Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marketingový výzkum pro vybranou firmu, organizaci
Rehuš, Martin ; Kažimírová, Martina (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Má bakalářská práce se zabývá marketingovým výzkumem pro společnost UNIFER, který se zaměřuje na povědomí a přístup ke vzdělání nad rámec vysokoškolského studia a možnosti vykonávání odborné praxe mezi studenty vysokých škol v Brně. Teoretická část vymezuje pojmy týkající se marketingového výzkumu, které slouží ke zpracování analytické části. Na základě výsledků výzkumu z dotazníků jsou navržena doporučení pro rozvoj a zkvalitnění služeb společnosti.
Supervize odborných praxí u studentů sociálních oborů na ZSF JU
PĚTIVLASOVÁ, Šárka
Budoucí sociální pracovníci se setkávají se supervizí již během svého studia. Účelem zavedení supervize do praktické výuky je podpora studentů v naplňování cílových charakteristik profilu absolventa. Student získává vlastní zkušenosti se supervizí jako s jedním z klíčových prostředků rozvoje svých odborných kompetencí. Cílem práce je zmapovat názory studentů sociálních oborů ZSF JU na supervize odborných praxí realizovaných během studia. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní přístup, se stratifikovaným výběrem, kdy studenti byli oslovováni přes mluvčí ročníku, a metoda ohniskové skupiny se studenty sociálních oborů na ZSF JU. Vyhodnocování dat proběhlo metodou otevřeného kódování a následnou kategorizací dat. Studenti vnímají školní supervizi jako užitečnou pro jejich další rozvoj. Bylo zjištěno, že zkušenosti studentů jsou velice rozdílné. Jedna skupina studentů by ráda, aby se jim měnili supervizoři během studia a aby měli před začátkem nástupu na praxe výuku předmětu supervize. Druhá skupina studenů by byla naopak ráda, aby se jim supervizoři tolik neměnili a dokázali si vytvořit se supervizorem důvěru. Všichni studenti se shodli na tom, že supervize mají smysl již během studia. V případě, že by jim supervizor neuděloval zápočet, ale uděloval by jim ho například koordinátor praxe, by pro ně měly supervize větší smysl, neboť by neměli ze supervizora respekt a mohli se mu svěřit s případnou situací, která je zarazila nebo rozhodila na praxi.
Praxe studentů bakalářského studia vysokých knihovnických škol
Lodrová, Iveta ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Bakalářská práce zpracovává obecná doporučení pro praxi v rámci studia knihovnicko-informačních oborů vysokých škol uvedená v dokumentu "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". Dokument informuje o učebních plánech studia, včetně předmětu odborná praxe. Součástí práce je analýza odborných praxí studentů na třech vysokých knihovnických školách v České republice (v Praze, Brně a Opavě). Úvodní část je věnována iniciativám Boloňského procesu a jeho postupnému vývoji. Ve druhé části je stručně představen dokument "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education", který byl iniciován diskuzemi Boloňského procesu. Podrobně je zpracována část tohoto dokumentu: "Praxe a teorie: pracovní zařazení jako součást učebního plánu". Třetí část je věnována průběhu praxí na třech vysokých školách s knihovnicko-informačním oborem v ČR, a to na základě informací od organizátorů praxí. Výsledky jsou porovnány. Závěrečná čtvrtá část je věnována analýze názorů studentů na odbornou praxi prostřednictvím online dotazníků. Konečné srovnání těchto informací a také míra využívání doporučení uvedených v 11. kapitole je v závěru bakalářské práce. Klíčová slova: knihovnictví a informační věda * odborná praxe * doporučení * vysoká škola
Šestiměsíční odborná praxe v lékárně z pohledu studentů.
Najmanová, Jana ; Kotlářová, Jana (vedoucí práce) ; Babica, Jan (oponent)
Šestiměsíční odborná praxe v lékárně z pohledu studentů Autor: Jana Najmanová Vedoucí diplomové práce: RNDr. Jana Kotlářová, Ph.D. Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze Úvod: Šestiměsíční odborná praxe v lékárně je povinným předmětem závěrečného úseku studia na Farmaceutické fakultě Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Smyslem této praxe je připravit studenta na možné aspekty práce v lékárně, zvládnutí praktických dovedností, upevnění a prohloubení teoretických poznatků získaných během studia. Cíl práce: Vyhodnocení dotazníkového průzkumu ze dvou ak. roků a shrnutí a porovnání názorů studentů 5. ročníku FaF UK na jejich 6M praxe, na lékárnu, ve které praxi absolvovali, a posouzení reálnosti jimi uváděných změn ohledně provádění praxe. V teoretické části zaměření se na problematiku 6M praxe v lékárně z pohledu legislativního a přiblížení aktuálních požadavků na tuto praxi na FaF UK. Metodika: Sběr dat probíhal pomocí dotazníku, vytvořeném na Katedře sociální a klinické farmacie FaF UK v roce 2007, jehož respondenty byli studenti 5. ročníku programu Farmacie. V programu MS Excel byly zpracovány odpovědi studentů z ak. roku 2007/2008 a z ak. roku 2014/2015. Vyhodnocení bylo provedeno pomocí funkce filtrů a dále zpracováno. Reálnost...
Reflexe odborné praxe v oblasti sociální práce z pohledu studentů sociálních oborů
HOFFMANNOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá tématem reflexe odborné praxe v rámci studia sociální práce na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem bakalářské práce je zjistit náplň a přínos odborné praxe v oblasti sociální práce z pohledu studentů sociálních oborů. S ohledem na uvedený cíl byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. Odpovídá náplň odborné praxe náplni práce stanovené fakultou? Jaký přínos má odborná praxe pro studenta sociálního oboru? Jsou studenti dostatečně seznámeni s náplní práce sociálního pracovníka? Poskytují sociální pracovníci dostatečné informace o jednání s uživateli sociálních služeb? V teoretické části jsem pomocí odborné literatury definovala základní pojmy, které jsou obsahem práce. V této části jsem se věnovala pojmu sociální práce a sociální pracovník. Dále jsem stručně popsala rozdělení metod sociální práce, minimální standard vzdělání v sociální práci, který je hlavním nástrojem zkvalitnění vzdělání v sociální práci v České republice. Student sociální práce jako budoucí sociální pracovník má mít nejen teoretické znalosti, ale také praktické znalosti, které získává odbornou praxí a supervizí. Dalším tématem byla odborná praxe a zařízení, kde může být odborná praxe realizována. V praktické části bakalářské práce byl využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 10 studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kteří studují obor Sociální práce ve veřejné správě nebo Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. Jako postup pro vyhodnocení dat byla vybrána metoda tvorby trsů. Z výzkumu vyplynulo, že studenti byli dobře seznámeni s náplní práce sociálních pracovníků. Naučili se zvládat prvotní obavy a negativní emoce. Absolvovaná odborná praxe studentům ukázala možnosti, které mohou uplatnit v budoucím životě. A pomohla zjistit, kterou cílovou skupinou by se studenti chtěli zabývat. Většině studentů odkryla odborná praxe velké množství slabých stránek, na kterých by měli do budoucna ještě pracovat. Jako pozitivní přínos shodně uváděli kladný přístup sociálních pracovníků, ke klientům a celkově k jejich práci.
Odborné vzdělávání v obchodní akademii a spolupráce se zaměstnavateli
Sládková, Marcela ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Odborné vzdělávání v obchodní akademii a spolupráce se zaměstnavateli Marcela Sládková ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá současnou problematikou středního odborného vzdělávání a zapojením zaměstnavatelů do tohoto procesu. V teoretické části je zaměřena na systém středního odborného vzdělávání v České republice, postavený na rámcových vzdělávacích programech a na legislativní ukotvení spolupráce škol se zaměstnavateli. Dále popisuje cíle Strategie vzdělávací politiky v České republice do roku 2020 pro oblast odborného vzdělávání ve spolupráci se zaměstnavateli a zabývá se konkrétními možnostmi spolupráce zástupců zaměstnavatelů a obchodní akademie při odborném vzdělávání, zejména v rámci odborné praxe žáků. Není opomenuta ani důležitá role ředitele školy při této spolupráci. Výzkumná část na základě výzkumného šetření analyzuje spolupráci učitelů, zástupců zaměstnavatelů a žáků obchodní akademie z hlediska vzájemných požadavků na odborné vzdělávání. Přináší poznatky, zkušenosti a podněty pro zaměstnavatele i pro realizaci spolupráce na stejných nebo podobných typech škol. Kritické zhodnocení konkrétní spolupráce jedné obchodní akademie se zástupci zaměstnavatelů odhaluje úskalí této oblasti středního odborného vzdělávání v širším kontextu. KLÍČOVÁ SLOVA odborné vzdělávání, obchodní akademie, zaměstnavatelé,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.