Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kyberšikana a její korelace s genderem
Klímová, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou kyberšikany a zkoumá rozdílnosti v jejím vnímání na základě genderu. Tato práce na svém začátku popisuje proměny povahy komunikace na základě užívaných technologií, čímž se plynule dostává k problematice kyberšikany, kdy se nejprve srovnávají podobnosti a rozdílnosti mezi kyberšikanou a šikanou. Na tuto teoretickou část navazuje část praktická, kde je zdůvodněn výběr kvalitativní metody výzkumu - individuální rozhovory s žáky základních škol ve věku 10 - 15 let. Po teoretickém zdůvodnění následuje výstavba samotného výzkumu - tvorba scénáře individuálních rozhovorů. Následuje popis průběhu rozhovorů, které byly následně přepsány a analyzovány. Pomocí otevřeného kódování se ukázalo, že existují rozdílnosti ve vztahu ke kyberšikaně na základě genderu respondentů, zároveň se však prokázalo, že neexistují přílišné rozdíly v tom, která elektronická zařízení a aplikace děti používají. Výsledky ukázaly, že z vybraného vzorku mají dívky tendenci se zapojovat do kyberšikany více, než v případě klasické šikany. Projevilo se, že dívky mají tendenci sdílet osobnější informace a fotografie na internetu než chlapci, i když můžeme pozorovat zvyšující se trend sebeprezentace chlapců pomocí sdílení svých fotografií na sociálních sítích. Dále se potvrdilo, že chlapci...
Kyberšikana a její prevence v Královehradecké kraji z pohledu základní školy
Ornstová, Eliška ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kyberšikanou a informovaností učitelů o tomto sociálně patologickém jevu. Teoretická část charakterizuje pojem kyberšikana, vymezuje formy kyberšikany a popisuje dopady pro oběť kyberšikany. Práce se věnuje prevenci kyberšikany na základní škole a vymezuje, jak se na prevenci podílejí rodiče dětí a jak pedagogové. Práce popisuje projekty, které vznikly pro bezpečnější užívání internetu. Cílem diplomové práce je analýza tématu kyberšikany a její prevence z pohledu pedagogů na vybraných základních školách. Druhým cílem je zjistit, jaké povědomí mají učitelé o sledovaném jevu a jakým způsobem nahlížejí na jeho prevenci. V rámci empirické části je realizován kvalitativní výzkum, který je založen na provedení rozhovorů s pedagogy. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce.
Možnosti a meze využití internetu u žáků na 1.stupni základní školy
Nikkerová, Veronika ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Pro svou práci jsem si vybrala téma týkající se využití a mezí internetu u žáků na 1. stupni ve volném čase, protože si myslím, že této oblasti není věnována dostatečná pozornost. Cílem mé práce je na základě obsahové analýzy odborné literatury a dalších zdrojů a na základě vyhodnocení výzkumného šetření mezi žáky formulovat rizika spojená s využíváním internetu žáky mladšího školního věku. Kapitoly práce uvádějí čtenáře do problematiky rizikových jevů spojených s využíváním internetu, které mohou ovlivnit psychické i fyzické zdraví žáků. Naleznou zde i kapitolu věnovanou existujícím projektům, které se věnují právě otázce bezpečného internetu. V neposlední řadě se v práci zaměřuji na možnosti využití a bezpečnost nejnavštěvovanějších stránek žáky, které vyplynuly z výzkumného šetření. Pro svou práci jsem čerpala hlavně z mnoha internetových publikací a příruček, které sepsali odborníci v této oblasti, protože téma je relativně nové a je obtížné najít knižní publikace věnující se této problematice. Práce obsahuje i výzkumnou část, pro kterou jsem zvolila metodu dotazníkového šetření, které zkoumá tři vytyčené oblasti - využití internetu, bezpečnost na internetu a užívání sociálních sítí žáky 3.-5. ročníku základní školy. Výsledky jsou umístěny v přehledných tabulkách, které odkrývají zvlášť...
Rizika užívání Facebooku a pedagogické možnosti jejich prevence
Windischová, Anita ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá riziky, která s sebou může přinést užívání internetové sociální sítě Facebook zejména pro děti a dospívající, a navrhuje možná opatření, jak by se tato rizika mohla snížit. Na začátku práce jsou představeny principy fungování Facebooku a základní psychologické charakteristiky internetového prostředí platné také pro Facebook. Z toho vyplývají i negativa a rizika spojená s používáním Facebooku, která jsou popsána v dalších částech práce. Pozornost je věnována především vybraným rizikovým jevům, jimiž jsou kybergrooming, kyberstalking a kyberšikana, jejich prevenci a řešení. Práce dále pojednává obecně o možnostech prevence před riziky internetové komunikace se zaměřením na Facebook a představuje projekty zabývající se prevencí v této oblasti. Empirická část práce zkoumá prostřednictvím dotazníkového šetření vztah mezi rizikovým chováním a informovaností o rizicích a bezpečnějším užívání Facebooku u žáků 2. stupně základní školy v Kadani. Zkoumá také souvislost rizikového chování s tím, jak často se žáci setkávají na Facebooku s některými nežádoucími jevy popisovanými v teoretické části práce a zjišťuje rozdíly mezi chlapci a dívkami u výše zmiňovaných proměnných.
Bezpečnost na internetu: pomůcka pro výuku dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Bauerová, Lucie ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Kovářová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti sociálně znevýhodněných dětí na internetu. Výzkumným šetřením potvrzuje hypotézu, že tyto děti nejsou dostatečně vybavené kompetencemi k předcházení možným rizikům a řešení vzniklých problémů vyplývajících zejména z používání sociálních sítí a moderních komunikačních nástrojů v prostředí internetu. Autorka práce si současně vytyčila za cíl přispět ke zvyšování zmíněných kompetencí u dětí navržením metodiky pro jejich vzdělávání s využitím metod zkušenostní pedagogiky a neformálního vzdělávání. Diplomová práce postupně předkládá nejprve teoretická východiska a výsledky výzkumů na téma bezpečnosti dětí na internetu s důrazem na kyberšikanu, kybergrooming, kyberstalking a sexting. Dále se věnuje problematice sociálního znevýhodnění a vyloučení a přístupům jak státního, tak nestátního sektoru ke vzdělávání takto znevýhodněných dětí. Poslední, praktická část práce shrnuje výsledky výzkumu včetně jeho metodologie. Metodika bezpečného chování dětí na internetu se nachází v příloze práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.