit dosavadní způsob poskytování ošetřovatelské péče. Prostřednictvím takto získaných informací bychom měli být schopni přijmout adekvátní opatření, která budou podporovat nejen nábor, ale i retenci nových zaměstnanců. Klíčovou výzvou v této oblasti bude zajistit transparentnost a rovné podmínky pro ženy i muže, které se pro práci v této profesi rozhodnou. Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, skupinová dynamika, lidské zdroje, všeobecná sestra, muž
Skupinová dynamika na soustředění dětského pěveckého sboru
Jůnová, Lenka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Téma bakalářské práce spadá do oblasti pedagogiky volného času. Zabývá se vývojem vztahů ve skupině zájmového útvaru Sušického dětského sboru. V teoretických kapitolách se zabývám výchovou ve volném čase, hrou, letními tábory a Sušickým dětským sborem. V praktické části se věnuji přípravě a realizaci letního soustředění s důrazem na skupinovou dynamiku. Cílem bakalářské práce je sledovat a popsat vývoj vztahů členů SDS během letního soustředění. Skupinová dynamika bude popisována s ohledem na zařazení nováčků do stávající skupiny. Na základě pozorování a rozhovorů dochází ke zjištění, že volba aktivit přispěla k vývoji vztahů. Díky skladbě týmů a volbě aktivit se podařilo začlenit nováčky do stávajícího kolektivu.
Vliv forem zážitkové pedagogiky na jeho účastníky
ŠEDOVÁ, Sarah
Práce se zabývá vlivem jednotlivých forem zážitkové pedagogiky na jeho účastníky. V teoretické části jsou popsány základní pojmy zážitkové pedagogiky, její vývoj, cíle, formy a principy. Empirická část se skládá z realizovaného kvalitativního výzkumu s využitím metody pozorování a polostrukturovaného rozhovoru, jehož cílem bylo analyzovat, zda a popřípadě jakým způsobem působí zážitková pedagogika použitá v autorském projektu Saan na jeho účastníky. Hlavním cílem diplomové práce bylo zhodnotit, jak působí zážitková pedagogika na účastníky a poté tyto teoretické znalosti porovnat s vlastním výzkumem.
Třídní klima na 1.stupni ZŠ
Lexová, Dagmar ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce je věnována třídnímu klimatu ve 4. třídě ZŠ. Tématem je přetvoření negativního třídního klimatu v pozitivní. Cílem bylo nalezení metod a forem práce se třídou, které povedou ke zlepšení klimatu ve třídě. V teoretické části se zabýváme tématy školní třída, klima školy a školní třídy, nekázeň ve třídě, péče učitele o třídní klima, které souvisí s řešeným problémem v dané třídě. Praktická část je akčním učitelským výzkumem. Záměrem akčního učitelského výzkumu bylo posouzení specifik 4. ročníku z hlediska péče o klima třídy, zvláště v situaci, kdy se ve třídě vyskytuje negativní klima. Pomocí akčního učitelského výzkumu, jehož součástí bylo pozorování učitelem, konzultace s odborníky a diagnostika třídy pomocí dotazníku "Naše třída" se podařilo problém v dané třídě vyřešit a cíl diplomové práce byl naplněn. Konkrétní metody vedoucí ke zlepšení situace ve třídě jsou popsány v praktické části. Domnívám se, že jsou obecně platné a využitelné v praxi dalších, nejen začínajících, učitelů.
Práce se skupinou v rámci ergoterapie v psychiatrické nemocnici
Kotrbová, Kateřina ; Pluhaříková-Pomajzlová, Jana (vedoucí práce) ; Kotková, Karla (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Kateřina Kotrbová Vedoucí práce: Mgr. Jana Pluhaříková-Pomajzlová Název bakalářské: Práce se skupinou v rámci ergoterapie v psychiatrické nemocnici Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá skupinovou formou ergoterapie u pacientů s duševním onemocněním v době hospitalizace v psychiatrické nemocnici. Zaměřuje se na vedení cílené skupinové aktivity v rámci ergoterapie a nabízí konkrétní v praxi využitelné terapeutické jednotky, které byly v rámci práce navrženy a většina z nich ověřena v praxi. Dalším výstupem práce je vytvořený pracovní sešit na téma práce s časem, který mohou ergoterapeuti využít v rámci vedení skupin, ale také v rámci individuální ergoterapie. Popisuje také úlohu ergoterapie v oblasti péče o duševní zdraví, její léčebný přínos a doporučení pro práci se skupinou. Zaměřuje se na dospělé hospitalizované pacienty s vážným duševním onemocněním (schizofrenie, bipolární porucha apod.), kteří často využívají následnou péči v rámci hospitalizace. Formou kazuistik bylo popsáno celkem 12 provedených terapií u cílené skupiny, jejich příprava, průběh, závěr a reflexe. Závěr práce shrnuje a hodnotí praktickou zkušenost s vytvořeným navazujícím skupinovým programem na vybrané téma v rámci hospitalizace v psychiatrické nemocnici. Výsledná zpětná vazba pacientů...
Vliv kooperativních her na sociální atmosféru ve třídě
Panušová, Lenka ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Vliv kooperativních her na sociální atmosféru ve třídě Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jak významný vliv může mít půldenní kooperativní program se zaměřením na spolupráci na vzájemné vztahy mezi spolužáky jedné třídy a na následné vnímání třídní sociální atmosféry. Metody: Pro získání dat byl využit standardizovaný dotazník "Hodnotenie sociálnej atmosféry v triede." Výzkumu se zúčastnilo celkem 72 respondentů ze tří prvních ročníků šestiletého Gymnázia Jana Nerudy v Praze. K vyhodnocení jsou využity statistické metody jako aritmetický průměr, modus či medián. Výsledky: K pozitivnímu posunu v hodnocení třídní sociální atmosféry došlo ve všech zkoumaných skupinách. Nicméně v kontrolní skupině 1.D, kde kooperativní program neproběhl, nastalo výraznější zlepšení než v jedné z experimentálních skupin. Ověřili jsme, že půldenní program kooperativních her není dostačující k naplnění záměru výrazně ovlivnit vzájemné vztahy mezi spolužáky, ale může poukázat na nedostatky třídní sociální atmosféry. Klíčová slova: spolupráce, komunikace, skupinová dynamika, kooperativní učení, prostředí školní třídy
Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda-li aktivity v přírodě mají vliv na vztahy uvnitř skupiny u mládeže, která žije v podmínkách ústavní výchovy. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu, a to speciální sociometrický dotazník B3-U (Braun, 2006). V experimentální skupině bylo 11 respondentů a byly to děti z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova v Jablonce nad Nisou. V kontrolní skupině bylo 10 respondentů a byly to děti též z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova Semily. Obě skupiny byly ve věkové hranici od 8 do 15 let. Výsledky a závěry: Výsledky měření ukázaly, že nejvíce vyčleněné osoby ze skupiny si po intervenci našli nové vztahy v kolektivu. Výsledky ohledně nejvíce vyčleněné osoby ve skupině byly velmi pozitivní. Po intervenci měla nejméně atraktivní osoba méně, jak o polovinu záporných hlasů. Ve skupinové hierarchii byly odstupy mezi jednotlivými členy menší po intervenci. Pouze u výsledků pocitů přátelství, spolupráce a důvěry ve skupině se ukázalo, že po intervenci jsou nižší. Což je zvláštní k poměru k ostatním výsledků, které byly pozitivní. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, sporty v přírodě, ústavní výchova, skupinová dynamika,...
Muzikoterapie u předškolních dětí
Čadek, Martin ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Následující práce se zabývá muzikoterapeutickým procesem u skupiny předškolních dětí. Snahou je vnímat tento proces z perspektivy dynamiky malé skupiny. V rámci práce je ústřední následující výzkumná otázka: "Jaké jevy jsou klíčové v rámci dynamického procesu integrity a deintegrity skupiny?". Ke zmíněným pojmům integrita a deintegrita se teoreticky vážou koncepty koheze a tenze, které vedou ke dvěma stavům skupiny. První stav v rámci koheze je charakterizován pojmem "soudružnost" a druhý pojmem "vzdalujeme se od sebe". Výsledkem je pak nastínění nalezených faktorů koheze a tenze pro sledovanou skupinu předškolních dětí v muzikoterapeutickém procesu.
Absence otce ve výchově jako faktor ovlivňující terapeutický proces u mužů v rámci specializované ústavní léčby závislostí
Žváčková, Eva ; Čablová, Lenka (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE VÝCHODISKA: Rodinné prostředí je místem, které je důležité pro vývoj dítěte. Přítomnost každého z rodičů ve výchově zastává svůj úkol. Absence jednoho z rodičů tudíž s sebou přináší jistá rizika, co se adekvátního vývoje týče. Stále více se dnes připisuje význam otcovské roli ve výchově. Otec zastává pro syna důležitou roli, jak z hlediska vývojových úkolů, ať už při utváření vlastní identity, poskytnutí mužského vzoru, či naučení se ukázněnosti, tak také zprostředkováním zkušenosti s ovládáním impulzivity, agrese a dalších kompetencí, které mohou ovlivnit zvládání psychoterapeutického procesu v rámci léčby drogových závislostí na oddělení střednědobé ústavní péče. Diplomová práce tak pojednává o střednědobé ústavní léčbě závislostí u mužů, dále o výchovném prostředí a jeho vlivu na zvládání psychoterapeutického procesu, a popisu rozdílů tohoto ovlivnění u jedinců, kteří vyrůstali ve výchovném prostředí bez otce a naopak těmi, kteří vyrůstali v úplné rodině. Cíl je charakterizovat, jak může být psychoterapeutický proces u mužů, v rámci ústavní psychiatrické léčby, ovlivňován absencí otce ve výchově, a zda a jak tuto souvislost vnímají samotní klienti. METODY: Praktická část práce je realizována formou kvalitativního výzkumu. Informace o této problematice jsou získány prostřednictvím...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.