Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů
Mocek, Karel ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Tématem práce je porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů. V teoretické části je krátce zmíněna charakteristika veslování a struktura veslařského výkonu. Další kapitoly se již zabývají jednotlivými motorickými schopnostmi. V praktické části je charakterizován soubor veslařů, který byl testován a Unifittes 6-60, dle kterého byli veslaři testováni. Následuje porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení. Klíčová slova Veslař, veslování, párové veslování, nepárové veslování, motorika, motorické schopnosti, pohyb, testy, motorické testování, silové schopnosti, rychlostní schopnosti, vytrvalostní schopnosti, koordinační schopnosti.
Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol
Šollová, Markéta ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Opatrná Novotná, Irena (oponent)
Název: Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit aktuální úroveň motorických dovedností dětí na I. stupni vybraných pražských základních škol za pomocí standardizované testové baterie MABC-2. Dílčím cílem práce byla komparace úrovně dosažené v testu MABC-2 s daty získanými z dotazníkového šetření k pohybovým aktivitám zúčastněných probandů. (n=134). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 134 probandů (z toho 60 dívek a 74 chlapců) ve věku 7-12 let ze dvou vybraných pražských základních škol. U všech zúčastněných byla za pomocí standardizované testové baterie MABC-2 vyšetřena úroveň motorických dovedností. Testování proběhlo formou terénního šetření v rámci výuky tělesné výchovy na vybraných školách. Pro orientační vyšetření pohybového chování účastníků, bylo užito dotazníku navrženého konkrétně pro účely této práce, který vyplnili zákonní zástupci probandů. Data z dotazníkového šetření byla následně porovnána s úrovní dosaženou v testu MABC-2. K interpretaci výsledků a statistickému zpracování dat bylo užito MS Excel 2010. Z deskriptivních statistických metod bylo užito Studentova t-test a Cohenova koeficientu účinku. Výsledky: Dle testu MABC-2 bylo 10,4 % (n=14) probandů v souboru identifikováno s rizikem...
Specifika školní edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy s možností využití prvků jógy
Korbelářová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce pojednává o specifikách edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy, s přihlédnutím k možnostem využití prvků jógy a relaxace a jejího pozitivního vlivu na žáky. Teoretická část si klade za cíl přípravu pojmové základny pro kvalitativní výzkum, rozpracovává termín lehké mentální postižení, věnuje se tělesné výchově a konceptu jógy a relaxace. Empirická část je zaměřena na vytvoření metodického materiálu pro učitele a jeho následné ověření v praxi na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Edukace, mentální postižení, lehké mentální postižení, jóga, relaxace, motorika,
Vztah mezi výskytem logopedických vad a motorikou u dětí
Sárazová, Daniela ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Vztah mezi výskytem logopedických vad a motorikou u d tí. Cíl: Cílem této diplomové práce je zjistit, jaký je výskyt rizikových faktor vzniku logopedických vad u d tí v eské republice a jaké obtíže tyto d ti mohou mít, v obojím p ípad s d razem na ty, se kterými se m že setkat i které m že ovlivnit fyzioterapeut. Jedná se p edevším a pre- a perinatální komplikace, komplikace v pr b hu raného psychomotorického vývoje a motorické obtíže dít te. Metody: Sb r dat probíhal pomocí anonymních anketních šet ení, která byla distribuována do 11 logopedických ambulancí v Praze a Jesenici u Prahy. Anketní šet ení vypl ovali rodi e d tí s logopedickými vadami p i návšt v ambulance. Celkov bylo do výzkumu zahrnuto 145 anketních šet ení. Výsledky: Hypotéza . 1 se potvrdila - u d tí s logopedickými vadami v eské republice byl nalezen z hlediska prenatálních komplikací vyšší výskyt komplikací v t hotenství (než um lého oplodn ní) a z hlediska perinatálních komplikací vyšší výskyt komplikací v pr b hu porodu (než p ed asného narození i nízké porodní hmotnosti). Potvrdila se i hypotéza . 2 - výskyt komplikací v pr b hu raného psychomotorického vývoje byl u d tí s logopedickými vadami v eské republice vyšší, než jakýchkoli pre- nebo perinatálních komplikací. Poslední hypotéza . 3 se potvrdila jen áste n - u d...
Vybrané metody sociální práce s nesoběstačnými klienty ve zdravotnických zařízeních
Kiliánová, Hana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
SHRNUTÍ Hlavním cílem práce "Vybrané metody sociální práce s nesoběstačnými klienty ve zdravotnických zařízeních" bylo popsat a analyzovat metody používané při aktivizaci seniorů s demencí. Práce porovnává aktivizaci v různých zařízeních a zjišťuje vztah pracovníků k aktivizačním metodám. Text práce byl rozvržen do pěti kapitol. První kapitola zasazuje práci do kontextu stáří a stárnutí. Druhá kapitola je věnována problematice soběstačnosti a závislosti v seniorském věku a souvisejícím tématům. Tématem třetí kapitoly je stáří ve vztahu k paměti, charakterizuje paměť a její poruchy u seniorů trpících syndromem demence. Čtvrtá kapitola je stěžejní a přibližuje nefarmakologické přístupy a možné aktivizační činnosti, které lze využívat v praxi k ovlivnění poruch kognitivních funkcí a poruch chování u seniorů s demencí. Na teoretickou část navazuje výzkumné šetření, které bylo provedeno ve čtyřech zařízeních pečujících o klienty s demencí. Šetření má podobu kvalitativního výzkumu, pro který byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Rozhovory byly uskutečněny s osmi odborníky aplikujícími v praxi. Poznatky získané z rozhovorů a pozorování byly následně analyzovány, vyhodnoceny a poté shrnuty v závěru šetření.
Vliv dědičnosti a motorický vývoj předškolních dětí
Ctiborová, Petra ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Švagrová, Klára (oponent)
Název: Vliv dědičnosti a motorický vývoj předškolních dětí Cíle: Cílem této práce je posoudit na základě literárního rozboru vliv dědičnosti na motorický vývoj předškolních dětí. Metody: Práce je rešeršního charakteru. Informace jsou čerpány z dostupných odborných publikací a z internetových zdrojů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, kde v první z nich jsou objasněny základní pojmy ohledně dědičnosti, motorického vývoje a genetické determinace. V druhé části je pozornost věnovaná jednotlivým obdobím dětí do 6 let a jejich motorickému vývoji v jednotlivých etapách jejich života. Výsledky: Aktuální motorika předškolního dítěte je významně geneticky determinována. Písemnictví se shoduje na cca 50ti % předurčenosti. Klíčová slova: dědičnost, vývoj, motorika
Diagnostika a následná péče o děti s poruchami učení a ADHD, s využitím artefiletiky
Psohlavcová, Iva ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Tématem diplomové práce je studie artefiletického přístupu při následné péči zaměřené na děti se specifickými poruchami učení a chování, zejména ADHD, uskutečňované souběžně v hodinách výtvarné výchovy. Úvodní část práce se přehledově zabývá specifickými poruchami učení a poruchami chování, především ADHD, tj. poruchou pozornosti s hyperaktivitou. Možnými příčinami a projevy. Rovněž poukazuje na psychosociální aspekty specifických poruch učení a ADHD. Další část se zabývá pedagogickou diagnostikou, následnou péčí o děti s SPU a ADHD a sledovanými oblastmi nápravné péče. Zmínka je zde o složce výtvarného projevu dítěte při diagnostice i následné péči. Následující část popisuje pojem artefiletika, její teoretické rámce, možnosti a využití u dětí s SPU a ADHD. Empirická část je věnována samotné studii, jejímu vyhodnocení, metodice artefiletických setkávání a reflektivní bilanci s kasuistikami jednotlivých dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.