Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sanace rodiny s dítětem s PAS
Seidlová, Martina ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce pojednává o rodině s dítětem s poruchou autistického spektra (PAS) a o podpoře, kterou tato rodina v České republice může dostat. V rámci toho jsou popsány funkce a současné fungování běžné rodiny. Text dále přináší informace o příčinách, projevech a klasifikaci PAS i o jednotlivých poruchách autistického spektra. Přibližuje reakce rodiny na sdělení diagnózy dítěte i následné problémy, s nimiž se potýká. Seznamuje s možnostmi podpory, které rodina s dítětem s PAS může v našem státě využít. Pro výzkum v praktické části jsou použity tyto metody: dotazníkové šetření, studium odborné literatury a nestrukturovaný rozhovor. Cílem diplomové práce je popsat rodinu s dítětem s PAS, zjistit, zda se těmto rodinám dostává potřebné podpory a jestli služby, které mají možnost využívat, jsou pro ně dostupné.
Zaměstnávání dospělých osob s poruchami autistického spektra
Andrlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dospělými lidmi s poruchou autistického spektra, především s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, v souvislosti s jejich zaměstnáváním v České republice. Cílem je zjistit, jaké jsou možnosti pro tyto osoby v oblasti zaměstnávání a jaká podpora jim je poskytována. Práce se skládá z teoretické části a kazuistiky. Úvodní kapitola přibližuje obecně problematiku autismu a vymezuje jednotlivé poruchy autistického spektra. Druhá kapitola je již zaměřena na dospělé osoby a na problémy, se kterými se potýkají a které je často vyčleňují z běžné společnosti. Třetí kapitola zahrnuje možnosti pracovního uplatnění osob s PAS, službu podporovaného zaměstnávání, legislativní rámec zaměstnávání osob se zdravotním postižením a výhody, které zaměstnání osob s PAS přináší. Kazuistika v závěru práce se týká muže s autismem, který si díky službě podporovaného zaměstnávání našel práci, která mu vyhovuje. Klíčová slova Poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, vysoce funkční autismus, problémy plynoucí z diagnózy PAS, zaměstnávání, podporované zaměstnávání, legislativa
Rozvoj komunikace u dětí s poruchami autistického spektra
Králová, Zuzana ; Klenková, Jiřina (oponent) ; Kopečný, Petr (oponent)
NÁZEV: Rozvoj komunikace u dětí s poruchami autistického spektra AUTOR: Mgr. Zuzana Králová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky VEDOUCÍ: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná práce se zaměřuje na problematiku rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra. Konkrétněji bylo cílem práce a výzkumného projektu analyzovat rozvoj komunikace u dětí s poruchou autistického spektra v rámci klinické logopedie. K tomuto účelu bylo vytyčeno pět hypotéz týkajících se klientely s PAS, míry informovanosti o dané problematice, počtu dětí s určitou diagnostickou kategorií, interdisciplinární spolupráce a využití alternativní a augmentativní komunikace. Vlastní výzkum je realizován dvěma způsoby - kvantitativním pomocí dotazníku klinickým logopedům a kvalitativním, který je zaměřen na vyhodnocení logopedické intervence u klientů s PAS v ordinaci klinické logopedie. Při zpracování byly využity techniky analýza dokumentů, analýza výsledků činnosti, rozhovor s rodiči a třídními učiteli a pozorování. Cílem rigorózní práce je zjistit stav logopedické intervence u klientů s PAS v klinické logopedii a ukázat, jakou formou mohou být terapie vedeny. Klíčová slova: komunikace, pervazivní vývojové poruchy, poruchy autistického spektra, alternativní a augmentativní komunikace, klinická logopedie
Podpora rodičů dětí s vývojovými obtížemi
Štěchová, Dominika ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na podporu rodičů dětí s poruchami autistického spektra. Zabývá se stresem, který rodičovství takového dítěte může přinášet a jeho zvládáním. Mapuje vnější i vnitřní faktory, které mohou rodičům napomáhat život s dítětem s poruchou autistického spektra zvládat. Na fakt narození dítěte s postižením se tato práce dívá jako na trauma, které může být podnětem k posttraumatickému růstu. Součástí bakalářské práce je i výzkumný projekt v podobě akčního výzkumu. Výzkum bude zaměřen na vytvoření designu podpůrné rodičovské skupiny, ve které budou využity prvky arteterapie a psychoterapeutické práce s tělem. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, rodiče dětí s PAS, posttraumatický růst, stres, podpůrné skupiny
Postoje rodičů k integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol se zaměřením na integraci dětí s dětským autismem
Žáková, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Institucionální výchova a vzdělávání dětí v předškolním věku jsou založeny na individuálním přístupu pedagogů mateřských škol. Výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami je z tohoto důvodu vhodná právě v mateřských školách, kde se mohou tyto děti přirozeně rozvíjet ve skupině svých vrstevníků a zároveň se také rozvíjí postoje a hodnoty ostatních dětí k odlišnostem. Teoretická část se nejprve zabývá otázkou předškolní výchovy a vzdělávání. Poté se orientuje na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, jeho rodinu a vzdělávání. Další specifická část popisuje podrobněji poruchy autistického spektra s podpůrnými aspekty výchovy a vzdělávání dětí s autismem. Poslední část řeší problematiku integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část uvádí výsledky šetření v oblasti postojů rodičů předškolních dětí k individuální integraci dětí do běžných mateřských škol a zároveň představuje jeden z úspěšných příkladů individuální integrace dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy.
Logopedická intervence u osob s poruchami autistického spektra
Králová, Zuzana ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na problematiku poskytování logopedické intervence u osob s poruchami autistického spektra. Konkrétněji bylo cílem práce a výzkumného projektu analyzovat logopedickou intervenci u dětí s poruchou autistického spektra v rámci klinické logopedie. K tomuto účelu bylo vytyčeno pět hypotéz týkajících se klientely s PAS, míry informovanosti o daní problematice, dalšího vzdělávání klinických logopedů, využití alternativní a augmentativní komunikace a získávání informací o PAS při studiu na vysoké škole. Vlastní výzkum je realizován dvěma způsoby - kvantitativním pomocí dotazníku klinickým logopedům a kvalitativním, který je zaměřen na vyhodnocení logopedické intervence u klientů s PAS v ordinaci klinické logopedie. Při zpracování byly využity techniky analýza dokumentů, analýza výsledků činnosti, rozhovor s rodiči a pozorování. Cílem rigorózní práce je zjistit stav logopedické intervence u klientů s PAS v klinické logopedii a ukázat, jakou formou mohou být terapie vedeny.
Sociální status integrovaného žáka s Aspergerovým syndromem v třídním kolektivu
Ondráčková, Kamila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast sociálního začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do třídních kolektivů běžných základních škol. Teoretická část je založena na analýze dostupné odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Věnuje se definování diagnózy Aspergerův syndrom a jejím projevům, pojmu integrace se zaměřením na integraci žáka s Aspergerovým syndromem a dále termínu klima třídy a možnostem jeho diagnostiky a rozvoje. V praktické části, která vychází z poznatků části teoretické, se potom autorka zabývá analýzou sociálního statusu integrovaných žáků s Aspergerovým syndromem. Sociometrické techniky jsou zde zkombinovány s projektivní metodou a obojí je doplněno vlastním dotazníkem pro pedagogické pracovníky a kvalitativními postupy, především rozhovory s pedagogy a pozorováním ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přínosy a rizika Homesharingu v péči o děti s poruchou autistického spektra
Mandíková, Adéla ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce na téma Přínosy a rizika homesharingu v péči o děti s poruchou autistického spektra je zaměřena na děti s poruchami autistického spektra, jejich rodiny a především na novou službu homesharing. Jedná se o formu odlehčovacího pobytu, který pravidelně probíhá v domácnosti tzv. hostitele. Práce je rozdělena na dvě části. První kapitola teoretické části shrnuje dosavadní historická fakta od popsání poruch autistického spektra Leo Kannerem a Hansem Aspergerem. Dále prezentuje současné poznatky z oblasti etiologie, diagnostiky a možnosti klasifikace PAS. Třetí kapitola je věnována rodině a dítěti s PAS. Poslední kapitola teoretické části přestavuje sdílenou péči homesharing. Popisuje jeho začátky v Irsku a postupné rozšiřování do dalších zemí světa včetně České republiky. Podrobněji je rozepsán i průběh párování a jednotlivé fáze, bez kterých se tato služba neobejde. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu. Původním záměrem autorky bylo zmapovat zkušenosti s přínosy a riziky služby homesharingu přímo v primárních a hostitelských rodinách. Obě tyto skupiny jsou však součástí pilotního projektu Homesharing, jehož nastavení neumožňuje oslovení vybraných rodin. Vzhledem k této komplikaci došlo k úpravě výzkumu a jako respondenti byli zvoleni přímo zástupci organizací, které...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.