Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jihlavské historické domy
Valová, Veronika ; Neubert, Jiří (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce je výstup víceletého průzkumu Jihlavských historických domů v majetku města Jihlava, které spadají do městské památkové rezervace. Práce a průzkumy vznikaly ve spolupráci s městem Jihlava a v rámci projektu TAČR, zabývajícím se problematikou právě těchto domů, které jsou dlouhodobě ve špatném stavu a i přes jejich historickou hodnotu a jedinečnost zůstávají netknuté, plně nevyužité, a mimo povědomí veřejnosti. K podrobnějšímu řešení pro tuto práci byla zvolena lokalita severovýchodní části městského historického centra v návaznosti na předchozí práce, podrobný průzkum této lokality a vize pro potenciální rozvoj oblasti. Vytvořený koncept se snaží reagovat na problematiky v okolí významných a frekventovaných ulic – ulice Benešova a Husova ulice. Zároveň se snaží o celkové oživení a propojení hlavní pěší trasy mezi městským historickým centrem a územím s velkou koncentrací vzdělávacích institucí - škol. Cílem práce je poukázat na možný postup při tvorbě konceptu rozvoje lokality s myšlenkou propojení dílčích částí, u kterých je nutný individuální a citlivý přístup, do plně funkčního celku. Pro revitalizaci této městské oblasti je zahrnut návrh parkovacího domu Tímto návrhem lze vyčistit ulici Husova od automobilů parkujících na chodníku v ulici a vytvořit zde pěší zónu. Významnou trasou v této zóně je i cesta parkem Jana Masaryka, kreý je o proti zrenovovanému parku Gustava Mahlera v podstatně horším stavu. Pro zkvalitnění prostředí je součástí návrhu i parková úprava a nový mobiliář pro park Jana Masaryka. Hlavní a klíčový je ovšem návrh rekonstrukcí historických domů v majetku města Jihlava a to domy Benešova 20 a Benešova 22 jako student point a domy Husova 29 a Husova 31 jako studentské bydlení. V Návaznosti na koncentraci škol jde primárně o návrh vytvořit studentům v Jihlavě příznivé prostředí pro osobní i kariérní rozvoj s možnosti ubytování, práce i míst pro trávení volného času. Všeobecně je tato kategorie ve městech přínosná a Jihlava, jako krajské město má potenciál studentského města.
Jihlavské historické domy
Valová, Veronika ; Neubert, Jiří (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce je výstup víceletého průzkumu Jihlavských historických domů v majetku města Jihlava, které spadají do městské památkové rezervace. Práce a průzkumy vznikaly ve spolupráci s městem Jihlava a v rámci projektu TAČR, zabývajícím se problematikou právě těchto domů, které jsou dlouhodobě ve špatném stavu a i přes jejich historickou hodnotu a jedinečnost zůstávají netknuté, plně nevyužité, a mimo povědomí veřejnosti. K podrobnějšímu řešení pro tuto práci byla zvolena lokalita severovýchodní části městského historického centra v návaznosti na předchozí práce, podrobný průzkum této lokality a vize pro potenciální rozvoj oblasti. Vytvořený koncept se snaží reagovat na problematiky v okolí významných a frekventovaných ulic – ulice Benešova a Husova ulice. Zároveň se snaží o celkové oživení a propojení hlavní pěší trasy mezi městským historickým centrem a územím s velkou koncentrací vzdělávacích institucí - škol. Cílem práce je poukázat na možný postup při tvorbě konceptu rozvoje lokality s myšlenkou propojení dílčích částí, u kterých je nutný individuální a citlivý přístup, do plně funkčního celku. Pro revitalizaci této městské oblasti je zahrnut návrh parkovacího domu Tímto návrhem lze vyčistit ulici Husova od automobilů parkujících na chodníku v ulici a vytvořit zde pěší zónu. Významnou trasou v této zóně je i cesta parkem Jana Masaryka, kreý je o proti zrenovovanému parku Gustava Mahlera v podstatně horším stavu. Pro zkvalitnění prostředí je součástí návrhu i parková úprava a nový mobiliář pro park Jana Masaryka. Hlavní a klíčový je ovšem návrh rekonstrukcí historických domů v majetku města Jihlava a to domy Benešova 20 a Benešova 22 jako student point a domy Husova 29 a Husova 31 jako studentské bydlení. V Návaznosti na koncentraci škol jde primárně o návrh vytvořit studentům v Jihlavě příznivé prostředí pro osobní i kariérní rozvoj s možnosti ubytování, práce i míst pro trávení volného času. Všeobecně je tato kategorie ve městech přínosná a Jihlava, jako krajské město má potenciál studentského města.
Teorie hodnocení uměleckého díla
Neubert, Jiří ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Hodnocení je neoddělitelnou součástí přistupováni k uměleckým dílům a proto je třeba se jím zabývat. Hodnocení je vždy hodnocením něčeho, předpokládá určitou znalost a představu hodnoceného. Hodnocení předpokládá konceptualizaci. Chceme li o umění, potažmo o naší zkušenosti s ním něco říci, tak aby nám bylo rozuměno, či uvěřeno, musíme se zabývat právě naší konceptuální výbavou, kterou jej nahlížíme. Předkládaná práce se zabývá jakýmsi konceptuálním minimem, které je pro hodnocení umění důležité, až nevyhnutelné. Každé setkání s uměním se neobejde bez úvahy o původu díla. Koncept autora se zdá být s konceptem uměleckého díla více než spjat. Autorství se dnes potácí mezi naprostou suverénností a rozpuštěním. Existují teorie uměleckého díla, které jeho vazbu na autora nezohledňují, ba dokonce odmítají. Umění má dlouhou tradici. Současný pojem umění je však relativně mladý a konceptuálně velmi zatížený. Na jedné straně se setkáváme s přehlížením jeho různých podob a na druhé se snahou je jednou provždy charakterizovat. Recipient chápající umění jako expresivní vyjádření vnímá, hledá významy a hodnotí jinak než ten, který umění považuje za institucionálně posvěcený statut. Rozhodující úlohu nesou způsoby jeho uvažování. Podstatný není jen koncept samotný, ale také způsob jeho myšlení. Koncept umění je...
Teorie hodnocení uměleckého díla
Neubert, Jiří ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Hodnocení je neoddělitelnou součástí přistupováni k uměleckým dílům a proto je třeba se jím zabývat. Hodnocení je vždy hodnocením něčeho, předpokládá určitou znalost a představu hodnoceného. Hodnocení předpokládá konceptualizaci. Chceme li o umění, potažmo o naší zkušenosti s ním něco říci, tak aby nám bylo rozuměno, či uvěřeno, musíme se zabývat právě naší konceptuální výbavou, kterou jej nahlížíme. Předkládaná práce se zabývá jakýmsi konceptuálním minimem, které je pro hodnocení umění důležité, až nevyhnutelné. Každé setkání s uměním se neobejde bez úvahy o původu díla. Koncept autora se zdá být s konceptem uměleckého díla více než spjat. Autorství se dnes potácí mezi naprostou suverénností a rozpuštěním. Existují teorie uměleckého díla, které jeho vazbu na autora nezohledňují, ba dokonce odmítají. Umění má dlouhou tradici. Současný pojem umění je však relativně mladý a konceptuálně velmi zatížený. Na jedné straně se setkáváme s přehlížením jeho různých podob a na druhé se snahou je jednou provždy charakterizovat. Recipient chápající umění jako expresivní vyjádření vnímá, hledá významy a hodnotí jinak než ten, který umění považuje za institucionálně posvěcený statut. Rozhodující úlohu nesou způsoby jeho uvažování. Podstatný není jen koncept samotný, ale také způsob jeho myšlení. Koncept umění je...

Viz též: podobná jména autorů
2 Neubert, Jan
2 Neubert, Joachim
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.