Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 884 záznamů.  začátekpředchozí515 - 524dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Negativa vstupu ICT do výchovy a vzdělávání
Kučera, Martin ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou negativních vlivů informačních a komunikačních technologií souvisejících s výchovou a vzděláváním. Prezentovány jsou negativní dopady v oblasti zdravotní a sociální, které se vyznačují častým výskytem nebo závažností. Důraz je v práci kladen na kognitivní funkce, především soustředění a paměť. Podrobně jsou zkoumány negativní efekty, které mohou mít za následek zhoršení schopnosti učení žáků. Jsou identifikovány možné situace použití a aspekty ICT, které mají tato negativní působení. Téma je rozvíjeno o možná opatření, která lze využít k prevenci, zmírnění nebo odstranění některých z těchto vlivů. Pomocí empirické části jsou ověřeny některé prezentované negativní dopady informačních a komunikačních technologií související převážně se školní efektivitou žáků a jsou určeny další možnosti k redukci těchto dopadů.
Zdravotní gramotnost žáků na základní škole
Caudr, Martin ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdravotní gramotnosti žáků na základní škole. Cílem práce je porovnat zdravotní gramotnost s gramotností počítačovou u žáků na vybrané základní škole. Zjistit úroveň znalostí, informovanost, postoje a vnímání žáků ve spojení s počítačovou a zdravotní gramotností. Zjistit příčiny menšího zájmu žáků o pohybové aktivity a souvislost mezi pohybovou aktivitou a zdravotním stavem žáků. Teoretická část se s pomocí odborné literatury zabývá vymezením základních pojmů, jako je zdravotní gramotnost, počítačová gramotnost, zdravý životní styl, pohybové aktivity, aj.. Popisuje souvislost mezi pohybovou aktivitou žáků, zdravým životním stylem a zdravotní gramotností. Praktická část porovnává úroveň znalosti žáků v oblasti počítačové a zdravotní gramotnosti. Zjišťuje také znalosti žáků, související s příznivým vlivem pohybových aktivit na zdraví člověka. V této části budou zpracovány dotazníky, které jsou určeny dětem z vybrané základní školy a týkají se především úrovně znalostí zdravotní a počítačové gramotnosti. Otázky jsou také směřovány na pohybové aktivity žáků při mimoškolní činnosti, na jejich četnost a motivaci k nim. Na základě výsledků výzkumného šetření a teoretických poznatků bude v práci uveden návrh na úpravu školního vzdělávacího programu na vybrané základní škole, v...
Využívání médií a digitálních technologií ve vzdělávání se zaměřením na učitele ZŠ MČ Praha 7
Novák, Jakub ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Konec 20. století je začátkem výrazného pokroku v oblasti digitálních technologií. Moderní technologie nám usnadňují každodenní činnosti, podporují efektivnější pracovní výkony a jsou zdrojem zábavy pro všechny věkové kategorie. Vliv, který na nás a naše okolí mají, je veliký, a proto bychom jim měli věnovat pozornost. Zvláště v případě dětí, které jsou v kontaktu s digitálním světem od svého narození. Tato práce vznikla se záměrem průzkumu, zda české základní školství vnímá digitální změny ve společnosti a reaguje na ně. Kromě teoretické části, která se věnuje obecnému přehledu z oblasti digitálního světa (média, kyberprostor, virtuální realita) a konkrétnímu stavu vybavení a využívání moderních technologií ve vzdělávání, se výzkumná práce zaměřuje na využívání technologií v praxi. Podrobně zkoumá počítačovou gramotnost učitelů veřejných základních škol z městské části Praha 7, jejich postoj k digitálním technologiím a ověřuje, zda jsou učitelé připraveni na stále rychlejší tempo technologických inovací, aby byli schopni poskytnout svým studentům co nejlepší přípravu do života.
Integrace dětí s ADHD do vzdělávacího procesu
Orišová, Jitka ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje především možnostem vzdělávání dětí s AD(H)D v českém školském systému. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována základním informacím o AD(H)D. Obsahuje, kromě jiného, údaje o výskytu, příčinách, možnostech léčby či způsobech stanovení diagnózy. Praktická část je sestavena na základě osobních zkušeností s dětmi trpícími touto poruchou. Jejím hlavním úkolem je na základě sestavených kazuistik a pozorování, zmapovat chování dětí ve školním prostředí a možnosti jejich vzdělávání.
Chovy drobných obratlovců na základních školách. Komparace vybraných zemí EU
Bártlová, Zuzana ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato práce se zabývá tématem školních chovů obratlovců. Postihuje jejich problémy a přínosy. Jejím cílem je vytvořit přehledný text, nabízející informace případným zájemcům o tuto činnost. Při řešení práce byla použita dotazníková metoda zjišťující zkušenosti pedagogů, jak z České republiky, tak ze zahraničí (Norsko, Polsko, Španělsko). Výsledkem provedeného výzkumu je přehled, který nabízí srovnání zkušeností a názorů oslovených respondentů. klíčová slova: chov, škola, obratlovci, Norsko, Polsko, Španělsko, Česká republika
Vliv školního prostředí na vznik poruch příjmu potravy pohledem bývalých pacientek z Havlíčkobrodska
Dolejší, Simona ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá poruchami příjmu potravy a jejich příčinami a projevy. Vychází z předpokladu, že bývalé pacientky s odstupem času mohou zhodnotit, co za jejich problémy stálo. Teoretická část definuje jednotlivé poruchy příjmu potravy, jejich historii, rizikové faktory vzniku, diagnostiku, epidemiologii a zdravotní komplikace doprovázející tato onemocnění. Praktická část se zaměřuje na nenásilné získání informací formou rozhovoru s otevřenými otázkami. Kvalitativní výzkum zahrnuje kazuistiky šesti žen, z nichž čtyři jsou ve věku nad 20 let a dvě ve věku nad 40 let. Hlavním cílem bylo odhalit, do jaké míry je ve vztahu k vlastnímu tělu ovlivnilo školní prostředí, a jaký postoj zastávají k možné prevenci na našich školách. Návrhová část se snaží obohatit již existující minimální preventivní programy na školách. Jsou zde návrhy na spolupráci škol s odbornými pracovišti, workshopy s pacientkami a náměty do hodin Výchovy ke zdraví. Dále jsou uvedeny projekty zaměřené na mezilidské vztahy a zdravý životní styl. V neposlední řadě jsou uvedeny návrhy zaměřené na vzdělávání učitelů a rodičů žáků v oblasti prevence PPP.
Vztah dítě s ADHD a jeho rodiny ke škole
Konůpková, Olga ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Práce se zabývá vztahem dítěte s ADHD a jeho rodiny ke škole. Cílem bylo zjistit, co je pro rodiče a děti nejdůležitější a co nejvíce ovlivňuje vztah a postoj dítěte a jeho rodiny ke škole. Teoretická část popisuje, jakým způsobem ADHD projevy dítěte ovlivňují vztahové situace všech zúčastněných aktérů. Upozorňuje na možné problémové situace, neporozumění při komunikaci a potencionální rizika pro vznik konfliktů. Stěžejní částí práce je kvalitativní výzkumné šetření realizované formou rozhovorů s dětmi a jejich rodiči. Výsledky ukázaly, že velmi důležitá je vzájemná komunikace rodiny a školy jakožto prevence mnoha negativních zkušeností na obou stranách. K nejčastějším problémům, se kterými se dítě a rodina potýkají, patří nefungující komunikace s učitelem, špatný vztah dítěte s učitelem, nedostatečná spolupráce a vzájemné nepochopení, které často vyústí ve změnu školy. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD dítě, rodina, škola, učitelé, vztahy, vzájemná komunikace, změny škol, užívání psychofarmak

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 884 záznamů.   začátekpředchozí515 - 524dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.