Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Herecká práce ve školním divadle a v profesionálních podmínkách
Terberová, Tereza ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (oponent)
Jako téma své magisterské práce jsem si vybrala komparaci práce ve školním divadle a v profesionálních podmínkách. V jednotlivých kapitolách popisuji zkušenosti s těmito odlišnými prostředími. Pro svou magisterskou práci jsem čerpala informace jak z dostupné odborné literatury, tak především z vlastních zkušeností, které jsem během své krátké herecké kariéry na jevišti a v jeho okolí získala.
Herectví v životě a život v herectví
Müller, Richard ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o hereckých zkušenostech mladého člověka a zkoumá vlivy každodenního života na jeho život v umění, na rozvoj umění v něm. Klade otázky a na některé hledá odpovědi za pomoci odborné literatury nebo dedukce z vlastních zkušeností.
Představy o postavě v souvislosti se somatotypem herce
Necpál, Michal ; SOMEŠ, Jaroslav (vedoucí práce) ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (oponent)
Předmětem této práce je poukázat na problém s obsazováním herců podle jejich somatotypu a omezování jejich tvůrčího já. Uvádím problematiku na příkladech herců mně blízkých, jak už filmových, tak divadelních. Zabývám se ve své práci negativy i pozitivy hereckých typů, hlouběji zacházím do komediálního využití vnějších tělesných dispozic a popisuji hereckou techniku přístupu k vytvoření postavy. Hlavní část věnuji vlastní sebereflexi, ve které se snažím odhalit svůj vlastní vývoj s pomocí přidělených postav z průběhu studia činoherního herectví na DAMU
Psychosomatika a slovní jednání
Hacurová, Eva ; SZYMIKOVÁ, Regina (vedoucí práce) ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (oponent)
Ve své magisterské práci se zaměřuji na psychosomatické, vnitřní a vnější, předpoklady herce, které jsou neodmyslitelnou součástí hereckého talentu. Zabývám se otázkou, do jaké míry je herecký výkon ovlivňován povahou člověka, jeho vlastnostmi a charakterem. Práce je zkoumáním vztahu mezi tělem a psychikou a to především jejího vlivu na vytváření herecké postavy v průběhu zkušebního procesu a celkového mluvního i fyzického jevištního jednání. Pojmenovávám nejen své vlastní herecké předpoklady, ale i problémy, které mě provázely v průběhu studia, ať už v klauzurních, tak i v absolventských rolích v divadle Disk. Poukazuji na herecké zlozvyky, rizika vztahů s hereckými partnery a tvůrčím kolektivem i na nutnost výkonávat profesi zodpovědně a umělecky, uvědomovat si své přednosti i nedostatky a cíleně pracovat na jejich odstranění.
Herecká sebereflexe při studiu a v praxi
Dancingerová, Marta ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe na kterých jsem pracovala.
Žánr a herecké prostředky
Nesvadbová, Annette ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; SALZMANNOVÁ, Eva (oponent)
Ve své práci „Žánr a herecké prostředky“ se soustřeďuji na okamžiky během studia na DAMU a v Divadle Disk, které pro mě byly významné a stěžejní. okouším se zrekapitulovat, jaký byl průběh práce na rolích a s jakými překážkami jsem se musela potýkat. V souvislosti s tématem se snažím soustředit zejména na rozdíl použití hereckých prostředků v různých žánrech a aplikovat jej na výběr z absolventských inscenací v Divadle Disk.
Herectví na jevišti a před kamerou
Jansová, Eliška ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.
Osobní psychologie herce
Firlová, Izabela ; SAJFERTOVÁ, Zdeňka (vedoucí práce) ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobní psychologií herce. Je rozdělena na dvě hlavní části a to na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se věnuje celkovému rozboru psychologie herce ? člověka. Pojednává o tom, co znamená v psychologii osobnost herce a jaké další faktory jsou pro ni příznačné. Praktická část pojednává o trémě, mých zkušeností s ní, a jak se s touto problematikou moje osobnost vyrovnává.
Interakce herecké postavy
Petřeková, Adéla ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (oponent)
Práce pojednává o mých osobních zkušenostech, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, ale i při práci v profesionálních divadlech a při natáčení filmů. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na konkrétních situacích, kterými jsem prošla a poučila jsem se z nich. Hlavní pozornost věnuji interakci s režisérem, hereckými kolegy, divákem, ale také se sebou samotnou během procesu zkoušení
Autenticita a herecká stylizace
Maroušková, Hana Marie ; Pleštilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Kudláčková, Jana (oponent)
Ve své magisterské práci se zaměřuji především na hledání charakteru herecké postavy. Ukazuji na dvou rozdílných hereckých příležitostech, které jsem v divadle DISK měla ? Marie v Moli?rově Tartuffovi a Karolína v Horváthově Kazimírovi a Karolíně ?, že přístupů a prostředků k hledání konečného tvaru je mnoho a že nikdy nelze se stoprocentní jistotou dopředu říct, jaký se kdy použije.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.