Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
4 Elements
Špundová, Veronika ; Trhoň, Ondřej (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce 4 Elements prostřednictvím dvou textilních objektů, které jsou pro potřeby její obhajoby performativně přineseny a instalovány do prostoru parku Lužánky v Brně, rozkrývá a dále rozvíjí designovanou realitu a mytologii čtyř barevných elementů – principů – rolí – identit – anti hrdinských démonů – avatarů: #ccff00, #000000, #c0c0c0 a #cc99ff, jakožto aktérů se symbolickým potenciálem, s nimiž experimentuje jako s formou vizuálního scénáře pro budoucí LARP hru. Součástí díla je kruhový objekt, který je transportním obalem pro druhý kulovitý objekt s tím, že oba fungují jako díla ve vzájemném propojení i samostatně. Kruh je kempingovou dekou, mapou či bránou do designované reality 4 elementů a koule soustřeďuje kolem své osy jejich kolážovité imaginativní memetické obrazové medailony. Textilní oddenky či dlouhá vlákna vedoucí z obou objektů provazují objekty s krajinou, s dalšími planetárními aktéry. Dílo vychází z myšlenkových směrů jako je posthumanismus, nový materialismus, materiální feminismy, na klimatickou krizi a postantropocentricky zaměřená současná filozofie či mediální teorie a vizuální studia.
Modernita a holocaust
Harlenderová, Eva ; Štojdl, Václav (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Diplomová práce navazuje na poznatky získané v rámci zpracování předdiplomové práce v předešlém semestru. Hlavními výstupními body k vytvoření předdiplomové práce byla kniha Modernita a holokaust od polského sociologa Zygmunda Baumana a pojem „otherness“, který zadefinoval architekt Peter Eisenman při navrhování Židovského památníku v Berlíně. Na základě těchto poznatků jsem zpracovala mapy, které se zabývaly jinakostí z pohledu majoritní a minoritní společnosti a mapy rozšíření židovské komunity naúzemí města Brna, ze kterých následně vycházím ve svém diplomovém projektu. Zadáním diplomového projektu je navrhnutí na předem určené parcele v Brně Dokumentační centrum holocaustu na Moravě. Na tento projekt byla vyhlášena uzavřená architektonická soutěž. V navrhování výše zmíněné budovy se snažím pomocí architektonického jazyka zachytit proměnlivost a fluiditu lidského společenství. Nad lidskou společností uvažuji jako o spojitosti a proměnlivosti jednotlivých kultur definovaných jako minoritní amajoritní společnosti. Architekturou se snažím vyjádřit prolínání se, proměnlivost a nestabilnost hierarchie minoritních a majoritních společenstvích. Vytvářím tak nejasně dominantní a submisivní prostory. Z jednoho místa se prostor může zdát submisivním, kdežto zjiného se může jevit spíše dominantním.
Modernita a holocaust
Cingeľ, Adam ; Kopec,, Jakub (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Diplomová práca s názvom Modernita a Holokaust sa zaoberá návrhom Dokumentačného centra Holokastu na Morave. Projektu predchádzala analytická časť vo forme preddiplomového projektu, ktorá skúmala mesto Brno v spojitosti s problematikou modernistického myslenia spoločnosti. Výsledkom tejto teoretickej práce bola okrem definovania schématu pojmu „Otherness“ aj mapa tzv. „druhého“ častokát odmietaného Brna. Diplomový projekt sa venuje predovšetkým prepojenosti Holokaustu a modernej spoločnosti. Na otázky tejto problematiky sa snažím nachádzať odpovede hlavne skrz architektúru a a myšlienky aplikujem práve na návrhu dokumentačného centra. Práca sa vďaka poznatkom z predošlých analýz dostáva k tematike regulovanosti a neregulovanosti priestorov, z ktorej vychádza práve koncept celého objektu. Objekt je tak rozdelený na dva funkčné celky. Spodná časť funguje ako neregulovaná živelná štruktúra, ktorá sa stáva životom stavby. Prepája jednotlivé funkcie a ponúka mnoho možností pohybu a členenia priestoru. Táto časť je tvorená oceľovou konštrukciou a pôsobí na rozdiel od časti druhej omnoho rozvoľnenejšie. Druhou časťou je hmota expozície, ktorá je vyzdvihnutá do najvyššej časti objektu. Táto časť je kontrolovaným a regulovaným priestorom. Pôsobí vďaka svojej masívnej hmote a fasáde z betónu veľmi ťažko a vytvára tak kontrast nie len v rovine prevádzky, ale aj v rovine vizuálnej. Tieto časti fungujú vo vzájomnom vzťahu a vytvárajú tak jeden celok, ktorým je spojenie výstavného priestoru expozície a doplňujúceho programu ako sú kaviareň, detské centrum, knižnica či reštaurácia.
Modernita a holocaust
Kolomazníková, Pavla ; Mačuda, Michal (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Téma diplomové práce Modernita a holocaust odkazuje na stejnojmennou knihu polského sociologa Zygmunta Baumana. V této knize Zykmund Bauman analyzuje vztah mezi modernistickým myšlením a holocaustem z pohledu sociologie. V mé diplomové práci se zabývám návrhem Dokumentačního centra, na které byla v Brně vyhlášena uzavřená architektonická soutěž. Téma je pokračováním předešlého předdiplomního projektu, ve kterém jsme analyzovali především Baumanovy teze. Tyto analýzy nám pomohly pokračovat v návrhu centra se zcela novým pohledem, nejen na společnost, ale i na architekturu samotnou. V mém návrhu pracuji s problematikou hranic a bariér ve spojitosti s rozdělením lidí a prostorů. Hledám způsoby tvorby prostoru, které svou podstatou zpochybňuje jasné chápání hranic i bariér. Prostředkem pro narušení tohoto chápání se stává právě architektura, která svojí podstatou s hranicemi a bariérami přirozeně pracuje. V mém návrhu pracuji s myšlenkou hranic v různých úrovních. Jak v rovině urbanistické, provozní nebo materiálové. Některé hranice a bariéry v návrhu narušuji, některé vytvářím nebo obracím jejich vztahy.
Emerging Voices: The Portrayal of Minorities in the Work of Willa Cather
Plicková, Michaela ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Záměrem této práce je prozkoumat portrét odlišných a pro svou jinakost upozaďovaných jedinců v beletristickém díle Willy Catherové. Text se soustředí především na román Moje Antonie (My Ántonia, 1917) napsaný v ich-formě. Komplementárními primárními zdroji jsou autorčiny dva zbývající prérijní romány - Ó Pionýři! (O Pioneers!, 1913, překlad můj) a Skřivánčí píseň (The Song of the Lark, 1915, překlad můj) - a dvě knihy z autorčiny pozdější tvorby - Smrt si jde pro arcibiskupa (Death Comes for the Archbishop, 1927) a Safíra a otrokyně (Sapphira and the Slave Girl, 1940, překlad můj). První dvě knihy jsou využity k předběžnému mapování témat, která Catherová později rozvinula v Mojí Antonii, druhé dvě představují autorčiny pozdější reflexe tématu jinakosti. Práce se zaměřuje na neutuchající zájem Catherové o zkoumání toho, jak v kontextu moderního Amerického národa působí bílý, mužský, heteronormativní diskurz. Svým "queer" psaním míní odhalit a rozvrátit mechanismy společenského nátlaku a dát hlas těm, kteří byli zatlačeni do pozadí projektu povstávajícího ekonomického impéria: etničtí "druzí" (Afro-Američané, Indiáni, evropští imigranti) a genderoví a sexuální "druzí" (ženy, homosexuálové a lesby) Identita moderní americké společnosti se opírá o konstrukci společenského "druhého" a umělou kategorie...
Jihoafrická republika očima cestovatelských pořadů České televize
Dufalová, Tereza ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na cestovatelské pořady odvysílané Českou televizí, které se ve svém mediálním obsahu věnují Jihoafrické republice. Klíčovým je způsob, jakým tyto dokumenty zobrazují a prezentují divákům tuto exotickou destinaci jako turistický cíl a zda zasazují předkládané informace do širšího kontextu přetrvávajících sociálních a politických problémů dané země. Pro rozbor předem vybraného vzorku 13 epizod cestovatelských pořadů byla zvolena Sémiotická analýza, která umožnila zachytit poměrně velké množství informací pocházejících nejen z obrazového materiálu, ale také doprovodného komentáře jednotlivých epizod. Během prvního stupně analýzy došlo k podrobnému popisu každé zkoumané jednotky, na který v druhé fázi navazovalo přiřazování konotativních významů jednotlivých zachycených prvků. Výstupem analýzy pak bylo vytvoření několika kategorií, ve kterých je porovnán například přístup konkrétních pořadů k práci se stereotypy, uměleckému zpracování epizod včetně osobnosti vypravěče/průvodce dokumentem, parasociální interakci, do jaké míry je užíváno etnocentrismu, či interní hypertextuality. Práce dochází mimo jiné k závěru, že ačkoli je patrná snaha tvůrců dokumentu nastínit publiku určitý poměr tradičního i moderního způsobu života, ke kterému neodmyslitelně patří i dlouhodobá nestabilita...
Přenesené stigma jinakosti v etnicky smíšených partnerstvích v České republice
Weinbergerová, Lenka ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Moje diplomová práce zkoumá na základě intersekcionálního přístupu konstrukci "jinakosti" v rámci etnicky "smíšených partnerství" a to, jak se tato konstrukce v rámci smíšeného partnerství projevuje a jak ovlivňuje identifikaci "českých" žen v rámci partnerství. Dále zkoumám, jak "jinakost" partnera ovlivňuje pozici žen v rámci české společnosti. V rámci práce pracuji s konceptem přeneseného stigmatu, jelikož etnická "jinakost" není založena na základě horizontálních rozdílů, ale obsahuje také kategorizační a hodnotící aspekty, na jejichž základě může být smíšené partnerství situované na v rámci různých pozic zne/výhodnění. Pro svůj kvalitativní výzkum jsem si zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů s partnerkami, které se narodili a žijí na území České republiky a jsou nebo byly v etnicky smíšeném partnerství. Klíčová slova: smíšené partnerství, stigma, jinakost, etnicita, rasa, intersectionalita
Postoje žen s hraniční poruchou osobnosti k jinakosti
Muchová, Aneta ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Doubková, Nikola (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje postojům žen s hraniční poruchou osobnosti k jinakosti. Cílem práce bylo prozkoumat vztah mezi různými osobnostními charakteristikami pěti žen s diagnostikovanou hraniční poruchou osobnosti a jejich postoji k sobě a představitelům jinakosti. Pro tyto účely bylo využito polostrukturovaného rozhovoru o funkčních schopnostech osobnosti (STiP-5.1) hodnotícího osobnostní fungování v osobní i interpersonální oblasti a metody experience sampling (ESM), prostřednictvím které respondentky po dobu 30 dní zaznamenávaly intenzitu emocí pociťovaných k sobě a různým představitelům jinakosti. Data byla zpracována kvalitativně do pěti případových studií. Výsledky poukázaly na výraznou intraindividuální variabilitu emocí k sobě i představitelům jinakosti. Metody by mohly nalézt uplatnění v oblasti léčebného procesu a terapie, kdy by zhodnocení osobnostního fungování mohlo přispět k celkovému aktuálnímu obrazu pacienta a pomocí ESM by bylo možné sledovat proměnlivost jeho psychických vztahů v reakci na určité události v životě. KLÍČOVÁ SLOVA hraniční porucha osobnosti, jinakost, STiP-5.1, metoda experience sampling

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.