Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,468 záznamů.  začátekpředchozí3459 - 3468  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 

Poradenství pro rodiny s dětmi se sluchovým postižením
Dimtrová, Kateřina ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Předmětem diplomové práce "Poradenství pro rodiny se sluchově postiženým dítětem" je popis a zmapování poradenských a sociálních služeb, které zajišťují podporu rodin se sluchově postiženými dětmi v České republice. Teoretické poznatky vychází ze zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, prováděcí vyhlášky č. 505/2006 Sb. a odborné literatury. Hlavní kapitola teoretické části, jež je podkladem pro praktickou část, se věnuje třem stěžejním bodům Z 108/2006 Sb., jimiž došlo k zásadním změnám předcházející legislativy v sociální oblasti: příspěvek na péči, definování sociálních služeb a financování sociálních služeb. Součástí praktické části je návrh a vypracování dotazníku, který slouží k získání informací a názorů od poskytovatelů sociálních služeb. Informace mají přinést reálný náhled na přínosy a nedostatky Z 108/2006 Sb., zda jsou poskytovatelé sociálních služeb spokojeni/nespokojeni s legislativními změnami.

Předpoklady dobrovolníků pro práci s ohroženou mládeží v projektu Lata
Joklová, Klára ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dziamová, Veronika (oponent)
Název: Předpoklady dobrovolníků pro práci s ohroženou mládeží v projektu Lata. Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou vrstevnického dobrovolnictví "jeden na jednoho", se zaměřením na projekt Lata. Věnuje se zejména aspektům, které mohou ovlivňovat vztah mezi klientem a dobrovolníkem na obou stranách. Zaměřuje se především na pomáhající dobrovolníky, klade si za cíl popsat předpoklady těchto dobrovolníků pro práci s danou cílovou skupinou. Výzkumná část práce je zaměřena na tyto dobrovolníkovy vlastnosti, osobnostní rysy, schopnosti, dovednosti a zkušenosti, které nad rámec současných kritérií vstupu, na dobrovolníkově straně umožňují, resp. brání, vytvoření fungujícího vztahu s klientem v projektu Lata. Klíčová slova: dobrovolnictví, dobrovolník, mentoring, ohrožená mládež, profesionální vztah, projekt Lata, projekt "jeden na jednoho", předpoklady dobrovolníka

Nadané dítě v předškolním věku
Pernicová, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce bylo vytvoření uceleného vhledu do problematiky nadaného dítěte popisem jeho charakteristik, možnostmi identifikace a následné podpory a rozvoje nadání. Cílem praktické části práce bylo zjištění postoje učitelek mateřských škol k problematice nadání a také ilustrace projevů konkrétního intelektově nadaného dítěte využitím případové studie.

Využití dětské literatury jako východiska pro dramaticko-výchovný proces v mateřské škole
Kalistová, Ivana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání představuje legislativní, kurikulární dokument, stanovující základní požadavky na vzdělávání uskutečňované ve státních mateřských školách. Pro pedagogy jsou závazné vzdělávací cíle a podmínky. Způsob, jakým mohou být cíle naplňovány a podmínky vytvářeny, je však plně v kompetenci každé mateřské školy. Tato diplomová práce mapuje jednu z možných cest vzdělávání předškolních dětí - cestu dramatické výchovy. Dramatická výchova je zde prezentována nejen jako vzdělávací metoda, ale i jako styl pedagogické práce respektující individualitu a svébytnost dítěte se záměrem rozvíjet jeho potenciality a snahou vybavit jej potřebnými sociálními dovednostmi. Praktická část diplomové práce nabízí vhled do autentického dramaticko-výchovného procesu v jednotřídní mateřské škole zkoumající a prověřující témata z lidského života. Během něho dochází prostřednictvím dramatických činností, vycházejících z témat literárního textu, k plnohodnotnému osobnostnímu a sociálnímu rozvoji dětské osobnosti.

Jazyk a propaganda v časopisu Mladý svět do roku 1989
Mrzenová, Tereza ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Resumé Naše diplomová práce se věnovala jazyku a propagandě v týdeníku Mladý svět do roku 1989. Cílem naší práce nebyla komplexní jazyková analýza textů, ale analýza jazykových prostředků z hlediska propagandy. Úkolem bylo rozebrat jazykové prostředky vybraného korpusu textů, konkrétně jsme rozebírali vždy úvodní dvoustranu prvního čísla v roce od roku 1959 do roku 1989. Cílem bylo nalézt ty jazykové prostředky, které byly využívány propagandou, utřídit je dle jednotlivých jazykových rovin, vystihnout mytické okruhy, které propaganda vytvářela a ukázat, jak propaganda využívala jazyk k ovlivnění příjemce. Naši práci jsme rozdělili na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnujeme celkovému historickému kontextu, fungování cenzury v letech 1959-1989. Dále podáváme přehled situace na trhu s časopisy pro děti a mládež. V následující kapitole podáváme obecnou charakteristiku propagandy na základně poznatků z odborné literatury a samostatná kapitola je věnována tomu, jak propaganda chápala mládež. Poslední kapitola je věnována jazyku a propagandě, přičemž opět vycházíme z odborné literatury, zabýváme se publicistickým stylem a jazykovými prostředky, které mohla propaganda využívat, metodami ovlivnění příjemce a využitím jazyka k tvorbě mýtů. V úvodu praktické části podáváme přehled žánrů, které se...

Kultura a gender
Šeredová Purschová, Adéla ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Opletalová, Lenka (oponent) ; Ferrarová, Eva (oponent)
Disertační práce "Kultura a gender" představuje teoretický úvod do studia genderu, tedy kulturně utvářené a sdílené pohlavní identity, ve společenských vědách, zejména v kulturní a sociální antropologii. Pojem gender se podle své základní definice vztahuje na sociální a kulturní rozdíly mezi pohlavími v protikladu k rozdílům biologickým. Práce mapuje vývoj výzkumu genderu od jeho počátků sahajících k osvícenství, rozvoji vědy a vzniku hnutí za rovnoprávnost žen v devatenáctém století až po současnost. Hlavní těžiště práce spočívá v genderově zaměřené kulturní a sociální antropologii. Vzhledem k interdisciplinární povaze genderových studií práce zasahuje také do oblasti psychologie a biologie a ukazuje souvislosti mezi poznatky těchto disciplín. Práce se zakládá zejména na studiu a analýze zahraničních prací, primárně od anglosaských a francouzských autorů a autorek.

Analýza cizojazyčných interakcí v kontextu rané imerze. Kvalitativní výzkum komunikačních strategií na základě videozáznamu.
KŘIKAVOVÁ, Alena
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka u dětí předškolního věku v českých mateřských školách. Teoretická část vymezuje podmínky a názory na rané osvojování cizích jazyků a jsou zde formulovány argumenty pro raný počátek výuky německého jazyka a rozebrány metody vhodné pro děti předškolního věku. Cílem práce je na základě videozáznamů pořízených v rámci projektu "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů" zjistit a porovnat, jak probíhá raná výuka cizích jazyků v jednotlivých předškolních zařízeních. Např. zda děti rozumí cizojazyčným pokynům a promluvám učitelky, do jaké míry probíhá komunikace v jazykové skupině německy, jaké aktivity se užívají nejčastěji, jakým způsobem či formou jsou realizovány a zda odpovídají podmínkám rané cizojazyčné výuky. Práce obsahuje shrnutí výuky jednotlivých předškolních zařízení a konstatování případných pochybení a doporučení pro efektivnější výuku.

Postoje veřejnosti k právům homosexuálů – červen 2016
Čadová, Naděžda
V červnu 2016 byl do pravidelného šetření Naše společnost zařazen blok otázek týkající se hodnot a občanských práv. V jeho rámci byly pokládány otázky ohledně tolerance české společnosti vůči homosexuálně orientovaným mužům a ženám a také byly zjišťovány názory na to, zda by lidé s homosexuální orientací měli mít právo uzavřít registrované partnerství, uzavřít sňatek, adoptovat děti z „ústavů“ – tzv. dětských domovů a adoptovat děti svého partnera či partnerky, s nimiž žijí a na jejichž výchově se podílejí.

Kolektivní dominance v soutěžním právu a její zneužití
Kolarczyková, Eva ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Levý, Jan (oponent)
Cílem této práce je souhrnně zhodnotit koncept kolektivní dominance, zejména se zaměřit na zhodnocení jeho použitelnosti a využitelnosti v praxi. První kapitola se věnuje základním charakteristikám oligopolního trhu a české a evropské právní úpravě zákazu zneužití dominantního postavení a spojování podniků, v rámci nichž se koncept kolektivní dominance vyvinul. Poté na základě analýzy judikatury Soudního dvora a Tribunálu je vysvětleno, co se konceptem kolektivní dominance rozumí, co vše zahrnuje a jsou blíže popsány podmínky nutné ke konstituování kolektivní dominance, včetně faktorů, které tyto podmínky ovlivňují. V třetí kapitole je vymezen institut kolektivní dominance z pohledu systematiky soutěžního práva, a to nejenom porovnáním testu kolektivní dominance aplikovaného dle čl. 102 SFEU a dle Nařízení Rady (ES) č. 139/2004 o kontrole spojování podniků, ale rovněž srovnáním konceptu kolektivní dominance a dohod narušujících soutěž dle čl. 101 SFEU. Ve vztahu k samotné úpravě zneužití dominantního postavení je vhodné poukázat na zneužívající praktiky typické pro kolektivně dominantní podniky. V posledních dvou kapitolách po výkladu právní úpravy Spojeného království je přiblížena dosavadní rozhodovací praxe soutěžních orgánů České republiky a Spojeného království, na což navazuje rozbor a srovnání rozhodovací praxe obou zemí. Samotná diplomová práce je pak zakončena analýzou základních nedostatků konceptu kolektivní dominance a zhodnocením aktuálního stavu zkoumané problematiky s cílem abstraktním způsobem shrnout poznatky z celé práce.

Komplexní edukační program Rodinného centra pro děti s různými typy postižení
Matoušková, Kateřina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem nového typu zařízení, tzv. Rodinného centra. Jeho cílem je přispět k integraci postižených do společnosti. Rodinné centrum bude otevřené zařízení, kde se mohou setkávat rodiny s dětmi intaktními i handicapovanými, zejména v předškolním věku. Myšlenka integrace bude naplňována prostřednictvím kavárny s dětskou hernou, která bude přizpůsobena potřebám dětí s postižením. Pro děti s různými typy postižení zde bude zajištěna odborná speciálně pedagogická péče. Práce dále rozpracovává jednotlivé části programu, který bude Rodinné centrum svým klientům nabízet.