Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,332 záznamů.  začátekpředchozí38323 - 38332  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.84 vteřin. 

Geologický průvodce Novoknínskem
Havlíček, Jan ; Ziegler, Václav (vedoucí práce) ; Kočí, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce Geologický průvodce Novoknínskem je rozšíření znalostí i prostor pro vytváření vlastního názoru dětí v oblasti historie, geologické historie, hornické tradice kraje a jeho výjimečnosti jako významného naleziště zlata v dějinách českých zemí. Nelze opomenout jedinečné potěšení a příjemný prožitek z pobytu v přírodě, který děti motivuje ke kladnému vztahu k přírodě jako takové a její ochraně pro budoucí generace. V první části jsem se teoretický zabýval přehledem nejen historickými událostmi a geologickou minulostí, které se váží k Novému Knínu, ale i jeho současností, obyvatelstvem, přírodními poměry a výhledy do budoucnosti. Úkolem druhé části byla výzkumná zjištění, prověřování znalostí a praktické čirmosti žáků, hodnocení získaných údajů a jejich využití v současném životě dětí. Tuto výzkumnou sondu jsem vzhledem k velkému rozsahu údajů zaměřil na děti od VI. do IX. třídy ZŠ v běžných třídách o počtu 25 - 30 dětí. Výzkum byl prováděn na ZŠ Nový Knín.

Vliv vybraných faktorů na matematickou gramotnost žáků v zemích střední Evropy
Voňková, Hana ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
V naší práci jsme se zabývali zjišťováním vlivu vybraných osobních, rodinných a školních faktorů na úroveň matematické gramotnosti patnáctiletých žáků v šesti zemích střední Evropy (české republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a Slovensku) a v zemích s vynikajícími výsledky v matematické gramotnosti (Finsku, Hong Kongu a Nizozemí). Vliv faktorů v jednotlivých zemích jsme následně mezi sebou porovnali. Z této analýzy vyplynula celá řada zajímavých závěrů. Velký vliv na výsledek má ve všech zemích např. typ školy, kterou žák navštěvuje. Efekty různých školních institucí se v některých zemích (např. Nizozemí, Česká republika, Rakousko a Slovensko) od sebe liší až čtyřiceti procentními body. Ve Finsku a Polsku však efekt různých typů škol zkoumán není, protože zde existuje pouze jeden typ školního zařízení pro všechny patnáctileté žáky. Výsledky těchto dvou zemí jsou tedy ve srovnání s ostatními zeměmi ovlivněny odlišným způsobem. Z ostatních základních charakteristik školy má v některých zemích vliv na výsledek velikost školy (např. Hong Kong a Nizozemí) a její lokalita (např. Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko). Velikost školy má v těchto zemích vždy pozitivní efekt. Podobně je tomu i s velikostí lokality, záporný efekt této proměnné je identifikován pouze v Nizozemí a Německu. Soukromé či...

Soukromí poskytovatelé vzdělání v Indii
Kroupová, Radka ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním v Indii a zaměřuje pozornost především na soukromé vzdělávací instituce. Teoretická část uvádí do problematiky rozvojových zemí a rozvojové pomoci, která se snaží prostřednictvím vzdělání eliminovat chudobu, a dále nastiňuje kvalitu státních škol a regulace soukromých škol v Indii. Další část práce podrobněji zkoumá indickou společnost z hlediska přístupu ke vzdělání a využívá údaje a poznatky z některých indických států. V závěru této práce se objevují podrobnější charakteristiky soukromých škol v Indii, zejména z hlediska jejich efektivnosti, a nakonec je nastíněno řešení, které by mohlo pomoci zmírnit některé problémy státních škol.

Prekoncepce studentů o síle a pohybu
Čížková, Dita ; Mandíková, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá prekoncepcemi studentů v oblasti dynamiky pohybu. Práce je rozdělena do tří částí. První část práce navazuje na bakalářskou práci, v rámci které byl proveden průzkum představ studentů MFF UK a gymnázií o vztahu síly a pohybu. Průzkum byl proveden pomocí testu, který obsahoval šest kvalitativních úloh. Podrobně je popsán způsob zpracování výsledků. Ty jsou uvedeny v tabulkách a okomentovány. Výsledky průzkumu jsou porovnány s výsledky stejných průzkumů provedených v dřívějších letech v ČSSR, především s průzkumem provedeným v letech 1981/82 a 1983/84. Výsledky průzkumu poukazují na existenci nesprávných prekoncepcí, které u mnoha studentů přetrvávají i přes několikeré školní vzdělávání. Ve druhé části diplomové práce je uveden přehled prací týkajících se výzkumů prekoncepcí v dané oblasti. Ve třetí části práce se zaměřuji na zpracování průzkumu, který byl proveden pomocí FCI testu u studentů fyziky 1. ročníků na MFF UK. Výsledky průzkumu jsou opět zpracovány v tabulkách, okomentovány a porovnány s dostupnými výsledky z dalších zemí. Jsou zde také uvedeny jednotlivé miskoncepce, které byly u studentů díky FCI testu identifikovány.

Prekoncepce studentů o síle a pohybu
Čížková, Dita ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá prekoncepcemi studentů v oblasti dynamiky pohybu. Práce je rozdělena do tří částí. První část práce navazuje na bakalářskou práci, v rámci které byl proveden průzkum představ studentů MFF UK a gymnázií o vztahu síly a pohybu. Průzkum byl proveden pomocí testu, který obsahoval šest kvalitativních úloh. Podrobně je popsán způsob zpracování výsledků. Ty jsou uvedeny v tabulkách a okomentovány. Výsledky průzkumu jsou porovnány s výsledky stejných průzkumů provedených v dřívějších letech v ČSSR, především s průzkumem provedeným v letech 1981/82 a 1983/84. Výsledky průzkumu poukazují na existenci nesprávných prekoncepcí, které u mnoha studentů přetrvávají i přes několikeré školní vzdělávání. Ve druhé části diplomové práce je uveden přehled prací týkajících se výzkumů prekoncepcí v dané oblasti. Ve třetí části práce se zaměřuji na zpracování průzkumu, který byl proveden pomocí FCI testu u studentů fyziky 1. ročníků na MFF UK. Výsledky průzkumu jsou opět zpracovány v tabulkách, okomentovány a porovnány s dostupnými výsledky z dalších zemí. Jsou zde také uvedeny jednotlivé miskoncepce, které byly u studentů díky FCI testu identifikovány.

Reformy R. Reagana - analýza proměny institucí
Baďurová, Vendula ; Mládek, Josef (vedoucí práce) ; Urban, Luděk (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit osobnost čtyřicátého amerického prezidenta R. W. Reagana a jeho reformy. Je nutné se nejdříve podívat na situaci (ekonomickou i politickou), která předcházela jeho příchodu do Bílého domu. Teoretická část této práce se bude věnovat myšlenkovým směrům, které v USA převládaly v 70. letech 20. století (keynesiánství) a směry, které použil Reagan k tomu, aby svou zemi vyvedl z krize -- tedy ukázat v čem spočívá monetarismus, ekonomie strany nabídky a škola racionálních očekávání. Praktická část se zaměří na jeho reformy (daňové reformy a deregulace) a boj proti zájmovým skupinám (letoví dispečeři). V závěru je zapotřebí ukázat dopady jeho reforem a to, jak byly přijaty občany USA.

Měnová reforma v Československu v roce 1953
Rumíšková, Hana ; Soběhart, Radek (vedoucí práce) ; Chalupecký, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza příčin, průběhu a důsledků měnové reformy v Československu v roce 1953. Práce obsahuje i teoretický podklad pohledů na měnovou politiku jednotlivých ekonomických směrů, ale hlavní část práce je zaměřena na historické souvislosti samotné měnové reformy a na hospodářskou situaci v zemi v letech 1948 - 1953. Poukazuje na vliv Sovětského svazu na hospodářskou politiky svého satelitu, konkrétně v měnové politice. Měnová reforma je zde rozebírána od její přípravy, přes průběh a zejména pak dopady tohoto opatření jak v politické, tak sociální rovině. Podle toho je studie rozdělena do několika částí. První část obsahuje teoretický podklad podle pohledů jednotlivých ekonomických škol, další se zabývá samotnou měnovou reformou, její přípravou a průběhem, na to navazuje podrobnější analýza role centrální banky v tomto procesu a poslední část je věnována ekonomickým, politickým a sociálním dopadům reformy.

Školství pro žáky s mentálním postižením v Německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko
Michvotová, Andrea ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Diplomová práce je rozčleněna do šesti kapitol. V prvních čtyřech kapitolách jsem se pokusila o teoretický vhled do problematiky školství pro mentálně postižené v Severním Porýní-Vestfálsku. V páté kapitole jsem popsala konkrétní příklad fungování školství pro mentálně postižené v Severním Porýní-Vestfálsku, konkrétně v Dortmundu ve výše zmíněné škole. Šestou poslední kapitolu doplňuje závěr, ve kterém jsem zmínila nejdůležitější poznatky, které jsem díky této práci získala a které by mohly být zamyšlením pro naši speciální pedagogiku. První kapitola vytváří přehled základních pojmů, týkajících se školství v Německu a pojmosloví ze speciální pedagogiky. Pomáhá tak v lepší orientaci v dalším textu. Druhá kapitola přináší krátkou informaci o spolkové zemi Severní Porýní- Vestfálsko a stejně i o jejím systému školství. Nechybí pohled na možnosti vzdělávání pro žáky s postižením. Poslední její část se pak zabývá pohledem na definici a klasifikaci mentální retardace z německého pohledu. Třetí poněkud obsáhlejší kapitola pak seznamuje s legislativním rámcem školství pro žáky s mentálním postižením. Podává pohled na doporučení konference ministerstev školství, ze kterých se vychází při vytváření rámcových směrových linií pro těžiště podpory - mentální postižení. Podrobněji je rozebrán i předpis o zjištění...

Informační systémy škol - informační systémy pro řízení činnosti základních a středních škol
Basl, Josef ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou informačních systémů škol, které je věnována pozornost v kontextu těchto konceptů - znalostní management, manažerské informační systémy, školský management. Informační systémy škol představují softwarový nástroj podporující činnost škol z administrativního i výukového hlediska. Vývoj oblasti informačních systémů škol je charakterizován prostřednictvím praktických zkušeností ze zemí, které mají s využíváním těchto informačních systémů nejrozsáhlejší zkušenosti (Velká Británie, Nizozemsko, Hong Kong, Nový Zéland). Dále jsou přiblíženy dvě aplikace určené základním a středním školám v České republice. Vlastním přínosem autora je návrh základních aspektů modelové informační politiky školy, který je zpracován jako určitá syntéza zohledňující poznatky a zkušenosti prezentované v jednotlivých kapitolách diplomové práce. Klíčovou složku navrhované informační politiky školy představuje informační systém školy.

Reklama ve školních učebnicích aneb nový mediatyp?
Mikulka, Jan ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Reklama ve školních učebnicích aneb nový mediatyp? se zabývá dosud nezmapovanou oblastí učebnic pro základní a střední školy a odborná učiliště. Cílem práce je analýza reklamního prostředí školních učebnic a mediálních obsahů, které se v nich vyskytují. Práce si zároveň klade za cíl odpovědět na otázku, zdali jsou reklamní sdělení v učebnicích v souladu se zákonem o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání (tzv. školský zákon). Práce se věnuje oblasti mediálního trhu, která nepodléhá dostatečné regulaci ze strany zákonů České republiky. Nastíněny jsou i právní regulace ochrany proti reklamě směrem na děti z jiných zemí. Součástí práce je také vyjádření zástupců jednotlivých nakladatelství školních učebnic a zaměstnankyně Ministerstva školství a jejich pohled na problematiku reklamního diskurzu ve školním prostředí. Součástí výzkumu je deskriptivní analýza nalezených reklamních sdělení ve školních učebnicích, práce dále zkoumá charakter těchto sdělení a jaký je jejich vztah k vzdělávacímu obsahu učebnic. Práce se také zabývá schvalovací doložkou Ministerstva školství, která je udělována učebnicím, které jsou zpracovány v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.