Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvoříme z odpadového materiálu
Hrstková, Magdaléna ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Hrstková, M.: Tvoříme z odpadového materiálu. [Bakalářská práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 59 s. Série výtvarných úkolů je koncipována pro Centrum pro předškolní děti v Domě dětí a mládeže v Praze. Spojovacím článkem navržených výtvarných úkolů je využití odpadového materiálu, především plastu, papíru a textilu. Teoretickým východiskem práce jsou ekologická, environmentální a globální výchova v kontextu RVP PV a RVP ZV.
Moje škola a její okolí před sto lety
Krátká, Markéta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Krátká, M.: Moje město před sto lety [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 135 s. Diplomová práce se zabývá interdisciplinárním spojením dvou vzdělávacích oblastí Umění a kultura, Výtvarná výchova a Člověk a jeho svět. Součástí práce je analýza učebnic Člověk a jeho svět, která zjišťuje, jak a do jaké míry se učebnice zabývají tématikou konceptu domova, regionu, minulosti, identity subjektu i místa a veřejného prostoru. Praktickou část tvoří vzdělávací projekt úzce propojující učivo výtvarné výchovy a předmětu Člověk a jeho svět. Je zaměřen na vzdělávání žáků základní školy, pokouší se pomocí interdisciplinárního přístupu efektivně vzdělávat děti v tématice historie města, ve kterém žijí. Vzdělávací projekt vychází z teoretických poznatků uvedených v první části diplomové práce. Je zasazen do kontextu současného umění. V porovnání s ním je založený spíše tradičně. Klíčová slova: Interdisciplinarita, výtvarná výchova, Člověk a jeho svět, školní předmět, vzdělávací oblast, projektové vyučování, místo, paměť a místo, komunita, site-specific art.
Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy
Špidlová, Zdeňka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Anotace: Špidlová, Z.: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedení tématu ve výuce výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha, 2013 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 224 s. (Přílohy: Deník a složky dokumentující výtvarnou část diplomové práce) Diplomová práce zkoumá fenomén oděvu, jeho sémiotickou funkci v kontextu postmoderní společnosti a sociální aspekty s důrazem na identifikaci s určitou sociální skupinou. Výzkumná část práce přináší poznatky o dvou skupinách, jejich odívání a sociálních kontextech. Jsou jimi krojová kultura oblasti Alto Minho v Portugalsku a gothická subkultura. Na tyto poznatky přímo navazuje výtvarná část práce, jejímž výstupem je oděvní model kombinující prvky obou zmíněných skupin. Didaktická část přináší poznatky o rozdílnosti zpracování témat identita a subkultura z hlediska odívání žáky sedmé třídy základní školy a studenty druhého ročníku střední oděvní školy. Klíčová slova: oděv, identita, sebeprezentace, sebeidentifikace, subkultura, textilní tvorba, postmoderní společnost, výtvarná výchova
Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a jeho aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole
Půtová, Martina ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
PŮTOVÁ, M. Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a její aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Universita Karlova, Fakulta výtvarné výchovy, 93 stran. (Přílohy: 41) Diplomová práce se zabývá vizuální kulturou a digitální fotografií ve výtvarné výchově předškolních dětí. Hlavním záměrem práce je zjistit kompetenci dětí pracovat se specifickým typem obrazu - obrazem fotografickým. Vzdělávací projekt vychází z teoretických poznatků o digitálních médiích uvedených v první části diplomové práce a z praktických zkušeností nasbíraných během několika let praxe s předškolními dětmi. Projekt nabízí dětem využití digitální fotografie, jako další možnosti výtvarného vyjadřování. Z pozorování a rozhovorů s dětmi vyplynulo, že práce s digitální fotografií je pro děti stejně přínosná, jako jakákoliv jiná výtvarná technika.
Tvořivě výrazové aktivity ve výuce na 1.st. ZŠ (se zaměřením na výtvarnou výchovu jako integrující disciplínu)
Picmausová, Daniela ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Karlova Univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ved. práce: PaedDr. Hazuková Helena Vypracovala: Picmausová Daniela, 5 KS Abstrakt v Čj: Práce by měla přispět k rozvoji pedagogických kompetencí učitelů na 1. st. ZŠ. Konkrétně by mohla být vodítkem při plánování výuky výtvarné výchovy formou integrovaných výukových celků, neboť obsahuje praxí ověřené postupy a aktivity potřebné k rozvoji tvořivosti a výrazovosti. Tato práce využívá potenciálu dalších výukových předmětů, které rozvíjejí kreativitu a expresivitu - dramatické výchovy, hudební a literární výchovy. Autorka práce by chtěla prostřednictvím své diplomové práce pomoci jak začínajícím pedagogům, tak i pedagogům s delší výukovou praxí, kteří by rádi pozměnili svůj dosavadní způsob výuky předmětu Výtvarná výchova.
Aktuální náměty kreseb předškoláků, realizovaných na výzvu "Nakresli mi něco!"
Biskupová, Anna ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje shrnuté základní teoretické informace o činitelích - faktorech, ovlivňujících průběh dětského výtvarného projevu a podává čtenáři stručný přehled základních poznatků o dětském výtvarném projevu. Ve výzkumu v praktické části je cílem zjistit a popsat vliv změny a způsobu zadání úkolu na dětský projev - jak se bude měnit dětský výtvarný projev a jednotlivé pozorované jevy, při změně zadánÍ. Výsledky obou typů zadání mají podat infonnaci o tom, jak velký význam mají profesní kompetence učitelky MŠ v oblasti výtvarné výchovy. Klíčová slova Předškolní dítě, výtvarný projev, spontaneita, vedená aktivita, záměrné rozvíjení, faktory rozvoje, kompetence učitelky
Učivo výtvarné výchovy na 1. st. ZŠ, jeho identifikace a interpretace učitelem v závazných pedagogických dokumentech pro uvedený stupeň vzdělávání
Platzová, Markéta ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývala deskripcí současné situace výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Jako teoretická východiska byly zpracovány dvě kategorie, profesní kompetence učitele a učivo výtvarné výchovy. Výzkumná část práce se snažila postihnout a zmapovat, které profesní kompetence pro výuku výtvarné výchovy učitelé primární školy prokazují a které mají naopak nedostatečně rozvinuté, popř. je zcela postrádají. Ukazatelem byl způsob, jakým učitelé užívali výtvarnou kategorii učivo při plánování výuky výtvarné výchovy i při vlastní realizaci vyučování. Na základě výstupů z kvalitativního výzkumného šetření byly následně stanoveny hlavní příčiny nedostatečně rozvinutých profesních kompetencí učitelů, které brání realizaci nového vzdělávacího programu v oblasti výtvarné výchovy (RVP ZV) a byla formulována možná východiska pro odstranění těchto příčin, která by se podílela na zkvalitnění výuky výtvarné výchovy na primárním stupni vzdělávání.
Výtvarné a verbální vyjádření předškoláků
Mučková, Alice ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Předmětem diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na porovnávání výtvarného a verbálního vyjádření dětí, u kterých se projevují nápadné rozdíly v dosažené úrovni obou uvedených způsobů, a na hodnotící kritéria učitelek mateřských škol při posuzování obou vyjádření. Cílem diplomové práce je na základě výzkumných nálezů přispět k prohloubení profesionálních kompetencí učitelek mateřských škol při řešení pedagogických problémů u dětí s výrazným nesouladem mezi aktuální dosaženou úrovní výtvarného a verbálního projevu. Výzkumný problém je vyjádřen výzkumnými otázkami zaměřenými na předškoláky i na učitelky mateřských škol. V rámci výzkumného šetření je využit převážně kvalitativní výzkum, doplněn v některých částech výzkumem kvantitativním. V předvýzkumném šetření byla využita obsahová analýza textu, v rámci vlastního výzkumného šetření jsou zařazeny metody pozorování, rozhovoru, analýza dětské kresby, kazuistiky. Očekávaným výstupem diplomové práce je zpracování podkladů pro odborný text určený učitelkám mateřských škol, který by jim umožnil poučený náhled na zkoumanou problematiku. Jeho obsahem bude upozornění na možné příčiny vzniku nesouladu výtvarného a verbálního vyjádření předškoláků a návrhy konkrétních opatření, které náleží do kompetence učitelky mateřské školy.
Co se žáci naučili v hodinách výtvarné výchovy
Hrabánková, Ilona ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce má charakter výzkumného šetření, zaměřeného na rozpoznávání výtvarně vzdělávacích zisků v hodinách výtvarné výchovy uči tel i i žáky na pr imárním stupni školy. Vychází z empir ického výzkumu tvořeného třemi výzkumnými etapami , které řešily zkoumanou problematiku pomocí tř í různých metod. Na výzkumu se v jednot livých etapách podí lel i žáci čtvr tého ročníku základní školy v Praze 10, uči telé primárního stupně základních škol a ve třet í etapě byly zkoumány zápisy ve třídních knihách třetího až pátého ročníku. Výsledky ukazuj í, z jakého úhlu pohledu žáci svoj i práci vyhodnocuj í a co je pro ně v dané výtvarné hodině důleži té. U uči telů přetrvávaj í problémy s identif ikací učiva v základních kurikulár ích dokumentech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.