Název:
4 Elements
Překlad názvu:
4 Elements
Autoři:
Špundová, Veronika ; Trhoň, Ondřej (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce 4 Elements prostřednictvím dvou textilních objektů, které jsou pro potřeby její obhajoby performativně přineseny a instalovány do prostoru parku Lužánky v Brně, rozkrývá a dále rozvíjí designovanou realitu a mytologii čtyř barevných elementů – principů – rolí – identit – anti hrdinských démonů – avatarů: #ccff00, #000000, #c0c0c0 a #cc99ff, jakožto aktérů se symbolickým potenciálem, s nimiž experimentuje jako s formou vizuálního scénáře pro budoucí LARP hru. Součástí díla je kruhový objekt, který je transportním obalem pro druhý kulovitý objekt s tím, že oba fungují jako díla ve vzájemném propojení i samostatně. Kruh je kempingovou dekou, mapou či bránou do designované reality 4 elementů a koule soustřeďuje kolem své osy jejich kolážovité imaginativní memetické obrazové medailony. Textilní oddenky či dlouhá vlákna vedoucí z obou objektů provazují objekty s krajinou, s dalšími planetárními aktéry. Dílo vychází z myšlenkových směrů jako je posthumanismus, nový materialismus, materiální feminismy, na klimatickou krizi a postantropocentricky zaměřená současná filozofie či mediální teorie a vizuální studia.
Through two textile objects, which are performatively brought and installed in Lužánky Park in Brno for the purposes of its defense, the diploma thesis 4 Elements reveals and further develops the designed reality and mythology of four colorful elements – principles – roles – identities – anti-heroic demons – avatars: #ccff00, #000000, #c0c0c0 and #cc99ff, as actors with symbolic potential, with whom it experiments as a form of visual scenario for a future LARP game. Part of the work is a circular object, which is a transport case for the second spherical object, with the fact that both of them function as interconnected works as well as independently. The circle is a camping blanket, map or gateway to the designed reality of the 4 elements, and the sphere concentrates their collage-like imaginative memetic picture medallions around its axis. Textile rhizomes or long fibers leading from both objects connect the objects with the landscape, with other planetary actors. The work is based on schools of thought such as posthumanism, new materialism, material feminism, climate crisis and post-anthropocentric contemporary philosophy or media theory and visual studies.
Klíčová slova:
(Post)Human; Anti-hero; Colour; Environment; Fiction; Identity; Ideology; Mythology; Nature; Network; Otherness; Reality; Relationship; Sick Game; Symbol; (Post)Human; Anti-hero; Colour; Environment; Fiction; Identity; Ideology; Mythology; Nature; Network; Otherness; Reality; Relationship; Sick Game; Symbol
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/209543