Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Knihovna
Dlouhá, Jana ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší návrh a vypracování projektové dokumentace knihovny. Objekt se nachází na parcele číslo 6167/2 ve městě Žďár nad Sázavou, katastrální území Město Žďár, číslo katastrálního území 795232. Budova má tři nadzemní a jedno podzemní podlaží. Nepravidelný půdorys knihovny tvoří tvar písmene „K“. Kromě jednotlivých oddělení knihovny se zde nacházejí studovny, multifunkční sál, infocentrum a kavárna. Nosný systém je navržen jako skeletová konstrukce s výplní z keramických tvárnic. Vodorovné konstrukce jsou tvořené monolitickými železobetonovými deskami. Fasáda objektu je provětrávaná s minerální tepelnou izolací. Střešní konstrukce jsou ploché vegetační střechy.
Bytový dům
Dlouhá, Jana ; Rebrova, Tatiana (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší návrh a vypracování projektové dokumentace bytového domu. Objekt se nachází na parcele číslo 3052/5 ve městě Bystřice nad Pernštejnem, katastrální území Bystřice nad Pernštejnem, číslo katastrálního území 616958. Bytový dům má čtyři nadzemní, jedno podzemní podlaží. Objekt má celkem jedenáct bytových jednotek, z nichž dvě jsou bezbariérové. V suterénu jsou navrženy sklady, technická místnost, dílna, sušárna a posilovna. Svislé konstrukce jsou řešeny z keramických tvárnic, vodorovné konstrukce jsou tvořené monolitickými železobetonovými deskami. Objekt je zateplený kontaktním zateplovacím systémem. Střešní konstrukce je plochá vegetační střecha.
Verbální fluence u pacientů s Alzheimerovou nemocí
Pešek, Jiří ; Nikolai, Tomáš (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá testem sémantické verbální fluence (SVF) u pacientů s demencí Alzheimerova typu (AD) a mírnou kognitivní poruchou (MCI). Literárně přehledová část sestává z popisu AD, MCI, SVF, odlišných typů kvalitativní analýzy SVF a nových komputačních systémů pro tvorbu kvalitativních indexů. Pozornost je věnována především vektorové analýze. Hlavním cílem této práce je otestovat možnosti využití vektorové analýzy pro tvorbu kvalitativních indexů. Systém je testován na vzorku pacientů s diagnózou MCI. Ti jsou dále děleni na podskupiny dle pozitivního (AN) či negativního (nonAN) nálezu beta amyloidů. Skupina (HC) sestává z neurologicky a psychiatricky zdravých participantů. Pro mezi skupinové srovnání celkového počtu slov a kvalitativních indexů byly využity kategorie zelenina a zvířata. Zkoumanými proměnnými byly tradiční kvalitativní indexy a celkový počet slov. Vektorový systém dokázal lépe identifikovat rozdíl mezi AN a HC skupinou v kategorii zelenina. Stejný výsledek byl pozorován i mezi nonAN a HC skupinou, avšak u těchto skupin nebyl nalezen signifikantní rozdíl v proměnné průměrný počet slov ve shluku. Mezi MCI skupinami nebyl nalezen signifikantní rozdíl ani v jedné proměnné v rámci obou testovaných kategorií. Klíčová slova: Alzheimerova nemoc; Mírná kognitivní porucha; Test...
Prokrastinace a chytré telefony - možná příčina nebo řešení?
Vondrášková, Anežka ; Dlouhá, Jana (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje propojení tématu prokrastinace s tématem užívání chytrých telefonů. Cílem této bakalářské práce je odpovědět na otázku, jestli chytré telefony můžou být spíše příčinou, nebo řešením prokrastinace. Chytré telefony se svými komplexními funkcemi mají potenciál pro to, aby se staly nástrojem ke snížení prokrastinačního chování. Mezi problematické aspekty jejich užívání však může patřit mimo jiné také prokrastinace. Literárně-přehledová část se zaměřuje na jednotlivé pojmy zvlášť i na jejich propojení. Fenomén prokrastinace je blíže popsán, stejně tak jsou blíže popsány aspekty užívání chytrých telefonů. V bakalářské práci jsou zmíněny studie, které zkoumaly propojení fenoménu prokrastinace a užívání chytrých telefonů. V empirické části je představen návrh výzkumného projektu. Ve výzkumném projektu jsou využity kvalitativní a kvantitativní výzkumné metody. Výzkumný projekt má za cíl zjistit, jestli bude méně prokrastinovat skupina účastníků výzkumu, která u sebe v průběhu výzkumu nebude mít chytrý telefon, nebo skupina účastníků výzkumu, která u sebe bude mít chytrý telefon, ale bude používat aplikaci ke zvládání prokrastinace. Tato práce by mohla být přínosem pro výzkum efektivních prokrastinačních intervencí, dále také pro oblast digitálního well-beingu.
Validizace Škály raných vzpomínek na vřelost a bezpečí v českém prostředí
Kučerová, Lenka ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Cílem této práce bylo validizovat Škálu raných vzpomínek na vřelost a bezpečí (EMWSS-CZ). Literárně-přehledová část přibližuje význam raných vzpomínek na vřelost a bezpečí a jejich předpokládaný vliv na rozvoj soucitu k sobě. Blíže je popsán také soucit se sebou a jeho spojitost s výskytem duševních onemocnění. Představeny jsou i původní teorie, a to především teorie attachmentu a teoretická východiska terapie zaměřené na soucit. Empirická část práce se pak zabývá představením výzkumu validizace Škály raných vzpomínek na vřelost a bezpečí. Sběr dat byl realizován kvantitativně pomocí dotazníkové baterie tvořené EMWSS-CZ, CORE- OM a YPI-R2. Dotazníkové šetření bylo administrováno online a výběrový soubor tvořilo 406 participantů z neklinické populace starších 18 let. Výsledky vykazují negativní korelace s negativními pocity v aktuálním prožívání (CORE-OM) a nenaplněním emočních potřeb v dětství (YPI-R2). Také v rámci ověření reliability škála EMWSS-CZ vykázala dobré psychometrické vlastnosti, a je tedy vhodná k dalšímu použití ve výzkumu a v praxi. Klíčová slova vzpomínky na vřelost a bezpečí, zkušenosti z dětství, soucit se sebou, validizace, regulace emocí
Self-Efficacy u dětí vzdělávaných metodou Unschoolingu
Fibichová, Kateřina ; Dlouhá, Jana (vedoucí práce) ; Pešout, Ondřej (oponent)
Tato práce pojednává o vzájemném vlivu vzdělávací metody a lidské motivace. Na propojení self-efficacy a unschoolingu ukazuje, jak jsou pro vzdělávání (a učení se po celou dobu našeho života) důležité aspekty jako svoboda, autonomie a vnitřní motivace. První kapitola mapuje koncept self-efficacy. Druhá kapitola definuje metodu unschoolingu a další alternativní formy vzdělávání v ČR a v zahraničí. Poslední kapitola ilustruje propojení obou zmíněných pojmů. Navrhovaným výzkumem chce autorka přispět k tématu kvantitativními daty. V praktické části byla navržena studie porovnávající míru self-efficacy u dětí a jejich vyučujících/rodičů v závislosti na zvolené metodě vzdělávání prostřednictvím dotazníku DOVE. Okrajově se výzkum zabývá také vlivem self-efficacy vyučujícího/rodiče na míru self-efficacy žáka. Předpokládané výsledky výzkumu mohou být v případě realizace využity jako jeden z argumentů pro implementaci unschoolingu jako jednoho z legitimních alternativních edukačních stylů. Klíčová slova Self-efficacy; Osobní vnímaná účinnost; Motivace; Unschooling; Svobodné školy; Alternativní vzdělávání; Homeschooling; Domácí vzdělávání
Mládež a životní prostředí (Rozdíly v postojích učňovské mládeže k nakládání s odpady)
Kohútová, Linda ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
P ř e d k l á d a n á d i p l omo v á p r á c e s e z a b ý v á r o z d í l n o s t í p o s t o j ů s t ř e d o š k o l s k é ml á d e ž e k e k o l o g i c k é p r o b l ema t i c e , k o n k r é t n ě k n a k l á d á n í s o d p a d y . Vš ímá s i e k o l o g i c k é v ý c h o v y v Č e s k é r e p u b l i c e , j e j í h o z a č l e n ě n í d o l e g i s l a t i v y , d o v z d ě l á v a c í c h p l á n ů š k o l a j e j í r e a l i z a c e v e š k o l á c h i mimo š k o l u . S l e d u j e n a b í d k u e n v i r o nme n t á l n í c h p r o g r amů z amě ř e n ý c h n a s t ř e d o š k o l s k o u ml á d e ž , s c í l em n a v r h n o u t v ý u k o v ý e n v i r o nme n t á l n í p r o g r am v h o d n ý p r o u č ň o v s k o u a g ymn a z i j n í ml á d e ž . S o u č á s t í p r á c e j e p r a k t i c k ý e x p e r ime n t , k t e r ý s l e d u j e r o z d í l n o s t i v p o s t o j í c h o b o u t y p ů ml á d e ž e k o d p a d o v é p r o b l ema t i c e . P r o ú č e l y t o h o t o e x p e r ime n t u s e j e d n a k a p i t o l a p r á c e v e lmi s t r u č n ě v ě n u j e o d p a d o v ému h o s p o d á ř s t v í . V p ř í l o z e s e z a b ý v ám p r a k t i c k ými n á v r h y n a z l e p š e n í e k o l o g i c k é v ý c h o v y s e z ř e t e l em n a n a k l á d á n í s o d p a d y a u č ň...
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychodiagnostice
Dlouhá, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...
Souvislost závislosti na internetu a copingových strategií u adolescentů
Soukupová, Linda ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá konceptem závislosti na internetu v souvislosti s copingovými strategiemi u adolescentů. Literárně-přehledová část představuje teoretický rámec behaviorálních závislostí, do kterého zasazuje závislost na internetu. Dále kriticky shrnuje problematiku závislosti na internetu, její diagnostická kritéria a modely. Práce uvádí specifika adolescentní populace pojící se k excesivnímu používání internetu. Tato část také stručně představuje pojem coping a jeho roli v závislosti na internetu. Praktická část práce na základě dosavadních poznatků navrhuje korelační studii sledující asociaci mezi druhy copingových strategií a excesivního užívání internetu u českých dospívajících pomocí nástrojů EIU a Brief-COPE. Závěrem práce diskutuje možné přínosy, ale i limity projektu. Klíčová slova závislost; internet; copingové strategie; adolescence
Syndrom CAN a míra informovanosti odborné i neodborné veřejnosti v ČR
Vlčková, Tereza ; Záplatová, Klára (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu CAN. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu, popisu forem CAN, rizikovým faktorům a následkům nevhodného zacházení s dětmi. Pozornost je věnována rovněž prevenci, a to především prevenci primární, dále detekci a diagnostice. Cílem empirické části je zmapovat míru informovanosti odborné a neodborné veřejnosti v ČR. Zjišťováno bylo porozumění pojmu CAN a jeho formám, znalost následků a institucí, na které se lze v případě podezření obrátit. Prostor byl věnován rovněž vlastním zkušenostem s CAN a preferovaným způsobům osvěty. Na základě tématické analýzy odpovědí pediatrů, pedagogů ze základních škol a široké veřejnosti jsou navrženy vhodné způsoby, jak informovanost, tj. primární prevenci, navýšit. Klíčová slova syndrom CAN; týrání; zandedbávání; zneužívaní; dítě; informovanost; prevence; rizikové faktory; následky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 DLOUHÁ, Jana
1 Dlouhá, J.
1 Dlouhá, Jana,
1 Dlouhá, Jarmila
1 Dlouhá, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.