Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Myšlení učitelů základních škol o dramatické výchově
Zdráhalová, Lucie ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá myšlením učitelů základních škol o dramatické výchově. Cílem této závěrečné práce je zjistit, jakým způsobem tito učitelé přemýšlejí o dramatické výchově, jejích cílech, prostředcích a formativním vlivu, respektive co pro ně dramatická výchova znamená (zda je to jen předmět, který jim byl vnucen či k němu mají zvláštní vztah), jakými činnostmi se během ní se žáky zabývají a jaké prostředky k tomu používají. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy: drama, výchova, dramatická výchovy - její cíle, principy, metody a techniky. Informace k teorii jsou čerpány z dostupné literatury jak české, tak zahraniční. V praktické části je popisován realizovaný výzkum: hledání respondentů, výsledky a interpretace. Prostřednictvím dotazníku byly osloveny tři skupiny: učitelé, kteří učí předmět dramatická výchova, učitelé, kteří využívají metod a technik dramatické výchovy a ředitelé škol, kteří rozhodují o zařazení výchovy do výuky. Klíčová slova Myšlení, učitel, základní škola, předmět, drama, výuková metoda, technika, dramatická výchova, princip, cíl, forma.
Kant a Husserl o transcendentálním charakteru zkušenosti
Trnka, Jakub ; Moural, Josef (vedoucí práce) ; Karásek, Jindřich (oponent) ; Novotný, Karel (oponent)
Cílem práce je nové zmapování Kantovy a Husserlovy transcendentální pozice, které by nebylo zatížené hlavním nedostatkem téměř všech dosavadních publikací na toto téma, totiž jednostranným zaměřením na myšlení Husserlovo. Jelikož za jeden z hlavních důvodů tohoto zažitého podceňování Kantovy filosofie ve vztahu k Husserlovi lze považovat samotné Husserlovo kritické vyrovnávání se s Kantem, zabývá se tato práce na prvním místě otázkou po oprávněnosti této Husserlovy kritiky. Vlastním jádrem práce je pokus o svébytnou interpretaci Kantovy transcendentální filosofie, která postupuje mimo běžná filosofémata klasické fenomenologie a snaží se tak představit Kantův transcendentální podnik v jeho specifické podobě a z jeho vlastních motivů. Ve druhé části práce je krátce načrtnut způsob, jakým se Husserl postupně dopracovává od deskriptivní psychologie na pozici transcendentalismu, aby tím zřetelněji vynikly podstatné odlišnosti obou transcendentálních pozic. Na takto položeném základě se ukazuje, že většina Husserlových výtek vůči Kantovi je na jedné straně neoprávněná, na druhé straně ale zároveň dobře pochopitelná, totiž jako implicitní snaha distancovat se od nedostatků spojených s dřívějšími fázemi Husserlova vlastního myšlení.
English translation counterparts of Czech pronominal dative objects
Fišerová, Helena ; Šaldová, Pavlína (vedoucí práce) ; Popelíková, Jiřina (oponent)
Cílem této práce je analýza českých zájmenných předmětů dativních a jejich anglických protějšků. V češtině se dativ vyskytuje jak ve vazebné, tak i volné syntaktické variantě, a má několik sémantických funkcí, což vede k množství různých překladových protějšků. Tato práce se zaměřuje pouze na protějšky divergentní, nezabývá se tedy překlady pomocí odpovídajícího zájmenného předmětu nebo předložkovou konstrukcí uvozenou to. Mezi možné překladové protějšky patří podmět, přivlastňovací zájmena, předložkové konstrukce uvozené předložkami for, on a jinými a další prostředky. Analýza byla provedena na jednom stu příkladů, které byly získány z česko-anglického paralelního korpusu InterCorp. Příklady jsou rozděleny do kategorií v závislosti na typu použitého protějšku a analyzovány s ohledem především na sémantiku.
Aktuální členění věty v psaných médiích
Pirnerová, Helena ; Hajičová, Eva (vedoucí práce) ; Rysová, Kateřina (oponent)
Hlavním tématem této práce je analýza prvních vět novinových článků, a to z hlediska jejich aktuálního členění, které je v češtině vyjádřeno především slovosledem. Ten se v závislosti se stoupající výpovědní dynamičností slov ve větě, může měnit z objektivního, kdy nová informace následuje za informací známou, na subjektivní, kdy je toto pořadí opačné. Věta: Skupina ČEZ loni vykázala rekordní zisk 52 miliard korun, tak v tomto obráceném slovosledu zní: Rekordní zisk 52 miliard korun vykázala loni skupina ČEZ. V předložené práci tyto změny popisujeme, určujeme množiny případů, kde se modifikace objevuje, a snažíme se ukázat, jaká jsou pravidla pro toto užití. Věta v případě subjektivního slovosledu začíná například předmětem, příslovečným určením času, místa či podmínky. Ne vždy však tyto členy na počátku znamenají subjektivní slovosled. Důležitou roli mají v celkové analýze titulky, které výsledky značně ovlivňují. V této souvislosti se zabýváme zejména větami typu uvedení na scénu, které ve vztahu k titulku hodnotíme jako věty s dvouvrcholovou strukturou, tedy s rozštěpeným rématem na počátku a na konci. Tento závěr je pak podstatou celé analýzy.
Nová role předmětu v umění objektu a instalace
Holubcová, Klára ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá různými pohledy na problematiku předmětu v "objektovém umění". S ním totiž předmět získává svou "novou" roli. Ta se projevuje v boření hranic mezi uměleckými a výtvarnými druhy, i mezi uměním a životem. V odlišných způsobech zacházení s předmětem nacházíme jeho kvalitativní proměny. Ty jsem sledovala z hlediska čtyř základních kritérií: významu, materiálu, tvaru a funkce. Další linií protínající text jsou přesahy mezi volným a užitým uměním.
Projektové vyučování a jeho aplikace v praxi
Jančárková, Jana ; Dytrtová, Radmila (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Bakalářská práce s názvem Projektové vyučování a jeho aplikace v praxi je zaměřena na využití pedagogického projektu v rámcově vzdělávacích a školních vzdělávacích programech středních odborných učilišť v praxi. Zkoumá teoretické didakticko psychologické aspekty projektu při jeho aplikaci ve výchovně vzdělávacím procesu. Vedle teorie bakalářská práce popisuje praktickou realizaci konkrétního dlouhodobého projektu Bylinková zahrádka, na středním odborném učilišti zaměřeném na gastronomii.
Knihařská dílna a předmět knižní vazba
Bařina, Karel ; Fröhlich, Vojtěch (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je otevření předmětu Knižní vazba na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně. Tento předmět je zaměřen na technologii knižní vazby, kde se studenti seznámí s ruční a průmyslovou vazbou knih, knihařskými materiály, nástroji a médiem papír a to s přesahem do grafického designu. Předmět bude vyučován praktickou i teoretickou formou. Součástí projektu jsou i skripta pro studenty předmětu, zařizování dílny a jejího vybavení, kde bude předmět probíhat. Současně se počítá s tím, že bych předmět Knižní vazba v budoucnu vyučoval a staral bych se o chod dílny.
Neužitečné věci
Maloušková, Drahomíra ; Jeřábková, Edith (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Neužitečné věci. V malbě zátiší se dlouhodobě zabývám nejrůznějšími, více či méně trashovými předměty, přičemž čerpám ze zkušenosti se svým otcem, který trpí obsesivní kompulsivní poruchou hromadění věcí. Často se také obracím k objektům samotným. Můj zájem zároveň úzce souvisí s tím, jak je s pojmy předmět, objek a artefakt zacházeno v umění. Od tradice nápodoby skutečnosti, přes rady-made, po otázku technické reprodukovatelnosti či virtuální reality věcí. Jako ustřední motiv jsem vybrala část karoserie Tatry 613, která v sobě nese veškerou výpověď o ,,bezvýchodně neužitečné " situaci, ve které se nachází. Zároveň je to objekt monumentální a vizuálně velice estetický. Přece je však mým záměrem nespokojit se s principem redy-made. Otázku o uměleckém díle, jako zprostředkovateli umění a jeho zdánlivě neužitečném produkování a reprodukování se, se chci pokusit rozvířít dalším takovým sporným aktem. Proto vytvářím tomuto objektu kartonovou kopii 1:1, klasickými modelářskými postupy, čímž bude zmnožená nejen estetická stránka věci, ale i samotná neužitečná situace. Narozdíl od kovové karoserie, ta papírová zcela ztrácí potenciál být někdy znovu použitelnou. A copak teprve znamená taková neužitečnost ve chvíli, kdy na tyto objekty začneme pohlížet, jako na umění.
Webový portál pro podporu samo učení
Lukáš, Radek ; Solár, Peter (oponent) ; Ruttkay, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Webový portál pro podporu samo učení se zabývá problematikou samo učení jak z hlediska teoretického, tak i praktického. Vysvětluje principy lidského učení a jeho efektivnějšího využívání za účelem dosažení lepších výsledků s vynaložením menší námahy studujícího. Podstatnou součástí bakalářské práce je návrh algoritmu respektujícího teoretické poznatky a vhodného pro počítačový program podporující samo učení a praktická implementace webové aplikace obsahující předměty, učebnice, kapitoly a karty, ze kterých si student může sestavit test. Princip aplikace je založen na samo hodnocení studentem, kdy otázky v testu se opakují podle tohoto samo hodnocení a závislosti na čase. Aplikace slouží jako pomocník pro rychlejší a dokonalejší zvládnutí dané látky při multimediálním obsahu a universálnosti použití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.