Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 242 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gemini
Kartal, Emina ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je inkluzivní architektura. Cílem práce je návrh internátu a rekonstrukce Střední školy Gemini na Sídlišti Lesná v Brně spolu s úpravou okolí školy. Střední škola plánuje navýšení své dosavadní kapacity a usiluje o inkluzivní vzdělávání, což je zohledněno v novém návrhu. Současné podmínky jsou již nevyhovující. V minulosti bylo vedení školy omezeno dostupnými možnostmi a přijalo budovu s dispozicí mateřské školy spolu se zahradou. Škola tak funguje na omezené ploše nebo ve stísněných prostorách. Cílem je zajistit kvalitní a vzdělávání pro všechny bez rozdílu. Vzdělání, které budou mít studenti spojené s příjemným pobytem, ve vzdušných prostorách ve škole či školní zahradě, popřípadě v nové budově internátu. Součástí návrhu je i udržitelný přístup v oblasti navrhování, který zajistí investorovi menší náklady spojené s provozem budovy, která funguje jako školská instituce.
Specifika rodiny s postiženým dítětem
Ringmaierová, Radka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výzkum vlivu postiženého dítěte na rodinu od narození po jeho dospělost a sleduje vlastní specifika rodiny s postiženým dítětem. Jde o vliv na rodinu jako celek, tak i o vliv na jednotlivé členy rodiny a vztahy mezi nimi. Důležitým aspektem je i dopad na formování vztahů mezi sourozenci, příbuznými, a také vliv na sociální okolí rodiny. V teoretické části se práce věnuje základním pojmům jako rodina a její funkce a faktory na ni působící, zdravotní postižení, typy a důsledky zdravotního postižení. V praktické části se práce zaměřuje na výzkum vlivu postiženého dítěte na rodinu od jeho narození až do jeho dospělosti. Cílem této práce bylo co nejlepší možné porozumění vlivu efektu, který způsobí příchod dítě s postižením do rodiny a vliv nově vzniklé situace na členy rodiny. Hlavním tématem je zaměření se na jejich stavy a reakce v jednotlivých etapách života s postiženým dítětem a postihnout způsoby, jak a jakou formou lze napomoci eliminovat negativní vlivy dítěte s postižením na jednotlivé členy rodiny a jejich vlastní život. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, zdravotní postižení, socializace, integrace, sociální opora
Pracovní (výrobní) prostředí bez bariér
Boleslavská, Yvona ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; doc.Ing.arch.Peter Daniel,PhD. (oponent) ; Ing.Kateřina Poláčková (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
ABSTRAKT Disertační práce Pracovní prostředí bez bariér se snaží upozornit a zvýraznit některé faktory, které se promítají a stále více budou promítat do architektonické tvorby - práce architekta. Otázka staveb určených k vytváření pracovního prostředí bez bariér se nyní i do budoucna bude stávat velmi exponovanou oblastí rozvoje společnosti, neboť bude nezbytné stále citlivěji reagovat na disproporce v možnostech člověka a v možnostech společnosti vytvářet nová pracovní místa, zavádět progresívní technologie, počítačové systémy a v neposlední řadě reagovat i na nové možnosti ve využívání tvůrčí invence člověka. Prezentovaná dizertační práce vychází z definic klíčových slov tohoto tématu – pojmů zdraví a handicap. Směřuje do oblasti etiky vzájemné komunikace ve společnosti a jejího vnímání člověkem s určitou odlišností – handicapem. Analyzuje také limity lidských možností v kontextu soudobých a budoucích progresívních technologií. Téma pracovního prostředí bez bariér nutně čerpá z historického vývoje prostorů pro pracovní aktivity člověka a naznačuje jeho budoucí trendy. Podstatná část dizertační práce se zabývá podmínkami vstřícného pracovního prostředí nejen po stavební stránce, ale především tvorbou interiéru a jeho vybavením flexibilním mobiliářem a kompenzačními pomůckami, a to nejen pro osoby s handicapem. Vědecká podstata a přínos práce spočívá ve vyhodnocení terénního dotazníkového průzkumu, jehož respondenty byly společnosti zaměstnávající osoby s handicapem. Analýza a následně syntéza odpovědí kompetentních osob z reálného života, snažících se zaměstnávat tuto znevýhodněnou část naší společnosti, přinesla informace, které jsou shrnuty do závěrů a doporučení.
Vzdělávání žáků se SVP z pohledu učitele SŠ
Weiss, Petr
Tato práce je zaměřená na problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách. Cílem práce je poznat, popsat a interpretovat, jak ke vzdělávání těchto žáků přistupují jejich učitelé. Abychom se lépe orientovali v dané problematice, bude v první části práce představena základní terminologie a právní rámec uvedené problematiky. Dále budou stručně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení, od kterých se speciální vzdělávací potřeby žáků odvíjejí a následně bude nahlédnuto na možnosti podpory učitelům ze strany škol a jiných institucí. V závěru teoretické části se budu zabývat přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami z různých úhlu pohledu. V praktické části této práce popíšu výsledky průzkumného šetření, které bude provedeno kvalitativní metodou a jako její nástroj bude zvolen polostrukturovaný rozhovor. Získána data pak budou vyhodnocena a poté interpretována pomoci metody otevřeného kódování.
Denní stacionář pro dospělé osoby se zdravotním postižením
Krchňáková, Vendula
Téma diplomové práce je zaměřeno na návrh denního stacionáře, který je určen dospělým, zdravotně postiženým lidem. Na začátku literárního přehledu je vysvětlena problematika bezbariérového užívání staveb. Dále je v práci řešen správný návrh denních stacionářů včetně popisu osob, pro který je určen a terapie, které v tomto zařízení budou poskytovány. V praktické části diplomové práce jsou zpracovány tři varianty dispozic denního stacionáře formou studií. Poté byla vybrána nejvhodnější varianta denního stacionáře, pro kterou byla zpracována technická dokumentace formou výkresové a textové části.
Osoby se skrytým postižením na trhu práce
Burdová, Yveta
Tato diplomová práce je zaměřená na analýzu zkušeností osob se skrytým postižením na trhu práce. Je tvořena teoretickou částí, v níž jsou vymezeny pojmy spojené s problematikou zaměstnávání osob se skrytým zdravotním postižením a popsán legislativní rámec a ekonomické aspekty tématu. V analytické části jsou pomocí kvalitativních metod (analýza polostrukturovaných rozhovorů) zkoumány podmínky na trhu práce pro osoby se skrytými postiženími, přístup okolí a bariéry, kterým tyto osoby čelí. Na základě zjištění jsou formulována doporučení, jejichž cílem je identifikované překážky a negativní vlivy zmírnit či odstranit. Návrhy jsou směřovány na zaměstnavatele osob se skrytým postižením, jejich kolegy a také na úroveň neziskových organizací a státní správy.
Determinace kvality společenského a pracovního zapojení jedinců s mozkovou obrnou v majoritní společnosti
KALKUŠOVÁ, Barbora
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak se jedincům s mozkovou obrnou daří obstát v pracovní či vztahové oblasti. K dosažení hlavního cíle, bylo zapotřebí, vytyčit si i cíle vedlejší. Tedy, zjistit, zda se osoby s mozkovou obrnou setkávají na pracovišti s předsudky, a to jak ze strany zaměstnavatele, tak ze strany spolupracovníků. Dalším z vedlejších cílů bylo, zjistit jaké sociální dopady má mozková obrna na všední život těchto osob. Posledním z vedlejších cílů bylo, zjistit rozdíly při získávání pracovních příležitostí těchto osob, v souvislosti se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Pro uskutečnění praktické části práce byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaný rozhovor. Výzkum prokázal, že se osobám s mozkovou obrnou daří poměrně dobře obstát jak v pracovní, tak vztahové oblasti, nicméně, k naplnění těchto potřeb vede mnohdy náročnější, zdlouhavější cesta, plná překážek, se kterými se majoritní společnost nepotýká. Ukázalo se, že ve vztahové oblasti si zejména dospívající jedinci musí, na rozdíl od zdravých jedinců, mnohé odpustit, či počkat delší dobu, což mnohdy vede k frustraci někdy až k deprivaci těchto osob. V pracovní oblasti se jedinci s mozkovou obrnou nezřídka setkávají s předsudky od kolegů i nadřízených, a to zejména v prvních měsících, od nástupu do nového zaměstnání. Jejich kolegové často zprvu nechápou specifické potřeby osob s mozkovou obrnou. Prokázalo se však, že s postupem času se tato situace většinou zlepší. Cíle práce se tak podařilo naplnit, přičemž práce otevřela i témata nová. Nabízí tak netradiční paletu témat, která majoritní společnost často opomíjí, přechází, či jsou pro ni spíše společenským tabu. Bakalářská práce přináší běžnému čtenáři podnět k zamyšlení, co víc, může sloužit jako studijní materiál pro další studenty sociální práce či jiných humanitních oborů. Práce by v budoucnu mohla být rozpracována do větší hloubky a rozšířena o další, doposud nezmíněná témata.
Navazování vztahů klientek Domova Pramen obecně a specificky prostřednictvím dobrovolnického projektu "Otevřené dveře"
Machová, Veronika ; Hradcová, Dana (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem zdravotního postižení a dobrovolnictví. Předmětem jejího zkoumání je identifikovat potíže v navazování vztahů lidí s diagnózou mentálního a kombinovaného postižení, kteří dlouhodobě žijí v ústavním prostředí. Vzhledem k tomu, že v Domově Pramen byl zahájen dobrovolnický projekt "Otevřené dveře", jehož cílem je pomoci klientkám služby se získáváním sociálních kontaktů, budu potíže hledat ve dvou rovinách. První je rovina obecná, kdy se zaměřím na život klientek v této pobytové službě. Druhá rovina je specifická, kdy se budu snažit odhalit možnosti a potíže v rámci dobrovolnického projektu "Otevřené dveře". Klíčová slova: zdravotní postižení, jinakost, disability studies, domov pro osoby se zdravotním postižením, dobrovolnictví

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 242 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.