Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úskalí zavádění supervize v rámci evropských projektů do zařízení ústavního typu
Odstrčil, David ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kabíček, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání procesu zavádění supervize jako efektivního nástroje zlepšování kvality práce v prostředí organizace ústavního typu. Specificky pak toho typu procesu, kdy supervizor vstupuje do pracovního pole již "vybrán" skrze "vnější" evropské projekty. Výzkumné otázky jsou zkoumány optikou supervizorů na základě dotazování na jejich názory a zkušenosti. Nejedná se tedy o to, jak "věci jsou", ale jak je supervizoři ze své pozice vnímají. Práce je koncipována do dvou provázaných částí. První, teoretická část obsahuje kapitoly, které se zaměřují na popis organizační kultury, supervize, ústavních zařízení a evropských projektů. Druhá, empirická část potom na vymezení výzkumného problému, stanovení metodologického rámce a organizaci výzkumu. Výzkum je prováděn kvalitativním přístupem, kdy jsou data sbírána pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů, analyzována metodou otevřeného kódování a technikou konstantní komparace. Výsledky analýzy výzkumu obsahují pět hlavních kategorií: vstup: supervizor přichází do organizace "bokem"; místo: supervizor se setkává s organizací stroje, vlivy: supervizor pociťuje důsledky dobrovolně - nedobrovolného zapojení zařízení v projektu, proces: supervizor reflektuje překážky v realizaci supervize a role: supervizor vnímá svoje role...
Volný čas a volnočasové aktivity dětí v Dětském domově Ledce
Pinkavová, Renata ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volného času a volnočasových aktivit dětí v Dětském domově Ledce. Teoretická část popisuje funkce a definice volného času, principy výchovy ve volném čase, dále zahrnuje kapitolu o ústavní a ochranné výchově s její charakteristikou. Praktická část seznamuje s historií a charakteristikou samotného domova, s prací vychovatele a života dětí v něm, podává přehled o využívání volného času a volnočasových aktivit dětí v domově. Poslední kapitola se zabývá výzkumným šetřením, jehož cílem je zjistit spokojenost dětí s možnostmi trávení volného času a nabídkou zájmových kroužků, vyvrací nebo potvrzuje stanovené hypotézy.
Využití ergoterapie v dětském domově
Skulová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Využití ergoterapie v dětském domově" se zabývá náhradní výchovnou péčí, z níž největší pozornost je věnována dětskému domovu. Teoretická část bakalářské práce nastiňuje specifika, typologii a problémy dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Popisuje ergoterapii jako prostředek práce s dětmi umístěných do dětského domova. Vytyčuje cíle ergoterapie a její následné využití v prostředí náhradní výchovné péče. Dále popisuje, jak lze ergoterapii využít k rozvoji sociálních dovedností u dětí umístěných do zařízení dle zákona č. 109/2002 Sb. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh ergoterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj jak samotného jedince, tak i skupinu dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Ergoterapeutický program je koncipován na rozvoj komunikace, kooperace a navazování sociálních vztahů mezi vrstevníky. Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu ergoterapeutického programu, který by byl zaměřen na rozvoj sociálních dovedností, jako je komunikace, spolupráce a navazování sociálních vztahů u dětí umístěných do dětského domova. Klíčová slova: Náhradní výchovná péče, dětský domov, citová deprivace, komunikace, spolupráce, sociální interakce, ergoterapie, rozvoj sociálních dovedností, ergoterapeutický program
Hostitelská péče
Šmídová, Klára ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Tato práce nejprve uvádí do kontextu teoretické poznatky o hostitelské péči se sociálně - právní ochrannou dětí a s teorií o identitě dítěte. Přední kapitoly se nejprve zabývají principy sociálně- právní ochrany dětí, dále pak charakterizují formy náhradní rodinné péče. Třetí kapitola se věnuje hostitelské péči samotné- vymezuje ji a její účel, podrobně charakterizuje skupiny tzv. těžko umístitelných, pro které je hostitelská péče zvláště vhodná, zmiňuje se o nestátních neziskových organizacích, které se hostitelské péči věnují a popisuje proces jejího zprostředkování. Výzkumným šetřením jsou zpracovány zkušenosti a názory lidí, kteří vyrůstali v Dětských domovech. Z analýzy diskuze a rozhovoru vzešli některé neočekávané poznatky. Sledujeme například názor na možné nadužívání hostitelské péče, dostáváme svědectví o životě dětí v dětských domovech.
Tvorba specifického citového vztahu u dětí z dětského domova
Králíková, Lucie ; Junková, Vendula (oponent) ; Rezková, Vlasta (oponent)
8 ABSTRAKT Jednou ze základních psychických potřeb dítěte je potřeba specifického citového vztahu. Výzkum rigorózní práce pojednává o tom, zda jsou děti v soukromém dětském domově Radost schopné takový citový vztah navázat. Tento dětský domov staví na dlouholeté zkušenosti německého modelu. Jeho hlavní prioritou je důraz na citové vztahy dětí. V řadě oblastí se liší od státních zařízení. Je zde předpoklad, že dává dětem velkou naději na vytvoření specifického citového vztahu. Pro získání dat byl zvolen kvalitativní evaluativní typ výzkumu s dominantní metodou zúčastněného pozorování. Data jsou triangulována dalšími metodami: polostrukturovaný rozhovor, analýza spisové dokumentace a test rodinných vztahů (Kovařík, 1993). Analýza dat je obohacena o srovnání s poznatky ze dvou zahraničních modelů dětských domovů, kde je naplňování psychických potřeb dětí hlavní prioritou (dánského a německého). Výzkum je pokračováním diplomové práce (Zemánková, 2003), kde byla otázka specifického citového vztahu zkoumána ve dvou klasických státních typech dětských domovů (internátní a rodinný). Výsledky současného výzkumu sice - stejně jako v předešlém výzkumu ve státních zařízeních - nepotvrdily, že by děti vytvářely specifické citové vztahy. Výzkum v dětském domově Radost však odhalil řadu důležitých faktorů, které mohou...
Aspirace dětí z dětského domova
Weissová, Aneta ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce "Aspirace dětí z dětského domova" pojednává o rodinných plánech a snech dětí z dětských domovů, tedy dětí, které nežijí v rodinném prostředí, které je jedním z hlavních socializačních činitelů a také zdrojem představ o budoucím životě. Hlavním cílem práce bylo ilustrovat rozdíly v rodinných plánech dětí z dětských domovů a dětí z rodin. V rámci této práce byla analyzována data pocházející z vlastního dotazníkového šetření u chovanců dětských domovů (N=127) starších patnácti let. Šetření se soustředilo na čtyři hlavní oblasti rodinného života, a to partnerství, manželství, rodičovství a rozdělení rolí v rodině. V práci byla využita také data z dalších tří kvantitativních šetření zaměřujících se na životní plány dětí z rodin. Data byla podrobena frekvenční a korelační analýze. Zároveň byly výsledky šetření dětí z dětských domovů a dětí z rodin komparovány mezi sebou. Na základě této analýzy a srovnání bylo odhaleno, že rodinné aspirace dětí z dětského domova se odlišují od aspirací dětí z rodin, a to ve většině komparovaných proměnných. Dále bylo odhaleno, že děti z dětských domovů jsou méně nakloněny rodinnému životu. Zároveň se však nepotvrdilo, že by děti, které byly přijaty do dětských domovů dříve, měly odlišné plány od dětí, které byly přijaty do ústavní péče později.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.