Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnostní charakteristiky u studentů a pracovníků pomáhajících profesí
Konůpková, Olga ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce ,,Osobnostní charakteristiky u studentů a pracovníků pomáhajících profesí" Práce se zabývá osobnostními charakteristikami studentů a pracovníků pomáhajících profesí. Cílem bylo zjistit, zda mají pracovníci a studenti pomáhajících profesí potřebné osobnostní předpoklady pro výkon své profese. Teoretická část popisuje osobnostní předpoklady, které profese vyžaduje, a zároveň varuje před vlastnostmi, které jsou pro profesi nevhodné. Součástí jsou také informace o negativních jevech, souvisejících s povoláním, a preventivní a intervenční postupy, které mohou pomáhajícím pomoci se s nimi vypořádat. V rámci výzkumu bylo provedeno dotazníkové šetření, které ukázalo, že zkoumaní studenti a pracovníci nemají dobré předpoklady pro výkon své profese. Někteří z nich jsou pravděpodobně při výběru své profese ovlivněni ,,syndromem pomocníka". Závěr práce zdůrazňuje význam vzdělávání, preventivních programů, sebezkušenostního výcviku a supervize jakožto prevence negativních jevů.
Vztah dítě s ADHD a jeho rodiny ke škole
Konůpková, Olga ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Práce se zabývá vztahem dítěte s ADHD a jeho rodiny ke škole. Cílem bylo zjistit, co je pro rodiče a děti nejdůležitější a co nejvíce ovlivňuje vztah a postoj dítěte a jeho rodiny ke škole. Teoretická část popisuje, jakým způsobem ADHD projevy dítěte ovlivňují vztahové situace všech zúčastněných aktérů. Upozorňuje na možné problémové situace, neporozumění při komunikaci a potencionální rizika pro vznik konfliktů. Stěžejní částí práce je kvalitativní výzkumné šetření realizované formou rozhovorů s dětmi a jejich rodiči. Výsledky ukázaly, že velmi důležitá je vzájemná komunikace rodiny a školy jakožto prevence mnoha negativních zkušeností na obou stranách. K nejčastějším problémům, se kterými se dítě a rodina potýkají, patří nefungující komunikace s učitelem, špatný vztah dítěte s učitelem, nedostatečná spolupráce a vzájemné nepochopení, které často vyústí ve změnu školy. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD dítě, rodina, škola, učitelé, vztahy, vzájemná komunikace, změny škol, užívání psychofarmak
Vzájemné vztahy dítěte s ADHD, jeho rodiny, školy a učitelů
Konůpková, Olga
Práce se zabývá vztahem dítěte s ADHD a jeho rodiny ke škole. Cílem bylo zjistit, co je pro rodiče a děti nejdůležitější a co nejvíce ovlivňuje vztah a postoj dítěte a jeho rodiny ke škole. Teoretická část popisuje, jakým způsobem ADHD projevy dítěte ovlivňují vztahové situace všech zúčastněných aktérů. Upozorňuje na možné problémové situace, neporozumění při komunikaci a potencionální rizika pro vznik konfliktů. Stěžejní částí práce je kvalitativní výzkumné šetření realizované formou rozhovorů s dětmi a jejich rodiči. Výsledky ukázaly, že velmi důležitá je vzájemná komunikace rodiny a školy jakožto prevence mnoha negativních zkušeností na obou stranách. K nejčastějším problémům, se kterými se dítě a rodina potýkají, patří nefungující komunikace s učitelem, špatný vztah dítěte s učitelem, nedostatečná spolupráce a vzájemné nepochopení, které často vyústí ve změnu školy. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD dítě, rodina, škola, učitelé, vztahy, vzájemná komunikace, změny škol, užívání psychofarmak
Vzájemné vztahy dítěte s ADHD, jeho rodiny, školy a učitelů
Konůpková, Olga
Práce se zabývá vztahem dítěte s ADHD a jeho rodiny ke škole. Cílem bylo zjistit, co je pro rodiče a děti nejdůležitější a co nejvíce ovlivňuje vztah a postoj dítěte a jeho rodiny ke škole. Teoretická část popisuje, jakým způsobem ADHD projevy dítěte ovlivňují vztahové situace všech zúčastněných aktérů. Upozorňuje na možné problémové situace, neporozumění při komunikaci a potencionální rizika pro vznik konfliktů. Stěžejní částí práce je kvalitativní výzkumné šetření realizované formou rozhovorů s dětmi a jejich rodiči. Výsledky ukázaly, že velmi důležitá je vzájemná komunikace rodiny a školy jakožto prevence mnoha negativních zkušeností na obou stranách. K nejčastějším problémům, se kterými se dítě a rodina potýkají, patří nefungující komunikace s učitelem, špatný vztah dítěte s učitelem, nedostatečná spolupráce a vzájemné nepochopení, které často vyústí ve změnu školy. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD dítě, rodina, škola, učitelé, vztahy, vzájemná komunikace, změny škol, užívání psychofarmak
Vztah dítě s ADHD a jeho rodiny ke škole
Konůpková, Olga ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Práce se zabývá vztahem dítěte s ADHD a jeho rodiny ke škole. Cílem bylo zjistit, co je pro rodiče a děti nejdůležitější a co nejvíce ovlivňuje vztah a postoj dítěte a jeho rodiny ke škole. Teoretická část popisuje, jakým způsobem ADHD projevy dítěte ovlivňují vztahové situace všech zúčastněných aktérů. Upozorňuje na možné problémové situace, neporozumění při komunikaci a potencionální rizika pro vznik konfliktů. Stěžejní částí práce je kvalitativní výzkumné šetření realizované formou rozhovorů s dětmi a jejich rodiči. Výsledky ukázaly, že velmi důležitá je vzájemná komunikace rodiny a školy jakožto prevence mnoha negativních zkušeností na obou stranách. K nejčastějším problémům, se kterými se dítě a rodina potýkají, patří nefungující komunikace s učitelem, špatný vztah dítěte s učitelem, nedostatečná spolupráce a vzájemné nepochopení, které často vyústí ve změnu školy. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD dítě, rodina, škola, učitelé, vztahy, vzájemná komunikace, změny škol, užívání psychofarmak
Osobnostní charakteristiky u studentů a pracovníků pomáhajících profesí
Konůpková, Olga ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce ,,Osobnostní charakteristiky u studentů a pracovníků pomáhajících profesí" Práce se zabývá osobnostními charakteristikami studentů a pracovníků pomáhajících profesí. Cílem bylo zjistit, zda mají pracovníci a studenti pomáhajících profesí potřebné osobnostní předpoklady pro výkon své profese. Teoretická část popisuje osobnostní předpoklady, které profese vyžaduje, a zároveň varuje před vlastnostmi, které jsou pro profesi nevhodné. Součástí jsou také informace o negativních jevech, souvisejících s povoláním, a preventivní a intervenční postupy, které mohou pomáhajícím pomoci se s nimi vypořádat. V rámci výzkumu bylo provedeno dotazníkové šetření, které ukázalo, že zkoumaní studenti a pracovníci nemají dobré předpoklady pro výkon své profese. Někteří z nich jsou pravděpodobně při výběru své profese ovlivněni ,,syndromem pomocníka". Závěr práce zdůrazňuje význam vzdělávání, preventivních programů, sebezkušenostního výcviku a supervize jakožto prevence negativních jevů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.