Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 741 záznamů.  začátekpředchozí424 - 433dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komentovaný překlad: Emma Sánchez Montañés: La cerámica precolombina: el barro que los indios hicieron arte
Sochorová, Veronika ; Králová, Jana (vedoucí práce) ; Obdržálková, Vanda (oponent)
Tato bakalářská práce má dvě části. První část je praktická a tvoří ji překlad několika počátečních kapitol z knihy La cerámica precolombina: el barro que los indios hicieron arte od Emmy Sánchez Montañésové ze španělštiny do češtiny. Jedná se o text, který popisuje vývoj keramiky a jejího pojetí jako umění v Latinské Americe. Druhá část, teoretická, je pak lingvistickým komentářem zmíněného překladu. V této části je zahrnuta překladatelská analýza dle modelu Christiane Nordové, kapitola o metodě překladu, popis překladatelských problémů na několika rovinách a jejich řešení a typologie překladatelských posunů. Klíčová slova: komentovaný překlad, překladatelská analýza, překladatelské posuny, keramika, Latinská Amerika, umění, archeologie, dějiny
Vzorce v kulturní performanci
Vondrášková, Sára ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Sara Vondraskova- Vzorce v kulturni performanci Abstrakt Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza problamatiky vztahu technologie a člověka. Práce zkoumá křehkou hranici, která dělí artificialitu od přirozenosti a soustředí se na její význam a smysl. Kapitoly v první části práce se věnují simulakru (v intencích Jeana Baudrillarda) a virtuální evoluci objevující se v dílech Karla Simse a Viléma Nováka. Druhá část se věnuje umělé inteligenci a elektronické hudbě. Tato práce se soustředí na relativnosti pojmů umělý a přirozený a uvažuje kontext a referenční bod jako stěžejní prvky při manipulaci s těmito pojmy. Kličova slova: Technologie, přirozenost, umění, umělá inteligence, simulakrum, virtuální evoluce, počítačový program, elektronická hudba, extenze těla, vzorec, kulturní performance.
Muzeum umění v proměnách své sociální funkce
Černá, Lucie ; Paulíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Muzea umění stále mají nezastupitelnou úlohu, a to jak pro svět umění, tak pro širší společnost. Tato diplomová práce se zabývá zejména jejich proměnou a problémy, kterým ve vztahu k současné společnosti čelí. Soustředí se na vývoj muzeí, na proměny hodnot, které mají ztělesňovat, a rovněž na změny v normativních očekáváních, ke kterým ve spojení s muzei došlo. Stať rozebírá rovněž funkce muzeí se vzrůstajícím důrazem na jejich vzdělávací úlohu, jelikož právě ona by mohla muzeím pomoci uspět v jejich současné snaze o otevření se publiku. Právě snahy o demokratizaci dnes představují zásadní úkol muzeí umění. Tyto snahy však závisí na pojetí estetického vkusu, jemuž se práce rovněž věnuje. Aby byly úspěšné, je žádoucí na vkus pohlížet jako na schopnost, kterou je možné kultivovat právě pomocí vzdělání. Jelikož těmi, kdo úspěchy muzeí v této oblasti zejména ovlivňují, jsou muzejní profesionálové, zabývá se práce i jejich postavením v rámci muzea a světa umění a strategiemi, které využívají. K zásadním proměnám v oblasti muzeí umění a jejich reakcím na požadavky veřejnosti došlo v důsledku institucionální kritiky, která započala v 60. letech minulého století. Pod tento proud lze zahrnout tzv. novou muzeologii, kritické kurátorství či relační estetiku. Jelikož tyto přístupy jsou v muzejní praxi...
Diskuse o liturgickém prostoru v českém jazykovém prostředí - historie a současnost (II. část - Od II. vatikánského koncilu po současnost)
Jirsa, Prokop ; Kotas, Jan (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Výsledky Druhého vatikánského koncilu vnesly do liturgie zásadní změny, které se dotkly rovněž liturgického prostoru. Totalitní komunistický režim vládnoucí v té době v českých zemích však umožnil aplikaci koncilních usnesení do praxe jen ve velmi omezené míře a tak je pokoncilní dění na poli liturgie v Čechách poněkud specifické. Po revoluci nastává bouřlivý vývoj, který kromě všech pozitiv přináší také jistá negativa pramenící z rychle se uvolňujících kleští nesvobody. Cílem této práce je zmapovat stav diskuse o liturgickém prostoru právě v tomto období, tedy od Druhého vatikánského koncilu po současnost. Teoretická část nejprve nabízí souhrn stavu diskuse v našich zemích v období před Druhým vatikánským koncilem, následně předkládá čtenáři stručnou zmínku o koncilním pojetí sakrálního prostoru a uzavírá ji pojednání o předkoncilním a pokoncilním evropském kontextu. Výzkumná (praktická) část obsahuje vlastní posouzení materiálů vyhledaných na základě rešerše. Hodnocení podkladů je děleno podle třech hlavních kritérií. Prvním je historické hledisko řadící materiály dle doby jejich vzniku. Druhé, kvalitativní hledisko, dělí materiály podle jejich druhu a určení cílového uživatele. Hlavním hodnotícím kritériem třetího, tematického hlediska, je téma diskuse v rámci látky liturgického prostoru. V...
Nápisy na nástěnných a deskových malbách v českém gotickém umění 14. století
Mikulec, Jan ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Sekyrka, Tomáš (oponent)
Tématem této práce jsou nápisy na nástěnných a deskových malbách v českém gotickém umění 14. století. Výběr uměleckých děl, která splňují vytyčená kritéria, je zpracován formou srovnávání z různých hledisek a výsledkem je vytvoření tří samostatných typologických celků. Součástí práce jsou přepisy a překlady veškerých nápisů použitých při tvorbě typologií.
Fotografická parafráze klasického uměleckého díla
Pilařová, Alžběta ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Pilařová, A.: Fotografická parafráze klasického uměleckého díla. [Bakalářská práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 63 s. (Přílohy: 8 autorský fotografií, CD). V bakalářské práci jsem se pokusila definovat pojem "parafráze" prostřednictvím analýzy odpovědí ze sestaveného dotazníku a odborné literatury. Zmapovala jsem základní projevy parafrázování v uměleckých oborech a blíže se na jejich výskyt a využití zaměřila v oblasti výtvarného umění a fotografie. Soubor autorských fotografií doplňuji ve výtvarné části o popisy vzniku jednotlivých z nich a jejich případné alternativy. Didaktická část práce je postavena na čtyřech výtvarných úkolech pracujících s uměleckými díly, ve kterých se žáci ZUŠ využívají postupně kresbu, malbu a fotografickou hru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 741 záznamů.   začátekpředchozí424 - 433dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.