Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,484 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.23 vteřin. 

Srovnání využívání veřejného prostoru dětmi na sídlištích a v suburbiích
Korytářová, Jana ; Špaček, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá empirickým zkoumáním rozdílů ve využívání veřejných prostor dětmi ve věku 10-12 let žijících na sídlišti a v suburbiu. Děti ze sídlišť a suburbií tráví svůj volný čas rozdílně, ať už se jedná o rozložení volnočasových aktivit, využívání veřejného prostoru nebo činnosti, jimiž zde čas tráví. Také omezení volné mobility se v těchto dvou oblastech odlišuje. Pro děti, jež mají jiný životní rytmus než dospělí, je pobyt ve veřejném prostranství okolí velmi důležitý. Vliv na využívání veřejného prostoru má mnoho faktorů, mimo jiné typ městské zástavby a restrikce jejich mobility. Veřejný prostor je důležitý pro život ve městě. Je to místo, kde každý může svobodně pobývat. Lidé se zde setkávají, jsou ve společnosti, ale zároveň se neznají. V obytných částech města má veřejný prostor význam především pro děti, matky s dětmi a starší lidi, jež jsou vázáni na okolí svého bydliště. V poslední době funkci veřejného prostoru přebírá prostor privatizovaný. Panelová sídliště, jež jsou první zkoumanou lokalitou, byla zpočátku určena hlavně k bydlení. Postrádala městskou pestrost a veřejné prostory postrádaly tradiční podobu a urbanitu. První zkoumaným územím je Jižní město, které je zároveň největším sídlištním souborem v Praze. Suburbánní oblasti začaly vznikat v Čechách pod vlivem suburbanizace....

Motorická výkonnost chlapců a dívek na druhém stupni základní školy
Moudrá, Martina ; Kolčiterová, Jana (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
NÁZEVPRÁCE Motorická výkonnost chlapců a dívek na druhém stupni základní školy. CÍLE PRÁCE Cílem diplomové práce je zjistit úroveň motorické výkonnosti chlapců a dívek v období pubescence a zda má vliv hodnota podkožního tuku na jejich motorickou výkonnost. Dále nás zajímal jejich zájem o sport ve volném čase. METODA Diplomová práce je zpracována ve formě empirického kvantitativního výzkumu. Tento výzkum probíhá ve standardizovaných podmínkách s minimalizací vnějších vlivů (tělocvična). Vybraným souborem jsou žáci a žákyně druhého stupně základní školy. VÝSLEDKY Z výsledků studie námi vybraného souboru vyplývá, že u chlapců s vyššími hodnotami podkožního tuku je motorická výkonnost nižší a ve volném čase nesportují. U dívek vyšly výsledky podobně, ale ve skupině s průměrnou hodnotou podkožm'ho tuku měly dívky výsledky motorické výkonnosti lepší i více sportují. KLÍČOVÁ SLOVA Motorická výkonnost, hodnota podkožm'ho tuku, testování, pubescence, rekreační a výkonnostní sport. Martina Moudrá, 26. června 2008 3

Občané o rozdělení zdravotní péče na standard a nadstandard
Červenka, Jan
V červnovém šetření Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i., položilo všem respondentům otázku týkající se záměru vlády rozdělit zdravotní péči na standardní, jež by měla zůstat nadále hrazená ze zdravotního pojištění, a nadstandardní, na níž by si pacienti sami připláceli.

Globální sledování kontejnerových zásilek jako nástroj ke zlepšení služeb zákazníkům
Šrámková, Eva ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Cempírek, Václav (oponent) ; Průša, Bohumil (oponent)
Disertační práce analyzuje faktory, které rozhodují o výběru poskytovatele přepravních a zasilatelských služeb na trhu kontejnerových přeprav v České republice (dále jen ČR). Výzkum vychází z rozsáhlého počtu faktorů publikovaných v obdobných výzkumných studiích mimo evropský kontinent a zároveň se zaměřuje na faktory charakteristické pro zadavatele služeb se sídlem v ČR. Metodologický aparát výzkumu je založen na dotazníkovém šetření a hloubkových osobních rozhovorech s respondenty. V disertační práci byla vytvořena nová metodika TARRQUAL, která slouží jako nástroj pro měření kvality služeb. Tato nová metodika byla testována na 250 zákaznících zasilatelské společnosti Kühne+Nagel ČR. Cílem výzkumu byl návrh teoretického nástroje pro měření kvality přepravních a zasilatelských služeb a přímé aplikace tohoto nástroje na přepravním trhu ČR. Disertační práce si dále kladla za cíl podpořit empirický výzkum v oblasti měření kvality poskytovaných služeb na trhu kontejnerových přeprav ve střední a východní Evropě.

Rozdíly v postavení mužů a žen na českém trhu práce
Stroukal, Dominik ; Kadeřábková, Božena (vedoucí práce) ; Pavelka, Tomáš (oponent) ; Němec, Otakar (oponent)
Tato disertační práce se skládá z pěti článků, které aplikují aktuální světový výzkum ekonomie trhů práce na Českou republiku a potvrzuje významné rozdíly v postavení mužů a žen na tomto trhu. Ukazuje, že gender má významný vliv na preference na pracovním trhu a následně i na zaměstnanost a zdravotní stav. Práce nejprve dokládá, že preference jsou relevantním determinantem kariéry a poté studuje rozdíl v preferenci výše platu u žen a mužů. Následně se ukazuje, že pro gender hraje významnou roli ve vysvětlování vztahu mezi vlastnickým bydlením a nezaměstnaností a také nezaměstnaností a zdravotním stavem. V první kapitole se podařilo prokázat, že preference pro pracovní kariéru má pozitivní vliv na volbu pracovní kariéry. Vliv vysokoškolského vzdělání na upřednostnění kariéry se projevil jako kladný a významný. Pravděpodobnost volby pracovní kariéry snižuje přítomnost dětí, avšak není závislá na jejich počtu, což je v rozporu s teorií preferencí. Druhá kapitola ukazuje, že české ženy preferují oproti mužům více nepeněžní odměny. Také bylo ukázáno, že u vysokoškolsky vzdělaných v preferencích nepeněžních odměn nezáleží na pohlaví respondentů, avšak oproti světovým výzkumům v ČR vysokoškolské vzdělání tuto preferenci zvyšuje. Nakonec se ukázalo, že ženy méně než muži preferují riziko. Třetí kapitola dokládá, že přestože trh s bydlením narušuje pracovní mobilitu a zaměstnanost v České republice na regionální úrovni, tedy že v regionech s vyšší mírou vlastnického bydlení je vyšší nezaměstnanost, na individuální úrovni platí, že jsou vlastníci bydlení nezaměstnaní s menší pravděpodobností. V odhadech se výrazně lišili muži od žen. Muži žijící ve vlastnickém bydlení mají vyšší pravděpodobnost zaměstnanosti než ženy, na regionální úrovni se však ukazuje, že vysoká míra vlastnického bydlení zvyšuje nezaměstnanost mužům mužům i ženám, v delším čase pouze ženám. Čtvrtá kapitola ukázala, že u mužů přechod k vlastnickému bydlení snižuje v následujícím roce pravděpodobnost nezaměstnanosti. U žen se tento vztah ukázal jako nevýznamný. Vedle toho se jako nevýznamný projevil vztah opačný, tedy od přechodu do nezaměstnanosti k nově nabytému vlastnickému bydlení. Poslední kapitola dokládá, že změna pracovního statusu na nezaměstnanost zvýší v budoucnosti pravděpodobnost na zhoršení zdraví. Vliv kratší než dva roky se však neukázal jako významný. Důležitým závěrem je, že muži mají významně silnější vztah mezi zdravím a nezaměstnaností než ženy.

Princip interní rovnováhy v kontextu firemní strategie
Kopecký, Martin ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Háša, Stanislav (oponent) ; Blažek, Ladislav (oponent)
Disertační práce se zabývá vědeckým problémem propojení strategického managementu a odměňování v principu interní rovnováhy. Práce je postavena na dvou pilířích, kterými jsou realizovaný kvalitativní výzkum a návrh vlastního řešení. První část práce obsahuje kvalitativní výzkum, který zkoumá možnosti a efekty propojení firemní strategie s odměňováním. Kvalitativní výzkum je veden ve formě více případové case study a zkoumá fenomén v praxi tří firem z různých zemí (Česká republika, Slovensko, Bosna a Hercegovina) a sektorů působení (finance, IT/Telco, FMCG). Výzkum hledá odpovědi na čtyři položené výzkumné otázky: Jak firemní strategie ovlivňuje proces odměňování? Jak může odměňování podporovat realizaci firemní strategie? Jak je možné propojit firemní strategie do odměňování v principu interní rovnováhy? Jak může odměňování posílit strategičnost řízení lidských zdrojů? Výzkum je postaven na základě studia teoretických zdrojů a terénní práce. Vlastní kvalitativní výzkum využívá pro shromáždění dat metod kvalitativního výzkumu, kterými jsou pozorování, dotazování, analýza dokumentů. Dotazovanými populacemi byli top manažeři, linioví manažeři a zástupci HR. Celkem proběhlo 142 dotazování. Výzkum byl veden v jedné osobě. Data jsou analyzována a je použita triangulace dat. Zjištění jsou generalizována do jedné závěrečné zprávy z výzkumu, která přináší odpovědi na položené výzkumné otázky. Výzkum poskytl významné poznatky, které byly využity ve druhé části práce, kterou je návrhová část. Vlastní návrh řešení se skládá ze dvou modelů. Prvním je zjednodušený model systému odměňování a druhým je model strategické segmentace pracovních pozic. U tohoto modelu se počítá s využitím v praxi firem a hlavně ve výuce. Druhý model strategické segmentace pracovních pozic přináší odpověď na možné propojení strategie a odměňování v principu interní rovnováhy. Model má přínos v nových poznatcích pro budování další teorie a realizaci dalších výzkumů. Přínos modelu je i pro praxi v přístupu k nastavení politik a procesů ve strategickém managementu a řízení lidských zdrojů. Návrhem obou modelů bylo dosaženo naplnění hlavních cílů disertační práce.

Analysis of customers satisfaction in a selected restaurant facility
Kováčová, Dominika ; Oberhel, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce na těma analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném restauračním zařízení se zaměřuje hlavně na pojmy zákazník, marketing a marketingový výzkum. Cílem práce je vykonat marketingový výzkum ve vybrané restauraci 15. Poledník a po vypátrání nedostatků navrhnout vhodná řešení a zlepšení samotnému majitelovi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou rozebrané teoretické stránky problematiky. Uvádí se i pojem marketing, protože právě z něho marketingový výzkum vychází, dále je podrobně popsaný marketingový výzkum a na závěr se práce zaměřuje na teorii zákazníka, jehož definice je pro práci potřebná. Ve druhé, praktické části bakalářské práce je popsaný samostatný výzkum, jeho kroky a postupy. V závěru se nachází konkrétní návrhy a doporučení majitelovi restaurace.

Kvantitativní výzkum médií: výzvy a omezení
Pevný, Jiří ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se soustředí na popis kvantitativních přístupů výzkumu mediálního publika. Je rozdělena do tří tématických bloků, v prvním seznamuje čtenáře s historickým a teoretickým pozadím přístupů k mediálnímu publiku a obecnou metodologií kvantitativního výzkumu. Jsou představeny fáze výzkumného projektu, typy výběru, proměnné a nejpoužívanější techniky sběru dat. Druhá část popisuje historii kvantitativního výzkumu publika ve světě i v Československu a České republice. Podrobně se věnuje nejvýznamnějším v současnosti prováděným kvantitativním výzkumům na našem mediálním trhu v oblasti rozhlasu, tisku, televize a internetu. Závěrečná část práce se zabývá dvěma oblastmi. První z nich jsou omezení kvantitativního výzkumu publika, které plynou z ekonomických a technických vnějších podmínek, ve druhém se autor pokouší definovat výzvy a možné směry, kterými se obor bude vyvíjet. Zde jsou představeny nové typy médií a popis metodiky, která se k jejich měření v současnosti používá. Práce shrnuje kvantitativní výzkum publika jako celek, popisuje nejpoužívanější techniky, a naznačuje možný budoucí vývoj.

Informační andraelementaristika
Duchková, Veronika ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Diplomová práce shrnuje doporučení základních přístupů a metod ve výuce dospělých. Uvádí metodiku, která je obohacena praktickými zkušenostmi autorky. Praktická část ověřuje teoretické předpoklady a využívá mnohaletou zkušenost výuky dospělých v oblasti ICT. Výzkum nejen potvrdil původní předpoklady, ale přinesl i nová zjištění, která lze využít při výuce dospělých. Práce nastiňuje problematiku informační andragogiky a dává základy metodicko-didaktické koncepci informační elementaristiky pro skupinu dospělých.

Konkurence na trhu služeb
Shashkova, Tatiana ; Soukupová, Jana (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurence na trhu kadeřnických služeb, konkrétně analýzou tří salonů poskytujících kadeřnické služby v centru Prahy. V úvodu své práce uvádím a definuji klíčové pojmy, které hrají zásadní roli při analýze konkurence ve vybraném oboru (konkurence a její druhy, specifika trhu kadeřnických služeb, specifika chování spotřebitelů). Pro vlastní výzkum jsem zvolila kritéria, která ovlivňují zákazníka při výběru kadeřnického salonu, a sestavila dotazník. Při hodnocení jsem okomentovala bodové zisky. Celkový bodový zisk jsem použila k hodnocení konkurenčního postavení kadeřnických salonů na trhu.