Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hospoda a sociální identifikace ve skupinách vysokoškolských studentů
Hromada, Jan ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Práce se zabývá významem návštěvy hospody jako ritualizované činnosti skupin pro tvorbu sociální identity ve skupinách vysokoškoláků, kteří v ní pravidelně tráví svůj čas. Práce se snaží zjistit pravidla tvorby integrity skupiny v prostředí hospody jakožto tradiční sociální instituce. Použita je na pozadí teorie sociální identifikace. Analýza byla provedena způsobem induktivní analýzy na datech, získaných polostrukturovanými rozhovory s mladými lidmi, převážně vysokoškoláky, kteří patří do stálejších skupin navštěvujících hospodu. Výsledkem byla hospoda jako důležité a univerzální místo integrace skupin studentů, ve které se tvorba skupinové identity udržuje a rozvíjí podle povahy vzniku skupiny a jejími spojujícími znaky a zážitky. Rozlišeny jsou skupiny, které vznikly na základě dobrovolných a nedobrovolných znaků. Nelíší se pouze významem hospody ale též otevřeností, náchylností konfliktů a způsobem udržování koheze ve skupině. Zároveň je popsána v některých ohledech také instituce hospody pro skupiny, význam sociální identity jedince a jak se identita jednotlivce projevuje ve skupinách jakožto vzájemného vztahu prolínání individuí, budujících si vzájemný vztah společnými činnostmi, které jsou během návštěvy hospody v těchto skupinách rozšiřovány a které napomáhají kohezi skupiny.
Sexual harassment at universities: negative impacts on group
Lukáčová, Ivana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Cieľom mojej bakalárskej práce je zmapovať prežívanie a dôsledky rôznych foriem gendrového a sexuálneho obťažovania na klímu v študentskej skupine. V teoretickej časti popisujem problematiku gendrového a sexuálneho obťažovania v Českej republike a v zahraničí, vrátane rôznych prístupov k definovaniu tohto fenoménu a výskumné nálezy o jeho výskyte. V ďalšej časti sa venujem skupinovým procesom, ktoré v kolektíve prebiehajú, presnejšie skupinovej štruktúre, rolách v skupine, identite skupiny a skupinovému chovaniu. V empirickej časti predstavujem kvalitatívny výskum, ktorý prebiehal práve kvôli vhodným podkladom pre bakalársku prácu. Vybrané údaje som následne porovnala a interpretovala. Pri interpretácii som sa venujem hlavne negatívnym dopadom gendrového a sexuálného obťažovania na skupinu, v ktorej sa takéto chovanie odohráva. Kľúčové slová: sexuálne obťažovanie, vysoká škola, skupinové procesy, gender
Institucionalizovaná péče o umírající pacienty očima sociálních pracovníků
Heldová, Barbora ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Následující bakalářská práce se zabývá několika důležitými aspekty komunikace a navazování vztahů v paliativní péči, konkrétně v prostředí denního centra, které je při hospici zřízeno. Dílčími aspekty je pak individuální komunikace s klienty, navázání dobrého vztahu s nimi, aktivity a skupinová práce v denním centru. Bakalářskou práci jsem rozdělila do tří hlavních části, při čemž v první se zabývám metodologií výzkumu a jeho provedením. V části druhé pak pracuji s poznatky z literatury, které kombinuji s praktickými poznatky z terénního výzkumu. V poslední části pak předkládám hlavní zjištění z prováděného pozorování v denním centru a v prostředí hospice. Mezi nejdůležitější poznatky pak patří navázání komunikace s klienty, průběh a fáze komunikování, jakými faktory je komunikace ovlivněna, což je uvedeno na konkrétních případech klientů, jejichž anamnézy se od sebe liší a lze tak na nich přítomnost těchto faktorů a jejich vliv prokázat. Stejný postup jsem pak zvolila v navazování vztahů - tedy nalezení určitých faktorů, které mohou v dynamice vztahu ovlivňovat směr vývoje. Poslední část poznatků se týká aktivit v denním centru, tedy podstaty aktivit, volby programu v denním centru a hlavních cílů tohoto rozměru sociální práce s klienty.
Multicultural Aspects of Work of Slovak and Czech Teachers
Štulrajter, Matúš ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
2 Anotácia a kľúčové slová Anotácia V bakalárskej práci sa chcem venovať veľmi aktuálnej problematike multikultúrnych aspektov práce českých a slovenských učiteľov, ktoré zasahujú do výchovy a vzdelávania stále vo väčšej miere. Najskôr sa pokúsim pojem zadefinovať a popísať jeho vznik a podmienky k jeho vzniku vedúce. Nasledovať bude popis aktuálnych problémov a najväčších vplyvov spojených s multikultúrou a kultúrou spoločnosti všeobecne. Po teoretickej časti sa budem venovať histórii a udalostiam, ktoré vytvorili najväčšie multikultúrne vplyvy v bývalom Československu a teda aj v dnešných samostatných republikách. Po zhrnutí histórie sa pokúsim zhodnotiť aktuálny stav a definovať tie najvplyvnejšie minority. Samozrejmosťou je nutnosť preskúmania zákonných východísk všeobecne a takisto východísk pre vzdelávanie (Rámcový vzdelávací program v ČR či Štátny vzdelávací program v SR). V posledných častiach by som sa rád venoval inštitúciám a zariadeniam venujúcim sa problematike a samotných nutných vedomostiach a schopnostiach učiteľa pre úspešné vedenie a zvládanie multikultúrnych kolektívov či multikultúrnych vplyvov na svojich zverencov. Kľúčové slová globalizácia, médiá, masmédia, populácia, vyučovanie, učiteľ, problémy, výchova, minorita, majorita, skupina, vzdelávanie
Teambuildingové aktivity a jejich vliv na sociální soudržnost pracovních kolektivů
Hurda, Jan ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Teambuildingové aktivity a jejich vliv na sociální soudržnost pracovních kolektivů Cíl: Vytyčený cíl práce je ověřit rozvoj sociální soudržnosti pracovní skupiny a vztahů v dané skupině, absolvováním kurzu aktivit v přírodě. Metody: K výzkumu byla využita metoda dotazování pomocí dotazníků a jako nástroj sběru dat byl využit sociometrický test, který byl následně vyhodnocen. Dále byla použita metoda řízeného rozhovoru. Výsledky: Z důvodu neúspěchu výzkumu, který byl založen na dotazníkovém šetření, nemohly být srovnány výsledky pretestu a posttestu, a proto nemohly být vypracovány výsledné sociomapy, což vedlo k uskutečnění řízeného rozhovoru s panem Bartůňkem. Rozbor tohoto interview nám poskytl zajímavý pohled na problematiku aplikace takovýchto výzkumů na skupiny s dlouhodobou účastí na kurzech aktivit v přírodě a přinesl nové cenné informace. Klíčová slova: teambuidling, dynamika malé skupiny, sociometrie, sociomapování, skupina, interview
Mushrooms and Slag Heaps: Symbolic Processes and Practices of Group Boundaries Defining in Kukolice
Hrčková, Jana ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Frantová, Veronika (oponent)
Hlavným problémom textu je téma symbolických procesov a praktík vytvárania skupinových hraníc komunity v Kukoliciach. V obci je u obyvateľov pozorovateľné silné vymedzovanie sa voči susednej skupine Poliakov, s použitím rôznych naratívov a predstáv. Ústredným cieľom práce je snaha o porozumenie a vysvetlenie daného stavu. V texte sa pri analýzach a interpretáciách empirických dát pracuje najmä s teoretickými východiskami Cohenovej knihy The Symbolic Construction of Community, Saidovho Orientalizmu a Eliasovho úvodu k The Established and the Outsiders. Výskum bol uskutočnený v oblasti Frýdlantského výbežku, v obci o veľkosti 390 obyvateľov hraničiacej s Poľskom. Boli pri ňom využité najmä neštrukturované rozhovory, zúčastnené pozorovania a analýzy mediálnych a úradných dokumentov. Počas analýzy sa ukázalo, že Poliaci prenesene splynuli s obrazmi bane a elektrárne, špiny, chudoby a nižšej civilizačnej úrovne, ktoré sú pripisované poľskému územiu za hranicou - zodpovedajúc Taussigovmu konceptu mimesis.
Kritické zhodnocení teorie čarodějnictví u Mary Douglas
Vacíková, Tereza ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Záhořík, Jan (oponent)
Práce si klade v podstatě dva cíle. Prvním z nich je otestování "teorie skupiny a sítě" v té podobě, v níž jí její autorka Mary Douglas prezentovala v eseji "Cultural Bias" (1978). Podle této teorie určitý typ sociálního prostředí dává vzniknout myšlení v idiomu čarodějnictví. Meritem této práce by mělo být bližší prozkoumání sociálního prostředí několika afrických populací a pohled na podobu (nebo i absenci) víry v čarodějnictví u každé z nich. Mělo by se tak nejen ukázat, zda badatelčina teorie obstojí tváří v tvář empirickým datům, ale také identifikovat některá úskalí, která se mohou objevit v průběhu aplikace metody. Druhým cílem je vlastní popis fenoménů čarodějnictví a kouzelnictví a snaha o nalezení smyslu nebo funkce těchto představ pro společnost.
Žák mladšího školního věku a jeho sociometrický status
Reimarová, Michala ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Je zaměřena na žáka mladšího školního věku, sociální skupinu a školní třídu. Práce se zabývá vztahem mezi pozicí žáka ve třídě a školním hodnocením. Závěry jsou založeny na výsledcích průzkumu žáků 1. stupně základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.