Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávací potřeby ředitelů na různých stupních škol
Svobodová, Dana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná diplomová práce se zabývá vzděláváním ředitelů škol. Konkrétně vzdělávacími potřeby ředitelů na středních, základních a mateřských školách. Cílem práce je zjištění rozdílů vzdělávacích potřeb ředitelů na různých stupních škol a jejich vzájemná komparace. Teoretická část uvádí východiska pro zjištění a komparaci vzdělávacích potřeb. Vzdělávací potřeby jsou v této práci zjišťovány pomocí Kompetenčního modelu ředitele školy. Ředitelé uváděných stupňů škol stanovují požadovaný stav dílčích kompetencí a hodnotí vlastní skutečný stav. Ředitelé mají také možnost sami určit vlastní vzdělávací potřeby a dát doporučení jakožto doplnění současné vzdělávací nabídky. Výzkumné šetření bylo realizováno metodou dotazníku. Touto prací došlo k zjištění, že vzdělávací potřeby ředitelů středních škol se výrazně liší od vzdělávacích potřeb ředitelů škol základních a mateřských. Ředitelé základních a mateřských škol mají vzdělávací potřeby shodné. Práce přináší konkrétní východiska pro stanovení vzdělávací nabídky pro ředitele jednotlivých stupňů škol, a to i s návrhy jejího obohacení.
Vzdělávací potřeby pracovníků odborů sociálních věcí na městských úřadech v bývalém okrese Česká Lípa
Kučerová, Markéta ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku dalšího vzdělávání pracovníků na odborech sociálních věcí městských úřadů v bývalém okrese Česká Lípa. Konkrétně se zabývá tím, jaké vzdělávací potřeby v této oblasti pracovníci mají. Teoretická část práce je zaměřena na terminologii. Věnuje se nejprve charakteristice bývalého okresu z pohledu sociální práce, kterou pracovníci městských úřadů vykonávají. Dále se věnuje dalšímu vzdělávání pracovníků a analýze vzdělávacích potřeb. Je zde popsán syndrom vyhoření související se supervizí, které je v této práci také malá část věnována. Praktická část je zaměřena na míru potřeby pracovníků dále se vzdělávat. Cílem práce je zjistit, které z dovedností a znalostí jsou pro pracovníky nejpotřebnější. V rámci výzkumu byla použita metoda dotazníku a pro dokreslení dat bylo využito metody rozhovoru. Dílčími cíli je zjistit, jak spolu souvisí ochota pracovníků dále se vzdělávat se syndromem vyhoření, či jak syndrom vyhoření souvisí s účastí na supervizích.
Analýza vzdělávacích potřeb zaměstnanců mateřských škol v oblasti stravování dětí
Dostalíková, Daniela ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku vzdělávání v oblasti stravování a nutričních potřeb dětí mateřských škol a klade si za cíl identifikovat vzdělávací potřeby zaměstnanců mateřských škol v této oblasti a následně komparovat vzdělávací potřeby pedagogických zaměstnanců a zaměstnanců z řad školních jídelen. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a analytickou. Teoretická část se zabývá vymezením ve smyslu zasazení problematiky do kontextu celoživotního učení, specifik vzdělávání dospělých, kompetencí, profesního vzdělávání a uvedení tématu vzdělávání ve sféře mateřských škol. Současně jsou definovány vzdělávací potřeby a s tím související definování analýzy vzdělávacích potřeb, teoretických přístupů k problematice a cyklus systematického vzdělávání. Druhá část, analytická, se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření realizovaného mezi pedagogickými pracovníky a pracovníky školní jídelny v mateřských školách, které se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb zaměstnanců v oblasti stravování a nutričních potřeb dětí a rozdíly mezi těmito skupinami. Zvolenou metodou je analýza primárních dat získaných elektronickou formou přímo od respondentů. Z výsledků práce vyplývají rozdíly mezi vzděláváním pedagogů a zaměstnanců jídelny, kdy skupina z řad pracovníku jídelny považuje téma stravování za...
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu
Vostrá, Kristýna ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová se věnuje tématu analýzy vzdělávacích potřeb dospělých v profesním vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu, které si student vybral pro realizaci výzkumného šetření. V dnešní době je velmi diskutovaným tématem další vzdělávání pedagogických pracovníků, jelikož jedním z cílů dokumentu Strategie 2030+ je právě proměnit školy v učící se organizace. Ale dříve než lze určit vzdělávací program, tak se musí analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby. Proto cílem diplomové práce je především analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby pedagogů na gymnáziu a poté navrhnout program jejich realizace. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Zabývá se vymezením základních pojmů týkajících se daného tématu, kompetencemi, sebevzděláváním, dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, problematikou vzdělávání dospělých, motivací a bariérami ve vzdělávání dospělých, celoživotním vzděláváním, vzdělávacími potřebami, zejména jejich analýzou a v neposlední řadě i profesí učitele, tedy prestiží profese, osobností učitele a soudobým vzděláváním učitelů. Praktická část se pak věnuje výzkumu, který se snaží za pomoci zvolených metod identifikovat a...
Analýza vzdělávacích potřeb učitelů na vybrané základní škole
Novák, Filip ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce, jež nese název "Analýza vzdělávacích potřeb učitelů na vybrané základní škole", se věnuje a priori vzdělávacím potřebám učitelů na vybrané základní škole v Praze, kterou student vybral jako nejvhodnější pro vlastní realizaci výzkumného šetření. Jako cíl práce bylo určeno především identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby, pokud možno, všech učitelů vybrané základní školy, na jejímž základě bude dále stanoven adekvátní vzdělávací program, který bude v úplném závěru, po domluvě, zprostředkován výzkumnému objektu, tj. vybrané základní škole a jejím pedagogickým pracovníkům jako určitá směrnice k možnému zlepšení procesu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků základní školy. Učitelé se totiž mnohdy v rámci své pedagogické práce mohou setkávat i s určitými bariérami, které stojí mezi nimi samotnými a jejich dalším vzděláváním. V souvislosti s touto skutečností je práce orientována právě na tuto problematiku. V teoretické pasáži diplomové práce jsou posléze objektivně, fakticky provedena terminologická vymezení hlavních oblastí, kterými se téma diplomové práce primárně ve svém obsahu zabývá. Praktická část pak zejména zabředává do výzkumu, který se snaží za pomoci zvolené metody dotazování identifikovat v plné šíři vzdělávací potřeby učitelů v rámci jejich profesní dráhy,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.