Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv vybraných faktorů na matematickou gramotnost žáků v zemích střední Evropy
Voňková, Hana ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
V naší práci jsme se zabývali zjišťováním vlivu vybraných osobních, rodinných a školních faktorů na úroveň matematické gramotnosti patnáctiletých žáků v šesti zemích střední Evropy (české republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a Slovensku) a v zemích s vynikajícími výsledky v matematické gramotnosti (Finsku, Hong Kongu a Nizozemí). Vliv faktorů v jednotlivých zemích jsme následně mezi sebou porovnali. Z této analýzy vyplynula celá řada zajímavých závěrů. Velký vliv na výsledek má ve všech zemích např. typ školy, kterou žák navštěvuje. Efekty různých školních institucí se v některých zemích (např. Nizozemí, Česká republika, Rakousko a Slovensko) od sebe liší až čtyřiceti procentními body. Ve Finsku a Polsku však efekt různých typů škol zkoumán není, protože zde existuje pouze jeden typ školního zařízení pro všechny patnáctileté žáky. Výsledky těchto dvou zemí jsou tedy ve srovnání s ostatními zeměmi ovlivněny odlišným způsobem. Z ostatních základních charakteristik školy má v některých zemích vliv na výsledek velikost školy (např. Hong Kong a Nizozemí) a její lokalita (např. Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko). Velikost školy má v těchto zemích vždy pozitivní efekt. Podobně je tomu i s velikostí lokality, záporný efekt této proměnné je identifikován pouze v Nizozemí a Německu. Soukromé či...
Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility
Peřinová, Radka ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
Název: Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility. Cíl: Cílem práce bylo získat poznatky teoretické poznatky o motorické docilitě. Pokusit se analyzovat vzájemnou souvislost mezi motorickou docilitou, reaktibilitou a emoční stabilitou studentů tělesné výchovy PF UJEP. Metody: Úroveň motorické docility byla zjišťována prostřednictvím IOWA BRACE testu, progresu v učení se novým pohybovým dovednostem ve vybraných sportovních odvětvích během semestru a expertním posouzením. U reaktibility byla prostřednictvím Disjunktivního testu reakční doby sledována časová variabilita doby reakcí. Emocionální stabilita byla diagnostikována prostřednictvím dimenze neuroticismus v EPQ-R. Cílová orientace byla zjišťována prostřednictvím TEOSQ. Výsledky: Soubor jevil očekávané charakteristiky vzhledem k emocionální stabilitě. Prokázal se vztah mezi hodnotami neuroticismu a časovou variabilitou doby reakcí v testu reaktibility. Částečně se podařilo potvrdit vztah mezi motorickou docilitou (test Progres v učení se novým pohybovým dovednostem) a časovou variabilitou doby reakcí. Vztah mezi motorickou docilitou a emocionální stabilitou nebyl prokázán. Motorická docilita je vícedimenzionálního charakteru a je třeba dalších výzkumů k její optimální operacionalizaci. Klíčová slova: motorická...
Analýza vícerozměrných kontingenčních tabulek
Děchtěrenko, Filip ; Boschek, Petr (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Vícerozměrné kontingenční tabulky jsou vhodným nástrojem pro zápis počtu pozorování kategorických proměnných. Ve vícerozměrných tabulkách vznikají složitější vztahy mezi proměnnými, které nástroje pro dvourozměrné tabulky nezachytí. V této práci jsme představili log-lineární modely a ukázali jejich použití na trojrozměrných tabulkách. Zaměřili jsme se na statistický program SPSS, ve kterém jsme předvedli analýzu na ukázkových datech včetně její interpretace. Analýzu jsme poté zopakovali na dalších umělých datech popisující možné případy, se kterými se výzkumník může v praxi setkat. Analýzu ukázkových dat jsme zopakovali i ve statistickém programu R. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility
Peřinová, Radka ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
Název: Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility. Cíl: Cílem práce bylo získat poznatky teoretické poznatky o motorické docilitě. Pokusit se analyzovat vzájemnou souvislost mezi motorickou docilitou, reaktibilitou a emoční stabilitou studentů tělesné výchovy PF UJEP. Metody: Úroveň motorické docility byla zjišťována prostřednictvím IOWA BRACE testu, progresu v učení se novým pohybovým dovednostem ve vybraných sportovních odvětvích během semestru a expertním posouzením. U reaktibility byla prostřednictvím Disjunktivního testu reakční doby sledována časová variabilita doby reakcí. Emocionální stabilita byla diagnostikována prostřednictvím dimenze neuroticismus v EPQ-R. Cílová orientace byla zjišťována prostřednictvím TEOSQ. Výsledky: Soubor jevil očekávané charakteristiky vzhledem k emocionální stabilitě. Prokázal se vztah mezi hodnotami neuroticismu a časovou variabilitou doby reakcí v testu reaktibility. Částečně se podařilo potvrdit vztah mezi motorickou docilitou (test Progres v učení se novým pohybovým dovednostem) a časovou variabilitou doby reakcí. Vztah mezi motorickou docilitou a emocionální stabilitou nebyl prokázán. Motorická docilita je vícedimenzionálního charakteru a je třeba dalších výzkumů k její optimální operacionalizaci. Klíčová slova: motorická...
Vliv vybraných faktorů na matematickou gramotnost žáků v zemích střední Evropy
Voňková, Hana ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
V naší práci jsme se zabývali zjišťováním vlivu vybraných osobních, rodinných a školních faktorů na úroveň matematické gramotnosti patnáctiletých žáků v šesti zemích střední Evropy (české republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a Slovensku) a v zemích s vynikajícími výsledky v matematické gramotnosti (Finsku, Hong Kongu a Nizozemí). Vliv faktorů v jednotlivých zemích jsme následně mezi sebou porovnali. Z této analýzy vyplynula celá řada zajímavých závěrů. Velký vliv na výsledek má ve všech zemích např. typ školy, kterou žák navštěvuje. Efekty různých školních institucí se v některých zemích (např. Nizozemí, Česká republika, Rakousko a Slovensko) od sebe liší až čtyřiceti procentními body. Ve Finsku a Polsku však efekt různých typů škol zkoumán není, protože zde existuje pouze jeden typ školního zařízení pro všechny patnáctileté žáky. Výsledky těchto dvou zemí jsou tedy ve srovnání s ostatními zeměmi ovlivněny odlišným způsobem. Z ostatních základních charakteristik školy má v některých zemích vliv na výsledek velikost školy (např. Hong Kong a Nizozemí) a její lokalita (např. Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko). Velikost školy má v těchto zemích vždy pozitivní efekt. Podobně je tomu i s velikostí lokality, záporný efekt této proměnné je identifikován pouze v Nizozemí a Německu. Soukromé či...
Validizace Kalifornského testu verbálního učení: druhé vydání (California verbal learning test: second edition) - pilotní studie na české populaci
Bezdíček, Ondřej ; Boschek, Petr (oponent) ; Preiss, Marek (vedoucí práce)
Pilotní studie české verze paměťového testu CVLT-II měla za cíl provést adekvátní převod testového materiálu do češtiny a ověřit jeho psychometrické charakteristiky a testové vlastnosti na nereprezentativním výběrovém souboru z české populace. Podnětový materiál české verze byl analyzován jazykovědně (počet fonémů a slabik, z nichž se vypočetla délka slov) a psycholingvisticky (efekt frekvence, délky slov, rychlosti artikulace a prototypičnosti) a na základě těchto kritérií byl srovnáván se stejnými parametry v anglickém originálu. Zjistili jsme, že česká verze CVLT-II se na našem souboru 42 zkoumaných osob jeví jako reliabilní, konzistentní a validní nástroj pro měření verbální paměti a je srovnatelná s testovými vlastnostmi verze americké. Standardní i Alternativní formu lze považovat za homogenní. Výkon v CVLT-II je signifikantně závislý na věku probanda (středně silná korelace) a jeho vzdělání (mírná kotrelace). Na výběrovém souboru se neprokázaly signifikantní rozdíly mezi pohlavími ve výkonu v CVLT-II. Česká verze je signifikantně lehčí než originální, tento efekt je však pravděpodobně způsoben složením výběrového souboru (nízkým věkem a vyšším průměrným vzděláním probandů). Pro praktické užívání testu nejsou (vzhledem k heterogenitě výběrového souboru) dosud k dispozici české normy a lze doporučit...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.