Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka fyziky s přihlédnutím k osobnostním typům žáků
Kšírová, Eva ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
V rámci této práce jsem se zabývala rozdělením žáků podle toho, zda přijímají informace snáze prostřednictvím intuice nebo smyslů. Teoretickým východiskem je rozdělení podle "Teorie typů" Šárky Mikové. Pro učitele je toto rozdělení klíčové, jelikož tak mohou zvýšit efektivitu výuky a individuální přístup k žákovi. Cílem bylo jednak vytipovat konkrétní prostředky ve výuce fyziky, které by mohly odpovídat jednotlivým typům žáků a dále některé z těchto prostředků použít k návrhu diagnostického dotazníku. Na základě rozhovoru se žáky pak bylo zrealizováno kvalitativní posouzení validity položek tohoto dotazníku. Konkrétně jsem vytipovala úlohy, otázky, metody a formy výuky, které rezonují s daným typem. Dále jsem na základě kvalitativní analýzy rozhovoru s žákem určila, jaký příjem informací by mohl preferovat. Tuto informaci jsem porovnala s názorem vyučujícího. Součástí práce je také posouzení validity otázek zvolených pro rozhovor a jejich navrhovaná modifikace pro budoucí využití.
Učebnice ve fyzikálním vzdělávání u nás a ve Finsku
Fejt, Jan ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Práce porovnává české a finské učebnice fyziky na úvodních kinematických tématech poloha, rychlost a dráha. Práce srovnává aparát úloh, jimiž jsou učebnice vybaveny. Zmiňuje vliv neterminologických významů lexémů na jejich používání jako termínů. Práce také shrnuje vývoj a současnost finského vzdělávacího systému a porovnává rozsah výuky fyziky českého gymnázia a finské všeobecně vzdělávací střední školy.
Představy studentů o vztahu síly a pohybu
Čížková, Dita ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
V rámci bakalářské práce byl proveden průzkum představ studentů MFF UK a gymnázií o vztahu síly a pohybu. Průzkum byl proveden pomocí testu, který obsahoval šest kvalitativních úloh. Podrobně je popsán způsob zpracování výsledků. Ty jsou uvedeny v tabulkách a okomentovány. Výsledky průzkumu jsou porovnány s výsledky stejných průzkumů provedených v dřívějších letech v ČSSR a v NSR. Výsledky průzkumu poukazují na existenci nesprávných intuitivních představ, které u mnoha studentů přetrvávají i přes několikeré školní vzdělávání.
Laboratorní práce z fyziky pro střední školy
Koutská, Barbora ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá laboratorními pracemi z fyziky pro střední školy. Práce nabízí náměty na pět laboratorních prací, které byly realizovány v běžné výuce na gymnáziu. Jsou zde uvedeny mimo jiné pracovní listy k daným pracím a metodické poznámky pro učitele, které vzešly z realizace ve výuce a následné reflexe. Laboratorní práce se tematicky zaměřují na oblast kmitání a vlnění, které prostupují různé fyzikální obory. Jejich cílem je rozvíjet u studentů zejména tvořivý přístup k řešení problémů, praktické dovednosti při připravování experimentů, kritický přístup k informacím, diskuzi týkající se chyb a zanedbání při měření a práci s počítačem. Jelikož se ve výzkumech v oblasti motivace k učení se fyzice ukazuje, že provádění pokusů vlastníma rukama a využívání počítačů při zpracování dat jsou u studentů oblíbené, mají takto připravené laboratorní práce značný motivační potenciál.
Miskoncepce žáků a studentů při interpretaci kinematických grafů
Truliková, Blanka ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o miskoncepcích žáků a studentů při interpretaci kinematických grafů. V teoretické části jsou popsány základní charakteristiky didaktických a konceptuálních testů. Dále je zde shrnut postup tvorby testu a jeho standardizace na konkrétním příkladu testu TUG-K (Test of Understanding Graphs in Kinematics). Součástí vlastního výzkumu bylo přeložení anglického testu a jeho zadání na pražských SŠ a na MFF UK. Vzorek respondentů čítal 171 žáků z 1., 3. a 4. ročníků SŠ (respektive odpovídajících ročníků víceletých gymnázií) a 41 studentů MFF UK. Byly provedeny charakteristiky jednotlivých položek testu (citlivost úloh, obtížnost úloh). Data získaná pomocí základních statistických metod byla interpretována a srovnána s výsledky studie J. R. Beichnera, který je autorem originální verze testu použitého k výzkumu. Pro studenty VŠ byl test méně citlivý než pro žáky SŠ. Ze srovnání českých a zahraničních studentů vyplynulo, že čeští studenti dosahovali v testu vyšších skóre. Dále byly potvrzeny typické miskoncepce studentů při práci s grafy. Na závěr bylo provedeno kritické zhodnocení použitého testu a byly navrženy některé úpravy pro případ zadávání testu na VŠ.
Fyzikální úlohy výzkumu TIMSS - analýza výsledků českých žáků
Vogalová, Naděžda ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
V předložené práci se seznámíme s výzkumem TIMSS. Je zde uveden celkový přehled výsledků českých žáků v přírodovědných úlohách v časovém vývoji (TIMSS 1995, 1999 a 2007). Dále jsou zde vybrána a uspořádána data k výsledkům českých žáků čtvrtých a osmých ročníků ve fyzikálně zaměřených úlohách výzkumu TIMSS 2007. Práce obsahuje přehled výsledků českých žáků v těchto úlohách podle obsahové složky, dovedností a podle typu úloh. Jsou zde uvedeny úlohy s nejvyšší a nejnižší průměrnou úspěšností českých žáků, největším rozdílem v úspěšnosti dívek a chlapců a úlohy s největším rozdílem výsledků českých žáků oproti mezinárodnímu průměru. Součástí práce je příloha, kde jsou uvedeny základní charakteristiky vybraných fyzikálních úloh, celkové výsledky českých žáků, mezinárodní průměry a komentáře k nim. Pro uvolněné úlohy jsou uvedena i jejich zadání, podrobné výsledky a pokyny k hodnocení.
Interaktivní centra ve výuce fyziky - konkrétní aplikace
Razímová, Alice ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit strukturovaný popis experimentů, spadajících do učiva středních škol, instalovaných v science centru iQpark v Liberci. Celkem bylo vybráno a popsáno 84 interaktivních exponátů, které byly rozčleněny do 6 hlavních témat a dále 23 podtémat. Popis každého z exponátů doplňují fotografie, náměty pro diskuzi se studenty, originální žákovský popis iQparku, případně video provedeného experimentu. Pro tento přehled pokusů byly vytvořeny webové stránky, na kterých je volně dostupný široké veřejnosti. Vytvořená databáze je určena především učitelům střední škol, kteří plánují se svými studenty cestu do iQparku. Text bakalářské práce čtenáře také seznámí s pojmem science centrum. Rovněž je zde popsán i vývoj science center v České republice.
Prekoncepce studentů o síle a pohybu
Čížková, Dita ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá prekoncepcemi studentů v oblasti dynamiky pohybu. Práce je rozdělena do tří částí. První část práce navazuje na bakalářskou práci, v rámci které byl proveden průzkum představ studentů MFF UK a gymnázií o vztahu síly a pohybu. Průzkum byl proveden pomocí testu, který obsahoval šest kvalitativních úloh. Podrobně je popsán způsob zpracování výsledků. Ty jsou uvedeny v tabulkách a okomentovány. Výsledky průzkumu jsou porovnány s výsledky stejných průzkumů provedených v dřívějších letech v ČSSR, především s průzkumem provedeným v letech 1981/82 a 1983/84. Výsledky průzkumu poukazují na existenci nesprávných prekoncepcí, které u mnoha studentů přetrvávají i přes několikeré školní vzdělávání. Ve druhé části diplomové práce je uveden přehled prací týkajících se výzkumů prekoncepcí v dané oblasti. Ve třetí části práce se zaměřuji na zpracování průzkumu, který byl proveden pomocí FCI testu u studentů fyziky 1. ročníků na MFF UK. Výsledky průzkumu jsou opět zpracovány v tabulkách, okomentovány a porovnány s dostupnými výsledky z dalších zemí. Jsou zde také uvedeny jednotlivé miskoncepce, které byly u studentů díky FCI testu identifikovány.
Přírodovědné úlohy výzkumu PISA - analýza výsledků českých žáků
Bašátková, Kateřina ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou výsledků českých žáků v přírodovědných testech použitých ve výzkumu PISA v roce 2000, 2003 a 2006. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace o výzkumu PISA, jeho záměru, požívaných metodách, struktuře úloh a jejich způsobu hodnocení, testovaných žácích a fázích výzkumu. Dále je podrobněji rozebrán pojem přírodovědná gramotnost, způsob prezentace výsledků a struktura přírodovědných otázek výzkumu. Následující kapitoly jsou zaměřeny na samotný rozbor výsledků českých žáků v přírodovědných otázkách, přičemž zvýšená pozornost je věnována otázkám s fyzikální tématikou. Práce přináší podrobnou analýzu jak celkových výsledků českých žáků v přírodovědné části výzkumu, tak i analýzu výsledků českých žáků podle jednotlivých aspektů přírodovědné gramotnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.