Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 961 záznamů.  začátekpředchozí579 - 588dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohybové hry v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy aneb příroda nejlepší tělocvična
Tomíčková, Markéta ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
NÁZEV: Pohybové hry v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy aneb příroda nejlepší tělocvična. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá pohybovými hrami pro žáky prvního stupně základní školy. V teoretické části diplomové práce se věnuji teorii pohybových her, jejich tříděním, významem a tomu, jak realizovat a organizovat hry. Rovněž se zaměřuji na využití pohybových her v přírodě ve školní tělesné výchově. V praktické části diplomové práce zjišťuji za pomoci dotazníků, jakým způsobem probíhá výuka pohybových her v rámci hodin tělesné výchovy v Praze. V průběhu realizace pohybových her provádím experiment a věnuji se metodice sestavení vlastních her v přírodě a jejímu ověření v praxi. Další výzkumnou metodou mé práce je rozhovor, který vedu s dětmi na základě prováděného experimentu. KLÍČOVÁ SLOVA: hra, pohybová hra, dítě, příroda, pohyb
Postava kašpárka v loutkovém divadle pro děti
Mottlová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
1 Anotační list Martina Mottlová Postava Kašpárka v loutkovém divadle pro děti, Praha, 2012 Popis obsahu Diplomová práce se zabývá tématem postavy Kašpárka v loutkovém divadle, ale i jako postavy, která zlehčuje napětí v příběhu, nabízí vtip, bystrost a nápaditost v řešení napínavých situacích, které jsou na divadle pro děti klíčové. Zaměřuje se na historickou linku vývoje této postavy, ale také se zabývá současným pohledem dětského diváka. Porovnává aktuálnost současnosti s aktuálností minulého století. Zkoumá přístup dětí k této postavě a hledá odpověď na otázku, proč je, či není postava Kašpárka stále aktuální. Klíčová slova Postava Kašpárka, dítě, loutkové divadlo, inscenace, dotazník
Rozvod a dítě - srovnání právní úpravy ČR a Anglie
Faltýnek, Libor ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce) ; Šustek, Petr (oponent)
Práce pojednává o otázkách týkajících se rozvodu manželů a jeho dopadu na nezletilé dítě v českém a anglickém právu. Zároveň se dotýká budoucí právní úpravy, tedy zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a poukazuje na změny, které jeho vstoupení v účinnost dne 1.1.2014 přinese. Cílem práce je podat přehled o aktuálně účinné právní úpravě rozvodu manželů a jeho dopadu na nezletilé děti v České republice a Anglii, a také srovnat tuto problematiku občanským zákoníkem 2012. Práce je rozdělena do šesti hlavních kapitol. Ty jsou členěny do několika podkapitol tak, aby již na první pohled bylo možné vyhledat a porovnat jednotlivé právní oblasti. A to jak v právní úpravě účinné aktuálně i v budoucnu v naší zemi, tak v právním řádu Anglie. Kapitola první se zabývá pojmy manželství, rodina a rodičovská zodpovědnost, které tvoří základ k následujícím kapitolám. Druhá kapitola se věnuje pojmu dítě a otázkám péče o dítě po rozvodu manželů, konkrétně svěření nezletilého dítěte do výchovy. A to do výchovy jak jednoho či obou rodičů, tak do výchovy jiné osoby než rodiče. Třetí kapitola zkoumá rozvod manželství. Zabývá se rozvodovým řízením a jednotlivými typy rozvodů dle § 24, § 24a a § 24b zákona o rodině. Také se zde setkáme se situací zániku manželství smrtí manželů či prohlášením manžela za mrtvého. Čtvrtá...
Výuka korfbalu na základní škole
Lhotáková, Andrea ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV: Metodika korfbalu na základní škole AUTOR: Andrea Lhotáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Věra Kuhnová ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na sestavení základní metodiky korfbalu pro začínající děti. Metodika je určena zejména pro učitele tělesné výchovy na základních školách, a to především pro učitele prvního stupně, kteří by mohli z této práce čerpat při organizaci hodin tělesné výchovy, případně zájmových kroužků zaměřených na korfbal. Teoretická část obsahuje základní informace o korfbalu, jeho historii a představuje modifikaci korfbalu, tzv. monokorfbal. Práce se dále zabývá základní metodikou korfbalových dovedností s uvedením základních cvičení, jakými jsou práce s míčem, nahrávka, střela, donáška. Vše je doplněno o krátký rozbor postavení trenéra a organizaci tréninku. V praktické části diplomová práce porovnává metodou experimentu vhodnost korfbalu a monokorfbalu na skupině žáků prvního stupně základní školy. Součástí je také šest základních tréninkových lekcí pro začínající hráče a trenéry. Práce také zhodnocuje názory žáků na korfbal, které byly získány formou jednoduchého dotazníku. KLÍČOVÁ SLOVA: Korfbal, monokorfbal, sport, hra, základní škola, výuka, dítě
Návrat dítěte z ústavní výchovy do rodiny
Frenclová, Irena ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Vlasáková Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku návratu dětí z ústavní výchovy do rodiny za podpory a spolupráce rodičů se sociálními pracovníky sociálně právní ochrany dětí a sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi. Jedná se o práci teoreticko-empirickou podloženou zkušenostmi s realizací návratu dětí z ústavní výchovy na území města Litvínov. Kromě praktických zkušeností uvedených sociálních pracovníků je práce opřena o teoretické znalosti autora získané studiem odborné literatury v oboru sociální pedagogiky a sebevzděláváním v dané problematice. Zabývá se rodinným prostředím, sanací rodiny, ústavní výchovou a činností sociálních pracovníků při návratu dítěte do sanované rodiny. Empirická část je ilustrační sondou do problematiky návratu dětí z ústavní výchovy do rodiny.
Výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování
Syslová, Petra ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování. Teoretická část shrnuje poznatky týkající se norem ve společnosti, psychosociálního vývoje dítěte a poruch chování u dětí a dospívajících. Dále jsou představeny možnosti sociálně pedagogické práce s dětmi a dospívajícími s poruchami chování a jednotlivá výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum zaměřený na zhodnocení účinnosti uložených výchovných opatření v konkrétních případech mladistvých s poruchami chování. Klíčová slova dítě, mladistvý, výchova, porucha chování, výchovné opatření, kurátor pro děti a mládež, ústavní výchova, ochranná výchova, dohled nad výchovou
Komentovaný překlad knihy Maryanne Wolf "Proust and the Squid. The Story and Science of the Reading Brain". Thriplow: Icon Books, 2008, str. 81-100
Sovová, Zuzana ; Šťastná, Zuzana (vedoucí práce) ; Jettmarová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce sestává ze dvou hlavních částí - překladu části čtvrté kapitoly z knihy Maryanne Wolfové Proust and the Squid a komentáře k tomuto překladu. Komentář je reflexí překladatelského procesu a skládá se z překladatelské analýzy podle Christiane Nordové, popisu překladatelských problémů a jejich řešení a typologie překladatelských posunů, jak je definuje Anton Popovič. K práci je přiložen i překládaný text.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 961 záznamů.   začátekpředchozí579 - 588dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.