Název:
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu
Překlad názvu:
Analysis of educational needs of teachers at high school
Autoři:
Vostrá, Kristýna ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 1 ABSTRAKT Diplomová se věnuje tématu analýzy vzdělávacích potřeb dospělých v profesním vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu, které si student vybral pro realizaci výzkumného šetření. V dnešní době je velmi diskutovaným tématem další vzdělávání pedagogických pracovníků, jelikož jedním z cílů dokumentu Strategie 2030+ je právě proměnit školy v učící se organizace. Ale dříve než lze určit vzdělávací program, tak se musí analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby. Proto cílem diplomové práce je především analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby pedagogů na gymnáziu a poté navrhnout program jejich realizace. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Zabývá se vymezením základních pojmů týkajících se daného tématu, kompetencemi, sebevzděláváním, dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, problematikou vzdělávání dospělých, motivací a bariérami ve vzdělávání dospělých, celoživotním vzděláváním, vzdělávacími potřebami, zejména jejich analýzou a v neposlední řadě i profesí učitele, tedy prestiží profese, osobností učitele a soudobým vzděláváním učitelů. Praktická část se pak věnuje výzkumu, který se snaží za pomoci zvolených metod identifikovat a...1 ABSTRACT The diploma thesis deals with the analysis of the educational needs of adults in professional education, specifically focuses on the analysis of the educational needs of grammar school teachers, which the student choses for the implementation of research. Today, the further education of pedagogical staff is a much-discussed topic, as one of the goals of the Strategie 2030+ document is to transform schools into learning organizations. But before a educational program can be determined, educational needs must be analyzed and identified. Therefore, the aim of the diploma thesis is primarily to analyze and identify the educational needs of grammar school teachers and then to design a program for their implementation. The work is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part is based on the study of professional literature and other available sources. It deals with the definition of basic concepts related to the topic, competencies, self-education, further education of teachers, issues of adult education, motivations and barriers in adult education, lifelong learning, educational needs, especially their analysis and last but not least the teaching profession, the prestige of the profession, personalities of teachers and contemporary teacher education. The practical part is then...
Klíčová slova:
analýza vzdělávacích potřeb; celoživotní učení; motivace; učitel; Vzdělávací potřeba; analysis of educational needs; Educational needs; lifelong learning; motivation; teacher