Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesta od svépomocné skupiny k profesionální neziskové organizaci
Frantová, Veronika ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Moje práce "Cesta od svépomocné skupiny k profesionální neziskové organizaci", hovoří o neziskové organizaci Rodinné centrum Slunečnice. Nejdříve ve své práci popisuji neziskový sektor a následně se zabývám popisem konkrétního typu neziskové organizace, kterým je mateřské centrum. Jednou z těchto organizací je i Rodinné centrum Slunečnice. Tato organizace poskytuje komplexní služby pro rodiny. Své služby nabízí již 10 let a to na velmi profesionální úrovni. Během svého působení se snaží vycházet potřebám svých klientů, kterými jsou rodiče s dětmi. V této práci se snažím poukázat na kroky, jenž vedly k tomuto cíli. Popisuji zde její poslání, hodnoty a cíle. Na konkrétních službách v této organizace je zřejmé jak své poslání, cíle a hodnoty uvádí v praxi. Rodinné centrum Slunečnice je organizace, která se stále snaží na sobě pracovat a uchopovat nové příležitosti, které budou sloužit ku prospěchu všem.
Kultura bez nenávisti: význam agonistického dialogu při zmírňování islamofobie
Nováková, Dora ; Čada, Karel (vedoucí práce) ; Frantová, Veronika (oponent)
Diplomová práce Kultura bez nenávisti: význam agonistického dialogu při zmírňování islamofobie je případovou studií vládní kampaně proti násilí z nenávisti HateFree Culture. Práce se zabývá současným fenoménem islamofobie a zjišťuje, jakým způsobem pracuje iniciativa HateFree Culture s tématem islámu ve snaze zmírnit islamofobní projevy ve společnosti. Zkoumá, nakolik může mít hlavní nástroj této kampaně, jímž je moderovaná facebooková diskuze, efekt na islamofobní projevy a nachází souvislost mezi touto diskuzí a deliberačními online fóry, která vycházejí z teorie deliberativní demokracie. Práce ukazuje, že různé techniky, které jsou v projektu využívány, mohou pozitivně ovlivňovat způsob, jakým je o tématu diskutováno a mohou tak postupně vést ke snížení projevů islamofobie ve společnosti. Tento proces je diskutován ve vztahu s výše zmíněnou teorií deliberativní demokracie, ale také s teorii agonistického pluralismu a z ní vycházejícího agonistického dialogu. Práce zjišťuje, že cílem projektu je osvěta o islámu a muslimech, která by mohla vést k lepšímu vzájemnému pochopení, ale také kultivace konfliktu, který ohledně tématu probíhá za účelem přeměny povahy tohoto konfliktu v méně škodlivý. HateFree Culture je tak ukázáno jako agonistický prostor sloužící k překlenutí společenské polarizace....
Názory českých studentů na migranty, jejich sociální a kulturní integraci
Voňavková, Lucie ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Frantová, Veronika (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám sociální integrací imigrantů v České republice. Toto téma mě zajímá především z pohledu českých studentů. V teoretické části mé bakalářské práce nejdříve definuji integraci a její tři hlavní modely - etnicko-exklusivistický, asimilační, pluralistický model, a popisuji jejich vývoj. V další části se již věnuji sociální integraci a jejím čtyřem dimenzím - strukturální, kulturní, interaktivní a identifikační. V následujících dvou částech přibližuji migrační vývoj a s tím související migrační politiku České republiky, abych nastínila proměnu České republiky z emigračního charakteru na imigrační. Po vymezení důležitých pojmů a teoretických východisek představuji svoji výzkumnou sondu, která zkoumá názory kladenských studentů na imigranty, jejich kulturní a interaktivní sociální integraci. Pro tuto sondu jsem vybrala kvantitativní šetření provedené kvótním výběrem, abych mohla zapojit co nejvíce studentů středních škol. V této části práce standardně uvádím své výzkumné otázky a hypotézy, metodologická východiska a popisuji strukturu dotazníku. Předchozí výzkumy, ze kterých jsem vycházela, jsou v této části samozřejmě také uvedeny. Na závěr vyhodnocuji výsledky mé sondy.
Parenting v kontextu kulturních nerovností: Jak rodiče legitimizují svá rozhodnutí ve výchově dětí
Šulcová, Zuzana ; Frantová, Veronika (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
V této práci se v kontextu studia kulturních aspektů sociálních nerovností zaměřuji na středostavovské rodiče a způsoby, jak legitimizují a hodnotí svůj styl výchovy. Dále popisuji, jak vybírají a hodnotí různé instituce, ve kterých se jejich děti pohybují, jak se vyjadřují o "těch druhých", tedy o rodičích s odlišnými hodnotami, a nakolik se v jejich výpovědích odráží prvky concerted cultivation - výchovného stylu, který je velmi úzce spojen právě se středostavovským ideálem rodičovství. Tento převládající výchovný styl na rodiče vyvíjí tlak a způsobuje symbolický boj o uznání a o pozici v kulturním prostoru. Ve své práci popisuji, vůči komu se informátorky vymezují, jaké výchovné postupy schvalují, jaké jsou jejich hlavní hodnoty a s jakými problémy se potýkají. Také identifikuji čtyři hlavní aspekty, ve kterých se moje informátorky rozcházejí s konceptem concerted cultivation: důraz na budování přátelství, důraz na rovnováhu mezi organizovanou aktivitou a časem na odpočinek, důraz na nevyčnívání z davu a schvalování některých aspektů direktivní výchovy jako jsou tresty, příkazy a zákazy.
Kultura bez nenávisti: význam agonistického dialogu při zmírňování islamofobie
Nováková, Dora ; Čada, Karel (vedoucí práce) ; Frantová, Veronika (oponent)
Diplomová práce Kultura bez nenávisti: význam agonistického dialogu při zmírňování islamofobie je případovou studií vládní kampaně proti násilí z nenávisti HateFree Culture. Práce se zabývá současným fenoménem islamofobie a zjišťuje, jakým způsobem pracuje iniciativa HateFree Culture s tématem islámu ve snaze zmírnit islamofobní projevy ve společnosti. Zkoumá, nakolik může mít hlavní nástroj této kampaně, jímž je moderovaná facebooková diskuze, efekt na islamofobní projevy a nachází souvislost mezi touto diskuzí a deliberačními online fóry, která vycházejí z teorie deliberativní demokracie. Práce ukazuje, že různé techniky, které jsou v projektu využívány, mohou pozitivně ovlivňovat způsob, jakým je o tématu diskutováno a mohou tak postupně vést ke snížení projevů islamofobie ve společnosti. Tento proces je diskutován ve vztahu s výše zmíněnou teorií deliberativní demokracie, ale také s teorii agonistického pluralismu a z ní vycházejícího agonistického dialogu. Práce zjišťuje, že cílem projektu je osvěta o islámu a muslimech, která by mohla vést k lepšímu vzájemnému pochopení, ale také kultivace konfliktu, který ohledně tématu probíhá za účelem přeměny povahy tohoto konfliktu v méně škodlivý. HateFree Culture je tak ukázáno jako agonistický prostor sloužící k překlenutí společenské polarizace....
Symbolický kód občanské společnosti J.C. Alexandera: problém racionalizace
Frantová, Veronika ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Alieva, Dilbar (oponent) ; Szaló, Csaba (oponent)
Předložená dizertační práce rozpracovává koncept binárního symbolického kódu občanské společnosti Jeffreyho Alexandera a Philipa Smithe a prostřednictvím takto úzce vymezené analýzy se snaží přispět k širší diskusi týkající se role emocionality a racionality ve veřejném prostoru. Alexander je jedním z mála, komu se v posledních dekádách vývoje sociální teorie podařilo prostřednictvím kritiky soudobých kulturně orientovaných teoretických přístupů prorazit s novým paradigmatem. Institucionalizace "silného programu v kulturní sociologii" bez dostatečné reflexe jeho epistemologických základů ale nese riziko, že se kulturní sociologie namísto kritické disciplíny stane skrytou reprezentantkou funkcionalistické ideologie. Identifikuji a rozpracovávám několik klíčových teoretických otázek, které koncept symbolického kódu vyvolává: otázku systémové diferenciace a relativní autonomie občanské sféry; otázku relativní autonomie kultury; hledání pozice symbolických kódů mezi interpretativními nástroji kulturní sociologie; otázku univerzality symbolického kódu; otázku normativity a otázku mocenských vztahů. V návaznosti na studii Marka Skovajsi se pokouším testovat možnosti symbolického kódu v české občanské sféře. Ve dvou případových studiích - disidentského diskurzu a diskurzu místních referend - ukazuji, že struktura...
Mushrooms and Slag Heaps: Symbolic Processes and Practices of Group Boundaries Defining in Kukolice
Hrčková, Jana ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Frantová, Veronika (oponent)
Hlavným problémom textu je téma symbolických procesov a praktík vytvárania skupinových hraníc komunity v Kukoliciach. V obci je u obyvateľov pozorovateľné silné vymedzovanie sa voči susednej skupine Poliakov, s použitím rôznych naratívov a predstáv. Ústredným cieľom práce je snaha o porozumenie a vysvetlenie daného stavu. V texte sa pri analýzach a interpretáciách empirických dát pracuje najmä s teoretickými východiskami Cohenovej knihy The Symbolic Construction of Community, Saidovho Orientalizmu a Eliasovho úvodu k The Established and the Outsiders. Výskum bol uskutočnený v oblasti Frýdlantského výbežku, v obci o veľkosti 390 obyvateľov hraničiacej s Poľskom. Boli pri ňom využité najmä neštrukturované rozhovory, zúčastnené pozorovania a analýzy mediálnych a úradných dokumentov. Počas analýzy sa ukázalo, že Poliaci prenesene splynuli s obrazmi bane a elektrárne, špiny, chudoby a nižšej civilizačnej úrovne, ktoré sú pripisované poľskému územiu za hranicou - zodpovedajúc Taussigovmu konceptu mimesis.
Názory českých studentů na migranty, jejich sociální a kulturní integraci
Voňavková, Lucie ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Frantová, Veronika (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám sociální integrací imigrantů v České republice. Toto téma mě zajímá především z pohledu českých studentů. V teoretické části mé bakalářské práce nejdříve definuji integraci a její tři hlavní modely - etnicko-exklusivistický, asimilační, pluralistický model, a popisuji jejich vývoj. V další části se již věnuji sociální integraci a jejím čtyřem dimenzím - strukturální, kulturní, interaktivní a identifikační. V následujících dvou částech přibližuji migrační vývoj a s tím související migrační politiku České republiky, abych nastínila proměnu České republiky z emigračního charakteru na imigrační. Po vymezení důležitých pojmů a teoretických východisek představuji svoji výzkumnou sondu, která zkoumá názory kladenských studentů na imigranty, jejich kulturní a interaktivní sociální integraci. Pro tuto sondu jsem vybrala kvantitativní šetření provedené kvótním výběrem, abych mohla zapojit co nejvíce studentů středních škol. V této části práce standardně uvádím své výzkumné otázky a hypotézy, metodologická východiska a popisuji strukturu dotazníku. Předchozí výzkumy, ze kterých jsem vycházela, jsou v této části samozřejmě také uvedeny. Na závěr vyhodnocuji výsledky mé sondy.
Cesta od svépomocné skupiny k profesionální neziskové organizaci
Frantová, Veronika ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Moje práce "Cesta od svépomocné skupiny k profesionální neziskové organizaci", hovoří o neziskové organizaci Rodinné centrum Slunečnice. Nejdříve ve své práci popisuji neziskový sektor a následně se zabývám popisem konkrétního typu neziskové organizace, kterým je mateřské centrum. Jednou z těchto organizací je i Rodinné centrum Slunečnice. Tato organizace poskytuje komplexní služby pro rodiny. Své služby nabízí již 10 let a to na velmi profesionální úrovni. Během svého působení se snaží vycházet potřebám svých klientů, kterými jsou rodiče s dětmi. V této práci se snažím poukázat na kroky, jenž vedly k tomuto cíli. Popisuji zde její poslání, hodnoty a cíle. Na konkrétních službách v této organizace je zřejmé jak své poslání, cíle a hodnoty uvádí v praxi. Rodinné centrum Slunečnice je organizace, která se stále snaží na sobě pracovat a uchopovat nové příležitosti, které budou sloužit ku prospěchu všem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.