Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,028 záznamů.  začátekpředchozí39019 - 39028  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.00 vteřin. 

"Sociální politika v Západní Evropě - mezi konvergencí a diversitou"
Kroutilová, Marcela ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Munková, Gabriela (oponent)
Práce se zabývá analýzou situace sociální politiky v Evropě. Lze v ní odlišit dvě roviny. Jednak úroveň mezivládní, týkající se jednotlivých zemí, možnosti jejich seskupování v rámci komparativní analýzy podle podobných znaků a pravidel systémů sociální ochrany (typologie jednotlivých států), a možné cesty dalšího vývoje, zejména co se týče reforem a pravděpodobnosti sjednocení národních systémů. Jelikož se v této spojitosti také hovoří o "Evropském sociálním modelu", snažím se zjistit, jaké jsou jeho znaky a jedná- li se vůbec o možné kritérium posuzování sociální politiky v Evropě. Souvisí jeho možná existence s vytvářením politiky na vyšší úrovni, tedy na úrovni Evropské unie? Stavem a specifičností sociální politiky Evropské unie se zabývá druhá část práce. Evropská unie je seskupením, ve kterém můžeme zaznamenat jak působení stále většího počtu aktérů, tak řadu iniciativ v rámci prohlubování sociální politiky na evropské úrovni. Jaký zájem mají členské země na vytváření sociální politiky v rámci Evropské unie, pokud vycházíme z předpokladu, že státy odvozují značnou část své legitimity právě z provádění národní sociální politiky a existují značné obavy a neochota předat jakékoliv větší rozhodovací pravomoci v této oblasti na nadnárodní orgán? Cílem a úkolem následující práce je tedy potvrdit či...

Rozvoj učitelských kompetencí - programem RWCT
Šafránková, Dana ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Při zadávání diplomové práce jsem se snažila vybrat si téma, které by mi pomohlo ujasnit si svoje postavení v procesu učení. Byla jsem si vědoma nedostatků, které mám jako neaprobovaná učitelka. Základy pedagogických dovedností a schopností jsem se proto rozhodla osvojit na vysoké škole. Během studia jsem se seznámila s přínosy programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení) a uvědomila jsem si, že bych se ráda zúčastnila celého kurzu Kritického myšlení. Zajímalo mě, zda mi program může pomoci v profesním a osobnostním růstu. Zbavím se starých bloků, vybudovaných v časech naší původní školní výchovy? Může se učitel naučit být otevřený, přemýšlivý a sebevědomý? Zvažovala jsem podobné otázky velice dlouho a domnívám se, že mnohé profesní problémy se mi, alespoň částečně, podařilo vyřešit. V diplomové práci jsem se snažila poukázat na rozdílné pojetí výuky klasického učitele a na využití jeho možností na primární škole - a učitele, který prošel kurzem Kritického myšlení. Zajímalo mě, do jaké míry je možné se naučit mnohým pedagogickým kompetencím, jak šije osvojit a umět je využívat. Při psaní diplomové práce jsem si uvědomila, jak kompetence souvisí s mojí vlastní osobností, se zkušenostmi a praxí. Pouhým kopírováním ideálních vzorů a příkladů se profesionálním učitelem nikdy nestanu. Dnes si pod pojmem...

Pohybové hry v přírodě předškolních dětí
Hančová, Marta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Využití pohybových her v přírodě jako součásti ozdravného programu. Pomocí dotazníku a osobního rozhovoru zjišťuji, jak jsou v praxi mateřských škol využívány Pohybové hry v přírodě, dále pak zda mají mateřské školy vypracován svůj ozdravný program a skrze jaké složky jej naplňují. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že většina mateřských škol svůj ozdravný program nemá, přesto však jednotlivé složky, jako je dodržování pitného režimu, pravidelný pobyt venku, preventivní cviky pro správné držení těla relaxační cvičení apod., do svého každodenního programu zařazují. Pohybové hry v přírodě Jsou dle možností využívány, ne však přímo v souvislosti s ozdravným programem.

Teoretické predikce vlivu zašuměného kanálu na tlumočníkův výkon při simultánním tlumočení a jejich empirické ověření
Volenová, Eva ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Ďoubalová, Jana (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice šumu v procesu simultánního tlumočení. Vychází z pojetí šumu, jak jej definuje teorie informace a Claude Shannon ve svém komunikačním modelu. Teoretická část práce nejprve stručně vysvětluje základní pojmy z teorie informace, následuje popis Shannonova modelu. Dále jsou představeny vybrané modely tlumočení, které z něj vycházejí. Nakonec je na základě prostudované literatury vytvořen seznam potenciálních šumů, které mohou v procesu simultánního tlumočení na tlumočníka působit. Empirická část práce sestává z dotazníkového šetření a experimentu. Dotazníkové šetření ověřuje, nakolik jsou potenciální šumy ze seznamu vytvořeného v teoretické části práce vnímány jako rušivé tlumočníky v praxi. Navíc je díky odpovědím respondentů předložený seznam šumů rozšířen. Zároveň šetření zjišťuje, jaké strategie respondenti používají k překonávání nežádoucích faktorů. Nově odhalené šumy i strategie jsou v práci popsány za využití otevřených odpovědí respondentů. Experiment zkoumá dopady dávkového šumu na simultánní tlumočení. Celkem 13 respondentů v jeho rámci simultánně tlumočilo z angličtiny do češtiny nahrávku zašuměnou čtyřmi různými druhy dávkového šumu, které byly nasimulovány na základě modelů vytvořených Jiřím Miličkou. Výstupy tlumočení byly ohodnoceny třemi...

Strategie digitálního marketingu-kombinace kanálů digitálních médií
Turazová, Barbora ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Diplomová práce "Strategie digitálního marketingu - kombinace kanálů digitálních médií" zkoumá, jakým způsobem tři telekomunikační operátoři, kteří dominují českému trhu - společnosti T-Mobile Czech Republic, O2 Czech Republic a Vodafone Czech Republic - využívají kanály digitálních médií pro svou komunikaci se zákazníky. Konkrétně zjišťuje a popisuje, jaké kanály společnosti do své marketingové komunikace zapojují, jakým způsobem je využívají a proč se je rozhodly do své komunikační strategie integrovat. Dále také zkoumá, jak společnosti tyto digitální kanály propojují a jak se dají vzájemně kombinovat tak, aby vznikla účinná strategie digitálního marketingu. Pomocí případové studie byly zkoumány marketingové aktivity těchto firem. Bylo zjištěno, že každá z firem využívá pro svou marketingovou komunikaci podobný set kanálů digitálních médií, ale pracuje s nimi trochu odlišně. Na základě těchto zjištění byly identifikovány tři konkrétní strategie - Strategie rozmanitého obsahu, Strategie interaktivních kanálů a Strategie standardizovaného obsahu. Každá ze strategií má své výhody a nevýhody, které byly popsány a strategie byly vzájemně porovnány. Provedeným výzkumem bylo zároveň zjištěno, že je vhodnější zabývat se studiem digitálních kanálů jako celku, nikoli jednotlivě, protože jejich funkce...

Ekonomické a sociální dopady neplacení výživného v právní teorii a praxi
Prachařová, Petra ; Pikola, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se bude zabývat vyživovací povinností jednoho z rodičů na nezletilé, která nejprve vyplývá z Občanského zákoníku a později je i na podnět jednoho z rodičů určena i rozhodnutím soudu. V první části bude vysvětlen pojem neplacení výživného, s vysvětlením pojmů a jeho právní úprava. Dále bude uvedeno, jaký dopad může mít a ve většině případů i má neplacení výživného na nezletilé dítě a oprávněnou osobu. Jakým finančním a sociálním problémům musí tato rodina čelit a jak složitá a problematická situace to pro tuto rodinu je. Budou zde uvedeny možnosti jaké má oprávněná osoba při vymáhání a získání dlužného výživného. Dále bude zmíněna i dřívější úprava o vyplácení náhradního výživného státe který jej následně vymáhal po povinném díky čemuž oprávněná osoba i nezletilé dítě finančně nestrádalo. Cílem této práce bude poukázat na řešení ekonomické situace těchto rodin a to formou znovuzavedení vyplácení náhradního výživného státem

Integrace dětí přistěhovalců do škol v Rakousku
Bečvářová, Zuzana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat aktuální problém integrace dětí přistěhovalců do škol v Evropě, zejména pak v jedné ze zemí Evropské unie, v Rakousku. Metody, které při psaní práce použiji, budou vycházet zejména z mé odborné stáže v rakouském Linci. Hlavními metodami budou pozorování, rozhovory a praktická činnost asistentky učitele v pedagogických zařízeních v tomto městě. Výstupem této diplomové práce by se měl stát ucelený popis dobré praxe v zemi, která už má delší zkušenosti s životem v multikulturní společnosti a se školní integrací dětí, jejichž mateřský jazyk je jiný než jazyk většinové populace. Tento předložený popis se může stát inspirací České republice, zemi, na kterou tento náročný úkol teprve čeká.

Posílení principů UX do existujících uživatelských rozhraní
Pilát, Peter ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce vysvětluje význam user experience, jaké jsou jeho hlavní aspekty, vybrané metody, jak může zasahovat do agilního procesu vývoje a na jaké úrovni může být v reálné firmě zastoupen. Taktéž se věnuje analýzou vybraných, již existujících uživatelských rozhraní pro ovládání síťového tisku a jejich koncových uživatelů. Na zmíněná rozhraní jsou pak opakovaně aplikovány vybrané metody prototypování a uživatelského testování. Vyhodnocení daných metod uzavírá práci spolu s doporučením zavedení procesů pro budoucí vývoj uživatelských rozhraní ve firmě Y Soft.

Herectví na jevišti a před kamerou
Jansová, Eliška ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.

Vymáhání pohledávek v praxi ČR
Obermajerová, Marie ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Pikola, Pavel (oponent)
Práce se zabývá výkladem průběhu správního řízení dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. Začíná historií a vývojem správního řízení v České republice. Snahou je blíže vysvětlit základní zásady činnosti správních orgánů. V hlavní části práce vysvětluje obecná ustanovení o správním řízení, například jaké jsou správní orgány, kdo je účastníkem řízení, jaké činí úkony. Následuje vlastní průběh řízení v prvním stupni. Jedná se o zahájení řízení, jeho průběh a možnost odvolání. V poslední části práce je zachyceno správní řízení dle zvláštních zákonů. Jedná o postup při nezaplacení pojistného na sociální zabezpečení a státní politiku zaměstnanosti. Práce popisuje způsoby nařízení exekuce správou sociálního zabezpečení vůči dlužníkům.