Název:
Rozvoj učitelských kompetencí - programem RWCT
Překlad názvu:
The Development of Teacher Responsibility - the RWCT Programme
Autoři:
Šafránková, Dana ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: Při zadávání diplomové práce jsem se snažila vybrat si téma, které by mi pomohlo ujasnit si svoje postavení v procesu učení. Byla jsem si vědoma nedostatků, které mám jako neaprobovaná učitelka. Základy pedagogických dovedností a schopností jsem se proto rozhodla osvojit na vysoké škole. Během studia jsem se seznámila s přínosy programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení) a uvědomila jsem si, že bych se ráda zúčastnila celého kurzu Kritického myšlení. Zajímalo mě, zda mi program může pomoci v profesním a osobnostním růstu. Zbavím se starých bloků, vybudovaných v časech naší původní školní výchovy? Může se učitel naučit být otevřený, přemýšlivý a sebevědomý? Zvažovala jsem podobné otázky velice dlouho a domnívám se, že mnohé profesní problémy se mi, alespoň částečně, podařilo vyřešit. V diplomové práci jsem se snažila poukázat na rozdílné pojetí výuky klasického učitele a na využití jeho možností na primární škole - a učitele, který prošel kurzem Kritického myšlení. Zajímalo mě, do jaké míry je možné se naučit mnohým pedagogickým kompetencím, jak šije osvojit a umět je využívat. Při psaní diplomové práce jsem si uvědomila, jak kompetence souvisí s mojí vlastní osobností, se zkušenostmi a praxí. Pouhým kopírováním ideálních vzorů a příkladů se profesionálním učitelem nikdy nestanu. Dnes si pod pojmem...