Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvarová studie traktoru
Foret, Martin ; Dubjak, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Téma: Futuristický traktor Ve své práci jsem se zaměřil na návrh těžkého orebního traktoru budoucnosti v rozmezí 15-20 let. Hlavním záměrem bylo přinést řešení, které by se zaobíralo problematikou přizpůsobení různým pracovním podmínkám, ve kterých se traktor pohybuje. Adaptivnost byla tedy mým hlavním cílem. Konkrétně jsem se zaměřil na vyvážení celého traktoru s ohledem na řidiče (kabina by v ideálním případě měla být uprostřed mezi koly a co nejníže, aby se snížily výkyvy kabiny, které jsou pro řidiče velmi nepříjemné a projevují se negativně i na jízdních vlastnostech celého traktoru). Tato poloha je ideální pro jízdu, ovšem ne pro práci na malém prostoru a manipulaci s předním či zadním agregátem, kdy jsou požadavky na co nejlepší viditelnost z kabiny traktoru. Již v mých skicách je patrná hlavní idea, kdy se traktor chová jako "kompaktní těleso", které mění svoji délku a polohu kabiny dle aktuální potřeby. V případě delší jízdy, např. kdy za sebou táhne zadní stroj na poli, se podvozek prodlouží a kabina sjede do nejnižší polohy, čímž vznikne pomyslný trojúhelník (mezi kabinou a koly), kdy spodní základna trojúhelníku je nejdelší a tím pádem i těžiště je co nejníže. Naopak pro manipulaci s traktorem na malém prostoru se podvozek "stáhne"- co nejmenší poloměr otáčení, a zároveň může kabina vyjet a řidič tak vidí lépe pod jednotlivá kola, i na přední agregát. Co se týče pohonu, tak podle aktuálních tendencí převládá názor, že bude v budoucnu nejefektivnější diesel- elektrický pohon. Oproti stávajícím motorům bude menší dieslový motor běžet v ideálních otáčkách a dodávat energii pro alternátor, který ji přemění na el. energii pro elektromotory, které budou v každém kole. To má výhodu např. nezávislé trakce každého kola, lepší akceleraci, atd. Stejně jako v době minulé, současné i budoucí, i můj návrh se musel vypořádat s faktem, že vždy tu bude motor, jeho chlazení, a různé další prvky, které mají určité rozměry a ty není možné příliš měnit. S tímto faktem jsem již od začátku pracoval a hledal řešení, které by bylo v souladu s mým záměrem. Nakonec jsem zvolil princip, kdy se kabina vysouvá pomocí hydrauliky pod úhlem cca 45‘ směrem dopředu a změna délky rozvodu kol se děje díky pohybu zadních kol v kolejnicích podvozku. Po vizuální stránce, která je velmi úzce spjata s funkčními aspekty, jde o čisté a snadno čitelné tvarosloví. Celým traktorem probíhá výrazná linie, která se vine od předního chladiče, obtahuje kabinu, aby se za ní vytáhla nad alternátor. Cílem bylo docílit kompaktního a dynamického tvaru kapoty. Přední světla jsou navržena tak, aby jejich velikost a umístění vyhovovala při jízdě na veřejných komunikacích, ale zároveň, aby byla naddimenzována pro potřebu většího osvitu během práce na poli. K tomu pomáhají i světla ve střeše kabiny a blatnících, které umožňují i správný odhad velikosti a obrysu celého traktoru pro protijedoucí automobily. Ze stejného důvodu vystupují z tvaru blatníků i blinkry, které je tak možné vidět ze všech uhlů. Nádrže jsou uchyceny pod kabinou na bocích podvozku o celkovém obsahu 280 l. Kabina má rám trojúhelníkového profilu, který koresponduje s již zmíněnou výraznou linií na kapotě a světlomety na blatnících. Je navržena tak, aby bylo možné nejen pohodlné nastupování řidiče ale i dostatečný a dosud podceňovaný prostor pro protáhnutí nohou řidiče během dlouhých jízd.
Návrh okruhu hydrostatického řízení traktoru Forterra
Bilko, Tomáš ; Dubjak, Petr (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je kontrolní výpočet okruhu hydrostatického řízení pro traktor Zetor Forterra HSX. Součástí práce je také návrh rámu sloupku řízení a odlitku pedálové skupiny pro různé varianty sloupku volantu, včetně pevnostně deformační analýzy metodou konečných prvků.
Návrh okruhu hydrostatického řízení traktoru Forterra
Bilko, Tomáš ; Dubjak, Petr (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je kontrolní výpočet okruhu hydrostatického řízení pro traktor Zetor Forterra HSX. Součástí práce je také návrh rámu sloupku řízení a odlitku pedálové skupiny pro různé varianty sloupku volantu, včetně pevnostně deformační analýzy metodou konečných prvků.
Tvarová studie traktoru
Foret, Martin ; Dubjak, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Téma: Futuristický traktor Ve své práci jsem se zaměřil na návrh těžkého orebního traktoru budoucnosti v rozmezí 15-20 let. Hlavním záměrem bylo přinést řešení, které by se zaobíralo problematikou přizpůsobení různým pracovním podmínkám, ve kterých se traktor pohybuje. Adaptivnost byla tedy mým hlavním cílem. Konkrétně jsem se zaměřil na vyvážení celého traktoru s ohledem na řidiče (kabina by v ideálním případě měla být uprostřed mezi koly a co nejníže, aby se snížily výkyvy kabiny, které jsou pro řidiče velmi nepříjemné a projevují se negativně i na jízdních vlastnostech celého traktoru). Tato poloha je ideální pro jízdu, ovšem ne pro práci na malém prostoru a manipulaci s předním či zadním agregátem, kdy jsou požadavky na co nejlepší viditelnost z kabiny traktoru. Již v mých skicách je patrná hlavní idea, kdy se traktor chová jako "kompaktní těleso", které mění svoji délku a polohu kabiny dle aktuální potřeby. V případě delší jízdy, např. kdy za sebou táhne zadní stroj na poli, se podvozek prodlouží a kabina sjede do nejnižší polohy, čímž vznikne pomyslný trojúhelník (mezi kabinou a koly), kdy spodní základna trojúhelníku je nejdelší a tím pádem i těžiště je co nejníže. Naopak pro manipulaci s traktorem na malém prostoru se podvozek "stáhne"- co nejmenší poloměr otáčení, a zároveň může kabina vyjet a řidič tak vidí lépe pod jednotlivá kola, i na přední agregát. Co se týče pohonu, tak podle aktuálních tendencí převládá názor, že bude v budoucnu nejefektivnější diesel- elektrický pohon. Oproti stávajícím motorům bude menší dieslový motor běžet v ideálních otáčkách a dodávat energii pro alternátor, který ji přemění na el. energii pro elektromotory, které budou v každém kole. To má výhodu např. nezávislé trakce každého kola, lepší akceleraci, atd. Stejně jako v době minulé, současné i budoucí, i můj návrh se musel vypořádat s faktem, že vždy tu bude motor, jeho chlazení, a různé další prvky, které mají určité rozměry a ty není možné příliš měnit. S tímto faktem jsem již od začátku pracoval a hledal řešení, které by bylo v souladu s mým záměrem. Nakonec jsem zvolil princip, kdy se kabina vysouvá pomocí hydrauliky pod úhlem cca 45‘ směrem dopředu a změna délky rozvodu kol se děje díky pohybu zadních kol v kolejnicích podvozku. Po vizuální stránce, která je velmi úzce spjata s funkčními aspekty, jde o čisté a snadno čitelné tvarosloví. Celým traktorem probíhá výrazná linie, která se vine od předního chladiče, obtahuje kabinu, aby se za ní vytáhla nad alternátor. Cílem bylo docílit kompaktního a dynamického tvaru kapoty. Přední světla jsou navržena tak, aby jejich velikost a umístění vyhovovala při jízdě na veřejných komunikacích, ale zároveň, aby byla naddimenzována pro potřebu většího osvitu během práce na poli. K tomu pomáhají i světla ve střeše kabiny a blatnících, které umožňují i správný odhad velikosti a obrysu celého traktoru pro protijedoucí automobily. Ze stejného důvodu vystupují z tvaru blatníků i blinkry, které je tak možné vidět ze všech uhlů. Nádrže jsou uchyceny pod kabinou na bocích podvozku o celkovém obsahu 280 l. Kabina má rám trojúhelníkového profilu, který koresponduje s již zmíněnou výraznou linií na kapotě a světlomety na blatnících. Je navržena tak, aby bylo možné nejen pohodlné nastupování řidiče ale i dostatečný a dosud podceňovaný prostor pro protáhnutí nohou řidiče během dlouhých jízd.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.