Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Kalivoda, Petr ; Jura, Pavel (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je řešení nároží ulic Vídeňská a Táborského nábřeží s programem studentského bydlení a menzy pro celkovou kapacitu dvě stě osob. Navržený projekt čerpá z umístění u řeky a historického kontextu se třemi kláštery v okolí, který nabízí typologickou studii klášterů, a pracuje s architektonickou vizí babylonské věže. Nosným prvkem konceptu je rampa procházející celým objektem, která slouží jako platforma pro studentský společenský život.
Tvarová studie traktoru
Foret, Martin ; Dubjak, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Téma: Futuristický traktor Ve své práci jsem se zaměřil na návrh těžkého orebního traktoru budoucnosti v rozmezí 15-20 let. Hlavním záměrem bylo přinést řešení, které by se zaobíralo problematikou přizpůsobení různým pracovním podmínkám, ve kterých se traktor pohybuje. Adaptivnost byla tedy mým hlavním cílem. Konkrétně jsem se zaměřil na vyvážení celého traktoru s ohledem na řidiče (kabina by v ideálním případě měla být uprostřed mezi koly a co nejníže, aby se snížily výkyvy kabiny, které jsou pro řidiče velmi nepříjemné a projevují se negativně i na jízdních vlastnostech celého traktoru). Tato poloha je ideální pro jízdu, ovšem ne pro práci na malém prostoru a manipulaci s předním či zadním agregátem, kdy jsou požadavky na co nejlepší viditelnost z kabiny traktoru. Již v mých skicách je patrná hlavní idea, kdy se traktor chová jako "kompaktní těleso", které mění svoji délku a polohu kabiny dle aktuální potřeby. V případě delší jízdy, např. kdy za sebou táhne zadní stroj na poli, se podvozek prodlouží a kabina sjede do nejnižší polohy, čímž vznikne pomyslný trojúhelník (mezi kabinou a koly), kdy spodní základna trojúhelníku je nejdelší a tím pádem i těžiště je co nejníže. Naopak pro manipulaci s traktorem na malém prostoru se podvozek "stáhne"- co nejmenší poloměr otáčení, a zároveň může kabina vyjet a řidič tak vidí lépe pod jednotlivá kola, i na přední agregát. Co se týče pohonu, tak podle aktuálních tendencí převládá názor, že bude v budoucnu nejefektivnější diesel- elektrický pohon. Oproti stávajícím motorům bude menší dieslový motor běžet v ideálních otáčkách a dodávat energii pro alternátor, který ji přemění na el. energii pro elektromotory, které budou v každém kole. To má výhodu např. nezávislé trakce každého kola, lepší akceleraci, atd. Stejně jako v době minulé, současné i budoucí, i můj návrh se musel vypořádat s faktem, že vždy tu bude motor, jeho chlazení, a různé další prvky, které mají určité rozměry a ty není možné příliš měnit. S tímto faktem jsem již od začátku pracoval a hledal řešení, které by bylo v souladu s mým záměrem. Nakonec jsem zvolil princip, kdy se kabina vysouvá pomocí hydrauliky pod úhlem cca 45‘ směrem dopředu a změna délky rozvodu kol se děje díky pohybu zadních kol v kolejnicích podvozku. Po vizuální stránce, která je velmi úzce spjata s funkčními aspekty, jde o čisté a snadno čitelné tvarosloví. Celým traktorem probíhá výrazná linie, která se vine od předního chladiče, obtahuje kabinu, aby se za ní vytáhla nad alternátor. Cílem bylo docílit kompaktního a dynamického tvaru kapoty. Přední světla jsou navržena tak, aby jejich velikost a umístění vyhovovala při jízdě na veřejných komunikacích, ale zároveň, aby byla naddimenzována pro potřebu většího osvitu během práce na poli. K tomu pomáhají i světla ve střeše kabiny a blatnících, které umožňují i správný odhad velikosti a obrysu celého traktoru pro protijedoucí automobily. Ze stejného důvodu vystupují z tvaru blatníků i blinkry, které je tak možné vidět ze všech uhlů. Nádrže jsou uchyceny pod kabinou na bocích podvozku o celkovém obsahu 280 l. Kabina má rám trojúhelníkového profilu, který koresponduje s již zmíněnou výraznou linií na kapotě a světlomety na blatnících. Je navržena tak, aby bylo možné nejen pohodlné nastupování řidiče ale i dostatečný a dosud podceňovaný prostor pro protáhnutí nohou řidiče během dlouhých jízd.
RE VIZE
Švehla, Jakub ; Šrámek, Jan (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Práce ilustruje v podobě 3D animace postupné kroky lidstva k rozšíření civilizace za hranice planety Země. Chronologicky prochází zásadními momenty převážně technologického vývoje až do odletu k vzdáleným planetám. Na dnešní stav civilizace navazuje „zhmotněním“ sebraných teoretických konceptů, přidává plně smyšlený materiál a pohyblivými obrazy vizualizuje cestu k extraterestriální expanzi.
Maso, kosti, zbytečnosti
Walter, František ; Zet, Martin (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce je předložením osobní filozofie. Formou videa řeším otázky témat: lásky, závislosti, budoucnosti, sebevraždy, pomíjivosti. to je Zpracováno digitálním fotoaparátem v full HD formátu. Nenabízím žádné řešení problémů, pouze zobrazuji subjektivní realitu.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Juránek, Marek ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Terminál se stává dopravním srdcem celého Dvora Králové nad Labem. napojení vlakové a autobusové dopravy vychází ze tvaru "dvora" - tedy volného prostoru, který je obklopený budovami. zde se pak odehrává děj dopravy, lidských setkání a každodenních starostí a radostí. místo bylo navrženo tak, aby jej lidé využívali nejen za účelem cestování, ale i pro trávení volných chvil. charakteristické pohledové osy na dopravu umožní návštěvníkovi zažít netradiční chvíle. vzhledem působí terminál futuristickým dojmem, ale také respektuje tradice města a snaží se obohatit okolí tak, aby se z něj stalo další místo, kde budou lidé rádi trávit čas. vlak a autobusy vjíždí do terminálu 21. století, ale přesto návrh respektuje jeho historii a okolí se snaží svou podobou a funkcí obohatit. terminál "dvůr" je místem setkání, plynutí času, loučení a místem, kde začíná naše cesta za dobrodružstvím.
Význam zeleně ve městech
Svobodová, Lucie ; Blasinski, Petr (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na uvedení problematiky znečištění městského prostředí, zejména vlivem lidské činnosti, a pochopení důsledků z ní plynoucích. Jejím úkolem je objasnit, jakým způsobem zeleň ovlivňuje kvalitu městského života a hodnotit její pozitivní, ale i negativní působení. Práce blíže zkoumá samotné emisní látky, indikátory znečištění a množství znečištění v dané lokalitě. Pozoruje jejich hodnoty a na základě měření a analýz je vzájemně porovnává. Poté navrhuje vhodné řešení veřejného prostoru s využitím vyššího podílu zeleně.
Současný stav a budoucnost nekonvenční technologie vodního paprsku v podmínkách průmyslu České republiky
Steiner, Martin ; Slaný, Martin (oponent) ; Osička, Karel (vedoucí práce)
Popis základního principu nekonvenční metody vodního paprsku. Popis a charakteristika obrábění vodním paprskem. Rozbor technologických možností a provozní náročnosti. Současný stav a budoucnost v podmínkách průmyslu České republiky. Porovnání vodního paprsku s ostatními paprskovými metodami.
Zpětný pohled
Ivanová, Karolína ; Hládeková, Katarína (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se budu zabývat souvislostí mezi pozorováním a procesem fotografování. Sleduji jak se proces fotografie rodí ve své nejprostší a nejzákladnější podobě a to- v prvotní myšlence. První část mé bakalářské práce se skládá z audio nahrávek kde zachycuji každodenní všední momenty které mne zaujaly. Zajímá mě vztah mezi fotografií slovem/ jazykem, jak jazyk vstupuje do fotografie a naopak. Stačí abychom se na fotografii podívali a asociace a vzpomínky a představy se promítnou do slov a obrazů. Jde mi o vyvolávání „mentálních“ fotografií v mysli. Druhá část mé bakalářské práce se skládá ze zrcátkového objektu, který je aktivován až zapojením diváka do procesu pozorování.
Current trends in the airline industry
Štourač, Filip ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Rujbrová, Šárka (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to describe current technological trends in the airline industry and outline the expected future development in the aviation sector. The introduction starts with brief overview of aviation history followed by short depiction of a modern age aircraft. The next chapter deals with green technology and sustainability of aviation with focus on 3D printing, alternative jet fuel and two types of modern engines- Leap engine by CFM and geared turbofan by Pratt&Whitney. Third chapter about safety technology covers Ground Proximity Warning System, runway sensors and automation with focus on Fly-by-wire control system. The following chapter focuses on current changes in maintenance technology regarding the growth of Internet of Things. In the last chapter, the reader is introduced to the expected future development of aviation.
Survey of UAVs (Drones) in the field of electronic communications
Chott, Vladimír ; Mihai, Hana (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on the survey of unmanned aerial vehicles, often referred as drones, and its impact and technological progress in the field of electronic communications. It explains a basic definition of unmanned aerial vehicles (UAVs) and presents some examples of current types of vehicles. Moreover, this thesis analyzes the cultural and social appearance of using UAVs in everyday life. Furthermore, it discusses future steps in the field of UAVs and its stable position in life.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.