Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizuální identita vybraného fotbalového klubu na sociálních sítích
Mysliveček, Václav ; Opelík, Daniel (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Název: Vizuální identita vybraného fotbalového klubu na sociálních sítích Cíle: Hlavním cílem práce je vytvoření konceptu vizuální identity na sociálních sítích týmu FK Teplice. Dalším cílem je detailní rozbor prvků, z nichž se vizuální identity na sociálních sítích skládají. Třetím cílem je provedení rešerše vizuálních identit vybraných fotbalových klubů na sociálních sítích. Poslední cíl reprezentuje kontinuální pozorování vizuálního obsahu sdíleného týmem FK Teplice. Metody: V práci jsou použity metody kvalitativního výzkumu. Nejprve je použita metoda standardizovaného pozorování aplikovaná na sociální sítě týmu FK Teplice. Poté následuje kvalitativní dotazování, ve kterém respondenti prostřednictvím otevřených a uzavřených otázek hodnotí vizuální identitu týmu FK Teplice. Výsledky: Z výsledků je zřejmé, že největšími problémy vizuální identity týmu FK Teplice na sociálních sítích jsou nedostatečná hierarchizace grafických prvků, typografie, práce s volným prostorem, přílišná monotónnost grafických šablon a nedodržování doporučovaných formátů pro kanály příspěvků. Klíčová slova: Grafický design, digitální obsah, sociální sítě, český fotbal, koncept vizuální identity
The Current State of Research in State and Higher Education System Relationship
Arora, Arsh ; Plaček, Michal (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
The purpose of the study is to fill the existing gap in the field of systemic higher education governance which is a lack of systematic and structured literature review of peer-reviewed articles. The objective is to analyze the relationship between the state and the higher education system. In other words, what are the different types of systemic governance models, and what are the instruments used by the government to control the higher education sector? The method of Systematic Literature Review is used to review over forty research articles on systemic higher education governance. PRISMA protocol was adopted to conduct a Systematic Literature Review. Findings show that higher education governance is moving towards marketization. However, the trend is neither universal nor straightforward. The role of the state in the higher education system is dominant and will remain so because even marketization in countries is steered tightly by the state. Second, no model of higher education governance is implemented in its entirety, resulting in hybrid models of higher education governance. Third, even though the state is steering higher education systems in the same direction, public policy instruments adopted by the government in different countries varies. Mergers the are most used policy instruments in...
Barriers and Opportunities of Strategic Governance in Higher Education in West Africa: The Case of Senegal
Ndiaye, Sokhna Adele Rosalie ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent) ; GUEYE, Serigne Magueye (oponent)
References NDIAYE, Sokhna, A. R. Barriers And Opportunities Of Strategic Governance In Higher Education In West Africa: The Case Of Senegal. Praha, 2022. 212 pages. Dissertation thesis (PhD.). Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of Sociological Studies. Department of Public and Social Policy. Supervisor Prof. PhDr. Martin Potůček, CSc., M.Sc. Abstrakt Disertace představuje analýzu systému vysokoškolského vzdělávání v Senegalu. V posledních třech desetiletích se vysokoškolské vzdělávání vyznačovalo rostoucí nestabilitou systému, která se projevovala především v otázkách přístupu ke vzdělávání a jeho kvality. Navzdory různým programům a navrženým a realizovaným politikám tyto problémy přetrvávají. Pokusím se proto odpovědět na hlavní otázky: Jaké jsou nejpodstatnější faktory neúspěšné implementace významných politik vysokoškolského vzdělávání v Senegalu? Jakým způsobem by bylo možné zlepšit strategické řízení, aby byla odstraněna současná úskalí systému? V návaznosti na to navrhuji jako možné řešení přehodnocení přístupu k řízení vysokého školství prostřednictvím studia překážek a příležitostí strategického řízení ve vysokém školství v Senegalu. Disertační práce je založena na kvalitativní i kvantitativní analýze dat, jejímž cílem je porozumět zkoumaným problémům z různých úhlů pohledu....
Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn
Vašková, Alexandra ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce "Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn" pojednává o nastavení pravidel a zásad financování vysokých škol v České republice a rozebírá situaci ve financování po roce 2006. Práce nastiňuje pohled na rozpočet vysokých škol a jeho funkci objasněním fungování veřejných rozpočtů a objasňuje povahu vysokého školství jakožto smíšeného statku s externalitami. Financování vysokých škol je nástrojem v rukách státu, pomocí kterého dochází k ovlivňování vysokoškolské politiky. Pro pochopení současné situace práce využívá deskripci vývoje ve financování vysokých škol po roce 1989. Důležitým aspektem je i mezinárodní kontext, proto práce nahlíží do nastavení systému financování vysokých škol vybraných států a zjištěné poznatky zasazuje do širšího kontextu. Za pomocí výzkumného designu případové studie práce objasňuje vývoj ve financování po roce 2006 a formuluje implikaci pro veřejnou politiku.
Analýza postojů aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky v utváření politiky doktorského studia.
Buřičová, Barbora ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Diplomová práce 2019 Bc. Barbora Buřičová UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Analýza postojů aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky v utváření politiky doktorského studia Diplomová práce Autorka práce: Bc. Barbora Buřičová Studijní program: Sociologie Vedoucí práce: Dr. Mgr. Aleš Vlk Rok obhajoby: 2019 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jsem jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne Bc. Barbora Buřičová Bibliografický záznam BUŘIČOVÁ, Barbora. Analýza postojů aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky v utváření politiky doktorského studia. Praha, 2019. 89 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut Sociologických studií. Katedra Veřejné a sociální politiky. Vedoucí diplomové práce Dr. Mgr. Aleš Vlk. Rozsah práce: 149 153 znaků s mezerami Anotace Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na postoje aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky k problematice doktorského studia. Doktorské studium je v...
Problematika diverzifikace terciárního vzdělávání
Koziolová, Jana ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Obsahem práce je především charakteristika problematiky diverzifikace terciárního vzdělávání v České republice a snaha poukázat na odlišnosti v diverzifikaci terciárního vzdělávání České republiky od diverzifikace terciárního vzdělávání vyspělých států. Práce se pokusila porovnat systém terciárního vzdělávání České republiky se systémy evropských vyspělých států, které se podle studií zabývající se konkurenceschopností umísťují na předních pozicích. Konkrétně se jednalo o systémy terciárního vzdělávání Dánska a Nizozemí. Práce vychází z charakteristiky systému terciárního vzdělávání zvolených tří států, které byly analyzovány ve vztahu k tomu, do jaké míry jsou jejich systémy terciárního vzdělávání diverzifikované. Cílem práce bylo nalézt odpověď na otázku, do jaké míry je právě současná diverzifikace systému terciárního vzdělávání České republiky srovnatelná s diverzifikací struktur terciárního vzdělávání vyspělých států umísťujících se na předních příčkách tabulek konkurenceschopnosti ve světě. Kromě této hlavní výzkumné otázky bylo položeno i několik podotázek. Dle výsledků provedené komparace je možné konstatovat, že vzdělávací systém České republiky není srovnatelně diverzifikovaný, a to z důvodu absence profesního sektoru vzdělávání, který v současné době v západních evropských státech...
Spolupráce vysokých škol s podnikatelským sektorem v České republice
Škopová, Denisa ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Práce se věnuje spolupráci vysokých škol a podnikatelského sektoru a na základě zahraničních zkušeností analyzuje situaci v České republice. V úvodu je spolupráce vymezena krátkým historickým exkurzem, teoretickými koncepty a popisem hlavních forem spolupráce, které jsou užívány v západní Evropě. Úvodní teoretická část pojednává i o různých aspektech spjatých se spoluprací, jako je navazování spolupráce, přínosy, překážky a rizika spolupráce. Z teoretické části vychází dvě analýzy zaměřující se na situaci v České republice. První je analýza spolupráce, která poukazuje na skutečnost, že vysoké koly nevytváří příliš příznivé prostředí pro spolupráci s podniky. Nicméně i přesto ke spolupráci v poměrně velké míře dochází. Školy jsou totiž motivovány ke spolupráci výhodami, z nichž největší roli hrají finanční prostředky, a většina zástupců vysokých škol se překvapivě domnívá, že spolupráce nepřináší žádná rizika a že ji nebrání žádné překážky. Analýza také vyvrátila dva předsudky související se spolupráce škol s podniky. Za prvé není pravda, že s podniky spolupracují pouze školy technicky zaměřené, a za druhé se nepotvrdila domněnka, že spolupráce probíhá především na neformální úrovni. Nicméně je pravdou, že spolupráci většinou navazují jednotliví akademičtí pracovníci. Druhá analýza, analýza...
Prodlužování studia na vysokých školách v ČR a vliv poplatků za prodlužování studia
Fliegl, Tomáš ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá prodlužováním studia na vysokých školách v České republice a vlivem poplatků za prodlužování studia ("za delší studium") na délku studií. Je zaměřena na pregraduální studia na veřejných vysokých školách, na kterých jsou poplatky vyměřovány. Byla použita data matriky studentů a údaje o výši poplatků z většiny vysokých škol, která posloužila pro sestavení regresního modelu. Informovanost studentů o poplatkové politice byla zjišťována dotazníkem pro účastníky Národních srovnávacích zkoušek Scio. Prodlužováno je průměrně 41 % úspěšných studií, nejčastěji v humanitních vědách, zhruba 10 % studentů překračuje standardní dobu studia o více než jeden rok. Poplatky platí až pětina studentů, polovina z nich proto, že jim bylo započteno neúspěšné studium. Výsledky ukazují, že prodlužování studií jen neznatelně souvisí s výší poplatku, pouze v případě studentů jedné veřejné vysoké školy je souvislost mírná a 1000 Kč poplatků by mělo studium zkracovat o 6 dní. Vliv na délku neúspěšných studií je zřetelnější a představuje 10 až 90 dnů za každých 1000 Kč. Nízký vliv poplatků je připisován špatné informovanosti: pouze necelá třetina zájemců o studium totiž znala principy vyměřování poplatků, ani u zájemců se zkušeností z vysoké školy nebyla informovanost vyšší než 50 %. Práce dokládá nízkou...
Role of Urbach Energy in Photovoltaics
Vlk, Aleš ; Abelová, Lucie ; Hájková, Zdeňka ; Remeš, Zdeněk ; Holovský, Jakub ; Ledinský, Martin
Organic-inorganic halide perovskites provide new opportunities for improvement of optoelectronic device performance, especially the efficiency of solar cells. To evaluate the quality of a new material many parameters has to be taken into account. Here, we discuss one of the often overlooked semiconductor’s parameters, Urbach energy, which is an easily accessible measure of material disorder. Moreover, we present its importance on the example of organic-inorganic halide perovskites.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.