Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
LGBT+ studující: co si myslí a dělají učitelé/učitelky
Kameníková, Denisa ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postoji vyučujících k školách. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a jevy související s postoji a předsudky vůči LGBT+ studujícím. Hlavní pozornost je věnována prostředí školy. Cílem této práce bylo zjistit, jaké jsou postoje vyučujících středních škol k kvalitativní přístup a sběr dat probíhal prostřednictvím ind rozhovorů s předem nachystanými okruhy otázek. Rozhovory byly provedeny s erá jsou pro větší přehlednost spolu se vzájemnými možnými vztahy schematicky vyobrazena. Výsledky práce odkrývají, jakou komplexitu postoje vyučujících mohou mít a z jakých všech složek se vůči jednomu Představují navíc další témata jako například otvírání LGBT+ témat ve výuce, konkrétní činy vyučujících v podpoře LGBT+ studujících nebo návrhy vyučujících na zlepšení LGBT+ tematiky ve školství. KLÍČOVÁ SLOVA LGBT+, sexuální orientace, genderová identita, třídní klima, postoje, porozumění, homofobie,
Užití emoji v online komunikaci napříč generacemi
Nechvátalová, Lenka ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
In the current digital era, emoji are an integral part of everyday online communication, expressing a range of emotions and thoughts. This paper focuses on the understanding and use of emoji by different generations, with an emphasis on Generations Z, Y, X and Baby Boomers. Emoji offer a wide range of expressions and symbols, but their interpretation can differ between generations, which can lead to misunderstandings. This thesis explores the basic emoji that may be more likely to cause these misunderstandings. The aim is to identify the meanings of emoji in different generations and the influence of age and the digital environment on interpretation. The research will focus on the use and interpretation of emoji across generations. The aim is to improve understanding in online communication across generations, where emoji play a key role in communicating emotions and moods.
Sociolingvistická analýza komunikace mužů a žen
Servusová, Carolina ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem mezilidské komunikace. Cílem bakalářské práce je zaměřit se na komunikační a vyjadřovací rozdíly mezi mužským a ženským pohlavím. Shrnuje nejdůležitější poznatky z této oblasti, z literatury a z vědeckých článků. Naším předmětem zájmu jsou také v rámci kontextualizace společensko-lingvistické obory, zabývající se společností, jazykem a komunikačními procesy. Druhotným cílem je také zjistit, zda jsou případné vyjadřovací rozdíly vrozené či naučené. Bakalářská práce je rozdělena do 7 kapitol. V první kapitole se zabývá jazykem a komunikací a nastiňujeme první odlišnosti v komunikaci. V následujících třech kapitolách se zaměřuje na vědní obory, které se zabývají diferenciací společnosti, ale také jazykem a komunikací. Jedná se o sociolingvistiku, psycholingvistiku a antropolingvistiku. V dalších kapitolách práce blíže zkoumá jazykovou produkci a genderovou heterogenitu řeči. Jsou zde hledány rozdíly a vlivy, které ovlivňují naši řeč a komunikaci. V poslední kapitole je věnován prostor kvalitativnímu výzkumu, pozorování, které je zaměřeno na několik desítek komunikačních situací převážně z francouzského prostředí. Zde se práce snaží popsat a najít rozdíly, které jsou vyjmenovány v teoretické části práce.
Problematika rozumění ve filosofii Hanse Georga Gadamera
Šupková, Lucie ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou rozumění ve filozofii Hanse-Georga Gadamera, německého filozofa 20. století. Cílem této práce bylo vysvětlení problematiky porozumění a připomenutí, jak je porozumění důležité ve všech oblastech lidské činnosti. V první části je vysvětleno, co to hermeneutika je, její přechod od hermeneutiky regionální k hermeneutice obecné a dále přechod od hermeneutiky epistemologické k hermeneutice ontologické. V druhé části jsou představeni jednotliví filozofové, kteří se hermeneutikou zabývají, konkrétně Friedrich Schleiermacher, Wilhelm Dilthey, Martin Heidegger, Paul Ricoeur a Hans-Georg Gadamer. Bakalářská práce čerpá nejvíce právě z děl těchto autorů. Třetí část rozebírá základní témata hermeneutiky s ohledem na filozofii Hanse-Georga Gadamera. Poslední část vysvětluje pojem dějinného vědomí a jeho vliv na porozumění si v dialogu. Dále je zde rozebrán princip splývání horizontů a důležitost rozhovorů.
The Role of Understanding in Latin Rhetoric
Golian, Richard ; Doležalová, Lucie (vedoucí práce) ; Synek, Stanislav (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá porozumením v rečníckom umení Marca Fábia Quintiliána, Marca Tullia Ciceróna, a autora Rhetorica ad Herennium, tým, ako rozumeli svojmu umeniu a ako zohľadňovali porozumenie na strane poslucháča. Východisko skúmania je fenomenologické. Je založené na definícii fenoménu výkladu z Bytia a času od Martina Heideggera. V teoretických textoch rečníckeho umenia sa sleduje štruktúra praktického výkladu a pred- štruktúry, v ktorých je každý výklad založený. Umožňuje to hlbšiu analýzu porozumenia, ktoré rečníci spomínajú a zachytenie porozumenia aj tam, kde sa výslovne netematizuje. Analýza textov je rozdelená na dve časti. Prvá sa venuje porozumeniu na strane rečníka. Ukázala sa tu súvislosť praktického výkladu rétoriky so zbližovaním rímskeho rečníctva a filozofie. Druhá analytická časť je venovaná primárne porozumeniu poslucháča, súvislosti výkladu s naladením a dokazovaním. Sleduje sa tu, akú rolu zohráva porozumenie v tom, čo sa odohráva medzi rečníkom, jeho protivníkom a poslucháčom, a ako by mal poslucháč rozumieť tomu, čo je voči nemu využívané. Ukázalo sa, že k rečníckemu umeniu patrilo skrývanie umenia, že poslucháč by nemal plne porozumieť jeho porozumeniu na strane rečníka.
Význam a rozumění v kontextu myšlení Jacquesa Derridy a Hans-Georga Gadamera
Voborský, Lukáš ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Novotný, Jaroslav (oponent)
Souhrn Význam a rozumění v kontextu myšlení Jacquesa Derridy a Hans-Georga Gadamera Předkládaná studie se zaměřuje především na diskusi procesu rozumění a geneze významu. Na příkladu Gadamerovy hermeneutiky se ukazuje, jaké jsou limity pozitivního pokusu vyjádřit podmínky rozumění v kontextu filosofie konečnosti. Přes nesporné přínosy se hermeneutické rozumění ukazuje být zranitelné vůči ideologii a může být díky důrazu na shodu a koherenci v podezření ze skryté normativity. Derridova dekonstrukce naopak ukazuje dynamiku vzniku významu v jazyce, klade důraz na pluralitu a mnohoznačnost oproti totalizující jednoznačnosti či shodě; díky tomu však není schopná nabídnout nic, co by se dalo nazvat pravdou. V paralení linii výkladu se ukazuje na filosoficko-antropologickém přístupu Ernsta Cassirera v jeho srovnání s Heideggerovou existenciální analytikou pobytu, že už na základní úrovni, v procesu pojmotvorby a dřív, je naše rozumění věcem nějakým způsobem determinováno. V diskusi mezi Gadamerem a Derridou se ukazuje nevyhnutelnost určité arbitrární volby v procesu rozumění - s ohledem na praktickou situaci rozumění je třeba význam pravidelně fixovat, a to bez ohledu na míru naší dobré vůle zachovat jinakost druhého či textu. Cassirerova pozice naproti tomu ukazuje určitou teleologičnost v základu veškerého...
Četba naučných textů na 1. stupni ZŠ a aktivity na podporu četby
Vrňáková, Alena ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
NÁZEV: Četba naučných textů na 1. stupni ZŠ a aktivity na podporu četby AUTOR: Alena Vrňáková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra české literatury VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Ondřej Hausenblas ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je pohled na čtenářskou gramotnost a rozvoj kritického myšleni při výuce naučných textů. V této souvislosti se zmiňuji o pojmu čtenářská gramotnost ve vztahu k RVP ZV a o podmínkách pro rozvíjení čtenářství a o základních motivačních principech při této výuce, jako je osobnost učitele a cíle a pravidla výuky aktivizačních metod. Důraz rovněž kladu na způsob, jak dosáhnout lepšího porozumění při čtení daných textů, a na vypracování přehledu výukových metod k rozvíjení kritického myšlení. V praktické části jsem se soustředila na vytvoření dostatečného množství výukových materiálů naučných textů zpracovaných metodami kritického myšlení a modelu učení EUR a ověření těchto materiálů ve výuce. Součástí ověření je i monitoring deseti žáků 4. třídy na základní škole Vrchotovy Janovice, kde pracuji. KLÍČOVÁ SLOVA: Naučné texty, čtení, čtenářství, porozumění, rozvoj čtenářství
Informační hodnota a akceptabilita předpovědi počasí
Bělohlávková, Kateřina ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Palkosková, Olga (oponent)
7 RESUMÉ Diplomová práce s názvem Informační hodnota a akceptabilita předpovědi počasí je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji předpověď počasí jako mediální produkt televizního zpravodajství. Zabývám se tím, jak předpověď počasí vstupuje do mediální komunikace. Zabývám se informační hodnotou, kterou předpověď počasí přináší, a představuji cestu, kterou prochází informace od podavatele k příjemci, s tím souvisí také proces zakódování a dekódování. Popisuji akceptabilitu předpovědi počasí a její složky, které s porozuměním úzce souvisejí a ovlivňují jej. S akceptabilitou je spojena také textová lingvistika, které jsem v diplomové práci vyčlenila samostatnou podkapitolu. Poslední teoretickou částí je sémiotika a sémantika. Tyto disciplíny se zabývají zejména významy a znaky, proto jsou důležité nejen v teoretické, ale zejména ve výzkumné části práce. Součástí výzkumné části práce je sémiotická analýza dotazníků, které se zabývají jednotlivými složkami předpovědi počasí (obrazovou, zvukovou, obrazově-zvukovou). Cílem práce je zjistit pomocí analýzy, jaká ze složek předpovědi počasí přináší respondentům nejvyšší informační hodnotu, a které ze složek adresáti nejvíce rozumí. Výsledky výzkumu ukazují, že vysokou informační hodnotu má zvuková složka předpovědi počasí, která...
Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu
Stocková, Jana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se skládá z teoretické a praktické části a zabývá se tématem Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část se věnuje dramatické výchově, druhá strukturovanému dramatu a třetí dyslexii. Část týkající se dramatické výchovy je dále dělena do třech kapitol věnujících se dramatické výchově obecně, jako samostatnému předmětu a jejím formám. V části věnované strukturovanému dramatu se nachází pět kapitol, jež nejprve vymezují strukturované drama obecně a poté jeho místu ve výuce, struktuře, technikám a plánování. v části, jež se zabývá dyslexií, se nachází taktéž pět kapitol. První se opět věnuje dyslexii obecně. Další se věnují jejím projevům, diagnostice a reedukaci, specifickým poruchám učení a vztahům dyslektika s rodinou, školou a spolužáky. Praktická část je tvořena lekcí strukturované dramatu a reflexemi a postřehy získaných během realizací dramatu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.