Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 723 záznamů.  začátekpředchozí473 - 482dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Isometrická strategická hra Citadel
Pišl, Bedřich ; Brabec, Michal (vedoucí práce) ; Malý, Petr (oponent)
Práce popisuje návrh a realizaci strategické hry Citadel. Důraz je kladen na architekturu aplikace, která používá knihovnu Allegro pro vykreslování a ovládání a knihovnu Boost Serialization pro ukládání hry. Práce dále obsahuje popis technik použitých při implementaci. Těmi jsou zejména mapy vlivu a systém cílů použité umělou inteligencí, algoritmy pro hledání cest, technika plasma fraktálu pro generování map a varianta Dinicova algoritmu pro hledání maximálního toku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Genderové aspekty hry s panenkou
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Téma mé práce souvisí s genderovou socializací a s ní přijímanými stereotypy, které vedou k odlišné výchově a odlišným zájmům děvčátek i chlapců. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat postoje dětí předškolního věku k různým typům panenek a samotná volba hraček. Protože hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, je důležité znát postoje a preference dětí k jednomu z nejvíce používaných typů hraček. Dalším cílem mé práce je zjistit, zda jsou nejstarší děti mateřské školy genderově vyhraněné, a jestli se jejich vyhraněnost projeví při hře s panenkami a v rozhovoru. Prověřovala jsem také, zda děti ve výběru panenek upřednostňují fyzický vzhled, či preferují kulturně dané charakteristiky. Podle vývojových teorií lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi dosud vnímána jako částečně změnitelná. K dosažení cílů jsem zvolila individuální řízený rozhovor a polostrukturované pozorování. Z mého výzkumu vyplývá, že děti měly podobnou představu o hračkách, které jsou určeny chlapcům a které dívkám (panenky, auto, stavebnice, Gormiti). Zajímavostí je, že dívky i chlapci považují panenku za hračku pro obě pohlaví, ačkoli chlapci ji přeci jen považují za spíše feminní.
Uplatnění multikulturní výchovy v mateřské škole
Navrátilová, Jana ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatňování multikulturní výchovy v mateřské škole prostřednictvím etnické hudby. Teoretická část se věnuje objasnění základních pojmů multikulturní výchovy, popisuje osobnostní a interpersonální rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku a možnosti rozvoje spolupráce v dětské skupině. Rovněž se věnuje významu hudby při rozvoji schopnosti přijímání odlišností dětí a lidí. Praktická část analýzou statistických dat a dotazníků pro učitelky mateřských zjišťuje opodstatnění a faktory ovlivňující uplatňování multikulturní výchovy v mateřských školách Moravskoslezského kraje. Dále pak seznamuje s pedagogickým projektem zaměřeným na možnosti využití etnické hudby k rozvíjení spolupráce a přijímání odlišností dětmi.
Využití literárního textu v dramatickém projektu
Novotný, Michael ; Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Název Využití literárního textu v dramatickém projektu Abstrakt Tato práce se ve své teoretické části zabývá vymezením pojmů dramatika, prostředky, techniky a metody tvořivé dramatiky. Dále pak možnostmi využití literárního (pohádkového) textu v práci s dětmi předškolního věku V praktické části pak zpracovává projekt, který využívá pohádkového textu v dramatice při vzdělávací nabídce v mateřské škole. Aplikuje různé dramatické, pocitové, smyslové, pantomimické a jiné hry v období měsíce února. Následně vyhodnocuje tento projekt po stránce účinnosti prostředků, technik a metod tvořivé dramatiky na osobnost dětí předškolního věku. Klíčová slova Tvořivá dramatika, literární text, předškolní věk, hra, dramatizace, předškolní vzdělávání, mateřská škola.
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.
Ideologie, hra, tajemství: Role slovinské moderní pohádky v letech 1945-1975
Slezáková, Magdalena ; Jensterle Doležal, Alenka (vedoucí práce) ; Nedvědová, Milada (oponent)
Diplomová práce se zabývá podobami slovinské moderní pohádky v letech 1945-1975 a zkoumá role, které jí její autoři přisuzovali. Práce vychází z předpokladu, že v tomto období existovaly ve slovinské moderní pohádce tři základní autorské přístupy: moderní pohádka ve službách státní ideologie, moderní pohádka jako svobodná fantazijní hra a moderní pohádka s přesahem. Tyto tři role zkoumá na příkladu devíti moderních pohádek, jež vybírá povětšinou z kánonu slovinské literatury pro děti a mládež: Udarna brigada (Anton Ingolič), Zgode in nezgode kraljevskega dvora (Milan Šega), Drejček in trije Marsovčki (Vid Pečjak), Moj dežnik je lahko balon (Ela Peroci), Strah ima velike oči (Marjan Marinc), Kosovirja na leteči žlici (Svetlana Makarovič), Potovanje v tisočera mesta (Vitomil Zupan), Deklica Delfina in lisica Zvitorepka (Kristina Brenkova) a Avtomoto mravlje (Jože Snoj).
Narativní prostory lyriky
Melichar, Dominik ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Málek, Petr (oponent)
Práce je shrnutím úvah o čtení lyrického textu a čtenářského porozumění. Je složena ze dvou velkých tematických okruhů - naratologie a poetiky lyrické básně -, které jsou však v samotném textu práce rozpuštěny tak, aby neustále docházelo k jejich setkávání a přímé konfrontaci. Třetím velkým okruhem, který je v textu práce též rozpuštěn tak, aby mohl být funkční pro každou ucelenější část, je poezie Jiřího Ortena. Naratologie se dnes jeví jako univerzální přístup k analýze uměleckého díla (vedle literárního textu také filmového díla, divadelního představení, malby atd. apod.). Poetika lyrické básně je v podobné metodologii dosud nezakotvená. Úvahy této práce vycházejí z předpokladu, že narativita je jednou ze základních noetických struktur lidské mysli a vyprávění příběhů organizujícím principem lidské psychiky. Na základě tohoto předpokladu pak fenomén lyrické básně přistupuje k člověku jako svého druhu vyprávění, jež tvoří vlastní fikční svět. Zamyšlení nad fikčností básně vycházející především z Doleželova konceptu fikčních světů je v tomto textu podpořeno studií Miroslava Červenky Fikční světy lyriky, která je zároveň pomyslnou červenou nití celé práce. Jedno z posledních Červenkových děl je konfrontováno s dalšími teoretickými úvahami k tomuto tématu (především M.-L. Ryanová, W. Iser, ale i U....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 723 záznamů.   začátekpředchozí473 - 482dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.