Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv dramatických aktivit na rozvoj klíčových kompetencí: formulovaných v rámci tzv. Lisabonského procesu
Draberová, Jana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce overuje vliv dramatické výchovy na rozvoj sociálních klícových kompetencí. V teoretické cásti vymezuje rámec klícových kompetencí a dramatické výchovy. V cásti empirické uvádí širší kontext výzkumu, který je soucástí mezinárodního výzkumného projektu DICE (Drama Improves Lisbon Key Competences in Education). Dále se zabývá popisem a analýzou sebraných dat. Závery empirické cásti nepotvrzují vliv dramatické výchovy na rozvoj sociálních klícových kompetencí, zároven ale uvádejí možné duvody, proc tento vliv potvrzen nebyl.
Podpora rodičů dětí s vývojovými obtížemi
Štěchová, Dominika ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na podporu rodičů dětí s poruchami autistického spektra. Zabývá se stresem, který rodičovství takového dítěte může přinášet a jeho zvládáním. Mapuje vnější i vnitřní faktory, které mohou rodičům napomáhat život s dítětem s poruchou autistického spektra zvládat. Na fakt narození dítěte s postižením se tato práce dívá jako na trauma, které může být podnětem k posttraumatickému růstu. Součástí bakalářské práce je i výzkumný projekt v podobě akčního výzkumu. Výzkum bude zaměřen na vytvoření designu podpůrné rodičovské skupiny, ve které budou využity prvky arteterapie a psychoterapeutické práce s tělem. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, rodiče dětí s PAS, posttraumatický růst, stres, podpůrné skupiny
Psychologické souvislosti střídavé péče
Langrová, Kristýna ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
4 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou střídavé péče jako formou porozvodového uspořádání poměrů dětí po rozvodu rodičů. Literárně přehledová část obsahuje krátké uvedení do problematiky v podobě proměn rodiny, míry rozvodovosti v Česku, právních definic manželství a rozvodu, podmínek jeho vzniku a zániku. Samostatná kapitola je věnována také dopadům absence jednoho z rodičů při jeho výchově. Práce dále obsahuje přehled různých forem porozvodového uspořádání, jejich zakotvení v české legislativě a terminologii používanou v anglicky psaných výzkumných článcích. Jádrem literárně přehledové části práce je už konkrétně střídavá péče jako forma porozvodového uspořádání a faktory, které do jejího průběhu vstupují. V souvislosti se střídavou péčí jsou uvedeny její výhody a nevýhody pro všechny zúčastněné, pohled na střídavou péči očima dětí, charakteristiky rodin realizujících střídavou péči a zkušenosti se střídavou péčí ze zahraničí. Práce v závěru nastiňuje návrh kvalitativního výzkumného projektu, který si klade za cíl zmapovat faktory, které působí na průběh střídavé péče v českých rodinách na základě rozhovorů se členy rodin, kde střídavá péče alespoň po určitou dobu probíhala. Klíčová slova děti, rozvod, porozvodové uspořádání, střídavá péče
Podpora rodičů dětí s poruchami autistického spektra v nácviku sebeobslužných dovedností založeném na metodách aplikované behaviorální analýzy
Jandáčková, Kateřina ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem podpory rodičů dětí s poruchami autistického spektra v rámci rozvoje sebeobslužných dovedností dle principů aplikované behaviorální analýzy. V literárně přehledové části jsou postupně přiblížena teoretická východiska tématu a současné výzkumné poznatky vycházející z odborné literatury. Empirická část je koncipována jako kvalitativní výzkum, jehož cílem je sledovat změnu v chování rodičů a jejich dětí s PAS při nácviku mytí rukou po použití dvou rozdílných způsobů tréninku rodičů - behaviorálního tréninku dovedností a videomanuálu. Metodou sběru dat bylo pozorování videonahrávek poskytnutých od rodin, které byly posuzovány dvěma pozorovateli pomocí hodnotícího formuláře. Dále byla data doplněna o informace z dotazníku, který sloužil k získání zpětné vazby od účastníků. Výsledky mapují pokrok každého zúčastněného rodiče a dítěte v nácviku mytí rukou dle principů aplikované behaviorální analýzy. Závěry mohou být podkladem pro budoucí výzkumy k vytvoření vhodného modelu tréninku rodičů dětí s PAS v nácviku sebeobsluhy. Klíčová slova Aplikovaná behaviorální analýza; poruchy autistického spektra; rodiče; sebeobsluha; trénink behaviorálních dovedností; videomanuál
Vnímaná akademická účinnost žáků středních škol
Draberová, Jana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Název práce: Vnímaná akademická účinnost žáků středních škol Autor: Mgr. et Mgr. Jana Draberová Školitel: Doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. Pracoviště: Katedra psychologie Abstrakt: Předkládaná disertační práce se věnuje konceptu vnímané akademické účinnosti. Jejím cílem je vytvořit výzkumný nástroj pro měření vnímané akademické účinnosti žáků středních škol, který v českém prostředí zatím není k dispozici. Teoretická část vychází z obecnější roviny vnímané osobní účinnosti a dále se zaměřuje na konkrétní charakteristiky vnímané akademické účinnosti a způsoby jejího měření. Empirická část se věnuje vývoji dotazníku, jeho psychometrickým vlastnostem a zjišťování vztahu vnímané akademické účinnosti s dalšími proměnnými. Výzkumný soubor tvoří 1717 žáků středních škol ze všech krajů České republiky. Do výzkumu byla zahrnuta střední odborná učiliště, střední odborné školy a gymnázia. Žáci vyplňovali dotazník pro český jazyk a pro matematiku. Výsledný výzkumný nástroj vykazuje vysokou reliabilitu, ověřena byla také jeho validita. Dále se ukázal statisticky významný vztah mezi naměřenou vnímanou akademickou účinností a dalšími proměnnými, jako je například školní známka, typ studované školy, pohlaví, specifické poruchy učení a chování, či obliba předmětu. Klíčová slova: vnímaná akademická účinnost, self-efficacy,...
Possible causes of the increase of autism
Tomašovičová, Katarína ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Táto práca je zameraná na priblíženie možných príčin nárastu autizmu. Literárne prehľadová časť práce obsahuje vymedzenie autizmu, popis historického vývoja ponímania autizmu, vývoj diagnostických kritérií a ich možný vplyv na prevalenciu autizmu. Popísané sú aj rozdiely vo svetových klasifikačných systémoch MKCH a DSM. Následne je priblížená náročnosť samotnej diagnostiky PAS. V ďalšej časti práce sú predstavené názory na etiológiu autizmu, ktoré sú podľa pôsobiacich faktorov rozdelené na etiológiu na psychologickom základe, etiológiu založenú na genotype a environmentálnu etiológiu. Pre prehľadnosť je posledná kapitola teoretickej časti práce venovaná zhrnutiu možných príčin nárastu autizmu. Súčasťou práce je tiež návrh výskumného projektu, ktorý je zameraný na vyšší vek rodičov ako rizikový faktor autizmu.
Psychologické souvislosti střídavé péče
Langrová, Kristýna ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
4 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou střídavé péče jako formou porozvodového uspořádání poměrů dětí po rozvodu rodičů. Literárně přehledová část obsahuje krátké uvedení do problematiky v podobě proměn rodiny, míry rozvodovosti v Česku, právních definic manželství a rozvodu, podmínek jeho vzniku a zániku. Samostatná kapitola je věnována také dopadům absence jednoho z rodičů při jeho výchově. Práce dále obsahuje přehled různých forem porozvodového uspořádání, jejich zakotvení v české legislativě a terminologii používanou v anglicky psaných výzkumných článcích. Jádrem literárně přehledové části práce je už konkrétně střídavá péče jako forma porozvodového uspořádání a faktory, které do jejího průběhu vstupují. V souvislosti se střídavou péčí jsou uvedeny její výhody a nevýhody pro všechny zúčastněné, pohled na střídavou péči očima dětí, charakteristiky rodin realizujících střídavou péči a zkušenosti se střídavou péčí ze zahraničí. Práce v závěru nastiňuje návrh kvalitativního výzkumného projektu, který si klade za cíl zmapovat faktory, které působí na průběh střídavé péče v českých rodinách na základě rozhovorů se členy rodin, kde střídavá péče alespoň po určitou dobu probíhala. Klíčová slova děti, rozvod, porozvodové uspořádání, střídavá péče
Podpora rodičů dětí s vývojovými obtížemi
Štěchová, Dominika ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na podporu rodičů dětí s poruchami autistického spektra. Zabývá se stresem, který rodičovství takového dítěte může přinášet a jeho zvládáním. Mapuje vnější i vnitřní faktory, které mohou rodičům napomáhat život s dítětem s poruchou autistického spektra zvládat. Na fakt narození dítěte s postižením se tato práce dívá jako na trauma, které může být podnětem k posttraumatickému růstu. Součástí bakalářské práce je i výzkumný projekt v podobě akčního výzkumu. Výzkum bude zaměřen na vytvoření designu podpůrné rodičovské skupiny, ve které budou využity prvky arteterapie a psychoterapeutické práce s tělem. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, rodiče dětí s PAS, posttraumatický růst, stres, podpůrné skupiny
Důležití dospělí ve vývoji a rozvoji dětí
Střádalová, Nela ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou důležitých dospělých ve vývoji a rozvoji dětí. Teoretická část obsahuje přehled studií provedených na toto téma a jejich výsledků. Cílem bakalářské práce je vytvořit přehled možných důležitých dospělých a porovnat působení důležitých dospělých v rodině a mimo ni. Empirická část obsahuje návrh kvantitativně- kvalitativního výzkumu, který by měl přispět k jasnější představě o podobě vztahu dítěte a důležitého dospělého v České republice. Výzkum je zaměřen na žáky druhého stupně základních škol. Pomocí dotazníku a interview zjišťujeme základní charakteristiky tohoto vztahu jako je například frekvence kontaktu či náplň společně stráveného času.
Vnímaná akademická účinnost u žáků středních škol
Draberová, Jana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Koncept vnímané akademické účinnosti, který rozšiřuje teorii vnímané osobní účinnosti Alberta Bandury, je významným činitelem ovlivňujícím školní úspěšnost studentů. V rámci této práce jsme se pokusili vytvořit výzkumný nástroj, který by byl schopen vnímanou akademickou účinnost měřit. V teoretické části se zaměřujeme na obecné vymezení konceptu vnímané osobní účinnosti a dále na konkrétnější charakteristiky vnímané akademické účinnosti. Část empirická se pak věnuje vývoji dotazníku, jeho psychometrickým charakteristikám a zjišťování jeho validity. Dotazník byl ověřován na výzkumném vzorku 611 studentů prvních až třetích ročníků pěti pražských gymnázií. Ze získaných závěrů vyplývá, že se jedná o reliabilní, psychometricky kvalitní výzkumný nástroj s uspokojivou validitou využitelný ve školní praxi. Výzkum rovněž odhalil zajímavé souvislosti vnímané akademické účinnosti s dalšími proměnnými, jako je pohlaví, věk či prožívání náročných školních situací studenty. Klíčová slova: vnímaná osobní účinnost, vnímaná akademická účinnost, motivace ke studiu, středoškolští studenti, diagnostika, Dotazník studijních zkušeností

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.