Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prožitek na letním táboře a jeho význam v rámci dospívání
Fojtů, Jaroslav ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Dobrodružství a jeho význam v životě Cíl práce: Cílem práce je pomocí ankety zjistit, kde se běžná populace setkává s dobrodružstvím v rámci dospívání, jaké aktuální emoce při tom prožívá a jak vnímá dlouhodobý vliv těchto dobrodružství. Tato zjištění by spolu s teoretickými východisky měla poskytnout dostatek informací pro obohacení stávajících dobrodružných programů a dále sloužit jako podklad pro další vědeckou práci. Metody: Výzkum je tvořen metodou dotazníkového šetření za využití námi sestavené ankety "Dobrodružství a jeho vliv na dospívání" zjišťující emoce v rámci prožitého dobrodružství a subjektivní vnímání jeho dlouhodobého vlivu. Sběr dat proběhl od 15. 8. 2023 do 5. 9. 2023 a výzkumný vzorek čítal 127 respondentů starších 20 let věku. Následně byla anketa vyhodnocena. Výsledky: Respondenti nejčastěji zažili dobrodružství na letním táboře (48%) a v rámci turismu (44,1%). Uvedli, že v rámci dobrodružných aktivit zažili nejčastěji vzrušení (59,1%), adrenalin (52%) či opuštění komfortní zóny (40,2%). 96,7% respondentů si myslí, že na ně prožitá dobrodružství měla dobrý vliv. Nejčastěji uvedli, že na ně měla prožitá dobrodružství pozitivní vliv v oblasti zlepšení sebedůvěry (44,1%), fyzické odolnosti (36,2%) či řešení problémů (42,5%). Jako nejčastější negativní emoce zažívané...
Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji
Zápotocká, Hana ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji Cíl: Zjistit obsahovou náplň škol v přírodě na 1. stupni základních škol v Karlovarském kraji. Metody: Bakalářská práce využívá kvantitativního přístupu k výzkumu. Potřebné informace byly získány metodou anketního šetření. Výzkumný soubor tvořilo 20 učitelů ze základních škol v Karlovarském kraji. Výsledky: Základní školy v Karlovarském kraji organizují školy v přírodě, jejichž hlavní cíle jsou utužení třídního kolektivu a větší poznání žáků ve vztahu učitel a žák. Hlavní náplní škol v přírodě jsou výlety, pěší turistika a hry v přírodě. Denní program se skládá z dopolední výuky, odpoledního pobytu v přírodě a různých her, večerní program zahrnuje společenské hry a promítání. Závěr: Školy v přírodě jsou dle zjištěných výsledků oblíbenou součástí vzdělávání žáků v Karlovarském kraji mimo tradiční školní prostředí. U žáků je důležitá emocionální stránka, tedy prožitek a nové zkušenosti. Učitelé se zaměřují na sociální interakci mezi žáky a jejich učiteli. Škola v přírodě tedy představuje efektivní formu vzdělávání, která nabízí žákům možnost rozvoje jejich potenciálu a propojení s přírodou. Klíčová slova: výchova v přírodě, aktivity v přírodě, základní škola, 1. stupeň
Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií
Dudek, Petr ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název práce: Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií Cíl: Cílem této práce bylo vytvořit a zrealizovat neformální vzdělávací program pro žáky devátých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, který by sloužil k doplnění výuky dějepisu za použití prvků zkušenostního učení. Dílčím cílem bylo zhodnotit program samotnými účastníky ankety. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 54 žáků devátých tříd základní školy a čtvrtého ročníku osmiletého gymnázia. Sběr dat byl proveden pomocí ankety, která obsahovala šest uzavřených otázek a jednu otázku otevřenou. Data byla vyhodnocena pomocí grafů a popisné statistiky. Výsledky: Výsledky ankety ukazují, že 53,7 % probandů podobný edukativní program nikdy předtím nezažilo. Celková organizace i náročnost programu byla vnímána 65 % probandy pozitivně. 55,5 % probandů uvedlo jako hlavní přínos osvojení nových schopností a faktických informací týkajících se tématu edukativního programu, pro který byl vytvořen. Pouze 13 % probandů kriticky zhodnotilo přínos programu pro aplikaci nově nabytých schopností a vědomostí ve škole či mimo ní. Z odpovědí vyplývá, že přes 30 % probandů ocenilo pobyt venku. Závěr: Diplomová práce se zabývala vytvořením a realizací neformálního...
Organizace letních dětských táborů
Machač, Ivan ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Tato se práce zabývá plánováním a realizací letního dětského tábora. Zaměřuje se na všechny aspekty pořádání tábora, od výběru vhodné lokality, přes vytváření programu až po ekologický dopad tábora na planetu. Práce poskytuje praktické rady a tipy pro efektivní vedení tábora. Výsledkem je komplexní průvodce pro pořádání letního dětského tábora, který může sloužit jako užitečný zdroj pro budoucí vedoucí a organizátory táborů. Cíle Vytvořit průvodce pro pořádání letních dětských táborů. Deskriptivně analytický přístup, obsahová analýza dokumentů a vlastní zkušenost. Výsledk Celkově lze konstatovat, že práce nabízí komplexní pohled na organizaci letních táborů a otevírá cestu pro další výzkum a zdokonalování praxe v oblasti dětských aktivit a vzdělávání. Závěr Práce přispívá k lepšímu pochopení organizace letních táborů a nabízí prostor pro další výzkum a zdokonalení praxe v oblasti dětských aktivit a vzdělávání. Klíčová slova tábor, hra, aktivity v přírodě, vedení, administrativa, nezisková organizace
Motivační aspekty k pouti do Santiaga de Compostela
Neumannová, Adéla ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Motivační aspekty k pouti do Santiaga de Compostela. Cíle: Cílem práce bylo zjistit motivační aspekty poutníků z České republiky k cestě do Santiaga de Compostela. Metody: Ke sběru dat bylo využito metody dotazníkového šetření, který byl vypracován v programu Google Forms. Dotazník vyplnilo 287 respondentů z České republiky, z toho 218 žen a 69 mužů. Následně proběhlo vyhodnocení dat pomocí základních statistických metod a výsledky byly interpretovány pomocí grafů a tabulek, jež byly zpracovány v programu Microsoft Excel. Výsledky: Nejčetnějším hlavním motivačním aspektem k pouti do Santiaga de Compostela je spirituální motivace s 33,5 %, druhým nejčetnějším motivačním aspektem je únik od rutiny s 20,2 % a třetím je kulturně-turistická motivace s 12,9 %. Náboženská motivace naopak zaujímá pouhých 7 %. Nejčetnějšími vedlejšími motivačními aspekty jsou: kulturně-turistická motivace se 17,5 %, únik od rutiny se 17,3 %, nabytí nových zkušeností se 17,1 % a sportovní motivace se 16,9 %. Dále bylo zjištěno že motivace k pouti do Santiaga de Compostela se liší podle pohlaví. Nejčetnějším motivačním aspektem u mužů i u žen je motivace spirituální, avšak druhá nejčetnější motivace je u žen únik od rutiny, a u mužů kulturně-turistická motivace. Bylo zjištěno, v průběhu pouti se změnila motivace 20 %...
Fyziologická odezva organizmu cyklisty při použití různých komponentů horského kola
Bížová, Michaela ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Fyziologická odezva organizmu cyklisty při použití různých komponentů horského kola. Cíle: Cílem této závěrečné práce bylo pomocí systematické rešerše posoudit rozdílný vliv komponentů kola na fyziologické odezvě organismu cyklistů. Metody: Hlavní zdroje byly vyhledány ve vědeckých databázích Taylor and Francis, Researchgate, ScienceDirect. V zařazených studiích byly vyhledány jednotlivé výzkumy, které byly zaměřené na fyziologii organismu testovaných cyklistů. Jednalo se o experimenty. Tyto výzkumy zkoumaly celkový výkon při použití různých cyklistických komponentů. Z porovnaných výsledků všech výzkumů byly vymezeny možné moderující faktory vlivu těchto komponentů na energetickou náročnost při jízdě. Výsledky: V této práci bylo použito celkem 18 studií, které se zaměřují na fyziologickou odezva organizmu cyklisty při použití různých komponentů horského kola a také porovnání somatického charakteru mimo jiné i u silničního kola. Odpružená horská kola poskytují větší pohodlí a tlumení nárazů v terénu, což přispívá ke snížení fyzické námahy jezdce a energetické náročnosti při jízdě. Jízda na kole s pouze předním odpružením je efektivnější a rychlejší než na kole s předním a zadním odpružením. Větší kola o velikosti 29" se ukázala jako výhodná, přinášející zlepšení výkonu, nižší tepová...
Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji
Zápotocká, Hana ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji Cíl: Zjistit, obsahovou náplň škol v přírodě na 1.stupni základních škol v Karlovarském kraji. Metody: Bakalářská práce využívá kvantitativního přístupu k výzkumu. Potřebné informace byly získány metodou dotazníkového šetření. Výzkumný soubor tvořilo 10 učitelů ze základních škol v Karlovarském kraji. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že základní školy organizují školy v přírodě. Program škol v přírodě zahrnuje z aktivit v přírodě hlavně pěší turistiku. Základní školy nevyužívají pomoci agentur zabývajících se školami v přírodě, ale připravují program pro žáky samostatně. Klíčová slova: výchova v přírodě, aktivity v přírodě, základní škola, 1.stupeň
Gamifikace a její využití v přírodě
Kotrčová, Kateřina ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Gamifikace a její využití v přírodě Cíle: Cílem bakalářské práce je vytvořit ucelený přehled o gamifikaci a popsat jednotlivé gamifikační prvky v přírodě. Vlastní rešerše: Jedná se o rešeršní práci. Použila jsem metodu analýzy dokumentů. Zdrojem pro analýzu byly odborné texty dostupné na platformách Web of Science, ResearchGate, Scopus a ScienceDirect, zabývající se danou tématikou. Zjištěné informace jsem utřídila a systematicky zpracovala do přehledného shrnutí. Diskuse a závěr: Gamifikace je zajímavý podpůrný prvek v mnoha oblastech služeb a profesí. Zábavný koncept her se aplikuje i do zdánlivě obyčejných aktivit. Práce popsala gamifikační prvky, které lze využít v programech aktivit v přírodě a zamýšlí se nad jejich pozitivními i negativními dopady pro jedince. Na základě rešerše literatury a vlastní zkušenosti se domníváme, že využívání gamifikace v přírodě má spíše pozitivní dopad na lidské chování. Klíčová slova: hra, aktivity v přírodě, herní prvky, geocaching, turistika
Metodika kurzů pro sportovní třídy s prvky kooperativních a dobrodružných her s cílem posílení sociálních vazeb mezi žáky napříč ročníky
Spurná, Lenka ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Metodika kurzů pro sportovní třídy s prvky kooperativních a dobrodružných her s cílem posílení sociálních vazeb mezi žáky napříč ročníky. Cíl: Cílem práce je návrh a zhodnocení herní mapy programu kurzu v přírodě pro sportovní třídy jako prostředek k posílení sociální vazby mezi žáky. Metody: V práci jsem využila deskriptivně-analytický přístup, konkrétně obsahovou analýzu textů pojednávající o metodice kurzů pro sportovní třídy a osobních zkušeností z praxe. Zjištěné informace jsem pečlivě utřídila a systematicky zpracovala do srozumitelného a přehledného shrnutí. Výsledky: Vytvoření metodiky sportovního kurzu s prvky kooperativních a dobrodružných her a význam autorské herní mapy jako zásadního prvku při vytváření sociálních vazeb mez žáky. Závěr: Práce poukazuje na to, že prostřednictvím dobrodružných prvků a aktivit v rámci sportovního kurzu lze efektivně rozvíjet sociální dovednosti žáků. Navržená metodika kurzu pro sportovní třídy s využitím autorských herních map a dramaturgie je účinným prostředkem k posílení sociálních vazeb mezi žáky. Tato metodika může sloužit jako obecné platné doporučení ve vztahu k problematice daného oboru. Dále může představovat podklad pro budoucí hypotézu týkající se přenosu nabytých sportovních a sociálních dovedností do školních sportovních soutěží....
Vliv outdoor kurzu Mindful kemp na vědomou pozornost
Sikorová, Karolína ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Vliv outdoor kurzu Mindful kemp na vědomou pozornost Cíle: Zjistit jaký krátkodobý a dlouhodobý vliv měl outdoor kurz Mindful kemp na vědomou pozornost účastníků. Metody: V práci je využito kvalitativního výzkumu ve formě semi- strukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s pěti dospělými anonymními účastníky outdoor kurzu Mindful kemp, konajícího se 13. - 17. 7. 2022. Rozhovory byly provedeny před konáním kempu, těsně po něm a s pětiměsíčním odstupem od kempu. Pro analýzu a vyhodnocení výpovědí respondentů bylo využito metody otevřeného kódování. Výsledky: Tří a půl denní outdoor kurz Mindful kemp měl pozitivní krátkodobý vliv na vědomou pozornost všech pěti respondentů. Dlouhodobý vliv na vědomou pozornost s pětiměsíčním odstupem od kempu pociťovali jen dva z pěti respondentů, další dva jej nebyli schopni posoudit a jeden tázaný jej zamítl úplně. Nicméně venkovní prostředí bylo pro praktikování mindfulness a rozvoj vědomé pozornosti hodnoceno všemi respondenty jako velmi nápomocné a proces podporující, a to i přes pociťované vyšší nároky, které kladlo venkovní prostředí oproti vnitřnímu. Závěr Bylo potvrzeno, že Mindful kemp měl pozitivní krátkodobý vliv na vědomou pozornost všech pěti respondentů. Dlouhodobý vliv potvrdili jen dva z pěti respondent. Aby mohl být vliv dlouhodobý, tak je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.