Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,156 záznamů.  začátekpředchozí812 - 821dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Časopisy pro předškolní mládež v období let 1990 až 2000
Veitová, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Název práce: Časopisy pro předškolní mládež v letech 1990 až 2000 Autor: Kateřina Veitová Vedoucí práce: Mgr. Radim Wolák Práce se zabývá rozborem trhu s časopisy pro předškolní děti v letech 1990 až 2000. V první části popisuje proměny mediálního prostředí a podmínky pro vydávání periodických tiskovin. Sleduje všechny tituly, které byly v daném období vydávány, a zaznamenává, jaký vliv na ně měly změny podmínek vydavatelského podnikání. V druhé části se práce zaměřuje na vývoj vybraných titulů z hlediska vnějších a vnitřních znaků v určeném období a srovnání daných časopisů mezi sebou. K analýze byly vybrány tituly: Bobík, Medvídek Pú, Méďa Pusík, Mickey Mouse, Kačer Donald a Sluníčko, analyzovány byly vždy dva výtisky z každého roku, ve kterém v období let 1990 až 2000 tato periodika vyšla. K dosažení cílů práce byla použita metoda kvalitativního výzkumu a studium příslušné literatury. Součástí práce je rovněž kapitola věnující se profilu dítěte předškolního věku, pro lepší orientaci v tématu. Klíčová slova: Časopisy, předškolní věk, děti, kvalitativní výzkum, média po roce 1989
Mediální gramotnost a děti mladšího školního věku
Fialová, Kristina ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Anotace: Tato práce se zabývá tématem uskutečňování mediální výchovy v rodině dětí předškolního a mladšího školního věku a její návazností na mediální výchovu, která je vyučována na základních školách primárního stupně. Sleduje více aspektů, aby mohla zjišťovat, jak jsou v dnešní době děti chráněné před nebezpečím médií. V teoretické části je pro vlastní výzkumnou část řešen základ zjišťovaného problému, vysvětlením pojmů týkajících se médií, jejich využívání, pozitiv a negativ a způsobu učení se médiím k dosažení mediální gramotnosti. Výzkumná část vychází z výpovědí rodičů a dětí, týkající se mediální výchově v rodině. A výuka mediální výchovy je zjišťována dotazováním se učitelů na základních školách. Výsledky mé práce mohou upozornit na určitá nebezpečí médií pro děti, před kterými nejsou v dnešní době dostatečně chráněny.
Psychologické aspekty kyberšikany
Šmolka, Michal ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce "Psychologické aspekty kyberšikany" se zabývá šikanou, moderními komunikačními prostředky a kyberšikanou. Přibližuje hlavní psychologické poznatky o šikaně, zkoumá fenomény komunikace pomocí moderních technologií a předkládá základní informace o stále relativně novém jevu, kterému se říká kyberšikana. Na teoretickou část navazuje část empirická, která je složena z kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Záměrem kvalitativního výzkumu bylo postihnout fenomény spojené se šikanou a kyberšikanou. Kvantitativní výzkum pak podává informaci o výskytu šikany a kyberšikany v České republice a mapuje pocity, které prožívají oběti šikany a kyberšikany. Významnou částí práce je analýza závislosti těchto pocitů na různých faktorech.
Trávení volného času očima dětí ohrožených sociálním vyloučením
Stropnická, Alžběta ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Tollarová, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na fenomén sociálního vyloučení, především na problematiku sociálně vyloučených dětí. Mým cílem bylo najít odpověď na následující otázky: Jak děti ohrožené sociálním vyloučením tráví svůj volný čas? Jsou s tímto způsobem spokojené, a co je případně omezuje v možnostech trávit volný čas jinak? V teoretické části jsem se zaměřila na definování pojmu sociální vyloučení a dalších příbuzných konceptů jako je integrace, sociální inkluze nebo kultura chudoby. Dále jsem definovala volný čas a krátce nastínila situaci v Neratovicích, kde dětští respondenti výzkumu bydlí, chodí do školy nebo provozují volnočasové aktivity. Pro výzkum jsem zvolila metody kvalitativního výzkumu - čtyři polostrukturované rozhovory s dětmi ohroženými sociálním vyloučením ve věku 6-11 let. Kromě toho děti kreslily rozvrhy svého běžného všedního a víkendového dne. V praktické části jsem se věnovala analýze dat, získaných prostřednictvím výzkumu. Tato data jsem dále porovnávala s výsledky podobných výzkumů a na závěr jsem na základě těchto dat, zasazených do teoretického rámce, navrhla určitá doporučení. Klíčová slova: sociální vyloučení, sociální exkluze, integrace, sociální inkluze, kultura chudoby, Romové, volný čas, volnočasové aktivity, děti
Nové trendy využití psa při práci s dětskými klienty
Mejstříková, Renata ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
1 Anotace Diplomová práce Nové trendy využití psa při práci s dětskými klienty. Podstatná část práce je zaměřena na terapii psem, resp. na konkrétní možnosti využití canisterapie v praxi s ohledem na potřeby klienta. Závěr diplomové práce je věnován praktickým ukázkám canisterapeutických aktivit při edukaci a realizaci projektu Nejen lidé pomáhají ve Fakultní nemocnici Motol.
Porovnání pohybových schopností u dětí mladšího školního věku v Praze a v menších městech
Kuchtová, Martina ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnat a zmapovat úroveň pohybových schopností u žáků pátých ročníků základních škol v Praze a na malých městech. V první části této práce se zabývám schopnostmi s podrobným zaměřením na schopnosti motorické. Dále je zde popsána jejich klasifikace, rozvoj a vývoj v období prvního stupně základní školy. V druhé části této práce je popsáno výzkumné šetření prováděné na pražských a mimopražských základních školách. Na jeho základě jsou zde podrobně popsány výsledky společně s vyvozenými závěry.
Rodiče a prarodiče ve výchově dětí předškolního věku
Makoňová, Markéta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodiči a prarodiči ve výchově dětí předškolního věku. První, teoretická část zkoumá sociologické údaje o rodině a problematiku výchovy dětí. Dále se podrobněji zabývá pozicí a rolí prarodičů, kde jsou tyto poznatky dále rozváděny v kontextu k dítěti, kde je kladena důležitost na přítomnost prarodičů při výchově. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá jak se rodiče a prarodiče podílí na výchově dětí a jak tuto výpomoc vnímají mladí rodiče. Zjišťuje, jaké výchovné metody převzali rodiče od svých rodičů a jak se změnila výchova dnes oproti dřívější době. Také se zabývá, zda ovlivňují prarodiče své děti a jestli děti vnímají to, že jsou v životě ovlivňováni svými rodiči.
Engaging pre-school children in research: design and evaluation of participatory methods
Lněnička, Ondřej ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Moderní svět se zaměřuje na děti. Mnohem vice se zajímáme o správný režim našich dětí, o jejich hygienu a další aspekty každodenní rutiny. Proto není nijak překvapivé, že mnoho vědců cílí své současné projekty na děti, nebo s nimi přímo pracují. A antropologie v tomto není výjimkou. Tato práce tvoří pouze malou část většího na spánek zaměřeného výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jestli dvě na komunitu orientované sociálně-ekonomické kampaně ovlivní rodiče předškolních dětí v otázce správných spánkových návyků a potřeb. Hlavním smyslem této práce je odpovědět na otázku, jestli jsme schopní naučit děti správnému přístupu ke spánku skrz specificky navrhnuté herní aktivity. Z těchto aktivit je nutné vybrat ty skutečně účinné, díky kterým bude možné doplnit výsledky nadřazeného výzkumu z oblasti Lékařské antropologie. Jako dílčí cíl práce sleduje obecnou schopnost předškolních dětí zapojit se do výzkumu.
Genetická studie dětské obezity
Říhová, Aneta ; Daňková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novota, Peter (oponent)
Obezita je multifaktoriální onemocnění. Genetické faktory se na jejím vzniku podílejí ze 40-70% (Barsh et al., 2000). Její výskyt je spjat s řadou zdravotních komplikací, které ovlivňují kvalitu života a zkracují jeho délku. Promítá se do stále mladšího věku a její prevalence ve světě roste. I když bylo popsáno několik stovek genetických markerů souvisejících s obezitou, stále ještě neznáme všechny příčiny, což znesnadňuje účinnost terapie. Předmětem této práce bylo studium vybraných genů a jejich polymorfizmů: FABP2 (rs1799883) a PLIN (rs1052700 a rs894160). Cílem bylo prokázat asociaci zjištěných genotypů s antropometrickými a biochemickými parametry související s obezitou v souboru 299 dětí a adolescentů ve věku 7-18 let. Dalším cílem bylo prokázat vliv těchto genotypů na úspěšnost redukční terapie. Asociace polymorfizmů s antropometrickými a/nebo biochemickými parametry byla hodnocena zvlášť u chlapců a dívek. Zjištěné frekvence genotypů se mezi pohlavími nelišily a byly v souladu s variabilitou jiných zkoumaných populací. U polymorfizmu rs1799883 nebyla nalezena asociace s naměřenými antropometrickými a biochemickými parametry, ani vliv na ztráty hmotnosti během redukční terapie. U TT homozygotních jedinců polymorfizmu rs1052700 byly nalezeny signifikantně vyšší hodnoty BMI a dalších antropometrických...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,156 záznamů.   začátekpředchozí812 - 821dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.