Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro výběr nových prodejců v oblasti služeb
Šafr, Martin ; Kirovová, Iva (oponent) ; Höschlová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá správným používáním jednotlivých psychodiagnostických metod za účelem výběru a rozvoje zaměstnanců na nejrůznějších pozicích v organizaci. Konkrétní výběr a použití metod hodnocení je uzpůsobeno praktickým požadavkům na jednotlivé pozice v organizaci s přihlédnutím k jejich specifikům. Práce se podrobně zaměřuje na pozice technické, administrativní, manažerské a speciální důraz klade na pozice prodejní. V rámci strategických programů hodnocení se pak práce podrobně zabývá hodnocením potenciálu jedince a predikcí budoucího chování, což má pro organizaci a její budoucí úspěch velký význam. Součástí této kapitoly je i konkrétní integrovaný model hodnocení potenciálu, který lze využít v praxi. V druhé, empirické části práce byl proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu pro prodejce služeb a nastíněny návrhy jeho využití v praxi. Klíčová slova: personální psychologie, psychodiagnostika, metody a techniky hodnocení, výběr a rozvoj zaměstnanců, hodnocení potenciálu jedince, kompetence, kompetenční model. Příjmení a jméno autora: ŠAFR Martin Instituce: Katedra psychologie FF UK v Praze Název práce: Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro začátečníky v oblasti prodeje služeb Počet stran: 142 Počet...
Validizační studie Dotazníku typologie osobnosti GPOP: porovnání s osobnostním inventářem NEO-PI-R
Jarošová, Zuzana ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Bahbouh, Radvan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá Dotazníkem typologie osobnosti GPOP (Golden Profiler of Personality) a jejím cílem je ověřit konstruktovou validitou dotazníku GPOP. Teoretická část se zaměřuje na požadavky kladené na psychometrické vlastnosti psychodiagnostických metod. Pozornost je věnována teoretickým základům GPOP - jedná se o Jungovu teorii psychologických typů a pětifaktorový model osobnosti. Dotazník GPOP je následně srovnáván s vybranými psychodiagnostickými nástroji založenými na obdobných teoretických základech a dále jsou diskutovány možnosti využití dotazníku GPOP. Empirická část představuje studii zabývající se ověřováním konstruktové validity dotazníku GPOP pomocí inventáře NEO-PI-R. Výzkum byl proveden na vzorku studentů pražských vysokých škol. Výsledky potvrzují předpokládané vztahy mezi oběma dotazníky a lze je tedy vnímat jako důkazy o konstruktové validitě dotazníku GPOP. Srovnání s českými normami ukázalo, že výběrový vzorek se od standardizačního liší. Ačkoli nelze závěry zcela generalizovat, výsledky nabízejí první ověření validity dotazníku v českém prostředí. Klíčová slova: GPOP, psychodiagnostika, Jungova typologie, validita, NEO-PI-R
Rozhovor v interkulturní psychologické diagnostice
Tušl, Martin ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Boukalová, Hedvika (oponent)
V této práci se zabývám interkulturní psychologickou diagnostikou se zaměřením na metodu rozhovoru. První část je teoretickým úvodem do psychologické diagnostiky; stručně jsou rozebrány testové i klinické metody a podrobně je zde rozpracován diagnostický rozhovor. Další část je pak zaměřena na problematiku využití diagnostického rozhovoru při interkulturním vyšetření. Jedná se o takový případ, kdy psycholog a klient pocházejí z odlišné kultury, tedy například nemají stejný mateřský jazyk, neznají zvyky a pravidla jednotlivých kultur, atd. V závěrečné části je navržen výzkumný projekt, jehož cílem je zmapovat zkušenosti českých klinických psychologů s interkulturní psychologickou diagnostikou.
Srovnání Montrealského kognitivního testu a Krátkého testu kognitivních funkcí pro screeningovou diagnostiku Alzheimerovy choroby
Orlíková, Hana ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá neuropsychologickou diagnostickou Alzheimerovy choroby. Cílem je zjistit psychometrické charakteristiky nového českého překladu Montrealského kognitivního testu (Montreal Cognitive Assessment, MoCA) srovnáním s Krátkým testem kognitivních funkcí (Mini-Mental State Examination, MMSE), metodou lékaři široce využívanou ke screeningové diagnostice Alzheimerovy choroby. Teoretická část práce se věnuje diagnostice Alzheimerovy choroby a mírné kognitivní poruchy.Popisuje mezinárodní diagnostická kritéria těchto kognitivních poruch. Podává přehled o nejpoužívanějších screeningových metodách neuropsychologické diagnostiky v českém prostředí s hlavním zřetelem na testy MMSE a MoCA. Shrnuje dosavadní psychometrické a psychodiagnostické poznatky o těchto metodách. Obsahem empirické části je srovnání české verze MMSE a nového českého překladu MoCA-CZ na skupině 38 pacientů s Alzheimerovou chorobou a 70 kognitivně zdravých seniorech. Výsledky ukazují, že MoCA-CZ je dostatečně validní a reliabilní screeningová metoda, která přesně odlišuje zdravé od osob s Alzheimerovou chorobou. Věříme, že může obohatit screeningové nástroje dostupné českým odborníkům. Klíčová slova: Montrealský kognitivní test, Krátký test kognitivních funkcí, Alzheimerova nemoc, psychodiagnostika, screeningové testy
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychodiagnostice
Dlouhá, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...
Pozorování v psychologické diagnostice úzkostných poruch (přístupy, možnosti, meze a využití)
Hourová, Barbora ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šivicová, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pozorováním jako základní metodou psychologie a jeho využitím v psychodiagnostice, konkrétně u diagnostiky úzkostných poruch. Je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je vymezeno pozorování jako základní metoda psychologie, jeho využití a jeho úloha v psychodiagnostice, dále je rozebráno využití pozorování v diagnostice úzkostných poruch. V této části jsou rozebrány druhy úzkostných poruch, symptomy úzkostných poruch, které lze pozorovat extrospekcí a introspekcí, jejich členění a také faktory podílející se na vzniku úzkostných poruch. V praktické části bakalářské práce je navrženo pozorování zaměřené na symptomy úzkostných poruch, prostřednictvím kterého by bylo možné určit druh a stupeň úzkostné poruchy. Návrh pozorování pracuje jak s introspekcí, tak extrospekcí, které byly rozebrány v teoretické části bakalářské práce.
Využití a aplikace Testu pohádek v České republice (pro chlapce z hlavního města ve věku 6-12 let)
Daňová Jurčová, Ivana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
DAŇOVÁ JURČOVÁ, I. Využití a aplikace Testu pohádek v České republice (pro chlapce z hlavního města ve věku 6-12 let). Praha, 2011. 125 s. Diplomová práce. Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, katedra psychologie. Vedoucí práce: E. Bidlová Práce se zabývá Testem pohádek a jeho uplatněním v České republice. Teoretická část uvádí charakteristiku dětí v předškolním, raném a středním školním věku. Zpracovává význam pohádek pro děti a zaměřuje se na pohádky, které využívá test pohádek. Uvádí do problematiky dětské diagnostiky a podrobněji seznamuje s Testem pohádek. Empirická část se zabývá praktickým užitím Testu pohádek v České republice. Test byl použit u 60 chlapců ve věku 6-12 let z hlavního města. Získaná data byla porovnávána u 6-7letých dětí s jiným krajem a u dětí 8-12 letých s testem CPQ a Dotazníkem stylů výchovy s využitím korelační analýzy. Získaná data ukazují, že Test pohádek je i v České republice dobrým diagnostickým nástrojem s širokým uplatněním. Snad bude brzy standardizován i pro Českou republiku. KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní věk, školní věk, pohádky, interpretace pohádek, psychodiagnostika, Test pohádek.
Srovnání osobnostních charakteristik vrcholového sportovce a vrcholového manažera
Rameš, Adam ; Dvorský, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kilianová, Jana (oponent)
Anotace: Práce se zabývá problematikou osobnosti v kontextu činnosti vrcholových sportovců a vrcholových manažerů. Porovnání nároků těchto činností na člověka a porovnání osobnostních profilů vyúsťuje do konstatování jisté shody osobností vrcholového sportovce a vrcholového manažera a také do závěru o markantním rozdílu mezi nimi v emoční oblasti. Název: Srovnání osobnostních charakteristik vrcholového sportovce a vrcholového manažera. Cíle: Nalézt soubor osobnostních vlastností charakteristických pro příslušný sport a pro skupinu vrcholových manažerů a zjistit tak, které psychické vlastnosti těchto skupin jsou podobné, resp. rozdílné. Potvrdit hypotézu: "Je možné se domnívat, že příslušné osobnostní vlastnosti sportovce odpovídají nárokům příslušného sportovního odvětví, stejně jako osobnostní vlastnosti vrcholového manažera odpovídají nárokům jeho aktivit a že existuje určitá shoda v osobnostních znacích sportovců a vrcholových manažerů, která koresponduje se shodou v nárocích těchto dvou aktivit." Metody: Cattellův osobnostní dotazník 16 P. F., korelační analýza dle Spearmana, výpočet statistické významnosti rozdílu příslušných testových ukazatelů dle Studentova t-kritéria, komparativní analýza. Výsledky: Bylo dosaženo cíle práce a potvrzena hypotéza. Klíčová slova: osobnost, struktura...
Modifikace některých psychodiagnostických metod zjišťování školní zralosti použitelné u sluchově postižených dětí
Frývaldská-Betinská, Markéta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Jesenský, Ján (oponent) ; Souralová, Eva (oponent)
Sluchové postižení obsahuje sociální a kulturní hodnoty přesahující fyzickou absenci slyšení. Proto porozumění sluchově postiženým znamená především porozumění charakteru prostředí, ve kterém vyrůstají, mechanismům sluchového postižení a příčinám sluchového postižení. Sluchově postižení nemají snížený intelekt, ale mají jazykové nedostatky či jsou jazykově ochuzeni. Přesto sluchově postižení vykazují vysokou míru nezaměstnanosti a z hlediska sociální struktury mají nízký socioekonomický status. Navzdory mnoha cílům a aspiracím rodičů, pedagogů a dalších odborníků tito lidé zůstávají mnohdy handicapovanými (tím není myšleno sluchové postižení) po celý život ve srovnání s jejich slyšícími protějšky. Oblast výuky sluchově postižených dětí zaznamenala od svých počátků obrovské změny. V posledních dekádách se vzdělávání sluchově postižených dětí dramaticky měnilo, prošlo řadou proudů a názorů. Od 90. let 20. stol. začínají být uváděny do škol bilingvální programy (předávání všech informací ve dvou jazykových kódech, ve znakovém jazyku a mluveném jazyku). Tento přístup zvyšuje šance dětí na integraci do běžných škol pro slyšící děti a narůstá i počet sluchově postižených dětí, která jsou v běžných školských zařízeních integrována. Šance na zvýšení jejich socio-ekonomického statusu se zvyšují. Rodiče těchto dětí...
Projektový manažer jako manažer projektového týmu
Markvart, Ondřej ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Hacmac, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je propojení poznatků z psychologie a psychodiagnostiky do projektového řízení. Diplomová práce má několik cílů, které jsou představeny v první kapitole. Jedním z cílů je představení současných způsobů, metod a standardů využívaných v projektovém řízení. Dalším cílem této diplomové práce je vybavit projektového manažera znalostmi z oborů psychologie a psychodiagnostiky, které jsou v projektovém řízení stále dosti opomíjenou oblastí. Jejich využití přitom představuje možnost navýšení efektivity a výkonnosti projektových týmů. Posledním cílem je návrh řešení identifikovaných problémů na základě provedeného průzkumu. Druhá kapitola práce vysvětluje základní pojmy projektového řízení, povinnosti projektového manažera, standardy a metodiky projektového řízení. Část věnovaná psychologii se zabývá osobností, psychodiagnostickými metodikami, týmem a motivací. Čtvrtá kapitola se věnuje provedení a vyhodnocení průzkumu současného stavu projektového řízení. Na základě zjištění z dotazníkového šetření jsou identifikovány problémy, které jsou řešeny v páté kapitole. Obsahem je návod pro volbu vhodného způsobu řízení projektů, návrh procesu sestavení projektového týmu a koncept pro dosažení vyšší motivace a pracovního uspokojení členů týmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.