Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 246 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu
Včeláková, Karla ; Pravečková, Petra (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu Cíl práce: Ověření možnosti zařazení nácviku vhodným způsobem modifikovaných pálkovacích her do hodin ZTV v Jedličkově ústavu u žáků s různými formami postižení (tělesné, mentální, smyslové). Cílem této práce je tedy navržení a vytvoření baterie modifikovaných průpravných cvičení pro pálkovací hry. Následná realizace nácviku, testování dovedností pomocí sestavených cvičení a závěrečná evaluace výzkumu. Metoda: V rámci výzkumu byla vytvořena metodika adaptace tréninku pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu. Metodika byla aplikována v rámci hodin ZTV u 11 tříd školy na souboru 63 žáků na jaře 2023 pod supervizí učitele. Během první hodiny TV byla zařazena speciálně vytvořená lekce adaptovaných pálkovacích her, kde si žáci vyzkoušeli jednotlivé herní dovednosti. V následující hodině byl hodnocen výkon v dovednostech: hod, chyt a odpal metodou participantního pozorování se záznamem kvantitativních i kvalitativních aspektů výkonu (kvalita provedení a úspěšnost dílčích pohybů) včetně hodnocení supervidujícího učitele. Na základě přímého pozorování v hodinách ZTV i výsledků testování jednotlivých herních dovedností byla posuzována vhodnost tréninku pro žáky s různými typy postižení a různého věku. Výsledky: Všichni začlenění žáci byli...
Slabá místa státní podpory rodin pečující o dítě se zdravotním postižením
Janků, Vojtěch ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Tomášková, Vladimíra (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou Slabá místa státní podpory rodinám pečující o dítě se zdravotním postižením. V první části práce je zmapován současný stav systému podpory těmto rodinám. Konkrétně jaké příspěvky jsou jí poskytovány a jaké sociální služby jim mají s péčí pomoci. Dále je vysvětleno hlavní teoretické východisko, kterým je teorie familizace. Metodologie výzkumu byla vedena kvalitativním způsobem. Respondenti, kteří byli zástupci z řad rodičů, kteří pečují o dítě se zdravotním postižením, byli vybíráni pomocí metody sněhové koule a bylo jich celkem 7. Posledním respondentem byl taktéž aktér v problematice, konkrétně se jednalo o poslance, který zasedá ve výboru pro sociální politiku. Pomocí hloubkových rozhovorů s osmi různými respondenty jsou zkoumány jednotlivé aspekty podpory rodinám, jejich výhody, ale hlavně jejich nedostatky. A to nejprve v oblasti finanční podpory a posléze i v oblasti sociálních služeb. V následné diskusi je pak celý problém probírán v kontextu teoretického rámce práce, tedy teorie familizace. Hlavními zjištěními práce jsou zejména informace, že pro velkou část rodičů není výše finanční podpory dostatečná a že sociální služby v České republice nejsou adekvátně rozšířené a že jejich cena, kterou rodiče musí doplácet, je jedním z důvodů, proč je nevyužívají.
Rodina dítěte s Kabuki syndromem
Jarošová, Kateřina ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodinou dítěte s Kabuki syndromem. V České republice se diagnostika stanovila v roce 2010. Hlavním cílem práce bylo zpracování souhrnných informací o rodině dítěte s Kabuki syndromem a zjištění detailnějších informací o fungování této rodiny v oblasti výchovy, o zkušenostech se školním systémem a také o využití podpory rodinou. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se dělí na čtyři kapitoly. První kapitola pojednává o vymezení Kabuki syndromu, historie výzkumu tohoto vzácného onemocnění, diagnostice a o charakteristických znacích u jedinců s Kabuki syndromem. Druhá kapitola se detailněji zaměřuje na klinické příznaky Kabuki syndromu, od zdravotních potíží a možnostech léčby, po úrovně kognitivních funkcí. Třetí kapitola se specifikuje na rodiny dětí se vzácným onemocnění a následující kapitola pojednává o možnostech podpory rodin dětí s Kabuki syndromem. Empirická část je tvořena výzkumným šetřením, které se zaměřuje na dítě s Kabuki syndromem, na rodinu dítěte a na fungování rodiny prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru a případové studie.
Řešení sexuality osob se zdravotním postižením z pohledu sociálních pracovníků
WOLFOVÁ, Natálie Michala
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sexuality u osob se zdravotním postižením. Hlavním cílem této práce bylo popsat zkušenosti sociálních pracovníků s řešením sexuality u osob se zdravotním postižením, které žijí v pobytových zařízeních. Dílčím cílem práce bylo zjistit postoj sociálních pracovníků k problematice sexuality u osob se zdravotním postižením. Praktická část bakalářské práce byla zpracována kvalitativní výzkumnou strategií. Sběr dat byl uskutečněn polostrukturovaným rozhovorem. Pro výzkumné šetření byli záměrným výběrem voleni sociální pracovníci, kteří pracují v pobytových službách s osobami se zdravotním postižením. Získaná data byla zpracována prostřednictvím kódování a následně rozřazena do kategorií a podkategorií. Z výzkumného šetření bylo zjištěno, že osoby se zdravotním postižením svou sexualitu aktivně prožívají. Jedním z ukazatelů prožívání sexuality může být náklonost k ostatním. Dále dotyky, objetí či letmé polibky. Sociální pracovníci a organizace, ve kterých působí, se k tématu sexuality klientů staví přívětivě. Osobám se zdravotním postižením je poskytován svobodný prostor. Organizace klientům umožňuje soukromí při naplňování jejich sexuálních potřeb. Klienti mohou o své sexualitě otevřeně komunikovat. Na základě teoretických informací a zkušeností s vyjadřováním sexuality klientů jsou zpracovány metodiky, podle kterých pobytová zařízení jednají. V rámci propagace a rozvoje tématiky sexuality by poznatky z bakalářské práce mohly pomoci poskytovatelům sociálních služeb při zlepšování kvality života osob se zdravotním postižením v oblasti sexuality.
Gemini
Kartal, Emina ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je inkluzivní architektura. Cílem práce je návrh internátu a rekonstrukce Střední školy Gemini na Sídlišti Lesná v Brně spolu s úpravou okolí školy. Střední škola plánuje navýšení své dosavadní kapacity a usiluje o inkluzivní vzdělávání, což je zohledněno v novém návrhu. Současné podmínky jsou již nevyhovující. V minulosti bylo vedení školy omezeno dostupnými možnostmi a přijalo budovu s dispozicí mateřské školy spolu se zahradou. Škola tak funguje na omezené ploše nebo ve stísněných prostorách. Cílem je zajistit kvalitní a vzdělávání pro všechny bez rozdílu. Vzdělání, které budou mít studenti spojené s příjemným pobytem, ve vzdušných prostorách ve škole či školní zahradě, popřípadě v nové budově internátu. Součástí návrhu je i udržitelný přístup v oblasti navrhování, který zajistí investorovi menší náklady spojené s provozem budovy, která funguje jako školská instituce.
Specifika rodiny s postiženým dítětem
Ringmaierová, Radka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výzkum vlivu postiženého dítěte na rodinu od narození po jeho dospělost a sleduje vlastní specifika rodiny s postiženým dítětem. Jde o vliv na rodinu jako celek, tak i o vliv na jednotlivé členy rodiny a vztahy mezi nimi. Důležitým aspektem je i dopad na formování vztahů mezi sourozenci, příbuznými, a také vliv na sociální okolí rodiny. V teoretické části se práce věnuje základním pojmům jako rodina a její funkce a faktory na ni působící, zdravotní postižení, typy a důsledky zdravotního postižení. V praktické části se práce zaměřuje na výzkum vlivu postiženého dítěte na rodinu od jeho narození až do jeho dospělosti. Cílem této práce bylo co nejlepší možné porozumění vlivu efektu, který způsobí příchod dítě s postižením do rodiny a vliv nově vzniklé situace na členy rodiny. Hlavním tématem je zaměření se na jejich stavy a reakce v jednotlivých etapách života s postiženým dítětem a postihnout způsoby, jak a jakou formou lze napomoci eliminovat negativní vlivy dítěte s postižením na jednotlivé členy rodiny a jejich vlastní život. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, zdravotní postižení, socializace, integrace, sociální opora
Pracovní (výrobní) prostředí bez bariér
Boleslavská, Yvona ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; doc.Ing.arch.Peter Daniel,PhD. (oponent) ; Ing.Kateřina Poláčková (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
ABSTRAKT Disertační práce Pracovní prostředí bez bariér se snaží upozornit a zvýraznit některé faktory, které se promítají a stále více budou promítat do architektonické tvorby - práce architekta. Otázka staveb určených k vytváření pracovního prostředí bez bariér se nyní i do budoucna bude stávat velmi exponovanou oblastí rozvoje společnosti, neboť bude nezbytné stále citlivěji reagovat na disproporce v možnostech člověka a v možnostech společnosti vytvářet nová pracovní místa, zavádět progresívní technologie, počítačové systémy a v neposlední řadě reagovat i na nové možnosti ve využívání tvůrčí invence člověka. Prezentovaná dizertační práce vychází z definic klíčových slov tohoto tématu – pojmů zdraví a handicap. Směřuje do oblasti etiky vzájemné komunikace ve společnosti a jejího vnímání člověkem s určitou odlišností – handicapem. Analyzuje také limity lidských možností v kontextu soudobých a budoucích progresívních technologií. Téma pracovního prostředí bez bariér nutně čerpá z historického vývoje prostorů pro pracovní aktivity člověka a naznačuje jeho budoucí trendy. Podstatná část dizertační práce se zabývá podmínkami vstřícného pracovního prostředí nejen po stavební stránce, ale především tvorbou interiéru a jeho vybavením flexibilním mobiliářem a kompenzačními pomůckami, a to nejen pro osoby s handicapem. Vědecká podstata a přínos práce spočívá ve vyhodnocení terénního dotazníkového průzkumu, jehož respondenty byly společnosti zaměstnávající osoby s handicapem. Analýza a následně syntéza odpovědí kompetentních osob z reálného života, snažících se zaměstnávat tuto znevýhodněnou část naší společnosti, přinesla informace, které jsou shrnuty do závěrů a doporučení.
Vzdělávání žáků se SVP z pohledu učitele SŠ
Weiss, Petr
Tato práce je zaměřená na problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách. Cílem práce je poznat, popsat a interpretovat, jak ke vzdělávání těchto žáků přistupují jejich učitelé. Abychom se lépe orientovali v dané problematice, bude v první části práce představena základní terminologie a právní rámec uvedené problematiky. Dále budou stručně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení, od kterých se speciální vzdělávací potřeby žáků odvíjejí a následně bude nahlédnuto na možnosti podpory učitelům ze strany škol a jiných institucí. V závěru teoretické části se budu zabývat přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami z různých úhlu pohledu. V praktické části této práce popíšu výsledky průzkumného šetření, které bude provedeno kvalitativní metodou a jako její nástroj bude zvolen polostrukturovaný rozhovor. Získána data pak budou vyhodnocena a poté interpretována pomoci metody otevřeného kódování.
Denní stacionář pro dospělé osoby se zdravotním postižením
Krchňáková, Vendula
Téma diplomové práce je zaměřeno na návrh denního stacionáře, který je určen dospělým, zdravotně postiženým lidem. Na začátku literárního přehledu je vysvětlena problematika bezbariérového užívání staveb. Dále je v práci řešen správný návrh denních stacionářů včetně popisu osob, pro který je určen a terapie, které v tomto zařízení budou poskytovány. V praktické části diplomové práce jsou zpracovány tři varianty dispozic denního stacionáře formou studií. Poté byla vybrána nejvhodnější varianta denního stacionáře, pro kterou byla zpracována technická dokumentace formou výkresové a textové části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 246 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.